Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: Madhouse op februari 27, 2011, 19:33:37


Idd een pracht speler. Qua apparatuur heb ik het goed voor elkaar, enkel nog rears en dan weet ik echt niets te wensen meer... (einde hobby)  :(

Zo, dat is een lastige opgave hier op het forum  :D
uhuh.. tot Hans47 zijn "tussendoor"  :wacko: Kefs in de verkoop doet :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op februari 27, 2011, 22:11:24
uhuh.. tot Hans47 zijn "tussendoor"  :wacko: Kefs in de verkoop doet :D

Nee want dat zijn geen vloerstaanders  ;)

En als hier al andere speakers gaan komen dan worden het B&W CM8/CM9  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

fugazi_2009

Citaat van: Madhouse op februari 28, 2011, 14:11:06
Nee want dat zijn geen vloerstaanders  ;)

En als hier al andere speakers gaan komen dan worden het B&W CM8/CM9  ;)

Hmm, daar beperk je jezelf wel al heel erg in je keuze.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

CoSo

Citaat van: Madhouse op februari 28, 2011, 14:11:06
Nee want dat zijn geen vloerstaanders  ;)

En als hier al andere speakers gaan komen dan worden het B&W CM8/CM9  ;)
Heb je ze gehoord op je set, van KEF naar B&W is nogal een stap.

fugazi_2009

Citaat van: Madhouse op februari 28, 2011, 14:36:01
Hoezo dan?

Er zijn toch zoveel andere merken en types? Dus dat was wat ik wilde zeggen, het lijkt al heel specifiek bij jou te zijn. Terwijl als je nog niet op heel korte termijn die stap gaat doen ik het waarschijnlijk wat meer open zou laten totdat het moment daar is. Wie weet wat er tegen die tijd allemaal op de markt is?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Madhouse

Citaat van: CoSo op februari 28, 2011, 14:40:31
Heb je ze gehoord op je set, van KEF naar B&W is nogal een stap.

Wie zegt dat ik het ga doen? Ik heb ze ooit gehoord ja, ze zijn mooi, zowel qua looks als sound. Toendertijd heb ik voor budget gekozen en voor KEF gekozen.

Maar ik ga helemaal geen andere speakers kopen hoor, deze blijven lekker staan  ;) (ik zei er ook bij als ik nieuwe zou kopen)

Citaat van: fugazi_2009 op februari 28, 2011, 14:42:51
Er zijn toch zoveel andere merken en types? Dus dat was wat ik wilde zeggen, het lijkt al heel specifiek bij jou te zijn. Terwijl als je nog niet op heel korte termijn die stap gaat doen ik het waarschijnlijk wat meer open zou laten totdat het moment daar is. Wie weet wat er tegen die tijd allemaal op de markt is?

Klopt ook, maar ik ga helemaal geen andere speakers kopen voorlopig. Ik doelde er meer op als ik op dit moment nieuwe speakers zou moeten kopen dan zullen het CM8/CM9 worden.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

CoSo

Ook bij als zou ik wat verder kijken.

Zelf heb ik ook een paar keer op het punt gestaan omm voor B&W te gaan.
1 - 2e hands 600 serie  of nieuwe KEF Q serie beetje zelfde prijs, KEF won.
2 - Nieuwe 600 serie / CM serie of Wharfedale evo2, Wharfedale won en was nog goedkoper ook.
3 - 2e hands 800 serie of nieuwe KEF XQ serie, zelf vond de KEF lekkerder klinken. Uiteindelijk via het forum een 2e hands setje oudere type gevonden welke ik zelf nog iets lekkerder vindinken door de hyper tweeter.

Vind wel dat B&W een van de mooiste merken is maar ook stuk duurder met vergelijkbare speakers.

Robbert54

B&W is idd niet goedkoop. Vreemd ook dat de prijs zoveel verschilt met Engeland. Denk dat het ook ligt dat B&W minder dealers heeft dan bijv een Kef of Wharfdale. Qua sound zijn ze ook niet te vergelijken en daarbij zijn de Kefs makkelijker in de aansturing (en ik denk ook wat vergevingsgezinder, maar dat durf ik niet te zeggen) Merk aan mijn CM1's al dat ze wel van flink wat power houden. Qua looks vind ik B&W wel erg mooi, maar kan genoeg mooiere merken opnoemen, maar die hebben dan ook weer een heel ander prijskaartje :D

En Mad, gezien jou enthousiasme over je set, denk ik niet dat je nog aan CM8 of 9's moet denken, dan moet je je receiver waarschijnlijk ook weer vervangen en volgens mij ben je nu wel erg tevreden ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op februari 28, 2011, 21:36:18
En Mad, gezien jou enthousiasme over je set, denk ik niet dat je nog aan CM8 of 9's moet denken, dan moet je je receiver waarschijnlijk ook weer vervangen en volgens mij ben je nu wel erg tevreden ;)

Ik had die opmerking nooit moeten maken  :blink:

Maar ik denk ook absoluut niet aan andere speakers hoor, daarvoor klinken de KEF's veels te lekker. Waar ik wel aan denk ik Inakustik LS-1002 of LS-1102 speaker kabels en een Inakustik interlink. Maargoed, dat is nog maar een gedachte hoor en nog geen werkelijkheid.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Citaat van: Madhouse op februari 28, 2011, 21:41:32
Ik had die opmerking nooit moeten maken  :blink:

Maar ik denk ook absoluut niet aan andere speakers hoor, daarvoor klinken de KEF's veels te lekker. Waar ik wel aan denk ik Inakustik LS-1002 of LS-1102 speaker kabels en een Inakustik interlink. Maargoed, dat is nog maar een gedachte hoor en nog geen werkelijkheid.
;D

Ben ik ook erg benieuwd naar, maar ik ga na het lezen van jou verhalen over je marantz BD speler eerst maar eens sparen voor een dedicated BD speler ;) Gezien de reacties van Htip en Valkyrie levert het vooral winst in het hoog en strakker laag, denk dat je voor jezelf de afweging moet maken of dat ook is waar je nog wat wil veranderen of dat je eigenlijk tevreden bent, maar proberen kan altijd toch?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op februari 28, 2011, 21:53:12
;D

Ben ik ook erg benieuwd naar, maar ik ga na het lezen van jou verhalen over je marantz BD speler eerst maar eens sparen voor een dedicated BD speler ;) Gezien de reacties van Htip en Valkyrie levert het vooral winst in het hoog en strakker laag, denk dat je voor jezelf de afweging moet maken of dat ook is waar je nog wat wil veranderen of dat je eigenlijk tevreden bent, maar proberen kan altijd toch?

Goede keus! Een dedicated BD speler zou je heel veel goeds gaan brengen! PS3 was leuk, Panasonic BD80 was goed maar de UD5005 is veel beter  :wub:

Ik denk dat vooral de combi interlinks en LS kabels van Inakustik nog meer gaan brengen, namelijk 1 groot geheel en de juiste match. Maar ik hou wel heel erg van gedetailleerd en sprankelend hoog alleen vraag ik me af hoeveel strakker zou het laag nog kunnen in mijn set, daar ben ik echt super tevreden over. De W&M zijn absoluut geen slechte LS kabels maar ik ben wel nieuwsgierig naar meer.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

ja dan zul je toch echt moeten proberen. Je hebt nu bijna alles van W&M toch? en eigen fabricage natuurlijk. Denk dat er wel winst te behalen valt, maar is natuurlijk net wat je zelf zoekt. Kan ook maar zo zijn dat de match met inakustiek niet is wat je zoekt, maar als ik Valkyrie hoor (die heeft ook Kef) is het wel een flinke vooruitgang. En in het laag hoef jij het ook niet te zoeken denk ik. Je hebt een antimode en een goede sub, dus zal bij jou vooral om het hoog en mid gaan.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

#2563
Citaat van: The Vampire op februari 28, 2011, 22:14:13
ja dan zul je toch echt moeten proberen. Je hebt nu bijna alles van W&M toch? en eigen fabricage natuurlijk. Denk dat er wel winst te behalen valt, maar is natuurlijk net wat je zelf zoekt. Kan ook maar zo zijn dat de match met inakustiek niet is wat je zoekt, maar als ik Valkyrie hoor (die heeft ook Kef) is het wel een flinke vooruitgang. En in het laag hoef jij het ook niet te zoeken denk ik. Je hebt een antimode en een goede sub, dus zal bij jou vooral om het hoog en mid gaan.

Ik heb alleen de LS kabels van W&M en de Shuko's en IEC's, de rest niet meer.

Zit te denken aan de: (zou de perfecte combi moeten zijn)
Inakustik NF-102 of NF-202 interlinks
Inakustik LS-1002 of LS-1102
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Als je aan interlinks denkt, dan zou ik kiezen voor de NF-202. De 102 is wat minder in het laag. Het verschil tussen de LS-1002 en 1102 is niet zo groot en zit 'm vooral in het iets beter hoog van de 1102. Daarentegen is het laag van de 1002 weer iets beter. Ik heb een bi-wire configuratie met de 1002, dus bi-amp is ook goed mogelijk.

Kortom: NF-202 combineren met LS-1002 lijkt mij een goede combi.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op februari 28, 2011, 22:43:47
Als je aan interlinks denkt, dan zou ik kiezen voor de NF-202. De 102 is wat minder in het laag. Het verschil tussen de LS-1002 en 1102 is niet zo groot en zit 'm vooral in het iets beter hoog van de 1102. Daarentegen is het laag van de 1002 weer iets beter. Ik heb een bi-wire configuratie met de 1002, dus bi-amp is ook goed mogelijk.

Kortom: NF-202 combineren met LS-1002 lijkt mij een goede combi.

Daar ging mijn eerste gedachte ook al naar uit. Ik denk dat dit een hele mooie combi moet zijn.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Citaat van: Madhouse op maart  1, 2011, 08:43:12
Daar ging mijn eerste gedachte ook al naar uit. Ik denk dat dit een hele mooie combi moet zijn.

Inakustik is wel een aantrekkelijke gedachte geworden he ;)
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Citaat van: Zefanja op maart  1, 2011, 10:11:57
Inakustik is wel een aantrekkelijke gedachte geworden he ;)

Haast heb ik er niet mee hoor, eerst maar eens bij Philip luisteren  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

ajbeefde

Ik speel al sinds de jaren 90 met diverse KEF luidsprekers, hetzij dan op diverse Denon apparatuur en nu op Aragon.

Heb in het verleden diverse (luidspreker) kabelmerken geprobeerd, speel nu sinds een paar jaar met Supra Ply 3.4 hetgeen een goede match is voor KEF.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Madhouse

Citaat van: ajbeefde op maart  1, 2011, 10:52:54
Ik speel al sinds de jaren 90 met diverse KEF luidsprekers, hetzij dan op diverse Denon apparatuur en nu op Aragon.

Heb in het verleden diverse (luidspreker) kabelmerken geprobeerd, speel nu sinds een paar jaar met Supra Ply 3.4 hetgeen een goede match is voor KEF.

Die kabel ken ik niet. Maar zie wel dat dit een 2-aderige kabel is en ik wil wel blijven bi-ampen. Ik heb niet zoveel zin om 2 kabels naar mijn speakers te laten lopen.

Maar wat zijn de karakter eigenschappen van deze kabel?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

ajbeefde

Citaat van: Madhouse op maart  1, 2011, 11:00:15
Die kabel ken ik niet. Maar zie wel dat dit een 2-aderige kabel is en ik wil wel blijven bi-ampen. Ik heb niet zoveel zin om 2 kabels naar mijn speakers te laten lopen.

Maar wat zijn de karakter eigenschappen van deze kabel?

Of ze in een biwire versie beschikbaar zijn weet ik niet.

Karakter? hm... ja de KEF's hebben nogal de neiging om in het hoog "door te schieten", als je dan b.v. Siltech (zilver) bekabeling er aan hangt wordt dat als je langer luistert vermoeiend daar het enigzins gaat vervormen.

Met deze Supra kabel blijft het zowel het hoog, midden en laag prettig om naar te luisteren.  Draai buiten de films ook veel klassieke muziek en dan is het verschil van kabel nog beter te horen.  (persoonlijke mening)

Maar zoals ik al schreef heb ik ook andere kabels er tussen gehad, b.v. Monster (koper) hetgeen destijds ook voldeed.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Madhouse

Citaat van: ajbeefde op maart  1, 2011, 12:31:11
Of ze in een biwire versie beschikbaar zijn weet ik niet.

Karakter? hm... ja de KEF's hebben nogal de neiging om in het hoog "door te schieten", als je dan b.v. Siltech (zilver) bekabeling er aan hangt wordt dat als je langer luistert vermoeiend daar het enigzins gaat vervormen.

Met deze Supra kabel blijft het zowel het hoog, midden en laag prettig om naar te luisteren.  Draai buiten de films ook veel klassieke muziek en dan is het verschil van kabel nog beter te horen.  (persoonlijke mening)

Maar zoals ik al schreef heb ik ook andere kabels er tussen gehad, b.v. Monster (koper) hetgeen destijds ook voldeed.

Thnx voor je input!

De W&M die ik nu heb bevalt ook prima hoor dus er is nog enige twijfel. En ergens moet ik ook gewoon tevreden zijn, maar als ik de verhalen zo her en der lees brengt Inakustik veel meer dynamiek (zeker in combinatie met een Inakustik interlink).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

De laatste en missende schakel van mijn HT is ook op komst......Hmmmmm wat zou dat toch zijn?  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op maart  6, 2011, 13:50:29
De laatste en missende schakel van mijn HT is ook op komst......Hmmmmm wat zou dat toch zijn?  :D
Je rears, dus IQ10's met stands?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Mooi hoor  :thumbs-up: Ben heel benieuwd hoe je dat gaat bevallen. Matchende rears was voor mij echt 1 van de grootste stappen naar een echt mooi surround beeld!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT