HTMIMIC - het kriebelt

Gestart door mimic, november 6, 2006, 21:23:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mimic

Kijk! Dat zal vast helpen.

Schilderen gaat het niet worden, dus ik ga eens even zoeken naar een stuk zwart kreukvrij textiel oid...
KEF LS50W - Velodyne DD12

BuSpu

Misschien een soort rolgordijn-constructie ?

HTip

#1302
Gefeliciteerd met je nieuwe projector :pompom: (alleen nog je sig aanpassen ;))

Elke bekleding van een wit reflecterend oppervlak zal een verbetering zijn. Echter moet die bekleding het licht absorberen voor een goed effect. Daarom heb ik ook gezorgd dat zelfs het reflecterende frame verborgen is. Forumgenoot Kjelt heeft een soort rolgordijn op het plafond gemonteerd wat hij uittrekt als hij film gaat kijken. Misschien dat dat voor jou een oplossing is.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

Dank je!

Dat rolgordijn lijkt me idd een goed idee! Eerst maar eens experimenteren met een oude lap stof...
KEF LS50W - Velodyne DD12

cardas49

Hey Mick, Hoe bevalt de X30? Is het qua contrast een flinke stap vooruit, ondanks je witte muren? Ik heb zelf ook witte muren, en zit nog steeds te dubben of ik een hoog contrast beamer zal aanschaffen of niet.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

mimic

Bevalt fantastisch! Ik heb tegen alle adviezen in een 260cm breed gain 0.8 grijs scherm gekocht bij de X30. Ik kan nu met sfeerverlichting aan gewoon lekker film kijken. Natuurlijk zal zwart nog zwarter zijn met donkere muren maar al met al..

Tevreden! Meer dan.
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

Zo dit is even geleden, en er is nogal wat veranderd. Ik ben een beetje aan het "downgraden" ( al vraag ik me af het netto gezien wel "down" is ).

De JVC X30 is vervangen voor een X35, dat was overduidelijk een upgrade.
De zelfbouw hoornsystemen staan niet meer te spelen en zijn vervangen door een set Jamo THX LCR. Overduidelijk een downgrade, maar wel een ruimte besparende :)
De Classe ssp75 is verkocht. De passende eindversterking bleef buiten mijn budget. Nu heb ik een alles-in-1 Anthem MRX700, kan mijn DSP ook de deur uit.
De zelfbouw Aurasound subs zijn vervangen door een voor mij oude bekende ( BK Monolith ). Wellicht minder strak maar wel "af" en weinig kabels in huis :)

Al met al ben ik naar een complete DTS-HD compatible THX-HT setup gegaan. Op muzikaliteit heb ik veel ingeleverd, maar daar liggen de prioriteiten steeds minder. Gebruikersgemak, minder componenten en een hoge fun- factor tijdens films staan tegenwoordig hoger op het lijstje.

Even wennen, maar best oke!

( binnenkort een heleboel advertenties aanmaken :) )
KEF LS50W - Velodyne DD12

WickedGame

Citaat van: mimic op januari 27, 2014, 08:37:04
Zo dit is even geleden, en er is nogal wat veranderd. Ik ben een beetje aan het "downgraden" ( al vraag ik me af het netto gezien wel "down" is ).

De JVC X30 is vervangen voor een X35, dat was overduidelijk een upgrade.
De zelfbouw hoornsystemen staan niet meer te spelen en zijn vervangen door een set Jamo THX LCR. Overduidelijk een downgrade, maar wel een ruimte besparende :)
De Classe ssp75 is verkocht. De passende eindversterking bleef buiten mijn budget. Nu heb ik een alles-in-1 Anthem MRX700, kan mijn DSP ook de deur uit.
De zelfbouw Aurasound subs zijn vervangen door een voor mij oude bekende ( BK Monolith ). Wellicht minder strak maar wel "af" en weinig kabels in huis :)

Al met al ben ik naar een complete DTS-HD compatible THX-HT setup gegaan. Op muzikaliteit heb ik veel ingeleverd, maar daar liggen de prioriteiten steeds minder. Gebruikersgemak, minder componenten en een hoge fun- factor tijdens films staan tegenwoordig hoger op het lijstje.

Even wennen, maar best oke!

( binnenkort een heleboel advertenties aanmaken :) )

Hoe zijn tot nu toe je bevindingen? Want je komt nogal van een hoogwaardige set.

mimic

Mijn ( eerste ) bevindingen;

in films is dit een vooruitgang. Ik heb nu per luidspreker dezelfde ( geïntegreerde ) eindtrap, dit komt de integratie tussen center en fronts meer dan een beetje ten goede. ARC werkt super, al mijn luidsprekers hebben nu een prettige tonale balans. Ja ze zijn zeer zeker minder muzikaal dan mijn zelfbouw oplossing maar dat maakt ze ook wel weer wat vergevingsgezind, en dat is op hoog volume tijdens een spannende film best prettig. De Monolith is minder mooi dan mijn Aurasound oplossing, maar daar komt wel wat laagextensie en een boel "oempf" voor terug. Ook weer fijn tijdens diezelfde spannende film.

Al met al de het beste surround-plaatje tot op heden, muzikaliteit is een ander verhaal. Then again, mijn verwachtingen liggen lager dus valt dit eigenlijk best wel mee. De rust van het niet meer hoeven afstellen, tweaken en "wat kan er nog beter" is vooralsnog erg gewenst.

Ik loop alleen wel tegen wat praktische zaken aan nu ik HDMI heb op mijn receiver. Hoe lang mag een HDMI kabel zijn, en kan ik die splitten? Er zit maar 1 uitgang op de Anthem, en ik heb een beamer en een tv. gaat er kwaliteit verloren bij het inzetten van de Anthem voor beeld processing naar mijn JVC beamer?
KEF LS50W - Velodyne DD12

yorkie13

#1309
Heb je ook plaatjes van de metingen van  ARC ?

die vertellen een heleboel over je instellingen namelijk.

Heb je toevallig die Monolith DF in kersen van marktplaats gekocht 8)

Martijn M

Waarom houd je de Aura's niet gewoon aan? Ik weet niet hoe groot ze zijn, maar zijn ze niet ergens uit het zicht te plaatsen?

Bij flinke kabellengtes treedt bij HDMI wel verlies op. Het verschilt echter per kabel. Tot een metertje of vijf zit je met bijna alle kabels wel goed. De beste kabels kun je naar ik heb vernomen gebruiken tot een lengte van maximaal tien à vijftien meter. Ik zou sowieso een moderne kabel pakken die HDMI 1.4 ondersteunt.
Dutch & Dutch

mimic

Citaat van: RA SUBS op januari 27, 2014, 21:49:49
Heb je ook plaatjes van de metingen van  ARC ?

die vertellen een heleboel over je instellingen namelijk.

Heb je toevallig die Monolith DF in kersen van marktplaats gekocht 8)

Nope, moet de ander ( internetloze, ouderwetse ) pc weer even aangesloten worden. Mijn Serial->USB converter deed het niet met de Anthem.
En ja, ik heb idd de Monolith gekocht, die stond in de buurt.

Citaat van: Martijn - Synergy Acoustics op januari 27, 2014, 21:53:46
Waarom houd je de Aura's niet gewoon aan? Ik weet niet hoe groot ze zijn, maar zijn ze niet ergens uit het zicht te plaatsen?

Bij flinke kabellengtes treedt bij HDMI wel verlies op. Het verschilt echter per kabel. Tot een metertje of vijf zit je met bijna alle kabels wel goed. De beste kabels kun je naar ik heb vernomen gebruiken tot een lengte van maximaal tien à vijftien meter. Ik zou sowieso een moderne kabel pakken die HDMI 1.4 ondersteunt.

De Aura`s zijn klein, maar ik wil terug naar een "minimum" aan apparatuur. 2 Aurasounds betekend ook de Behringer DCX en Hypex versterkers houden. Dat wil ik liever verkopen ( zowel voor het geld als voor het opruimen ).

HDMI; tjonge ik heb toch echt wel 15 meter nodig vanaf mijn versterker naar mijn beamer, maar ik wil mijn beamer wel een optimaal signaal bieden.
KEF LS50W - Velodyne DD12

kermit

#1312
Citaat van: mimic op januari 27, 2014, 22:09:17
Nope, moet de ander ( internetloze, ouderwetse ) pc weer even aangesloten worden. Mijn Serial->USB converter deed het niet met de Anthem.
En ja, ik heb idd de Monolith gekocht, die stond in de buurt.

De Aura`s zijn klein, maar ik wil terug naar een "minimum" aan apparatuur. 2 Aurasounds betekend ook de Behringer DCX en Hypex versterkers houden. Dat wil ik liever verkopen ( zowel voor het geld als voor het opruimen ).

HDMI; tjonge ik heb toch echt wel 15 meter nodig vanaf mijn versterker naar mijn beamer, maar ik wil mijn beamer wel een optimaal signaal bieden.

Maak je geen zorgen om de 15 meter kabel! Ik speel al jaren met een 15 meter kabel en gaat prima! Dus geen zorgen! Gewoon doen! Op alle projectoren die ik gehad hebt, zelf de duurste JVC serie en altijd een uitstekende beeldkwaliteit gehad!

mimic

Dat hoor ik dan weer graag. 3D moet er ook over heen kunnen....
KEF LS50W - Velodyne DD12

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

mimic

Nee nee ; dat ben ik , opzoek naar nog wat extra jamo`s. Die dingen zijn te gek voor het geld :)

Maar zeker oplettend :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

mimic

Nu dit topic toch weer even omhoog staat ;

ik draai alweer een poosje met de huidige setup. De Anthem MRX700, 3 JAMO THX one voor front en center en een stel Visaton dipool surrounds. Laag gaat nu via een BK Monolith, alles netjes gemeten met ARC en;

ik heb veel plezier!

De set kan harder dan voorheen zonder opdringerig te worden. Voor films is dit echt helemaal leuk, muziek wat minder (er is een dedicated stereo set in de maak voor de slaapkamer ). Ik wil mij in de huiskamer vooral richten op comfort. De Jamos zijn wall mounted, dat scheelt qua ruimte. De 7 losse componenten zijn vervangen door de Anthem, scheelt ook aanzienlijk. Nu is de mediaplayer aan de beurt.

Ik zou graag een oplossing hebben waarbij ik mijn mediaplayer draadloos als externe hdd kan benaderen. Lekker op mijn laptopje wat materiaal opzoeken en zonder gedoe ( lees kabels loskoppelen oid ) dat kunnen kopieren naar de mediaplayer. Even zoeken!
KEF LS50W - Velodyne DD12

yorkie13

Graag even je signature aanpassen  :D

en ik heb nog wel een paar Jamo THX one subwoofers voor je.

mimic

Goed punt :)

Die Jamo Subs heb ik opzich niet "nodig", maar voor een paar centen is het natuurlijk leuk om de set compleet te maken.
KEF LS50W - Velodyne DD12

Nahpets

Ik meen mij wel te herinneren dat de subs uit die set passief zijn.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

yorkie13

Klopt, maar eenvoudig aan te passen  :D

anders moet ik er maar eens een hypex plate amp inbouwen.

mimic

#1322
Nou dit was dan voor mij ook even een verassing;

ik ben aan het "opruimen" en verleg mijn prioriteiten. De knappe Jamo`s mooi aan de muur, lekker veel ruimte in de kamer.
En toen kocht ik dit ;


( zie je die dingen van 60 kilo staan... )

KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

Hallo allemaal, na ruim 3 jaar is het inmiddels wel tijd voor een update dacht ik zo!

De hobby heeft lang stil gestaan; een paar dikke subs ( dayton 18" twins ) wat THX spul en flinke roomcorrectie heeft gezorgd voor een aantal jaar veel filmplezier in de huiskamer. En toen dit;

8 week geleden is er een grote explosie en uitslaande brand geweest bij mijn achterburen. Marina en ik zijn ongedeerd en met de schrik vrij gekomen, ons huis ( en inboedel ) is een ander verhaal. De verzekeringsclaim is nog niet helemaal rond maar vrij duidelijk is dat vrijwel al mijn subs/ versterkers/ luidsprekers niet meer te redden zijn. En als ik dan in al het gezeur, het heeft toch veel impact op mij en mijn 27 week zwangere vrouw ( wat overigens dan fantastisch nieuws is ) iets positiefs moet zoeken;

Ik ga me alvast oriënteren op een nieuwe set en wil jullie daarvan op de hoogte houden. Ik wil weer een surroundset opbouwen, met goede gebruikte componenten. Deels voor muziek deels film, ik geef weinig om nieuwe formaten, veel om mooie spulletjes. Ik heb in het verleden het meest genoten van Mcintosh/ Classe als versterking en Audio Physic ( Avanti2 century ). Ik heb al een Audio Physic High end center ( cherry ) dus het zou mooi zijn als ik die kan blijven gebruiken.

Een mooie classe ssp+ eindtrap en een setje AP Avanti V zou wel eens mijn droomsetje kunnen zijn. ( zijn 2e hands wel te vinden ). Even een mooie sub er bij en dan ben ik een heel end.
Ik wil ook even de moderne actieve luidsprekers met streaming een kans geven, dat vind ik wel erg gebruiksvriendelijk. Misschien is er ruimte voor een setje streaming stereo + kleinere dedicated surroundset.

Ik ben benieuwd waar het gaat eindigen! 
KEF LS50W - Velodyne DD12

Peerless Monster

Citaat van: mimic op juli 11, 2017, 18:59:06
Hallo allemaal, na ruim 3 jaar is het inmiddels wel tijd voor een update dacht ik zo!

De hobby heeft lang stil gestaan; een paar dikke subs ( dayton 18" twins ) wat THX spul en flinke roomcorrectie heeft gezorgd voor een aantal jaar veel filmplezier in de huiskamer. En toen dit;

8 week geleden is er een grote explosie en uitslaande brand geweest bij mijn achterburen. Marina en ik zijn ongedeerd en met de schrik vrij gekomen, ons huis ( en inboedel ) is een ander verhaal. De verzekeringsclaim is nog niet helemaal rond maar vrij duidelijk is dat vrijwel al mijn subs/ versterkers/ luidsprekers niet meer te redden zijn. En als ik dan in al het gezeur, het heeft toch veel impact op mij en mijn 27 week zwangere vrouw ( wat overigens dan fantastisch nieuws is ) iets positiefs moet zoeken;

Ik ga me alvast oriënteren op een nieuwe set en wil jullie daarvan op de hoogte houden. Ik wil weer een surroundset opbouwen, met goede gebruikte componenten. Deels voor muziek deels film, ik geef weinig om nieuwe formaten, veel om mooie spulletjes. Ik heb in het verleden het meest genoten van Mcintosh/ Classe als versterking en Audio Physic ( Avanti2 century ). Ik heb al een Audio Physic High end center ( cherry ) dus het zou mooi zijn als ik die kan blijven gebruiken.

Een mooie classe ssp+ eindtrap en een setje AP Avanti V zou wel eens mijn droomsetje kunnen zijn. ( zijn 2e hands wel te vinden ). Even een mooie sub er bij en dan ben ik een heel end.
Ik wil ook even de moderne actieve luidsprekers met streaming een kans geven, dat vind ik wel erg gebruiksvriendelijk. Misschien is er ruimte voor een setje streaming stereo + kleinere dedicated surroundset.

Ik ben benieuwd waar het gaat eindigen! 

Jeetje Mick! Wat een verhaal!
In ieder geval heel veel sterkte.

Maar ook een dikke gefeliciteerd met de zwangerschap!
Stress is het laatste wat goed is voor de mens.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler