reza

Gestart door reza, juni 13, 2005, 23:33:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brimbrammer

Citaat van: reza op juni 19, 2005, 00:28:51
Dus toch beginnen met de rears en de center, wat gaat me dat kosten ongeveer!!!!!!!!!!!!!!
Ik zou proberen om eerst de fronts en center te vervangen en je huidige fronts naar rear verplaatsen.
Het is slechts een ideetje natuurlijk.

reza

Ja maar daar zit nu het probleem, ik heb achter bijna geen plaats voor die grote dingen, dat ziet er niet uit.
en ik heb gewoon geen plaats. ::)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Het was trouwens wel een mooi setje, wat daar werd aangeboden. O0
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sjors

Citaat van: reza op juni 19, 2005, 10:15:18
Ja maar daar zit nu het probleem, ik heb achter bijna geen plaats voor die grote dingen, dat ziet er niet uit.
en ik heb gewoon geen plaats. ::)

Tjah... soms moet je consessies doen..  of de "look" of de Sound  ;)

reza

ja daar heb je helemaal gelijk in Sjors. ::) ??? 8)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Sjors ik meen me eigen te herinneren dat jij bose heb staan, welke serie en hoe klinkt dat, ik wil echt veel surround horen achter daar kick ik echt op!!!!!!!! ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

misteranderson

Citaat van: reza op juni 20, 2005, 00:49:10
Sjors ik meen me eigen te herinneren dat jij bose heb staan, welke serie en hoe klinkt dat, ik wil echt veel surround horen achter daar kick ik echt op!!!!!!!!

Altijd gevaarlijk om de naam bose te laten vallen op dit forum  ;D  ;D

Levert veel discussie op... Ik ben wel een fan van Bose ( en Sjors had inderdaad ook Bose)
als je het tenminste om de juiste reden koopt....

Wat versta jij onder 'veel surround horen'... Bedoel je daarmee een zwaar geluid,
of veel detail .... Of nog iets anders ??

Imagination is more important than knowledge...
- Albert Einstein

Walter_PPK

Je kunt dan wellicht beter een 7.1 opstelling maken ipv bose te kopen.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Sjors

Citaat van: reza op juni 20, 2005, 00:49:10
Sjors ik meen me eigen te herinneren dat jij bose heb staan, welke serie en hoe klinkt dat, ik wil echt veel surround horen achter daar kick ik echt op!!!!!!!! ;D

Ik heb idd gehad, nou ja gehad.. ik heb het nog steeds  ;D maar niet meer in mijn HT ;)

Ben er nog steeds een GROOT fan van! is een goed merk als je groots geluid wil, met praktisch onzichtbare luidsprekers.


Maar in jouw geval zal het noet nodig zijn om aan te schaffen, je hebt ( zo aan de foto's te zien) de ruimte voor zuilen als rear's of Bi/Dipolen, die geven een zéér breed geluidsspectrum.


Groet, Sjors

Jean Pierre

lol 3 keer het woord , en das best veel voor 1 reply  :-X

reza

Citaat van: misteranderson op juni 20, 2005, 01:46:54
Altijd gevaarlijk om de naam bose te laten vallen op dit forum  ;D  ;D

Levert veel discussie op... Ik ben wel een fan van Bose ( en Sjors had inderdaad ook Bose)
als je het tenminste om de juiste reden koopt....

Wat versta jij onder 'veel surround horen'... Bedoel je daarmee een zwaar geluid,
of veel detail .... Of nog iets anders ??


Daar bedoel ik inderdaad veel detail mee, ik zat gisteren nog even The Day After Tommorow te luisteren, en als die Tornado naar L.A komt......................geweldig.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sjors

Citaat van: Jean Pierre op juni 20, 2005, 10:51:35
lol 3 keer het woord , en das best veel voor 1 reply  :-X

Ja goed hé   :D het mooiste is nog dat je het er zelfs 1 keer gebruikt  ;D ;)

misteranderson

Citaat van: reza op juni 20, 2005, 10:53:27
Daar bedoel ik inderdaad veel detail mee, ik zat gisteren nog even The Day After Tommorow te luisteren, en als die Tornado naar L.A komt......................geweldig.

Veel detail krijg je zeker met Bose.... Maar Sjors heeft wel gelijk... als je ruimte hebt voor zuilen...
dan lijkt dat een veel betere oplossing...

Maar het geluid van een Acoustimass levert absoluut een gedetailleerd plaatje op.... ;D
Imagination is more important than knowledge...
- Albert Einstein

reza

Citaat van: misteranderson op juni 20, 2005, 16:53:16
Veel detail krijg je zeker met Bose.... Maar Sjors heeft wel gelijk... als je ruimte hebt voor zuilen...
dan lijkt dat een veel betere oplossing...

Maar het geluid van een Acoustimass levert absoluut een gedetailleerd plaatje op.... ;D
Ik speel even voor LEEK..........wat bedoel je met acoustimas.bedoel je daar BOSE mee, en nog even een vraagje waarom ligt het BOSE gedoe bij een hoop HT fanaten zo gevoelig, BOSE is toch een ok luidspreker, om het woord BOSE maar 4 x te noemen. :o :o :o :o :o
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

En nog even voor de info, ik ga een vrijdag even kijken voor KLIPSCH zuilen bij de CORRECT, in Rotterdam, daar waren ze nu goed te doen qua prijs.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

garmtz

reza, een belangrijke tip: ga altijd luisteren voordat je koopt. En dan liever in een goede zaak dan bij Correct. Klipsch klinkt bepaald niet als Jamo, eerder veel harder in het hoog en mogelijk wat onrustig. Voor Bose weet ik 1000 andere alternatieven. Bedenk dat het 'gedetailleerde' geluid een commerciele trekker is die later gemakkelijk om kan slaan naar 'irritant'. De MINST opvallende speakers zijn vaak de beste...

R

Goede tip garmt. hier sluit ik me helemaal bij aan..

molle

Ja Garmt heb je gelijk in. Maar aan Klipsch moet je echt wel leren wennen. Heb ze nu 5 jaar en moet zeggen dat ze zeker in mijn smaak vallen. Als ik nu naar iets anders hoor dan doet het wel raar. Mis precies het hoorn geschreeuw dan ;D

Voor HT vind ik ze zeker lekker klinken
Voor hi-fi zou ik persoonlijk naar iets anders overgaan.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

misteranderson

Citaat van: reza op juni 20, 2005, 22:23:04
Ik speel even voor LEEK..........wat bedoel je met acoustimas.bedoel je daar BOSE mee, en nog even een vraagje waarom ligt het BOSE gedoe bij een hoop HT fanaten zo gevoelig, BOSE is toch een ok luidspreker, om het woord BOSE maar 4 x te noemen. :o :o :o :o :o

;D Sorry, die had ik ff moeten toelichten .. De Acoustimass is de naam van de surround luidspreker set die Bose uitbrengt...
nml.. Acoustimass 6, 10 en 15 met wat verschillen tussen deze modellen uiteraard... Dus een Sub met 5 speakers ( of 6 ) hetzij enkele of dubbele al naar gelang welk model je bekijkt...

Waarom Bose zo gevoelig ligt... Ehmm... Lastige vraag.. Veel mensen vinden Bose veel te duur, voor het geluid dat ze leveren... En Bose doet altijd heel geheimzinnig over de specificaties van haar speakers... Ja en verder... Weet ik het eigenlijk niet...

Ik heb een aantal malen met de Bose acoustimassen mogen spelen op verschillende receivers en vond het geluid helemaal niet slecht.... Let wel, ik zou het zelf nooit kopen... Dit omdat ik vind dat de speakers die ik wel heb ( JBL northridge-serie) beter  klinken... Maar als niet alléén het geluid, maar ook het uiterlijk ( of het onzichtbaar maken) van de speaker meetelt, kan je zeker Bose overwegen...

Overigens sluit ik me volledig bij Garmt aan... En dat advies geld eigenlijk altijd... Gaat dat luisteren  ;D.. Dus ook de Bose, maar zeker ook bv Klipsch ( Of JBL  ;D  ;D  ;D  ;D)... Want, zoals ook terecht opgemerkt, er zijn 1000 alternatieven... Natuurlijk geld dat voor bijna iedere speaker.. Ieder mens is anders, dus zou eigenlijk voor iedereen de perfecte speaker ontworpen moeten worden.. En tot dat dit betaalbaar word, ga je gewoon dmv luisteren de speaker zoeken die het dichtst bij 'jouw' perfecte speaker komt... En wie weet.. Misschien is dat voor jou wel Bose.. Of misschien ook niet  ;D  ;D 

In ieder geval veel plezier bij Correct.. Neem je eigen muziek/dvd mee... Enne laat ff weten wat je ervan vond...
Imagination is more important than knowledge...
- Albert Einstein

Walter_PPK

#94
Je moet voor de grap maar eens zoeken op google naar onderzoek naar Bose luidsprekers. Frequentiebereik, gebruikte units, verkooptechnieken, 80% marketing 20% kwaliteit, onethische marge. Diep triest. Maar goed wie met onzichtbare luidsprekers wil patsen bij de buren terwijl het hem/haar niet zoveel kan schelen hoeveel het kost en hoe het klinkt kan bose kopen.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

FrankB

Bose is B&O voor de armen :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Leonard Shelby

Citaat van: FrenkB op juni 21, 2005, 10:08:32
Bose is B&O voor de armen :D

Niet helemaal waar..... B&O is ook ruim te duur maar kan wel "goed" klinken  ;)

garmtz

Laten we die discussie hier niet voeren en het on-topic houden...

reza

Citaat van: Garmt op juni 20, 2005, 23:33:20
reza, een belangrijke tip: ga altijd luisteren voordat je koopt. En dan liever in een goede zaak dan bij Correct. Klipsch klinkt bepaald niet als Jamo, eerder veel harder in het hoog en mogelijk wat onrustig. Voor Bose weet ik 1000 andere alternatieven. Bedenk dat het 'gedetailleerde' geluid een commerciele trekker is die later gemakkelijk om kan slaan naar 'irritant'. De MINST opvallende speakers zijn vaak de beste...
Bedankt voor je uitleg, en dat was ik ook zeker van plan om eerst eens goed te luisteren.
En zodra ik ben geweest zal ik het jullie wel laten weten wat ik er van vond, en of dat ik ze heb gehaald.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Citaat van: misteranderson op juni 21, 2005, 00:08:36
;D Sorry, die had ik ff moeten toelichten .. De Acoustimass is de naam van de surround luidspreker set die Bose uitbrengt...
nml.. Acoustimass 6, 10 en 15 met wat verschillen tussen deze modellen uiteraard... Dus een Sub met 5 speakers ( of 6 ) hetzij enkele of dubbele al naar gelang welk model je bekijkt...

Waarom Bose zo gevoelig ligt... Ehmm... Lastige vraag.. Veel mensen vinden Bose veel te duur, voor het geluid dat ze leveren... En Bose doet altijd heel geheimzinnig over de specificaties van haar speakers... Ja en verder... Weet ik het eigenlijk niet...

Ik heb een aantal malen met de Bose acoustimassen mogen spelen op verschillende receivers en vond het geluid helemaal niet slecht.... Let wel, ik zou het zelf nooit kopen... Dit omdat ik vind dat de speakers die ik wel heb ( JBL northridge-serie) beter  klinken... Maar als niet alléén het geluid, maar ook het uiterlijk ( of het onzichtbaar maken) van de speaker meetelt, kan je zeker Bose overwegen...

Overigens sluit ik me volledig bij Garmt aan... En dat advies geld eigenlijk altijd... Gaat dat luisteren  ;D.. Dus ook de Bose, maar zeker ook bv Klipsch ( Of JBL  ;D  ;D  ;D  ;D)... Want, zoals ook terecht opgemerkt, er zijn 1000 alternatieven... Natuurlijk geld dat voor bijna iedere speaker.. Ieder mens is anders, dus zou eigenlijk voor iedereen de perfecte speaker ontworpen moeten worden.. En tot dat dit betaalbaar word, ga je gewoon dmv luisteren de speaker zoeken die het dichtst bij 'jouw' perfecte speaker komt... En wie weet.. Misschien is dat voor jou wel Bose.. Of misschien ook niet  ;D  ;D 

In ieder geval veel plezier bij Correct.. Neem je eigen muziek/dvd mee... Enne laat ff weten wat je ervan vond...
jij natuurlijk ook bedankt,en je hebt zeker gelijk, ik ga een Vrijdag als een gek luisteren, en jullie horen het wel,niet de KLIPSCH of de andere boxen die ik ga beluisteren, maar natuurlijk mijn reactie :P :P :P :P :P
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"