Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Zodiac

Waarom is Hans in de ban?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

DofN

Waarvoor eigenlijk niet? :P

Het zal vast beschreven worden in de banlijst.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Zodiac

Citaat van: doorofnight op december 28, 2014, 13:16:38
Waarvoor eigenlijk niet? :P

Het zal vast beschreven worden in de banlijst.

But seriously...? Specifiek voor....?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Citaat van: doorofnight op december 28, 2014, 13:04:45
Ik heb een Lyngdorf DSP en die doet ongeveer hetzelfde als dat je het handmatig zou doen. Ik dacht dat het Martijn was die aangaf dat hij het zelf hier en daar iets anders gedaan zou hebben dan de Lyngdorf, maar dat hier weinig licht tussen zat. Zelf doen is uiteindelijk wel beter en veel goedkoper.
Oh ja die je zelf hebt was ik even vergeten .
Yep die zijn wel aardig goed idd,dat zal ik niet tegenspreken  ;D

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Zodiac

Ok! Duidelijk. Dank.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

chansig

Allereerst iedereen nog de beste wensen voor 2015 en de rest van de jaren. Maak er wat van en laat niemand anders verantwoordelijk zijn voor je geluk dan je eigenste zelf.

Zo weer uit de ban, nieuw jaar, nieuwe kansen, nieuwe prijzen te winnen.

In de afgelopen week best wel veel gebeurd. Koen heeft de minidsp in de set geslepen. Resultaat is bijzonder overtuigend te noemen. Voor mijn gevoel hetzelfde effect als met de Synergy welke ik 2 weken heb mogen beluisteren. Mijn dank aan Koen is dus groot.

Nog een andere koptelefoon gekocht (welke ik nog moet ontvangen) een Beyerdynamic T1. En gisteren nog een Luxman M-03 opgehaald. Jerry gaat deze voor mij modificeren en op een mooi niveau brengen. Gezien mijn geschiedenis van spullen die kapot gaan heb ik graag een reserve versterker staan.

Uiteraard ga ik hem ook nog even in mijn eigen set proberen.

Voor de rest ben ik wel klaar met het audio gebeuren. Set doet wat ik ervan verwacht en ik zie op dit moment geen reden om componenten te gaan vervangen. Tenzij ze dus stuk gaan..dan wel.

Met de Sonos ben ik nog steeds erg tevreden. De Kenwood doet het prima, de Crowns ook, de speakers idem en de woofers doen ook gewoon hun ding. De minidsp is dus excellent. Totaal is het dus goed.

Gr Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Citaat van: chansig op januari  4, 2015, 13:07:27
Allereerst iedereen nog de beste wensen voor 2015 en de rest van de jaren. Maak er wat van en laat niemand anders verantwoordelijk zijn voor je geluk dan je eigenste zelf.



Jij ook de beste wensen Hans!!
En toppie dat de mini dsp zo goed naar wens werkt/is ingeregeld  :thumbs-up: :music:

chansig

Soms heb je van die momenten. Bij het inmeten van de minidsp viel de ratel van een van de subs op. Vervolgens zoeken naar wat het nu was. Draadjes die meetrillen, woofer kapot, kast niet goed ?

Kast verhuisd naar een andere plek, zelfde probleem. Draden inkorten, alles opnieuw vastzetten. Tochtstrip erbij etc. Niets hielp en toen..ploef. De woofer is er inmiddels zo vaak uitgegaan dat er rondom gaatjes van de schroeven zitten. Deze opgevuld met MDF vullen, oude tochtstrip eraf, nieuwe erop. Draden vastgezet en aangesloten en weg ratel.

Uit pure wanhoop had ik al een nieuwe woofer besteld...gelukkig kon die gecanceld worden. Zowww....het eerste zweet momentje van 2015 hebben we dus weer gehad.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

beste wensen Hans,
mooi dat de kosten bespaard zijn, waarom was de woofer er al zo vaak uitgehaald dan?
Als je dit vaker verwacht is het wellicht handig een betere oplossing te bedenken, bv metalen draadbussen erin maken o.i.d ?

chansig

Ook jij de beste wensen.

Er zitten 8 schroeven in dus drie keer eruit halen geeft al 24 gaatjes. Weet niet meer precies waarom ze eruit moesten...in ieder geval 1 keer omdat ik er een tochtstrip in wilde zetten. Nu hoeft hij er in ieder geval niet meer uit.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Citaat van: chansig op januari  5, 2015, 13:47:39
Er zitten 8 schroeven in dus drie keer eruit halen geeft al 24 gaatjes. 
:crazy: die volg ik even niet. Je kunt toch dezelfde gaatjes hergebruiken, als je maar eerst even kort tegen de klok draait tot je een klein slagje voelt, dan zit je precies aan het begin van de oorspronkelijke schroefdraad en kun je de schroef er gewoon weer in terug draaien zonder dat hij veel lubbert. Maar ja na tig keer is het wel wat losser dan. Anyway je hebt hem geplugged met mdf, werkt ook.

martin778

Inslagmoeren gebruiken is wat prettiger Hans.

chansig

Dan moet de boel weer los, moet ik gaan bedenken hoe ik dat moet doen, moet ik op zoek naar zwarte moeren...ik word er nu al moe van.

Het staat nu en het is goed. Tenzij de woofer echt een keer kapot gaat, dan zal ik gebruik gaan maken van de inslagmoeren.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#2041
Zo nu een kleine anderhalve week verder met de minidsp in de set. Het verschil met de Anti Mode is erg groot te noemen. Ik hoor nu zoveel meer en duidelijker. Meest grappige was het beluisteren van Talk Talk Colour of spring en dan het eerste nummer. Zit gewoon iemand doorheen te tellen, one, two, three. Nooit gehoord. De bassdrum wordt zo waanzinnig mooi weergegeven, strak, droog en bijna voelbaar in de buik.

Hadouk trio is helemaal een herontdekking...de verschillende instrumenten worden zo mooi weergegeven, tokkelen op de snaren, ademhaling bij de blaasinstrumenten. Voorheen hoorbaar nu hoorbaar en maar zo duidelijk.

Jon Hopkins...er zitten rateltjes in nummers, nooit zo duidelijk waarneembaar gehoord. The The...stem gaat van links naar rechts en weer terug naar het midden. Zoveel duidelijker aanwezig. Makkelijker te volgen.

Vandaag een unplugged dagje...Nirvana...eindelijk kan ik goed verstaan wat er tussendoor gezegd wordt. Ik hoef er nu minder moeite voor te doen, makkelijker. Volgens mij is makkelijker een beetje het keyword.

Oh en wat klinken bepaalde opnamen nu enorm bagger, andere weer verrassend goed.

Normaliter ben ik niet zo van het analytische luisteren (dus tingel moet zus, tangel moet zo) maar ik ontkom er nu even niet aan. Gaat wel langzaam terug naar gewoon luisteren..is ook allemaal een kwestie van wennen.

Goed dan een ander hoofdstuk...de koptelefoon. Sinds een maand een Sennheiser HD800 in huis. Fijn apparaat, mijn 2e koptelefoon dus wat kan ik er eigenlijk over zeggen ? Weinig dus mijn audio potje maar opengetrokken en 2 extra koptelefoons erbij gekocht: De Beyerdynamic T1 (moet nog binnen komen, ligt nu nog in Koln) en gisteren een Audeze LCD 2 gekocht. De laatste is design technisch wat mij betreft onverslaanbaar. Wat een mooi apparaat. Deze komt als het goed is vrijdag binnen.

Dan gaan we maar eens vergelijken. De Audeze is nieuw dus moet absoluut nog inspelen (band moet goed om je hoofd gaan zitten etc.. :D)...dus het zal wel even duren voordat er een scheiding gemaakt gaat worden. Want ik wil er niet meer dan 2. De kans is bijzonder groot dat de Audeze blijft en de keuze dus gemaakt moet gaan worden tussen de HD 800 en de T1.

Zoals al eerder aangegeven de set is mijn inziens klaar. Dus net als Frank2 geen wisselingen meer (goed voorbeeld doet volgen). Kijken of ik het vol kan houden.

Wordt een saai 2015... :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Leuk verhaal Hans. En is het niet veel leuker luisteren nu je zoveel meer hoort?
nb: welk nummer van the the bedoel je?

Kijken of we inderdaad kunnen stoppen met investeren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Tsja...daar vraag je me wat. Dat weet ik dan dus weer niet. Volgens mij is het een nummer van de mindbomb cd/lp/flac/mp3.

Leuker ? Leuker dan 10 jaar geleden ? Om heel eerlijk te zijn ervaar ik het niet zozeer als leuker. Beleving wordt er ook niet sterker op. Ik ga er even over nadenken wat ik het dan wel vind.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Mooi dat de MiniDSP zo veel brengt. :music:

Je werkt nu ook met een crossover neem ik aan ?
Daar zou het verschil in zitten ( je subs liepen dan al die tijd gewoon door ,omhoog, en dat komt precisie niet ten goede).
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Ik denk dat daar het verschil niet zit. De woofers liepen tot 111 Hz mee en waar ze nu afgekapt zijn weet ik niet. Zou ik even in de instellingen moeten nakijken.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Klinkt goed Hans. Ik weet nu ook wat ik vanavond ga luisteren.

Heb je nu trouwens ook een SW-plank. Ik dacht dat jij het geregeld had dat je één op proef zou krijgen?

Groeten...

chansig

Dat dacht ik ook...maar ik ga er niet meer achteraan. Als het komt dan komt het en anders niet.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Citaat van: chansig op januari  7, 2015, 15:08:58
Ik denk dat daar het verschil niet zit. De woofers liepen tot 111 Hz mee en waar ze nu afgekapt zijn weet ik niet. Zou ik even in de instellingen moeten nakijken.

Gr Hans
Ik vind dat toch erg hoog en dat gaat m.i. alleen dan goed als je de fronts afkapt en delays ook kunt regelen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Dat was in de oude situatie (die 111Hz) hoe dit nu is weet ik niet precies. Maar wat je zegt komt me wel bekend voor...ik zal later vandaag eens in de configuratie kijken.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.