Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Loondijke

Op zolder ben ik bezig met het inrichten van mijn HT. Alle plaatsing ligt redelijk voor de hand, alleen de subwoofer twijfel ik nog.

Ik zit aan de volgende locatie te denken;



Ik ga nog een beetje spelen met de locatie, maar voor m'n gevoel is dit de meest logische en voor de hand liggende locatie. Wat denken jullie?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

DofN

Citaat van: morca op december 12, 2014, 13:09:30
Zo begint Abel ze weekend weer goed  :thumbs-up:

Vanochtend RP opnieuw ingemeten, toen moest ik weg, zit nu even hier.. moet zo weer weg.. Maar vanavond heb ik tijd om uitgebreid te luisteren. Wat ik tot nu toe hoor is erg goed.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Citaat van: Loondijke op december 12, 2014, 13:46:43
Op zolder ben ik bezig met het inrichten van mijn HT. Alle plaatsing ligt redelijk voor de hand, alleen de subwoofer twijfel ik nog.

Ik zit aan de volgende locatie te denken;



Ik ga nog een beetje spelen met de locatie, maar voor m'n gevoel is dit de meest logische en voor de hand liggende locatie. Wat denken jullie?
Past links of rechts front geen sub

Loondijke

Rechts voor past ook de sub, links ook eventueel. Ik dacht dat de sub in eerste instantie het liefst niet in een hoek geplaatst moest worden?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

morca

Citaat van: Loondijke op december 12, 2014, 15:10:05
Rechts voor past ook de sub, links ook eventueel. Ik dacht dat de sub in eerste instantie het liefst niet in een hoek geplaatst moest worden?
Kan soms ook erg goed uitpakken.
Heb je teveel cornergain trek je hem iets uit de hoek.
Front is wel de plek waar ik zou beginnen met testen.

morca

Citaat van: doorofnight op december 12, 2014, 13:49:17
Vanochtend RP opnieuw ingemeten, toen moest ik weg, zit nu even hier.. moet zo weer weg.. Maar vanavond heb ik tijd om uitgebreid te luisteren. Wat ik tot nu toe hoor is erg goed.
Veel luisterplezier nog dan  ;)
:music:

RalphH

Citaat van: Loondijke op december 12, 2014, 15:10:05
Rechts voor past ook de sub, links ook eventueel. Ik dacht dat de sub in eerste instantie het liefst niet in een hoek geplaatst moest worden?

Download ff REW, zit een room simulator in (wel de beta pakken, niet de final release van lang geleden)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

fluissie

nou heren deskundigen

mijn allereerste babystapjes in het meet verhaal:

gemeten met de microfoon op mijn luisterplek gericht naar het midden vd linker en rechterspeaker


iedereen brand maar los.....

zie bij de linker speaker een vreselijk nare dip en bij rechts niet, als je het gemiddelde neemt heft de rechter de linker speaker op en is het over all plaatje beter,  toch? denk ik?, misschien...


fluissie

en toen kreeg ik de grafieken niet gepost................ :devil:

iemand?


ghe ghe blijven prutsen is het toverwoord :tongue2:


hier trouwens het verschil met audyssey en dyn eq aan .............. hoezo boosten  pffff


fluissie



fluissie

ja maar hoe meet ik ze samen tegelijk?

dit is een grafiek van eerst links en daarna rechts en toen heb ik op average the responses gedrukt en kreeg ik dit:

dit is dus als ze alletwee zouden spelen in stereo?


fluissie

als ik op waterfall druk licht generate linksonder niet op....

wat doe ik verkeerd marco?

gr jeroen


fluissie

die licht dus niet op: kan drukken wat ik wil.... gebeurt niet wat :D

fluissie

heb trouwens nog wat:

heb de handleiding gevolgd van rew en heb de laptop middels hdmi aangesloten op de receiver.

echter bij stap 6....

de channels checken, geen probleem dat werkt..... vervolgens men neme de spl meter en stel je volume in op 75db,

nou :sadlike: :sadlike: :sadlike: :sadlike:..... krijg zon 55 db in beeld maar ik hoor geen ruistoon uit me receiver, dus kan dit niet doen.
heb ook gemeten op volume standje 50 op de denon maar dit zal geen 75 db zijn geweest.

hoe krijg ik dit goed?

gr jeroen

Joske007

Ik veronderstel dat je met de Umik-1 meet en de handleiding hebt gelezen?
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109300.msg2559203#msg2559203
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

fluissie

Citaat van: Joske007 op december 13, 2014, 16:38:04
Ik veronderstel dat je met de Umik-1 meet en de handleiding hebt gelezen?
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109300.msg2559203#msg2559203


Citaat van: fluissie op december 13, 2014, 16:30:38
heb trouwens nog wat:

heb de handleiding gevolgd van rew en heb de laptop middels hdmi aangesloten op de receiver.

echter bij stap 6....

de channels checken, geen probleem dat werkt..... vervolgens men neme de spl meter en stel je volume in op 75db,

nou :sadlike: :sadlike: :sadlike: :sadlike:..... krijg zon 55 db in beeld maar ik hoor geen ruistoon uit me receiver, dus kan dit niet doen.
heb ook gemeten op volume standje 50 op de denon maar dit zal geen 75 db zijn geweest.

hoe krijg ik dit goed?

gr jeroen

dusssss....


plus heb de handleiding genomen van mini dsp zelf, handleiding waar jij naar refereert is niet de juiste.....
(umik 1 + hdmi on windows is anders)

gr jeroen

thebest106

Citaat van: fluissie op december 13, 2014, 16:30:38

de channels checken, geen probleem dat werkt..... vervolgens men neme de spl meter en stel je volume in op 75db,

nou :sadlike: :sadlike: :sadlike: :sadlike:..... krijg zon 55 db in beeld maar ik hoor geen ruistoon uit me receiver, dus kan dit niet doen.
heb ook gemeten op volume standje 50 op de denon maar dit zal geen 75 db zijn geweest.

hoe krijg ik dit goed?

gr jeroen

Dit is bij een imuk-1 niet nodig omdat deze door REW zelf op het juiste referentiepunt wordt gezet, deze stap kun je dus overslaan.
Je hoeft alleen maar calibratie file van de Mic in te laden, andere stappen vervallen bij Imuk-1.
Calibratie van geluidskaart is ook niet mogelijk omdat je via twee verschillende standaarden werk (hdmi audio en usb Mic)

GPO

Citaat van: fluissie op december 13, 2014, 15:14:13
ja maar hoe meet ik ze samen tegelijk?

dit is een grafiek van eerst links en daarna rechts en toen heb ik op average the responses gedrukt en kreeg ik dit:

dit is dus als ze alletwee zouden spelen in stereo?

Bij het averagen van 2 frequentie-responses kun je geen nagalm meten. Het programma kan dat niet bepalen.

Dus je moet dan een meting met 2 fronts te gelijk doen, daarvan kun je wel een waterfall grafiek genereren.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

GPO

Citaat van: fluissie op december 13, 2014, 15:14:13
ja maar hoe meet ik ze samen tegelijk?

dit is een grafiek van eerst links en daarna rechts en toen heb ik op average the responses gedrukt en kreeg ik dit:

dit is dus als ze alletwee zouden spelen in stereo?

Je hebt hier dus wel ADSY + Dyn EQ aan?

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Witalik

Als je de toon start om te meten komt er bij mij gewoon geluid uit beide front speakers, komt die bij jouw maar uit 1 speaker dan ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"