Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

SV..S

Citaat van: RonG op november 15, 2012, 19:10:07
Lol,

helaas woon ik in het verre Z-limburg maar wanneer er iemand zin en tijd heeft om een meting te komen doen is hij zeker welkom. Evt onkosten worden natuurlijk vergoed ;)

Misschien HTip eens lief vragen?
alhoewel hij momenteel wel erg druk is volgens mij  ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

RonG

Citaat van: SV..S op november 15, 2012, 19:23:44
Misschien HTip eens lief vragen?
alhoewel hij momenteel wel erg druk is volgens mij  ;)

Aan Philip had ik ook al idd gedacht, hij woont redelijk in de buurt. Nee heb ik en ja kan ik krijgen ;D. Het hoeft ook niet van vandaag op morgen natuurlijk :)

morca

Citaat van: RalphH op november 15, 2012, 17:37:43
LOL, bedoelde ikoooook morca huisbezoekje hebben willen ;D
Oh ok ,hahaha ja jammer genoeg is dat nog niet gebeurd,maar je weet wat ik gezegd heb.
Als het effe lekker gaat ben je de eerste waar ik op visite kom,echt wel  :)

RalphH

Gheghe, ik zit wat te jennen, de boel loopt echt niet weg inderdaad. ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


high-q

Even een vraagje over de meetapparatuur: Als ik de USB versie van de genoemde mixer koop (http://www.behringer.com/EN/Products/Q502USB.aspx), heb ik dan geen externe geluidskaart meer nodig? Ik wil REW draaien op een Macbook Air die geen line-in heeft.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Timvg

Ik gebruik trouwens een anti-mode microfoon en bijpassende pre-amp. Werkt gewoon via de geluidskaart van de pc. Beide zijn apart verkrijgkbaar (zonder antimode).
Anders ook eens toevoegen aan de startpost als alternatief?
http://www.anti-mode.info/producten/micamp-mkii.html
http://www.anti-mode.info/producten/meetmicrofoon.html

morca

Citaat van: Timvg op november 19, 2012, 12:41:18
Ik gebruik trouwens een anti-mode microfoon en bijpassende pre-amp. Werkt gewoon via de geluidskaart van de pc. Beide zijn apart verkrijgkbaar (zonder antimode).
Anders ook eens toevoegen aan de startpost als alternatief?
http://www.anti-mode.info/producten/micamp-mkii.html
http://www.anti-mode.info/producten/meetmicrofoon.html
Ik ken die mic niet,maar dat werkt goed bij jouw,werk je dan ook met cal bestand.

Zijn dat de enige 2 onderdelen die je nodig hebt,en wat zijn de kosten?

yorkie13



Timvg

Ja calibratiebestand zit erbij (of kan je online downloaden) en alle kabels zitten erbij, meer heb je niet nodig buiten REW

morca

Citaat van: Timvg op november 19, 2012, 23:32:49
Ja calibratiebestand zit erbij (of kan je online downloaden) en alle kabels zitten erbij, meer heb je niet nodig buiten REW
Thanks  :thumbs-up:
Ik zal hem even toevoegen vd week.

121 euro hoor ik net.

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X


high-q

Citaat van: high-q op november 19, 2012, 12:27:33
Even een vraagje over de meetapparatuur: Als ik de USB versie van de genoemde mixer koop (http://www.behringer.com/EN/Products/Q502USB.aspx), heb ik dan geen externe geluidskaart meer nodig? Ik wil REW draaien op een Macbook Air die geen line-in heeft.

Iemand?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

morca

Citaat van: high-q op november 23, 2012, 10:00:08
Iemand?
Volgens mij  idd bijna dezelfde als uit de startpost,als de mic aansluiting maar een 48v voeding heeft voor de emc 8000.

Sorry man vergeten,drukdruk hihi  ;)


Of anders Tim zijn tip de antimode mic met kastje

RalphH

Citaat van: morca op november 23, 2012, 10:18:55
Of anders Tim zijn tip de antimode mic met kastje

Dan heb je nog steeds een geluidskaart met line-in nodig.

De Behringer is dus de beste keuze. Check wel ff of er Mac drivers voor zijn, zie ik zo ff niet staan.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Citaat van: morca op november 23, 2012, 10:18:55
Volgens mij  idd bijna dezelfde als uit de startpost,als de mic aansluiting maar een 48v voeding heeft voor de emc 8000.

Sorry man vergeten,drukdruk hihi  ;)

Of anders Tim zijn tip de antimode mic met kastje

No problem ;)
Als ik alles besteld heb ga ik de antimode mic ook ff proberen, Maurits heeft er eentje die we kunnen gebruiken.

Citaat van: RalphH op november 23, 2012, 10:26:21
Dan heb je nog steeds een geluidskaart met line-in nodig.
De Behringer is dus de beste keuze. Check wel ff of er Mac drivers voor zijn, zie ik zo ff niet staan.

Thanks Ralph, zal ff checken!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

morca

Ok met die andere set heb je even goed nog die kaart en mixer nodig,dan ben ik niert goed geinformeerd.
Maakt het een dure set ook dan die antimode mic,want voor 130  heb je de hele set met de EMC.

Maar bij die 110 van de minidsp mic komt weer geluidskaart en mixer extern bij.
Zal de kosten richting de 200 euro brengen.

Ik haal de Antimode mic even weg voordat er weer fouten optreden dat mensen een halve meetset kopen,
en daarna duur ook nog een kaart en mixer en kabels moeten kopen.

Imo houden we als tip het dan bij de org meetset.....

Timvg

Er moet geen geluidskaart/mixer meer bijgekocht worden voor de anti-mode set, gewoon de mini-jack ingang op de microfoon ingang op pc/mac/laptop is voldoende.

high-q

Citaat van: Timvg op november 23, 2012, 13:15:37
Er moet geen geluidskaart/mixer meer bijgekocht worden voor de anti-mode set, gewoon de mini-jack ingang op de microfoon ingang op pc/mac/laptop is voldoende.

Ik heb een MacBook Air, daar zit geen microfoon ingang op. Op de MacBook Pro is de headphone-out ook de Line-in, maar op de Air helaas niet.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Citaat van: Timvg op november 23, 2012, 13:15:37
Er moet geen geluidskaart/mixer meer bijgekocht worden voor de anti-mode set, gewoon de mini-jack ingang op de microfoon ingang op pc/mac/laptop is voldoende.

Gaat dat wel goed met REW dan? Volgens mij raakt die bij een mic ingang nogal wat overstuur en krijg je rare metingen. Vandaar dat er doorgaans op de line ingang aangesloten wordt. Staat me bij dat er iemand een mic en ampje gekocht had, die op de mic ingang en rare metingen kreeg.

Citaat van: high-q op november 23, 2012, 13:24:32
Ik heb een MacBook Air, daar zit geen microfoon ingang op. Op de MacBook Pro is de headphone-out ook de Line-in, maar op de Air helaas niet.

Het is toch juist een microfoon ingang die er op je macbook air zit?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Timvg

Citaat van: RalphH op november 23, 2012, 13:32:15
Gaat dat wel goed met REW dan? Volgens mij raakt die bij een mic ingang nogal wat overstuur en krijg je rare metingen. Vandaar dat er doorgaans op de line ingang aangesloten wordt. Staat me bij dat er iemand een mic en ampje gekocht had, die op de mic ingang en rare metingen kreeg.

Bij mij (en op twee andere computers) gaat dat goed, ik denk dat het eerder een kwestie van instellingen zal zijn dan.

morca

Citaat van: Timvg op november 23, 2012, 13:54:29
Bij mij (en op twee andere computers) gaat dat goed, ik denk dat het eerder een kwestie van instellingen zal zijn dan.
RalphH is zeer handig met comp en kon het toen ook niet voorelkaar krijgen,
dat gaf de persoon ik kwestie extra kosten voor een losse kaart/mixer

Vraag me ook af of veel mensen al die settings kunnen vinden in window,s.
Op die mixer doe je het extern hoef je niks te zoeken.

Met alle respect,imo is het beter het simpel te houden.

RalphH

Citaat van: morca op november 23, 2012, 14:46:52
RalphH is zeer handig met comp en kon het toen ook niet voorelkaar krijgen,

Ik heb er nooit echt veel tijd aan besteed, veel forums geven ook aan dat het echt een line-ingang moet zijn. Enige waarin ik het ooit zelf niet goed heb zien gaan, was mij mezelf by accident op de mic ingang en bij de macbook van Denoontje als ik me niet vergis. Daar hebben we toen meteen de mic ingang naar line-in omgezet, dat werkte.

Maar als Tim het werkend heeft gekregen, moet het ongetwijfeld kunnen. Wellicht kan hij wat licht op de zaak schijnen wat betreft settings.

Een gegarrandeerd alles in 1 pakketje is natuurlijk altijd het handigst zoals Morca aangeeft.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer