Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Phyt

Citaat van: Dutchmuscle op januari 10, 2013, 18:01:30
Ik heb inderdaad  norstone pluggen gehaald 14.95 per 4

Verstandige keuze :d
Had eerst de receiverksnt niet goed zitten ik had de dopjes eruit gehaald en de aansluiting los gedraaid maar die moesten gewoon inedraaid blijven :p
B&W CM8 Satin White("Bi-Amped") :: CM center White :: Velodyne CHT-12R :: Marantz SR7007 :: Van den Hul Clearwater :: Panasonic TX-P50VT30 :: Mediaspeler Popcorn Hour A-210 ::
Muziek/Film 40/60

mel

Hier de eerste meting van de ultra, kantelfrequentie in de versterker op 200 Hz gezet, enkel de sub gemeten dus alle andere speakers uitgeplugd
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Joske007

Citaat van: bluemagics op januari 10, 2013, 14:11:49
MCAAC van pioneer is minder uitgebreid, maar er zijn wel mogelijkheden om het een en ander zelf in te stellen.

MCACC is zeeer uitgebreid, zelfs zo uitgebreid dat ik bepaalde functie nu nog maar pas heb ontdekt.
Bij Audyssey gebeuren de meeste zaken automatisch, waarbij de gebruiker geen idee heeft wat er eigenlijk gebeurd, hierdoor kan je enkel de standaard zaken beperkt handmatig aanpassen. Om alles beter af te stellen, zijn er meerdere meetpunten met de mic nodig .

Bij MCACC wordt alles via de mic. gekalibreerd met maar slecht 1 meetpunt, en dit tot 6 hotspots/zitplaatsen.
Zo heb ik 3 verschillende zitplaats/metingen gedaan voor 6 gebruiksvoorkeuren.
1) Movie-zitplaats 1 = Midden zetel en sub +6dB
2) Muziek-zitplaats 1 = Midden zetel en sub +0dB
3) Movie-zitplaats 2 = L-Hoek zetel en sub +6dB
4) Muziek-zitplaats 2 = L-Hoek zetel en sub +0dB
5) Movie-zitplaats 3 = R-Hoek zetel en sub +6dB
5) Muziek-zitplaats 3 = R-Hoek zetel en sub +0dB

Buiten de standaard zaken en indien je het nodig acht, kan je verschillende zaken zeer uitgebreid handmatig aanpassen en visueel controleren via de receiver of de bijbehorende software op de PC.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Joske007

Citaat van: mel op januari 10, 2013, 19:04:42
Hier de eerste meting van de ultra, kantelfrequentie in de versterker op 200 Hz gezet, enkel de sub gemeten dus alle andere speakers uitgeplugd

Heb je de nieuwe sub in een hoek staan?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

mel

Citaat van: Joske007 op januari 10, 2013, 19:20:53
Heb je de nieuwe sub in een hoek staan?

Nee, helemaal in de hoek lukt niet,waarom?  ben nog met andere plaatsen bezig nu
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mel

de sub nu op een andere plaats gezet, geeft deze meting
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mel

sub nu op een derde plaats gezet geeft deze meting
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Dutchmuscle

Citaat van: mel op januari 10, 2013, 19:44:22
sub nu op een derde plaats gezet geeft deze meting

mel post ze eens in overlay dan kunnen we beter vergelijken.

mel

Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

jvanhambelgium

#2984
Citaat van: mel op januari 10, 2013, 20:04:03
ok


Diene paarse ziet er nog ni zo slecht uit eigenlijk.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

mel

Citaat van: jvanhambelgium op januari 10, 2013, 20:06:34

Diene paarse ziet er nog ni zo slecht uit eigenlijk.

met mijn beperkte kennis dacht ik dat ook ;D
Nu de sub hier in de kamer staat kom ik tot de vaststelling dat ik eigenlijk maar 3 plaatsen heb waar ik hem kan zetten
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Joske007

Waar staat de sub op die paarse meting?
Deze plaats is de beste en hier zou ik nog eens proberen te schuiven, zodat je er misschien nog meer kan uithalen.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

morca

Citaat van: mel op januari 10, 2013, 20:18:46
met mijn beperkte kennis dacht ik dat ook ;D
Nu de sub hier in de kamer staat kom ik tot de vaststelling dat ik eigenlijk maar 3 plaatsen heb waar ik hem kan zetten
Die paarse is zo slecht nog niet hoor,als je daar een DSP op los laat word ie redelijk tot goed imo.
Waterfall om even je nagalm in beeld te brengen?

Goed bezig Mel,dikke sub hoor die SVS  :thumbs-up:

morca

Citaat van: Joske007 op januari 10, 2013, 20:21:29
Waar staat de sub op die paarse meting?
Deze plaats is de beste en hier zou ik nog eens proberen te schuiven, zodat je er misschien nog meer kan uithalen.
Ik denk dat je tov je luisterplek niet veel beter zal behalen.
Rechts in de hoek zou kunnen,maar daar zit die open keuken toch,daar zou ik hem niet zetten.

mel

Citaat van: morca op januari 10, 2013, 20:23:56
Ik denk dat je tov je luisterplek niet veel beter zal behalen.
Rechts in de hoek zou kunnen,maar daar zit die open keuken toch,daar zou ik hem niet zetten.

Bij die paarse meting ( de eerste meting dus?) staat de sub naast de rechtse front tegen de muur, ongeveer een halve meter uit de hoek ( dichter in de hoek kan niet omdat  de R front daar staat)

Open keuken?? die staat een verdieping hoger ;D
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mel

Citaat van: morca op januari 10, 2013, 20:22:18
Die paarse is zo slecht nog niet hoor,als je daar een DSP op los laat word ie redelijk tot goed imo.
Waterfall om even je nagalm in beeld te brengen?

Goed bezig Mel,dikke sub hoor die SVS  :thumbs-up:

aan wat in die grafiek zie je dat dit een dikke sub is? ;)
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Joske007

Citaat van: mel op januari 10, 2013, 20:28:47
Bij die paarse meting ( de eerste meting dus?) staat de sub naast de rechtse front tegen de muur, ongeveer een halve meter uit de hoek ( dichter in de hoek kan niet omdat  de R front daar staat)

Je bent de sub nu toch alleen aan het meten, hé.
Probeer toch eens de sub dichter in de hoek te plaatsen om te kijken wat het geeft in REW.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

morca

Citaat van: mel op januari 10, 2013, 20:28:47
Bij die paarse meting ( de eerste meting dus?) staat de sub naast de rechtse front tegen de muur, ongeveer een halve meter uit de hoek ( dichter in de hoek kan niet omdat  de R front daar staat)

Open keuken?? die staat een verdieping hoger ;D
Sorry verwarring,ik had het over Jos zijn open keuken,volgende keer even benamen  :)

morca

Citaat van: mel op januari 10, 2013, 20:29:56
aan wat in die grafiek zie je dat dit een dikke sub is? ;)
17 hz zo te zien waar hij afvalt,soms lopen ze nog lager door...
Aan de meting opzich niet te zien hoeveel power,maar je meting geeft aan dat er onder 20 hz nog wel wat gebeurd.
Niet elke sub doet dat ,  licht ook aan de plaatsing ,maar dat wist je nu al  :)

Hoe klinkt dit met film,erg Bruut denk ik  :headbanging:

Dutchmuscle

Hier wat resultaten met doppen,spikes en bi-amp+spikes

morca

Citaat van: Dutchmuscle op januari 10, 2013, 20:37:13
Hier wat resultaten met doppen,spikes en bi-amp+spikes
De volume,s verschillen,je hebt wel op dezelfde levels gemeten,al ik dat wel denk  ;)

Je ziet wel mooi in elke meting je ruimte op dezelfde manier in beeld.
Die metingen verschillen bijna niks.

Hoor je verbetering of verandering?

mel

Citaat van: morca op januari 10, 2013, 20:22:18
Die paarse is zo slecht nog niet hoor,als je daar een DSP op los laat word ie redelijk tot goed imo.
Waterfall om even je nagalm in beeld te brengen?

Goed bezig Mel,dikke sub hoor die SVS  :thumbs-up:

de waterfall van de eerste meting
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Dutchmuscle

Citaat van: morca op januari 10, 2013, 20:39:55
De volume,s verschillen,je hebt wel op dezelfde levels gemeten,al ik dat wel denk  ;)

Je ziet wel mooi in elke meting je ruimte op dezelfde manier in beeld.
Die metingen verschillen bijna niks.

Hoor je verbetering of verandering?

Klopt alles is hetzelfde gemeten.
Wel is het verschil hoorbaar met biamp meer power in de bass van de cm9's
Dit is zonder de sub te boosten met 3 of 6db als ik dat doe krijg je wat raars :D
Heb ze wel gemeten dus kan ze posten als je wil.
wel beetje meer nagalm met biamp maar ook meer druk :D


morca

Citaat van: Dutchmuscle op januari 10, 2013, 20:47:40
Klopt alles is hetzelfde gemeten.
Wel is het verschil hoorbaar met biamp meer power in de bass van de cm9's
Dit is zonder de sub te boosten met 3 of 6db als ik dat doe krijg je wat raars :D
Heb ze wel gemeten dus kan ze posten als je wil.
wel beetje meer nagalm met biamp maar ook meer druk :D
Ja bi amp staat bekend de woofers wat beter aan te sturen,en op papier de tweeters ook omdat het gescheiden aangestuurd word.

Top dat het hoorbaar zoveel beter klinkt,daar doen we het voor  :music:  :thumbs-up:
Nee je hoeft ze niet te posten,ik geloof je wel.
Je mag ze best posten,ook dingen die niet goed zijn,zijn intressant voor de leden die nog bezig zijn met lezen vd metingen.
En hoe dit op te lossen.
Net wat je wilt ;)

Nagalm was best goed bij jouw imo.Maar je hebt iets meer nu.
Basstraps BIGGGG  :clapping: