Rythmik subwoofer topic

Gestart door Cobraatje, februari 25, 2015, 11:17:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martien


yorkie13


martien


Cobraatje

Citaat van: RA SUBS op december  6, 2015, 11:19:58
Wat zijn de verzendkosten voor een F12 ?

Doen RA ;), echt een paar stappen hoger dan BK of SVS.
Ben benieuwd naar jouw mening over Rythmik als subwooferkenner.


Cobraatje

 :D

Jij durft niet een zelfbouwpakket mee te bestellen?
Te bang dat jij je avatar dan moet gaan aanpassen :tongue2:

morca

Sommige hier hebben geen geld over om te spelen maar hebben het geld nodig om te leven.

Daarbij is mijn mening nooit zo kort geweest dat er niks beters is als JL audio  ;)
Maar goed dat wist je al dmv hier of PM.


Die opmerking sloeg ook niet op de sub,maar op de koper  ;)

Cobraatje

Citaat van: morca op december  6, 2015, 13:23:51
Sommige hier hebben geen geld over om te spelen maar hebben het geld nodig om te leven.

Daarbij is mijn mening nooit zo kort geweest dat er niks beters is als JL audio  ;)
Maar goed dat wist je al dmv hier of PM.


Die opmerking sloeg ook niet op de sub,maar op de koper  ;)

I know ;D, daarom zei ik het ook.
Jij kunt wel tegen een plaagstootje.

Als je 20% korting krijgt, scheelt dan het goedkoopste Rythmik zelfbouwpakket twv $558,- nog veel met wat jij bouwt met JL's?

morca

Ik bouw niks meer,ik ben klaar.
Als ik budget had ging ik er voor de gein zeker wel 1 proberen  ;)
Het merk heeft wel me intresse.
En misschien bleef die dan ook wel staan  ;D

Ik lees ook net een stukje over philips die servo in ze jaren 70 speakers toepasten.
Nou snap ik waarom die oude boxen zo laag konden weegeven net als sub,s soms.......

Cobraatje

Ik verwacht dat het bij jouw wel weer begint te kriebelen om wat te bouwen ;).
Als je rug het inmiddels toelaat ben je nog steeds van harte welkom om eens te komen luisteren.

morca

Me rug weerhoud me deze kist af te werken.
Van die 2 een mooie double te maken.
Ik heb wel plannen dit iets netter te maken,maar of en waneer dat gebeurt.....
Het kriebelt niet zo vaak meer,druk met andere dingen jammer genoeg.

Ja ik weet het dan was ik allang langs geweest ;)
En had hier ook wel neergezet als ik jouw woofers strakker vind spelen als die van mezelf  ;D

yorkie13

Valt dus erg mee, de 2 x BK P12-300SB staan hier al weer enkele maanden naar volle tevredenheid te spelen.

Alle SVS subwoofers zijn inmiddels de deur uit.
Als reserve nog 2 x xxls400 .

Gesloten subwoofers hebben zo wel mijn interesse, en dus met name de F12 van Rythmik.
Een merk wat ik helaas nog niet heb mogen beluisteren.

martien

@rasubs
Gezien je steeds dual speelt, zou dual f12 se samen met mijn fv15hp-se al 15% zijn.
Cobraatje wellicht toch een fvx15, misschien krijgen we dan evengoed de 20%.
Ik zeg doen :headbanging:


Cobraatje

Citaat van: RA SUBS op december  6, 2015, 14:38:22
Valt dus erg mee, de 2 x BK P12-300SB staan hier al weer enkele maanden naar volle tevredenheid te spelen.

Alle SVS subwoofers zijn inmiddels de deur uit.
Als reserve nog 2 x xxls400 .

Gesloten subwoofers hebben zo wel mijn interesse, en dus met name de F12 van Rythmik.
Een merk wat ik helaas nog niet heb mogen beluisteren.

De BK P12 ken ik niet, de xxls400 heb ik wel gehoord en vond ik met muziek goed klinken.
Voor HT kwam de xxls400 duidelijk voor mijn doeleinden: zeer goed met muziek en HT, tekort.
Voor muziek schat ik de Rythmik F12 wat hoger in, gaat dieper en speelt strakker dan de xxls400 voor HT zijn de verschillen behoorlijk groot.

Cobraatje

Citaat van: morca op december  6, 2015, 13:58:20
Me rug weerhoud me deze kist af te werken.
Van die 2 een mooie double te maken.
Ik heb wel plannen dit iets netter te maken,maar of en waneer dat gebeurt.....
Het kriebelt niet zo vaak meer,druk met andere dingen jammer genoeg.

Ja ik weet het dan was ik allang langs geweest ;)
En had hier ook wel neergezet als ik jouw woofers strakker vind spelen als die van mezelf  ;D

Vervelend dat het maar niet beter wordt :(.
Het gaat mij niet om beter, gewoon om jou als subliefhebber met Rythmik kennis te laten maken.

Citaat van: martien op december  6, 2015, 15:16:23
@rasubs
Gezien je steeds dual speelt, zou dual f12 se samen met mijn fv15hp-se al 15% zijn.
Cobraatje wellicht toch een fvx15, misschien krijgen we dan evengoed de 20%.
Ik zeg doen :headbanging:

;D Ben er nog niet uit, maar het is wel veel geld om uit te proberen en ik moet ook sparen voor een 65 Oled tv.

Als jij de buy op dezelfde manier doet als RvD kan ik de buy wel vermelden op het AVS-forum en Hififorum.de.

martien

 ;D Ben er nog niet uit, maar het is wel veel geld om uit te proberen en ik moet ook sparen voor een 65 Oled tv.

Als jij de buy op dezelfde manier doet als RvD kan ik de buy wel vermelden op het AVS-forum en Hififorum.de."

kunnen we proberen, wellicht dan meer animo

Cobraatje

Staat op AVS-forum UK en Hififorum.de.
Ben benieuwd hoeveel reacties er komen.

Cobraatje

Hoewel klankkwaliteit het belangrijkste is voor Brian Ding, gaat ook hij mee in de steeds meer output race.
Lees net op het AVS forum dat hij bezig is geweest met het ontwerpen van een FV18hp en FV25hp.
Deze worden binnen enkele maanden verwacht.

Verwachte extra output van de FV25HP tav de F25Hp is +6db  .
Ppff een FV15HP geeft al 104db output @16HZ, http://www.data-bass.com/data?page=systems&col=2&type=0&sort=desc&mfr=-1
Wat moeten een FV18 of FV25 dan wel niet voor monsters worden.


martien

Bijkomend voordeel is dat de fv15hp in de lopende powerbuy
Voordeliger is dan een pb13 ultra.
Ook een f15 is wat goedkoper dan een sb13 ultra.
Kwaliteits verschillen even daar gelaten, kun je een rythmik wel dubbel aansluiten en een svs niet. Voor mij is dat erg handig.

pameijer

Citaat van: Cobraatje op december 10, 2015, 10:28:00
Hoewel klankkwaliteit het belangrijkste is voor Brian Ding, gaat ook hij mee in de steeds meer output race.
Lees net op het AVS forum dat hij bezig is geweest met het ontwerpen van een FV18hp en FV25hp.
Deze worden binnen enkele maanden verwacht.

Verwachte extra output van de FV25HP tav de F25Hp is +6db  .
Ppff een FV15HP geeft al 104db output @16HZ, http://www.data-bass.com/data?page=systems&col=2&type=0&sort=desc&mfr=-1
Wat moeten een FV18 of FV25 dan wel niet voor monsters worden.
Ik weet het niet, de bas moet toch ook gewoon in een goede relatie met de rest van de soundtrack staan. Het kan wel steeds harder, maar dan hoor je het echt niet meer zoals de soundengineer cq director het bedoeld hebben.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Staaled

Er zijn  zat lui die de subs meerdere dB's "hot" hebben staan, tot wel 10 aan toe.
Ik vind het niet klinken. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Erik van Voorst (in memoriam)

Mee eens ...ik vind dat een sub gecalibreerd moet zijn anders gaat het altijd ten koste van het geheel.
Bij veel mensen schrik ik van hun subinstelling.

Ik vind het juist leuk als hij als een soort verassing er ineens inkomt... ::)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

gast_001

Veel sub icm flut luidsprekers brengt ook niets.
Wil je veel fun dan niet enkel investeren in veel SPL tot bijv 100hz maar ook investeren in SPL boven de 100hz.
100 - 400hz met veel SPL  :P

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

martien

Citaat van: darkraver op december 11, 2015, 09:59:50
Veel sub icm flut luidsprekers brengt ook niets.
Wil je veel fun dan niet enkel investeren in veel SPL tot bijv 100hz maar ook investeren in SPL boven de 100hz.
100 - 400hz met veel SPL  :P

aangezien dit het rythmik topic is, welke luidsprekers denk jij dan aan?
kun je wat voorbeelden geven?