Het Riesj theatertje:: Sonus Faber - Pioneer - SVS :: update april 2020

Gestart door riesjdabietsj, januari 7, 2006, 02:28:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

riesjdabietsj

Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Jean Pierre

lol :P

Trouwens het is toch niet eens mogelijk smsjes te krijgen per nieuw bericht of loop ik nu achter ???

R

... :-X

Citaat van: Jean Pierre op april 18, 2007, 12:03:31
Trouwens het is toch niet eens mogelijk smsjes te krijgen per nieuw bericht of loop ik nu achter ???

riesjdabietsj

Hahahaha... geweldig.. begon al aan mezelf te twijfelen.... hulde....

Even een vraag tussendoor, wat zou iemand kunnen vragen voor de SR14 in een uitmuntende staat?

Het het gevoel dat ik er echt bar weinig voor betaald heb, en om dat gevoel kracht bij te zetten................................. ;)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

mikeske

hehe mooi amp zeg  :o
altijd leuk zo een impulsieve beslissingen  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

riesjdabietsj

Ah ok.... dan zit ik er nog net onder met 800...  :D

Dat scheelt!

Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

mikeske

Citaat van: riesjdabietsj op april 18, 2007, 13:22:26
Ah ok.... dan zit ik er nog net onder met 800...  :D

Dat scheelt!



voor 800 vind ik het een heel mooi koopje  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

riesjdabietsj

Mikeske mn jong... ik deel die gedachte met je :D

Nu mijn 4300 kwijt zien te raken :D
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

mikeske

Citaat van: riesjdabietsj op april 18, 2007, 14:46:15
Mikeske mn jong... ik deel die gedachte met je :D

Nu mijn 4300 kwijt zien te raken :D

ah lukt wel  ;)
nu gewoon genieten van je nieuwe amp  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

riesjdabietsj

En dat is het ook... genieten genieten genieten!!  ;D

Nu merk ik pas hoe goed de stereoweergave is geworden.... het geluid komt niet meer uit "speakers" maar worden letterlijk geplaatst in de ruimte waar het ook hoort! heerlijk! :)

Ook het surround is ontzettend veranderd... veel meer power, krachtiger laag, betere plaatsing, je zit echt in een "luchtbel"...
De Panasonic DVD-speler wordt deze week vervangen door een Sony DVP7700, en ook de XBOX360 zal binnenkomen...wat (hoop ik) nog meer verbetering zal geven...

Nu ga ik als afsluiting een ontzettende noobvraag stellen:  ;D

Ik wil zowel de xbox360, als de dvp7700 op de beamer aansluiten... de amp heeft 2 component-ingangen en 1 component-uitgang... kan ik dat de versterker laten schakelen?  :-X
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Rielplayer

Citaat van: riesjdabietsj op april 23, 2007, 00:15:58
En dat is het ook... genieten genieten genieten!!  ;D

Nu merk ik pas hoe goed de stereoweergave is geworden.... het geluid komt niet meer uit "speakers" maar worden letterlijk geplaatst in de ruimte waar het ook hoort! heerlijk! :)

Ook het surround is ontzettend veranderd... veel meer power, krachtiger laag, betere plaatsing, je zit echt in een "luchtbel"...
De Panasonic DVD-speler wordt deze week vervangen door een Sony DVP7700, en ook de XBOX360 zal binnenkomen...wat (hoop ik) nog meer verbetering zal geven...

Nu ga ik als afsluiting een ontzettende noobvraag stellen:  ;D

Ik wil zowel de xbox360, als de dvp7700 op de beamer aansluiten... de amp heeft 2 component-ingangen en 1 component-uitgang... kan ik dat de versterker laten schakelen?  :-X


He riesj,

Top man dat je er zo op vooruit bent gegaan. En dat schakelen moet ook geen probleem zijn, lijkt me. Zo werkt het bij mijn sr5400 iig wel.

Groeten Maurice
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

S. Versteeg

Ja, je receiver is tegelijkertijd ook een compo switcher. In mijn geval heb ik de 360 en mn dvd speler via component naar de receiver lopen en vanuit daar via component naar de beamer ( heb nu ook beamer trouwens lol). Op de receiver moet ik dan instellen dat bijv. de audio van de dvd speler op coax ingang 1 binnenkomt en het beeld op dvd component (dit is een vast gegeven) en dan speelt de Denon het beeld door naar de beamer. De 360 komt binnen qua audio op optical 1 en qua beeld op component TV oid.
Moet allemaal heel makkelijk gaan.

Veel plezier,

Sjoerd
Audio:  Receiver: Denon 1705 Dvd-player: Denon 1400 Fronts:Monitor Audio Bronze B4 Rears:Monitor Audio Bronze B4 Center:Monitor Audio Bronze Center
Video: Projector: Hitachi PJ-TX100 HD-Ready Screen: Beamax High Contrast 72 " Cables and Interlinks by: Oehlbach, Monster, Microsoft and Profigold

Jurgen79

Gefeliciteerd, mooi apparaat he zo'n SR14 ;D

Wat betreft het switchen, dat gaat helaas niets worden ben ik bang. De SR14 is niet geschikt om HD materiaal te switchen (xbox360), de bandbreedte is gewoon te laag. Ik heb er zelf een Inday component switcher bijgekocht.
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

riesjdabietsj

Dankjewel beiden voor jullie inbreng.

Rest mij nog een laatste vraag: Mijn beamer is niet HD ready, en de komende tijd is er nog geen budget vrijgekomen voor een HD ready beamer..... kan ik de SR14 dan met de componenten "gewoon materiaal" laten schakelen zonder dat je dit terug zien in de kwaliteit van het beeld?
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Jurgen79

Ja dat moet gewoon zonder merkbaar verlies kunnen. Als dat niet eens kon dan hadden de aansluitingen ook weinig zin ;D
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

Rob Eric Blank


Eriks

Schitterend, dat is me nog eens een upgrade!!! ergens in oostrum staat er ook nog een voor 1200, mocht iemand hier ineens ook zoiets willen ;) ben benieuwd naar je bevindingen

Gr
Erik

riesjdabietsj

thnx!

Ja, het beestje is het geld meer dan waard... gewoon "genieten" :)

De andere upgrades kwamen respectievelijk gisteren en vanochtend binnen;



De 360 op de beamer ziet er mooier uit als dat ik in eerste instantie zou denken, en ik heb al mijn media weer onder controle :)
De 7700 nog niet echt kunnen testen, maar een cd'tje speelt die beter af als mijn "oude" panasonic dvd speler en denon cd speler..

Niets te klagen dus, nu nog goed testen :D
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

En nog een ander fotootje :)

Beetje vingervlekjes hier en daar, en ook met flits moeten maken (mn lcd display is keduuk, en kan dus niet zien op welke stand ik foto's maak, laat staan foto's terugzien ;))



Helemaal onderaan een foto van een andere spelertje, een sony SACD, daar deze week eens mee stoeien :)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

dankjewel!

Enige wat nog niet helemaal naar mijn smaak is, is de projector. Maar dat duurt nog wel even voor ik die ga vervangen, eerst de toko maar eens aankleden hier ;)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

S. Versteeg

Audio:  Receiver: Denon 1705 Dvd-player: Denon 1400 Fronts:Monitor Audio Bronze B4 Rears:Monitor Audio Bronze B4 Center:Monitor Audio Bronze Center
Video: Projector: Hitachi PJ-TX100 HD-Ready Screen: Beamax High Contrast 72 " Cables and Interlinks by: Oehlbach, Monster, Microsoft and Profigold

riesjdabietsj

Geen idee wat een opvolger gaat worden... stapsgewijs en stapje hoger he :)

Dat worden weer luistersessies, heerlijk gewoon :D
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

knoop is doorgehakt:

ze gaan in de verkoop!

Nieuwe opvolgers al een beetje over nagedacht... uiteraard alleen nog maar op "uiterlijk" en op "prijsklasse" (rond de 800e...)


Triangle Esprit Antal ESW


deze spreekt me qua design wel aan :)

maargoed, eerst de Bronze serie maar eens verkopen :)

Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Sjors

Citaat van: riesjdabietsj op april 16, 2007, 16:26:29
Helaas wordt het niet de Vincent, de verkoper heeft van de verkoop afgezien, hij is dus niet meer te koop.

Inmiddels wel een nieuw beestje gevonden welke ik morgen ga ophalen:



De onkyo TX-SR804E

Foto's volgen!

Edit:

Daar ga jij geen spijt van krijgen ! beest van een apparaat ! gefelicteerd  8)




Gefeliciteerd met je Rantz  ;)






Groet, Sjors