Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Er is weer eens goed nieuws. Ik heb Mafico aan de lijn gehad en die kunnen voor 375 euro aan een IAD upgrade voor de BDP-2 komen. Hiermee krijgen de AES/EBU en Toslink output een boost en wordt de weg vrijgemaakt naar een BDP-3 upgrade. Dat is misschien ooit een keer nodig als ook de tweede ethernet aansluiting het begeeft. Omdat ik de BDP-2 gewoon blijf gebruiken ga ik dat in gang zetten. Duurt een paar weken en ze kunnen het, na afspraak, ter plekke regelen.

De soap rond de verdwenen Auralic Mini heb ik afgesloten met een vriendelijk vaarwel (met een twist) naar de verkoper die het allemaal vreselijk vindt maar geen centimeter beweegt. Voor die 225 euro had ik inderdaad ook gewoon 2 keer boodschappen kunnen doen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Marco66

Citaat van: HuubF op april 25, 2024, 12:33:30Er is weer eens goed nieuws. Ik heb Mafico aan de lijn gehad en die kunnen voor 375 euro aan een IAD upgrade voor de BDP-2 komen. Hiermee krijgen de AES/EBU en Toslink output een boost en wordt de weg vrijgemaakt naar een BDP-3 upgrade. Dat is misschien ooit een keer nodig als ook de tweede ethernet aansluiting het begeeft. Omdat ik de BDP-2 gewoon blijf gebruiken ga ik dat in gang zetten. Duurt een paar weken en ze kunnen het, na afspraak, ter plekke regelen.

De soap rond de verdwenen Auralic Mini heb ik afgesloten met een vriendelijk vaarwel (met een twist) naar de verkoper die het allemaal vreselijk vindt maar geen centimeter beweegt. Voor die 225 euro had ik inderdaad ook gewoon 2 keer boodschappen kunnen doen.

Dat is een stuk lager dan ik te horen kreeg toen en best aantrekkelijk als je de Bryston gaat blijven gebruiken.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

HuubF

Citaat van: Marco66 op april 25, 2024, 12:55:07Dat is een stuk lager dan ik te horen kreeg toen en best aantrekkelijk als je de Bryston gaat blijven gebruiken.

Ja viel me mee. Het geluid blijf ik geweldig vinden dus hij mag gewoon blijven.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tabcam

Citaat van: HuubF op april 25, 2024, 12:33:30Er is weer eens goed nieuws. Ik heb Mafico aan de lijn gehad en die kunnen voor 375 euro aan een IAD upgrade voor de BDP-2 komen. Hiermee krijgen de AES/EBU en Toslink output een boost en wordt de weg vrijgemaakt naar een BDP-3 upgrade. Dat is misschien ooit een keer nodig als ook de tweede ethernet aansluiting het begeeft. Omdat ik de BDP-2 gewoon blijf gebruiken ga ik dat in gang zetten. Duurt een paar weken en ze kunnen het, na afspraak, ter plekke regelen.

De soap rond de verdwenen Auralic Mini heb ik afgesloten met een vriendelijk vaarwel (met een twist) naar de verkoper die het allemaal vreselijk vindt maar geen centimeter beweegt. Voor die 225 euro had ik inderdaad ook gewoon 2 keer boodschappen kunnen doen.
Daarom doe ik dat soort betalingen graag met Paypal, zelfs als het een beetje extra kost. Je kan bewijzen dat er niet geleverd is dus risico is voor verzender.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Leeuwarden

Hoe bewijs je dat er niet geleverd is als je met PP betaald?

Jumping Jack

Citaat van: Leeuwarden op april 25, 2024, 20:23:04Hoe bewijs je dat er niet geleverd is als je met PP betaald?


Gewoon met een foto van jouw lege handen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

HuubF

#16106
Ik heb even een paar uur voor mezelf.  :worship:

Na maanden voornamelijk verantwoorde pop te hebben geluisterd heb ik nu weer eens een oude liefde opgezet: de Shostakovich cyclus van Rudolf Barshai met het WDR Sinfonieorchester. Ooit bij het Kruidvat gekocht in een doosje van 10 euro en eindeloos gedraaid. Later bleek het een van de beste vertolkingen te zijn. Geweldige interpretatie, geweldige opname. Hij staat lekker hard want ook de buren zijn er niet. Aan het werk of zo.

Het geluid is groots en de akoestiek is net slecht genoeg om het gevoel te hebben in een concertzaal te zitten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

P_j_V

Citaat van: HuubF op april 26, 2024, 10:24:29...
de Shostakovich cyclus van Rudolf Barshai met het WDR Sinfonieorchester.
...
Leuk, die staat ook op Spotify: https://open.spotify.com/album/6iZwiuBo7b2qXNQMVdSW2A
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz

Rowdy

Citaat van: HuubF op april 20, 2024, 23:56:01Een kleine tegenslag... vandaag de hele dag op pad geweest, kom terug, blijkt de stroom eraf gelegen te hebben van de hoofdgroep waar ook de hifi-hoek in zit. Normaal geen probleem.

Na mijn terugkeer deden dac en TV het wel gewoon. Maar bij de late-night luistersessie was er geen geluid. Na inspectie bleek de Bryston niet meer te reageren. Natuurlijk van alles geprobeerd maar de netwerkswitch ziet de Bryston wel maar na alle vormen van uit-aanzetten en initialiseren is de Bryston voor Roon en, ernstiger, de Bryston app onbereikbaar.

Misschien heb ik morgen een list maar het ziet er voor de BDP-2 somber uit.
Was het de aardlekschakelaar wat eruit lag?

Leeuwarden

Citaat van: Jumping Jack op april 26, 2024, 09:10:05Gewoon met een foto van jouw lege handen.

Ik begrijp dat ik een vraag stel met een voor de hand liggend antwoord?

HuubF

Citaat van: Rowdy op april 26, 2024, 13:21:28Was het de aardlekschakelaar wat eruit lag?

Ja de schakelaar van de groep.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rowdy

Als het de aardlekschakelaar of aardlekautomaat (is me niet helemaal duidelijk uit je antwoord) is, kan het zijn dat de kabel beschadigd is, of dat er ergens water naar binnen gaat, waardoor de aardlekschakelaar of de aardlekautomaat uitklapt.

Tabcam

#16112
Citaat van: Leeuwarden op april 25, 2024, 20:23:04Hoe bewijs je dat er niet geleverd is als je met PP betaald?

De verkoper moet bewijzen dat het afgeleverd is. De Track&Trace laat dan zien verloren door de vervoerder dus krijg ik als koper mijn geld terug. Ik doe nooit meer zonder T&T maar dan jnog kan de verkoper niet bewijzen dat het geleverd is.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Maximus_Aurelius

Citaat van: HuubF op april 26, 2024, 10:24:29Ik heb even een paar uur voor mezelf.  :worship:

Na maanden voornamelijk verantwoorde pop te hebben geluisterd heb ik nu weer eens een oude liefde opgezet: de Shostakovich cyclus van Rudolf Barshai met het WDR Sinfonieorchester. Ooit bij het Kruidvat gekocht in een doosje van 10 euro en eindeloos gedraaid. Later bleek het een van de beste vertolkingen te zijn. Geweldige interpretatie, geweldige opname. Hij staat lekker hard want ook de buren zijn er niet. Aan het werk of zo.

Het geluid is groots en de akoestiek is net slecht genoeg om het gevoel te hebben in een concertzaal te zitten.

Yup een van de betere vertolkingen van Shostakovich. Met name Babi Yar is fenomenaal.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HuubF

#16114
In principe is mijn set klaar, er hoeven nog maar een paar kleine dingen gedaan te worden:

1. De prima Mogami XLR kabel wordt vervangen door een beter duurder exemplaar.

2. Ooit wil ik de M Scaler van Chord proberen. Ik wacht op een 2e handsje.

3. De NUC waar nu Roon op draait moet ooit vervangen worden. Dat wordt dan een Roon Nucleus.

4. Binnenkort wordt de Bryston BDP-2 geüpgrade. Later volgt een upgrade naar BDP-3.

5. Er komt weer een beslismoment aan voor de KH420's: kopen, nog een jaar huren, vervangen?

Genoeg te doen, ook als je klaar bent. De vervanger van de Mogami komt volgende week, de upgrade van de Bryston over een maandje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tabcam

Ik weet niet of ik 5) zo klein vind, vervangen is best heftig lijkt me.

In ieder geval veel moed gewenst om te veranderen wat te veranderen valt, de wijsheid om te accepteren wat niet te veranderen is en het inzicht om het verschil tussen beide te zien :angel:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

eduard

Citaat van: HuubF op april 27, 2024, 23:35:28In principe is mijn set klaar, er hoeven nog maar een paar kleine dingen gedaan te worden:

1. De prima Mogami XLR kabel wordt vervangen door een beter duurder exemplaar.

2. Ooit wil ik de M Scaler van Chord proberen. Ik wacht op een 2e handsje.

3. De NUC waar nu Roon op draait moet ooit vervangen worden. Dat wordt dan een Roon Nucleus.

4. Binnenkort wordt de Bryston BDP-2 geüpgrade. Later volgt een upgrade naar BDP-3.

5. Er komt weer een beslismoment aan voor de KH420's: kopen, nog een jaar huren, vervangen?

Genoeg te doen, ook als je klaar bent. De vervanger van de Mogami komt volgende week, de upgrade van de Bryston over een maandje.

Om het eerlijk te zeggen klinkt dat niet als klaar. Maar ik vermoed na je topic al een aantal jaren gevolgend te hebben dat klaar een relatief begrip voor jouw is :) en niet veel langer dan een week stand houdt.  ;)

HuubF

Citaat van: eduard op april 28, 2024, 11:42:37Om het eerlijk te zeggen klinkt dat niet als klaar. Maar ik vermoed na je topic al een aantal jaren gevolgend te hebben dat klaar een relatief begrip voor jouw is :) en niet veel langer dan een week stand houdt.  ;)

Was ook een beetje een grappig bedoeld postje. Desalniettemin klopt het wel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

brt

Eens met Tabcam mbt punt 5. Als je die gaat vervangen kun je weer overnieuw beginnen met alles.

Punt 3 snap ik niet zo: waarom wil je de NUC tzt vervangen door een Nucleus en niet gewoon een ander nuc'je?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

HuubF

Citaat van: brt op april 28, 2024, 21:07:32Eens met Tabcam mbt punt 5. Als je die gaat vervangen kun je weer overnieuw beginnen met alles.

Punt 3 snap ik niet zo: waarom wil je de NUC tzt vervangen door een Nucleus en niet gewoon een ander nuc'je?

Punt 5 wil niet per se zeggen dat de Neumann's vervangen worden. Ik moet op zijn minst beslissen of ik ze nog een jaar huur of definitief koop. Omdat ik er grills van 550 euro en stands van 450 euro heb bijgekocht is teruggeven aan de verhuurder niet zo handig. Ik vind ze overigens nog steeds geweldig klinken.

Wat betreft punt 3: de nieuwe Roon Nucleus One is goedkoper dan een NUC. Ik maak nauwelijks gebruik van speciale functies.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Faxe

Citaat van: HuubF op april 28, 2024, 22:26:54Wat betreft punt 3: de nieuwe Roon Nucleus One is goedkoper dan een NUC. Ik maak nauwelijks gebruik van speciale functies.

Verwacht je ook verbeteringen van de Roon Nucleus ten opzichte van de NUC die je nu hebt?
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

HuubF

Citaat van: Faxe op april 29, 2024, 07:01:49Verwacht je ook verbeteringen van de Roon Nucleus ten opzichte van de NUC die je nu hebt?

Interessante vraag. Ik verwacht van niet omdat zo'n server wel erg ver van de set af staat. Maar ja, endpoints en voedingen leverden ook grotere verschillen op dan ik dacht. Niet altijd verbeteringen; de dure Ferrum voeding op de OpticalRendu vond ik te veel van het goede.

De belangrijkste reden om ooit een andere server te willen is omdat de huidige NUC al een eeuwigheid aan staat.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dirc

Citaat van: HuubF op april 27, 2024, 23:35:285. Er komt weer een beslismoment aan voor de KH420's: kopen, nog een jaar huren, vervangen?

Voor? Een heritage model? :bigsmile:

HuubF

#16123
De vervanging van de Mogami XLR's kwam vanmiddag binnen. Ik was heel erg benieuwd want de Mogami's zijn goed voor de prijs van 70 euro maar het kan natuurlijk aanzienlijk beter.

Het zijn NBS Monitor 1's geworden. Ouwe beestjes (daardoor betaalbaar)  maar ze doen het opmerkelijk goed.

Verschil? Weer wat meer laag, meer aanwezigheid, opener, volwassener. Ze zijn al een behoorlijk aantal jaren ingespeeld dus daar hoef ik me niet meer druk om te maken. 

Ik wilde altijd al een keer iets van NBS proberen. Het valt niet tegen.  :worship:

20240430_182346.jpg
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

RZeemering

Donderdag waren mijn vriendin en ik op bezoek bij Huub om een stroomkabel op te halen.
We hadden een paar dagen 'vakantie' en we hebben er gelijk maar een nacht Leiden aan vast geknoopt. Leuke stad, leuke terrassen en lekker eten en drinken.
Erg leuk om de 'bijna af' installatie van Huub in het echt te zien en te horen.
Zowel speakers als DAC bleken in het echt groter dan op de plaatjes ;)
We hebben vooral gezellig gekletst. En 1 nummer heb ik echt even op de luisterplek geluisterd. Ik kon geen gekkigheid ontdekken in de set. Het klonk mooi en evenwichtig. In vergelijking met mijn eigen set minder diep/ holografisch. Dat is wel een van de aspecten waar ik zelf de spullen bij elkaar voor scharrel dus dat kan ook snel ;)
Ik vond het een erg leuke mini-meet. Dank voor de gezelligheid Huub!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.