Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

riwi

#2225
Ik heb dat ooit gedaan via een externe splitter. Dan ging het signaal met de helft omlaag. Dus moest je 3dB compenseren.

De afstandbediening van d Arcam kan je de device mode wijzigen voor het AMP device :

Eerst het amp-device unlocken (want die is gelocked default).


Citaat

1. AMP, BD, CD and TUN are the Device keys that may be Locked or Unlocked.
Lock and Unlock are toggles (they change from Lock to Unlock to Lock, etc.).

2. Press and hold the Device and 6 keys together for three seconds.
To delete the learned data for a key for a device:

1. Press the Device key for the product you want to set up, together with the 3 key. Hold down both buttons for three seconds until the LED stays lit.

2. Press and hold down the key on which you want to delete the data for three seconds. The LED blinks twice **. If any further key press is made, the
remote escapes from erase mode without deleting the learned data.

3. If any further key press is not made for 30 seconds, the LED blinks twice **, the remote get out of the erase mode automatically without deleting  the learned data.

4. If you press the Device key together with the 3 key again within 30 seconds after the LED blinks twice, all the data learned for that Device is deleted and you leave erase mode. The LED blinks three times *** in confirmation.

Reading stored code numbers
1. Press the Device key for the product that you want to set up together with the 4 key. Hold down both keys for three seconds until the LED blinks.
2. Press the INFO key and count the number of blinks (*=1, **=2, ***=3, etc.).
There is a time gap between digits. (Note that '0' is represented by ten blinks: **********.)
The power LED stays lit, showing that it is in Lock/ Unlock setup mode.
3. If there is no further key input for 30 seconds, the LED goes off and the remote leaves Lock/Unlock setup mode.
4. To verify the status of a device, press the 3 6 9 keys in sequence:
If Lock is set, the LED blinks three times: ***.
If Unlock is set, the LED blinks five times: *****.
5. If you press a valid Device key within 30 seconds, the LED blinks three times: *** and the remote leaves Lock/Unlock setup mode.

Is ingewikkeld :) Volgens mij is Amp mode "002" voor de IR codeset 19.
Citaat
For example:
AMP (system code 19): 002

riwi

Citaat van: reza op december 23, 2018, 11:46:07
Volgens mij niet, althans niet dat ik merk. Wel moet je de subs goed op elkaar afstellen anders wordt het #*(@%#&%  :D

Heb jij een externe splitter dan? Of 2 subwoofer uitgangen op je versterker?
Bij een externe passieve splitter halveert het signaal normaal gesproken.

Dirk

de sub-output van je Arcam (?) heeft wslk een voldoende lage uitgangsimpedantie
dat gecombineerd met een hoge ingangsimpedantie van je sub(s) levert meer dan wslk geen of iig geen hoorbare drop in volume op, want de Arcam merkt ahw niet eens dat je er 2 ipv 1 sub aan hebt hangen.
voor het gemak ga ik er even van uit dat we spreken over een XLR-split...bij RCA ligt eea (vooral qua brom-gevoeligheid) wat anders  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Teejoo

#2228
Citaat van: Dynky op december 23, 2018, 12:04:55
de sub-output van je Arcam (?) heeft wslk een voldoende lage uitgangsimpedantie
dat gecombineerd met een hoge ingangsimpedantie van je sub(s) levert meer dan wslk geen of iig geen hoorbare drop in volume op, want de Arcam merkt ahw niet eens dat je er 2 ipv 1 sub aan hebt hangen.
voor het gemak ga ik er even van uit dat we spreken over een XLR-split...bij RCA ligt eea (vooral qua brom-gevoeligheid) wat anders  ;)
Ik heb Audioquest RCA splitters.

Teejoo

Citaat van: reza op december 23, 2018, 11:46:07
Volgens mij niet, althans niet dat ik merk. Wel moet je de subs goed op elkaar afstellen anders wordt het #*(@%#&%  :D
Beide subs op die uitgang staan symetrisch tov de luisterplek, en aangezien ze altijd tegelijkertijd worden aangesproken door hetzelfde signaal zou dit zelfs nog wel eens een beter resultaat kunnen geven bij het inmeten met Dirac. Dan kan ik de 2e sub out gaan gebruiken om iets te testen.

Teejoo

Citaat van: riwi op december 23, 2018, 11:58:45

De afstandbediening van d Arcam kan je de device mode wijzigen voor het AMP device :

Eerst het amp-device unlocken (want die is gelocked default).


Is ingewikkeld :) Volgens mij is Amp mode "2" voor de IR codeset 19.
Bedankt voor de locked tip! Je moet de amp idd unlocken en dan toewijzen aan de nieuwe devicecode 002. Dat staat echt niet duidelijk in de manual bij het amp stuk. Daarvoor staat echter wel hoe je andere apparaten kunt wijzigen.

reza

Citaat van: riwi op december 23, 2018, 12:00:32
Heb jij een externe splitter dan? Of 2 subwoofer uitgangen op je versterker?
Bij een externe passieve splitter halveert het signaal normaal gesproken.



Ik heb indd een externe splitter.
wat ik al eerder zei, volgens mij werd/wordt het geluid niet gehalveerd. Ik moet zelfs alle levels terug schroeven, wat mijn inziens te maken heeft met de dubbele sub.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Zojuist ook de Panasonic regiovrij gemaakt voor DVD. (Ik heb er nog een paar)

En dat met de oude pronto hack code  :)

papaleo

Citaat van: Teejoo op december 26, 2018, 12:26:48
Zojuist ook de Panasonic regiovrij gemaakt voor DVD. (Ik heb er nog een paar)

En dat met de oude pronto hack code  :)
Haha lache man...!
Tja...,de Pronto blijft nog steeds onverslaanbaar  :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Citaat van: Teejoo op december 26, 2018, 12:26:48
Zojuist ook de Panasonic regiovrij gemaakt voor DVD. (Ik heb er nog een paar)
En dat met de oude pronto hack code  :)
Tja die Panasonic is dan ook flink gedateerd  :dry:  :D
Als mediaplayer totaal niet bruikbaar en via IP niet te besturen, ik ben er eigenlijk een beetje droevig om anno 2018 maar ala.

Ik gebruik voor dvd's de oude Oppo maar die geeft sinds kort een paars beeld  :blink:
Eigenlijk is mijn motto, zo min mogelijk de optische drive gebruiken ivm slijtagen en als ik hem gebruik zoveel mogelijk voor waar die voor bedoeld is (UHD schijven dus).
Maar ja er zijn zo weinig discs dat je inderdaad er ook ander spul mee kunt draaien.

DVD vind ik persoonlijk toch wel gedateerd er uit zien helaas, ik heb nog veel series (bv Avengers jaren 60 enzo) die niet opnieuw zijn uitgebracht maar zodra iets dat ik graag kijk opnieuw wordt uitgebracht haal ik hem op het nieuwste formaat. Sommige films heb ik dus nu 6x ofzo  :blink:

Teejoo

Ik heb idd ook bijna alles opnieuw op blu-ray gekocht, en nu zelfs weer een paar op 4K. Alleen is dat verschil vele male kleiner dan de sprong van dvd naar blu-ray.

Ik gebruik de Panasonic straks ook primair voor 4K, en de Denon voor blu-ray en de sporadische dvd. Ik vind het gewoon belangrijk dat ik flexibel ben.

Het mediadeel van de Panasonic gebruik ik toch niet omdat ik geen films download. Voor netflix gebruik ik de Apple TV4.

Teejoo

Verder m'n Kerstcadeaus aangesloten aan de Panasonic en ATV. Morgen de Arcam updaten.

riwi

Citaat van: Teejoo op december 26, 2018, 14:54:35
Morgen de Arcam updaten.

Ik zag dat je een complete reset moet doen naar default  na de update. Dus alle bron instellingen en keuzes moet je weer opnieuw doen. En de RoomeQ/Dirac meting moeten volledig opnieuw gedaan worden... Erg zwak dat ze de Dirac metingen niet over kunnen zetten bij zo'n update.

maximus79



Citaat van: riwi op december 26, 2018, 15:19:44
Ik zag dat je een complete reset moet doen naar default  na de update. Dus alle bron instellingen en keuzes moet je weer opnieuw doen. En de RoomeQ/Dirac meting moeten volledig opnieuw gedaan worden... Erg zwak dat ze de Dirac metingen niet over kunnen zetten bij zo'n update.

Niet helemaal correct, je kan je meting van dirac gewoon weer uploaden, een nieuwe meting is niet nodig.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

Citaat van: maximus79 op december 26, 2018, 15:38:02

Niet helemaal correct, je kan je meting van dirac gewoon weer uploaden, een nieuwe meting is niet nodig.

OK dan valt het mee. Ik denk dat ik het in de loop van deze week wel doe die update.

DD2

#2240
CitaatVanmiddag de bestelling de bevestigd van de JVC N7, Panasonic DP-UB9004 UHD speler incl. 15 meter optische kabel, reservelamp voor de JVC en ISF calibratie.  :pompom:

Nu gaan duimen dat dat gaat lukken voor de Kerst..

Waren de elven nog op tijd klaar? Of moet je nog even wachten op de N7?  :popcorn:

Erg benieuwd naar je ervaring!

Teejoo

Citaat van: DD2 op december 27, 2018, 11:28:38
Waren de elven nog op tijd klaar? Of moet je nog even wachten op de N7?  :popcorn:

Erg benieuwd naar je ervaring!
De Panasonic en Werner elfjes wel, die van JVC zaten nog te hobbyen. Maar ik hoop de N7 toch nog in januari/februari te krijgen.

Teejoo

Citaat van: riwi op december 26, 2018, 15:39:47
OK dan valt het mee. Ik denk dat ik het in de loop van deze week wel doe die update.
Ben er nu mee bezig!

Teejoo

Update afgerond en alles teruggezet. Ik had sowieso screenshots van alles gemaakt, ook omdat ik naderhand nog diverse zaken gefinetuned had qua levels en afstanden.

Met het tergzetten vroeg ik me wel af waarvoor de knop Dirac live for Arcam ook alweer is? Zie bijlage. De uitleg begrijp ik niet echt en ik kan het me ook niet meer herinneren.

maximus79

Citaat van: Teejoo op december 27, 2018, 15:56:26
Update afgerond en alles teruggezet. Ik had sowieso screenshots van alles gemaakt, ook omdat ik naderhand nog diverse zaken gefinetuned had qua levels en afstanden.

Met het tergzetten vroeg ik me wel af waarvoor de knop Dirac live for Arcam ook alweer is? Zie bijlage. De uitleg begrijp ik niet echt en ik kan het me ook niet meer herinneren.
Voor het aan en uit zetten van de dirac setting on the fly.

Ps: waarom niet de Dirac live 2.0 gebruikt? Zal je wel een nieuwe meting moeten doen btw.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Citaat van: maximus79 op december 27, 2018, 16:17:26
Voor het aan en uit zetten van de dirac setting on the fly.

Ps: waarom niet de Dirac live 2.0 gebruikt? Zal je wel een nieuwe meting moeten doen btw.
waar aanzetten? In de processor? Dat moet ik toch bij de processor doen?

Bewust nog even de oude versie gebruikt omdat ik geen zin had om te meten. En ik wilde kijkennif de update nog iets doet, en dan wil je de rest even gelijk houden.

maximus79

Citaat van: Teejoo op december 27, 2018, 16:33:54
waar aanzetten? In de processor? Dat moet ik toch bij de processor doen?

Bewust nog even de oude versie gebruikt omdat ik geen zin had om te meten. En ik wilde kijkennif de update nog iets doet, en dan wil je de rest even gelijk houden.
Is om on the fly met 1 druk op de knop dirac aan en uit te zetten, dat kan ook met de arcam......dus verder nutteloos.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

denoontje

De knop

Kun je na meten direct verschil beluisteren en evt teruggaan, curve aanpassen, inladen luisteren enz.

Probleem is dat als je in dirac zit je app op je telefoon het bijv niet doet (de ab wel), en je dus dan eerst dirac moet afsluiten om te wisselen tussen met en zonder.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo

#2248
Ach so.. weer wat geleerd!

Teejoo

Weet iemand zo hoeveel db de XLR- uitgang extra uitstuurd?