Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

#375
Quote Maro:

;)


Maar ik ga niet klagen. De set is behoorlijk aanwezig in de huiskamer; Hare Maje is m.i. best tolerant 8).



Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Citaat van: Xander32 op mei 16, 2010, 16:27:19
Klopt. Maar niet iedereen heeft de luxe van een dedicated ht-room binnen handbereik 8).
Indien je een meerkanaalssysteem in een woonkamer wil integreren, aldaar waar ook hare maje het (deels) voor het zeggen heeft, kom je al snel tot compromissen en zal allicht een EQ nodig blijken.

:D

Dat van een dedicated HT heb je gelijk in. Echter akoestische oplossingen hoeven niet perse zichtbaar te zijn. Er bestaan tal van oplossingen die erg goed werken, maar die je interieur niet ontsieren.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

S@m

Als 'zij' zulke bloempotten in de vensterbank mag zetten dan heb jij ook rechten... ;)

Xander32

#378
Citaat van: HTip op mei 17, 2010, 12:05:48
:D

Dat van een dedicated HT heb je gelijk in. Echter akoestische oplossingen hoeven niet perse zichtbaar te zijn. Er bestaan tal van oplossingen die erg goed werken, maar die je interieur niet ontsieren.
Citaat van: S@m op mei 17, 2010, 12:07:35
Als 'zij' zulke bloempotten in de vensterbank mag zetten dan heb jij ook rechten... ;)

:D


Maar deze betreffen juist een akoestische oplossing :P.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

S@m


Denon Focal

Sander,

Mooie set en goede doordachte upgrades doorgevoerd  :clapping:

Ik zie dat je de Center redelijk dicht tegen de achterwand hebt staan. Nu heeft de Chorus 800CC volgens mij een basport aan de achterkant. Heeft dit geen invloed op de bas?
Ik vraag dit omdat ik zelf een HT aan het bouwen ben en deze center onder mijn TV wil monteren maar ik vraag me af hoever hij dan van de muur moet komen om neutraal te klinken.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Xander32

Citaat van: Denon Focal op mei 26, 2010, 17:59:14
Sander,

Mooie set en goede doordachte upgrades doorgevoerd  :clapping:

Ik zie dat je de Center redelijk dicht tegen de achterwand hebt staan. Nu heeft de Chorus 800CC volgens mij een basport aan de achterkant. Heeft dit geen invloed op de bas?
Ik vraag dit omdat ik zelf een HT aan het bouwen ben en deze center onder mijn TV wil monteren maar ik vraag me af hoever hij dan van de muur moet komen om neutraal te klinken.
Beste .?.,

Thx voor de complimenten :).

Mijn center staat momenteel zo`n 20 cm van de achterwand. De mogelijkheid heb ik om deze te verdubbelen(en uitgeprobeerd - gaf geen verbetering/meerwaarde). Voorts ken ik iemand die dezelfe center bijna tegen de muur, in een kast heeft gebouwd: ook hij is zeer tevreden(en hij is echt kritisch t.a.v. zijn ht-set).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Denon Focal

Exc6, mijn naam is Bart en ben net nieuw op dit forum.
Ben nu bezig om een HT/Stereo samen te stellen en heb veel aan jou posts.
Zoals je ziet in mijn signature ben ik nu redelijk op weg.

Ik twijfel nog over een paar zaken: heb de sub van Focal maar bij Hobo geregeld dat ik die kan ruilen als hij minder bevalt.
Voor stereo overweeg ik net als jij een aparte versterker (integrated of eindtrappen), De MF A5 ziet er bruut uit. Eerst maar even afwachten hoe de 4810 het trekt.
Overweeg ook op termijn een Focal Profile Center ivm de W versie, valt nu buiten het budget.

Bart
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Xander32

#383
Citaat van: Denon Focal op mei 27, 2010, 10:22:35
Exc6, mijn naam is Bart en ben net nieuw op dit forum.
Ben nu bezig om een HT/Stereo samen te stellen en heb veel aan jou posts.
Zoals je ziet in mijn signature ben ik nu redelijk op weg.

Ik twijfel nog over een paar zaken: heb de sub van Focal maar bij Hobo geregeld dat ik die kan ruilen als hij minder bevalt.
Voor stereo overweeg ik net als jij een aparte versterker (integrated of eindtrappen), De MF A5 ziet er bruut uit. Eerst maar even afwachten hoe de 4810 het trekt.
Overweeg ook op termijn een Focal Profile Center ivm de W versie, valt nu buiten het budget.

Bart
Hoi Bart,
Jij hebt al een mooie set bij elkaar gezocht :thumbs-up:. Hoe bevallen de 826W`s i.c.m. de Denon receiver? Volgens mij zijn die speakers niet zo moeilijk aan te sturen en kan de Denon behoorlijk wat stroom leveren. Betreft de Profile center: deze is behoorlijk aan de prijs (€1200,- a €1400,-) en ik ben nog geen zaak tegen gekomen waar ik betreffende center kan luisteren.

Voorts ben ik tevreden zo. Allicht dat in de toekomst de 816W`s een keer het veld gaan ruimen voor Electra 1008 BE`s, daar ik het stereo steeds meer voornaam ga vinden.

En fijn dat ik dankzij mijn bijdrage jou enigzins richting heb kunnen geven maar ga daar niet blind op varen: daar zijn mede-forumleden die al veel langer in dit wereldje meedraaien en (veel meer) inhoudelijke deskundigheid bezitten. Ik leer hier dagelijks nog nieuwe dingen.


Nog veel lees- en postplezier hier en volgens mij wordt het tijd dat jij zo ook een x een showroom-topic gaat aanmaken ;).

Groet,

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Hoi Bart,

Ik heb een paar weken geleden mijn Focal SW 700S sub verkocht en daar is een REL Storm III voor in de plaats gekomen. Volgens mij was die Focal technisch (bijna) gelijk aan de Sub die jij nu hebt staan. Het verschil met de REL is best groot, vooral in HT. Maar ook in stereo (high-level aangesloten) ademt de REL errug mooi mee en geeft aldus een mooi fundament waardoor (bij mij) mid en hoog er ook op vooruit zijn gegaan.
Weet dat Xander hier geen voorstander van is, maar misschien verandert dat nog als hij binnenkort een keer bij mij komt luisteren   ;)

Citaat van: Denon Focal op mei 27, 2010, 10:22:35
Exc6, mijn naam is Bart en ben net nieuw op dit forum.
Ben nu bezig om een HT/Stereo samen te stellen en heb veel aan jou posts.
Zoals je ziet in mijn signature ben ik nu redelijk op weg.

Ik twijfel nog over een paar zaken: heb de sub van Focal maar bij Hobo geregeld dat ik die kan ruilen als hij minder bevalt.
Voor stereo overweeg ik net als jij een aparte versterker (integrated of eindtrappen), De MF A5 ziet er bruut uit. Eerst maar even afwachten hoe de 4810 het trekt.
Overweeg ook op termijn een Focal Profile Center ivm de W versie, valt nu buiten het budget.

Bart

Xander32

#385
Citaat van: drees62 op mei 27, 2010, 14:23:38
Hoi Bart,

Ik heb een paar weken geleden mijn Focal SW 700S sub verkocht en daar is een REL Storm III voor in de plaats gekomen. Volgens mij was die Focal technisch (bijna) gelijk aan de Sub die jij nu hebt staan. Het verschil met de REL is best groot, vooral in HT. Maar ook in stereo (high-level aangesloten) ademt de REL errug mooi mee en geeft aldus een mooi fundament waardoor (bij mij) mid en hoog er ook op vooruit zijn gegaan.
Weet dat Xander hier geen voorstander van is, maar misschien verandert dat nog als hij binnenkort een keer bij mij komt luisteren   ;)
Tussen subs zitten grote verschillen en ook al zeggen specs niet alles/weinig: die van de Focal subs spreken mij totaal niet aan en dan heb ik het nog niet eens over diens prijzen.

High-level, tja: ik vind het in mijn set/ruimte geen meerwaarde, zelfs een achteruitgang in de kwaliteit van het stereogeluid. Dat betreft puur een persoonlijke smaak. Maar daar zijn heel veel tevreden "High-level-gebruikers" waaronder Andre, die niet meer terug willen zonder een sub in het stereo.

@Andre: allicht dat een bezoekje aan jou mij kan omkrijgen, maar ik ben er bang voor 8).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vanmiddag grotendeels op m`n knieën door gebracht  8).
Weer aan het schuiven geweest met de frontspeakers. Ik was in de veronderstelling dat ik deze al wel redelijk had geplaatst maar wordt toch weer verrast wat het schuiven brengt(echter niet alleen positief).

Iets verder van de muur af en iets verder ingedraaid (natuurlijk m.b.v. meetlint en waterpas).
Resultaat: meer diepte in het geluid, beter kunnen plaatsen van de verschillende instrumenten/stemmen en het geluidsbeeld staat nu ook naast/buiten de speakers. Negatief effect is (toenname van) reflectie van m`n rechter front, waarschijnlijk t.g.v. het venster er direct naast.

Een en ander is mede mogelijk gemaakt door mijn vriendin die fijn de hele dag de deur uit is :D (heeft helaas ook onze pin mee :devil:).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Denon Focal

#387
Sander en Andre,

Ik heb ook mijn twijfels over de sub van Focal en daarom de omruil optie bedongen. Deze sub had echter een hoge Waf en gezien mijn plannen moet je soms kiezen. Daarbij is later omruilen eenvoudiger langs de fiatcommisie te krijgen  ;D.

Ik heb de Combi 4810 met de 826W alleen gehoord tijdens de luistersessies bij Hobo Den Bosch (naast Marantz/Denon 4310/4810 icm MA/Dali/Klipsch/Dynaudio/826V/836V) Erg fijne winkel die alles aansloten wat ik wilde luisteren zodat ik echt alle combi's kon horen in alle rust. De 826W's zijn mi echt de meerprijs waard tov de V's (m.n. midden). De 836 zijn minder goed in balans.
heb ook bij Stassen geluisterd maar daar is voldoende over gezegd in dit forum, wilde me erg graag de Phonars met TMA inbouw verkopen terwijk ik wel 5 keer vertelde dat alle speakers uit dezelfde stal moesten komen.

Ik ga de combi pas luisteeren in mijn nieuwe huis. Daar ga ik 9.1 draaien met Front Height In Ceiling, Surround In Celing en Back In Wall speakers. Verbouwing is medio aug klaar.

Ik zal vandaag mijn thread starten over mijn plannen en de stappen tot dusver.

Bart
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

HTip

#388
Citaat van: Xander32 op mei 27, 2010, 17:52:43
Vanmiddag grotendeels op m`n knieën door gebracht  8).
Weer aan het schuiven geweest met de frontspeakers. Ik was in de veronderstelling dat ik deze al wel redelijk had geplaatst maar wordt toch weer verrast wat het schuiven brengt(echter niet alleen positief).

Iets verder van de muur af en iets verder ingedraaid (natuurlijk m.b.v. meetlint en waterpas).
Resultaat: meer diepte in het geluid, beter kunnen plaatsen van de verschillende instrumenten/stemmen en het geluidsbeeld staat nu ook naast/buiten de speakers. Negatief effect is (toenname van) reflectie van m`n rechter front, waarschijnlijk t.g.v. het venster er direct naast.

Een en ander is mede mogelijk gemaakt door mijn vriendin die fijn de hele dag de deur uit is :D (heeft helaas ook onze pin mee :devil:).

Sander.
Heel herkenbaar, tenminste dat van het indraaien en verder de ruimte in ;)

Staan je speakers nog steeds op dezelfde plaats? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Citaat van: Denon Focal op mei 27, 2010, 20:46:45
Sander en Andre,

Ik heb ook mijn twijfels over de sub van Focal en daarom de omruil optie bedongen. Deze sub had echter een hoge Waf en gezien mijn plannen moet je soms kiezen. Daarbij is later omruilen eenvoudiger langs de fiatcommisie te krijgen  ;D.Ik ga de combi pas luisteeren in mijn nieuwe huis. Daar ga ik 9.1 draaien met Front Height In Ceiling, Surround In Celing en Back In Wall speakers. Verbouwing is medio aug klaar.

Ik zal vandaag mijn thread starten over mijn plannen en de stappen tot dusver.

Bart
Beste Bart, je zal mij niet horen zeggen dat de Focal sub slecht is maar voor `t geld (€880,-  :-X) is er meer sub te verkrijgen. Maar de Focal sub past betreft diens looks natuurlijk wel mooi bij de rst van jouw set. Keuzes ...
Maar je hebt verder ook flinke plannen: een 9.1 set. Ik ken iemand die binnenkort z`n 816`s in de verkoop doet(nee: niet ondergetekende), mooie aanvulling op je huidige set. 

Enne: laat jouw eigen thread maar komen!


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: HTip op mei 28, 2010, 19:24:59
Heel herkenbaar, tenminste dat van het indraaien en verder de ruimte in ;)

Staan je speakers nog steeds op dezelfde plaats? :D
Yep ;). Vriendin-lief is niets opgevallen of heeft de hoop al op gegeven na afgelopen jaren :angel:.
En de pin is weer veilig opgeborgen: de schade viel gelukkig mee.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Citaat van: Xander32 op mei 28, 2010, 20:03:41
Yep ;). Vriendin-lief is niets opgevallen of heeft de hoop al op gegeven na afgelopen jaren :angel:.
En de pin is weer veilig opgeborgen: de schade viel gelukkig mee.
:clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Nog een weekje en dan:
http://www.youtube.com/watch?v=sclt7c5DUe4


:headbanging:


Wij hebben er zin in!!!


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

pagr

#393
Ha Ha, wist niet dat je fan was van Ennio Morricone  :music:

Ziet er vet uit, veel plezier daar!!!  
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

Xander32

Citaat van: pagr op juni 10, 2010, 21:46:44
Ha Ha, wist niet dat je fan was van Ennio Morricone  :music:

Ziet er vet uit, veel plezier daar!!!  
Nou, die heeft ook erg mooie muziek gemaakt, wel `n iets ander genre 8).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#395
Citaat van: Xander32 op juni 10, 2010, 20:53:20
Nog een weekje en dan:
http://www.youtube.com/watch?v=sclt7c5DUe4


:headbanging:


Wij hebben er zin in!!!
Nog even aan het nagenieten van een werkelijk fantastische concert gisteren aaf :headbanging:.
Het geluid, de show, de playlist en de sfeer waren super! Een wereldband :worship:.




Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Onne

Moet erg mooi zijn geweest, broertje van een kennis stond er vanaf 9.30 voor de deur om vooraan te kunnen staan!!

Xander32

#397
Citaat van: Onne op juni 20, 2010, 14:09:54
Moet erg mooi zijn geweest, broertje van een kennis stond er vanaf 9.30 voor de deur om vooraan te kunnen staan!!
Wij waren iets over half 2(13.30) in ons hotel (luxe he :P), hebben daar eerst met een aantal andere Muse-gangers Nederland - Japan op een groot scherm gekeken en zijn nadien pas naar de Goffert gegaan. Waren daar tegen 16.00 uur binnen, hebben eerst zorggedragen voor een goede ondergrond en voldoende vocht en hadden zelfs toen nog alle ruimte in `t voorvak 8).

Maar was echt een top concert.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Onne

Hey Xander,
Ik zit de laatste tijd ook MUSE te luisteren! Neutron star collision / bliss / Knights of Cydonia
Dadelijk gaan ze Radiohead nog inhalen!!!
Erg gaaf !!!! 8)

Xander32

#399
Citaat van: Onne op juli  7, 2010, 00:03:22
Hey Xander,
Ik zit de laatste tijd ook MUSE te luisteren! Neutron star collision / bliss / Knights of Cydonia
Dadelijk gaan ze Radiohead nog inhalen!!!
Erg gaaf !!!! 8)
Ja he :headbanging:.

Met smacht zit ik te wachten op hun nieuwe concertregistratie (opnames Wembley september 2010) welke hopenlijk ook op bd gaat uitkomen.
Tot het zo ver is doe ik het wel met H.A.A.R.P. wat echt geen straf is. Super playlist, echter is het geluid van deze dvd wel enigzins plat.



Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT