Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

RalphH

Dat bedoelde ik :thumbs-up:. Had je andere topic een beetje gevolgd, maar wist niet of je hier nog iets aan aangepast had.

Moet zeggen dat ik zelf als het bereik van de sub/instelling op is, ook nog een rare lijn/bult heb in de grafiek, hier sla ik maar geen acht op (in de veronderstelling dat de rest van de meting wel klopt)...
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

maximus79

Hoe kan ik beste die dip en die piek nou aanpakken met de dsp in de inuke?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

RalphH

Hmmm, toch is ie wel anders tov mijn metingen. Wat voor grafiek krijg je als je zonder volume meet? Doet ie dan onder de 20 ook raar?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Citaat van: maximus79 op juni 17, 2012, 12:54:41
Hoe bedoel je dat Ralf? De Inuke stopt bij 20hz
Je hebt geen alval en het lijkt tot o hz vlak door te lopen ,daar doeld ralphH op denk ik.want dat kan niet kloppen.
Waterfall is netjes,heel netje  :thumbs-up:

Er lijkt iets niet te kloppen ann de meting,en er komt met dat afvalfilter ook bij 10 hz weer omhoog.

maximus79

Citaat van: morca op juni 17, 2012, 13:05:19
Je hebt geen alval en het lijkt tot o hz vlak door te lopen ,daar doeld ralphH op denk ik.want dat kan niet kloppen.
Waterfall is netjes,heel netje  :thumbs-up:

Er lijkt iets niet te kloppen ann de meting,en er komt met dat afvalfilter ook bij 10 hz weer omhoog.

Hoe betrouwbaar is dan de rest?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

RalphH

Citaat van: maximus79 op juni 17, 2012, 13:03:36
Hoe kan ik beste die dip en die piek nou aanpakken met de dsp in de inuke?

Kun je in beide subs de fase onafhankelijk regelen? Je zou dan moeten kijken wat de metingen van de afzonderlijke speakers zijn. Dus enkel de fronts, enkel de ene en enkel de andere sub. Je kunt dan zien waar ze elkaar netjes aanvullen of juist dwars zitten.
Vervolgens ga je met de fase aan de gang. Eerst stel je 1 sub gelijk met je fronts, vervolgens pak je de andere er bij.

Maar de het resultaat is nu al erg netjes, goed uitgangspunt voor finetuning.

Citaat van: morca op juni 17, 2012, 13:05:19
Je hebt geen alval en het lijkt tot o hz vlak door te lopen ,daar doeld ralphH op denk ik.want dat kan niet kloppen.
Waterfall is netjes,heel netje  :thumbs-up:

Er lijkt iets niet te kloppen ann de meting,en er komt met dat afvalfilter ook bij 10 hz weer omhoog.

Inderdaad. Dus even zonder volume meten (denk ik?), kun je zien of het de rest van de meting beinvloed.


Ben ff wat anders doen, straks weer terug. Ga zo door!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Citaat van: maximus79 op juni 17, 2012, 13:03:36
Hoe kan ik beste die dip en die piek nou aanpakken met de dsp in de inuke?
DSP vd Inuke,1 vd eq,s komt overeen met de dsp in de inuke.
Ejorne komt hier op visite met de vrouw,dus ben zo druk,maar zal eens vragen welke eq we ook al weer selecteerde in REW.

Dan heb je die dip/piek zo te pakken,meting van 0 tot 200 hz is ook wel lekker,even kijken of je fase goed staat/gaat.

EDIT hoe betrouwbaar de rest is durf ik niet te zeggen,ik kan niet inschatten wat er fout gaat.
Je hebt de gain bijgeregeld met dank aan RalphH :thumbs-up: geen clipping.

Waarom dat laag zo doorloopt ? roomgain? kan haast niet zo vlak als hij loopt zonder regeling.
En dat de sub,s vlak tot 0 lopen lijkt me ook sterk.
Moeilijk.

RalphH

Citaat van: maximus79 op juni 17, 2012, 13:07:44
Hoe betrouwbaar is dan de rest?

Meet even zonder volume. Dan zie je de invloed van kabel/meter. Wellicht de weerstand hiervan die iets geks doet.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


RalphH

Citaat van: morca op juni 17, 2012, 13:13:21
Oh zo bedoel je ......  :D

Ja, sorry, ik wormvormig aanhangsel praat soms een beetje stroef ;D. Zit wel in mijn hoofd, maar iets duidelijk verwoorden is wel eens lastig.
Nou, ben nu echt ff weg.
Tot later.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Citaat van: RalphH op juni 17, 2012, 13:12:39
Meet even zonder volume. Dan zie je de invloed van kabel/meter. Wellicht de weerstand hiervan die iets geks doet.

Als ik dat doe krijg ik een vlakke lijn van 75 db
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

morca

Citaat van: maximus79 op juni 17, 2012, 13:16:47
Als ik dat doe krijg ik een vlakke lijn van 75 db
Dan meet je stilte toch,en dan toch 75 db........ dat is niet ok denk ik.
Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd dus weet het niet zeker,RalphH wel denk ik maar eens kijken wat die zegt.

Komt wel overeen met je meting die maar door blijft lopen terwijl hij af moet vallen,denk dat er iets niet goed gaat met meten/mic of setting

RalphH

Dat lijkt de lijn van je calibratie ...denk ik. Toch wel vaag. Wat als je bovenin rew de db meter aan zet en op calibrate drukt? Komt de uitslag op de meter dan overeen met de waarde in REW?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

maximus79

Ben er ff helemaal klaar mee >:(.......

Die line in blijft klooien, nu heb ik ook geen constant volume bij de calibratie uit me subs........ggrrrr.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Citaat van: RalphH op juni 17, 2012, 13:43:48
Dat lijkt de lijn van je calibratie ...denk ik. Toch wel vaag. Wat als je bovenin rew de db meter aan zet en op calibrate drukt? Komt de uitslag op de meter dan overeen met de waarde in REW?

Nee, er gebeurt iets met die line in....had toen ook problemen met de laptop.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Citaat van: maximus79 op juni 17, 2012, 13:44:25
Ben er ff helemaal klaar mee >:(.......

Die line in blijft klooien, nu heb ik ook geen constant volume bij de calibratie uit me subs........ggrrrr.
Ik ken ook niet alle mic,s en stellingen,we proberen altijd zo goed mogelijk te helpen.
Maar het blijft hardware,en software,en comp werken al niet altijd mee.
Als er iets met meten niet ok gaat is het moeilijk inschatten wat,vooral wat jij nu hebt.
Ik heb het nooit gehad,meen me wel te herrinderen van een ander lid die hier ook problemen mee had.

Doe rustig aan,laat het even voor nu,ik zat ook best wel eens te prutsen in het begin.
Beter even afstand nemen,ziet er redelijk vlak uit,ga even lekker film kijken en kijk of dat goed gaat.

Over de amp kom ik nog op terug als je er niet uitkomt.
Want ik denk dat als alles goed aangesloten is /geschakeld zodat de impedantie uitkomt op wat ik in me hoofd heb.
Het uitslaan zo goed /helemaal over moet zijn.
Ik heb gerekend en het moet kunnen zo,alleen dan worden je 2 sub,s 1 en je amp op mono.
Dus even kijken of je nu geen last hebt van fasestellingen,want dat kan niet meer als ze op 1 kanaal zitten.(amp op mono)

maximus79

Citaat van: morca op juni 17, 2012, 13:52:53
Ik ken ook niet alle mic,s en stellingen,we proberen altijd zo goed mogelijk te helpen.
Maar het blijft hardware,en software,en comp werken al niet altijd mee.
Als er iets met meten niet ok gaat is het moeilijk inschatten wat,vooral wat jij nu hebt.
Ik heb het nooit gehad,meen me wel te herrinderen van een ander lid die hier ook problemen mee had.

Doe rustig aan,laat het even voor nu,ik zat ook best wel eens te prutsen in het begin.
Beter even afstand nemen,ziet er redelijk vlak uit,ga even lekker film kijken en kijk of dat goed gaat.

Over de amp kom ik nog op terug als je er niet uitkomt.
Want ik denk dat als alles goed aangesloten is /geschakeld zodat de impedantie uitkomt op wat ik in me hoofd heb.
Het uitslaan zo goed /helemaal over moet zijn.
Ik heb gerekend en het moet kunnen zo,alleen dan worden je 2 sub,s 1 en je amp op mono.
Dus even kijken of je nu geen last hebt van fasestellingen,want dat kan niet meer als ze op 1 kanaal zitten.(amp op mono)

Krijg zo visite dus was al aan het opruimen (was een soort van BOM ontploft!)
Bedankt voor de hulp zover allemaal  :worship:

Als ik een USB geluidskaart koop voor de laptop zouden dan me problemen verholpen zijn?

Tot op heden heb ik het niet meer gehad (ook niet meer bij DE stukjes) misschien stond hij voor die stukjes een fractie te hard?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Ejorne

Dat de grafiek op de hele lage frequenties weer terug omhoog loopt is normaal. Je ziet het bij heel veel metingen en ik denk dat het een soort  interferentie op het kanaal is of zo. Niet druk om maken. Het gebied boven de 20Hz is redelijk nauwkeurig. 
je zou eventueel een standaard correctie bestand voor een radioshack meter kunnen gebruiken.

Heb je de radioshack wel op c-stand staan?

maximus79

Citaat van: Ejorne op juni 17, 2012, 14:09:15
Dat de grafiek op de hele lage frequenties weer terug omhoog loopt is normaal. Je ziet het bij heel veel metingen en ik denk dat het een soort  interferentie op het kanaal is of zo. Niet druk om maken. Het gebied boven de 20Hz is redelijk nauwkeurig. 
je zou eventueel een standaard correctie bestand voor een radioshack meter kunnen gebruiken.

Heb je de radioshack wel op c-stand staan?

Ja op C, maar ik krijg ook steeds een rare feedback/storing over me SUB als de DB meter geluid oppikt of als ik de tulp aan raak.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

RalphH

Heb je niet nog een ander kabeltje wat je kunt gebruiken desnoods korter, puur ter test.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

maximus79

Citaat van: RalphH op juni 17, 2012, 14:31:56
Heb je niet nog een ander kabeltje wat je kunt gebruiken desnoods korter, puur ter test.

Ik heb verschillende gebruikt, van jack naar tulp direct en van jack naar tulp spliiter en dan vervolgens gewoon een tulp daar weer in. Enige wat ik niet geprobeerd heb is korter maar dat komt omdat me pc in een andere ruimte staat.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

RalphH

Mag niet teveel uitmaken, heb hier zelf ook een lange kabel (meter of 5 denk ik).

Aan de andere kant ben ik het ook wel met Ejorne eens, boven de 20 (waar ie signaal krijgt) ziet het er normaal uit.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Citaat van: RalphH op juni 17, 2012, 14:45:40


Aan de andere kant ben ik het ook wel met Ejorne eens, boven de 20 (waar ie signaal krijgt) ziet het er normaal uit.
Idd ,dat lijkt wel te kloppen,dus stel hem er eerst eens zo mee af en kijk hoe het klinkt.

Want of het over is met een andere kaart hangt van je huidige storing af,en die heb je nog niet te pakken.