Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

screw

Ziet er goed uit zo! mooi meubel ook  :clapping:

enne over de thermostaat...idd in de ruimte waar de thermostaat hangt mag geen thermostaat kraan geplaatst worden of je moet met een opentherm systeem werken oid.

gr

George
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

morca

hey Robbert

ik zit even te lezen de laatste paar bladzijden succes man,ken ook wel een paar mensen die problemen hebben,
dus weet wel ong hoe dat is voor je

ik kwam je even een compliment geven mooi huisje zo,
je set staat er mooi bij

ben je al helemaal gewend daar,woon je alleen daar of is ze erbij gekomen?
als ze nesteldrang heeft zal het niet lang duren ;D

Robbert54

thank u!

Ben zeker al wel helemaal gewend hier, het is klein, maar daardoor heb ik wel weinig onderhoud, af en toe keertje stofzuigen, dweilen en poetsen. Mijn vriendin woont nog niet bij me in, alhoewel er langzaamaan wel steeds meer van haar spullen hier rondslingeren :D daar begint het meestal mee he  ;)

Nesteldrang ben ik nog niet bang voor, ze is nog is 20 en wil eerst nog een vierjarige studie doen en dan nog werken enz enz.. :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Vandaag eindelijk nieuws over de bank. Donderdag wordt ie eindelijk geleverd!

Verder ben ik door de testen van Valkyrie even aan het denken gezet over mijn eigen set. Denk dat ik toch eens met kabels wil gaan testen. Eerst maar eens kijken hoeveel geld er beschikbaar is en dan maar eens kijken of ik een setje inakustiek kan proberen. Of soortgelijke kabels. Mijn "probleem" nu is dat ik t geluid iets teveel aan de speakers vind plakken. Het klinkt zeker wel goed, maar het komt niet echt de ruimte in. Nou is mijn ruimte ook nog verre van optimaal, maar dit is een probleem wat maar terug blijft komen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op februari  5, 2011, 19:56:36
Mijn "probleem" nu is dat ik t geluid iets teveel aan de speakers vind plakken. Het klinkt zeker wel goed, maar het komt niet echt de ruimte in.

Schuif dan eerst -als probeersel- je luidsprekers eens minimaal een meter naar voren ('t is maar voor even hè). Als je dan een ruimtelijker geluidsbeeld krijgt weet je dat je geen andere bekabeling hoeft aan te schaffen...

Robbert54

Bedankt voor het advies. Heb t op mijn slaapkamer al eens gedaan en toen bracht het me niet wat ik zocht, maar zal het hier ook eens proberen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Als je naar kabels gaat kijken zou ik goed kijken welk matriaal ze van gemaakt zijn. Misschien hoef je nog niet eens "beter" of "duurder" maar gewoon anders. Ik gebruik zelf zilveren kabels (vd Hul Clearwater) en dat had bij mij vooral het effect dat het bereik van de speakers ver open werd getrokken.

Een ander ding wat ik zou proberen is wat spelen met het indraaien van de speakers. Te veel of te weinig indraaien geeft ongelovelijke verschillen. Als ze niet goed staan gaat het geluid langs je heen als het ware.

Tot slot kan meer power helpen, maar dat is wel even een andere investering dan wat nieuwe kabels.

frank2

zilveren kabels geven vaak een fijner hoog, wat ruimtelijker klinkt, maar ik zou eerst je stroomvoorziening, aparte audiogroep, aanpakken, dat doet meer, o.a. het vastplakken verdwijnt geheel.. Vraag snowmaster maar eens...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

JCL

Moet in een huurhuis maar net kunnen! Dat heb ik hier ook, zitten mijn ouders niet op te wachten ;) Ik ben zelf altijd enorm sceptisch hierover, maar wil het later toch ook wel eens proberen. Zijn die apparte groepen duur eigelijk? Ja je hebt een extra groep nodig, maar vaak kan dat als je in een huis komt in 1 moeite mee "als we toch bezig zijn". Of heb je dan ook speciale, dure groepen etc?

morca

Citaat van: The Vampire op februari  3, 2011, 16:00:16
thank u!

Ben zeker al wel helemaal gewend hier, het is klein, maar daardoor heb ik wel weinig onderhoud, af en toe keertje stofzuigen, dweilen en poetsen. Mijn vriendin woont nog niet bij me in, alhoewel er langzaamaan wel steeds meer van haar spullen hier rondslingeren :D daar begint het meestal mee he  ;)

Nesteldrang ben ik nog niet bang voor, ze is nog is 20 en wil eerst nog een vierjarige studie doen en dan nog werken enz enz.. :thumbs-up:
leuk he zelf een beetje schoonmaken en koken ;D

mooi dat ze nog even aan het leren is,goeie opleiding is nooit weg in deze tijd
wat doe je zelf eigen Robert

mooi dat je bank eraan komt

veel succes trouwens bij het schuiven vd speakers en het testen van nieuwe kabels
altijd een lekker werkje

Snowmaster

Citaat van: JCL op februari  6, 2011, 11:17:30
Moet in een huurhuis maar net kunnen! Dat heb ik hier ook, zitten mijn ouders niet op te wachten ;) Ik ben zelf altijd enorm sceptisch hierover, maar wil het later toch ook wel eens proberen. Zijn die apparte groepen duur eigelijk? Ja je hebt een extra groep nodig, maar vaak kan dat als je in een huis komt in 1 moeite mee "als we toch bezig zijn". Of heb je dan ook speciale, dure groepen etc?

Niet duur en gaat in één moeite mee  ;).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

Citaat van: morca op februari  7, 2011, 20:46:41
leuk he zelf een beetje schoonmaken en koken ;D

mooi dat ze nog even aan het leren is,goeie opleiding is nooit weg in deze tijd
wat doe je zelf eigen Robert

mooi dat je bank eraan komt

veel succes trouwens bij het schuiven vd speakers en het testen van nieuwe kabels
altijd een lekker werkje
precies, heerlijk om te doen. Zelfs de was doen vind ik niet vervelend :D

Ik doe momenteel niks, maar ik heb.. ahum... psychologie gedaan (oh ironie) en daar wil ik ook in verder.

ben al flink aan het schuiven geweest met de speakers. En het geluid komt bij stereo echt mooi uit het midden. Moest zelfs even testen of het niet mijn center was, maar het blijft daar wel een beetje hangen en daarom heb ik het gevoel dat er iets mist :-\

Vdhul zou ik overigens wel eens willen proberen, hoor daar veel verschillende meningen over dus ben er erg benieuwd naar.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

#4312
Citaat van: The Vampire op februari  5, 2011, 19:56:36
Vandaag eindelijk nieuws over de bank. Donderdag wordt ie eindelijk geleverd!
Mooi!

Citaat
Verder ben ik door de testen van Valkyrie even aan het denken gezet over mijn eigen set. Denk dat ik toch eens met kabels wil gaan testen. Eerst maar eens kijken hoeveel geld er beschikbaar is en dan maar eens kijken of ik een setje inakustiek kan proberen. Of soortgelijke kabels. Mijn "probleem" nu is dat ik t geluid iets teveel aan de speakers vind plakken. Het klinkt zeker wel goed, maar het komt niet echt de ruimte in. Nou is mijn ruimte ook nog verre van optimaal, maar dit is een probleem wat maar terug blijft komen
Het hangt sterk af van je set en je smaak of de inakustik Referenz gaat bevallen. De inakustik is heel gedetailleerd wat in een ruimte met nagalm gauw te druk kan worden. De W&M is wat vergeeflijker. De Black Magic daarentegen kleurt het midden en hoog een beetje (weet ik nu ;)) Maar is wel kabel met een erg goede prijs-/kwaliteitsverhouding, zeker 2e hands.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JCL

Citaat van: The Vampire op februari  7, 2011, 22:10:38
precies, heerlijk om te doen. Zelfs de was doen vind ik niet vervelend :D

Ik doe momenteel niks, maar ik heb.. ahum... psychologie gedaan (oh ironie) en daar wil ik ook in verder.

ben al flink aan het schuiven geweest met de speakers. En het geluid komt bij stereo echt mooi uit het midden. Moest zelfs even testen of het niet mijn center was, maar het blijft daar wel een beetje hangen en daarom heb ik het gevoel dat er iets mist :-\

Vdhul zou ik overigens wel eens willen proberen, hoor daar veel verschillende meningen over dus ben er erg benieuwd naar.

Als het de center is waar het aan blijft hangen dan zou het ook aan de versterker kunnen liggen. Als ik me niet vergis bi-amp je je fronts, je center mist dus die power. B&W maakt geweldige speakers, maar er moet wel heel veel power in. Tenminste, dat is mijn ervaring met de 600 en CM serie. Misschien eens langs de hifi boer om te kijken of je wat kabels oid kunt lenen?

Robbert54

Nee ik bedoelde dat het geluid voor mijn gevoel tussen de speakers blijft hangen. De CA heeft volgens mij genoeg vermogen om de cm's in stereo aan te sturen. Bij surround ben ik nu wel aardig tevreden :)

Ook maar even de bank afwachten want die gaat de hele akoestiek weer veranderen denk ik. En waarschijnlijk doe ik nou drie linnen doeken van de skyline van new York boven de bank 8)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op februari  8, 2011, 10:39:13
Nee ik bedoelde dat het geluid voor mijn gevoel tussen de speakers blijft hangen.

Heeft vast te maken met het feit dat je luidsprekers te dicht op de achterwand staan, maar het moet ook leefbaar blijven.

Citaat...ik heb.. ahum... psychologie gedaan...

Je kan in elk geval zeggen dat je ervaringsdeskundige bent  ;)

JCL

Citaat van: S@m op februari  8, 2011, 11:03:48
Je kan in elk geval zeggen dat je ervaringsdeskundige bent  ;)

Het zal je verbazen hoeveel psychologie studenten dit hebben ;)

Robbert54

Citaat van: S@m op februari  8, 2011, 11:03:48
Heeft vast te maken met het feit dat je luidsprekers te dicht op de achterwand staan, maar het moet ook leefbaar blijven.

Je kan in elk geval zeggen dat je ervaringsdeskundige bent  ;)
Is dat zo mijn speakers staan 70cm van de muur af.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op februari  8, 2011, 22:58:49
Is dat zo mijn speakers staan 70cm van de muur af.

Mijn ervaring is dat het geluidsbeeld (veel) meer diepte krijgt als de luidsprekers op > 1m van de achterwand staan, maar daar kan je in jouw situatie alleen maar zelf achterkomen...

HTip

Robbert, er viel me net iets in over het "geluid plakken" aan de speakers. Het kan ook aan de interlink(s) liggen. Hoe heb je ook alweer je speler (PS3?) aangesloten? Of heb je inmiddels een dedicated speler?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op februari 10, 2011, 21:51:15
Robbert, er viel me net iets in over het "geluid plakken" aan de speakers. Het kan ook aan de interlink(s) liggen. Hoe heb je ook alweer je speler (PS3?) aangesloten? Of heb je inmiddels een dedicated speler?

ik gebruik een cd speler van Philips. met een digitale coax. Ps3 is gewoon via hdmi aangesloten.

En de humax is analoog aangesloten met zelfgemaakte kabels.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Wat voor coax-kabel gebruik je? Kan best zijn dat dat je zwakke schakel is. Heb je analoog al geprobeerd?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snowmaster

#4322
Plakte het in je oude huis niet aan de speakers?
Of is de ruimte in je nieuwe huis groter en harder en valt het daardoor nu pas op?
Kan mij voorstellen dat in je slaapkamer de achterwand meereflecteerde en het hierdoor ruimtevullender klonk.  
Maak je geen zorgen over de 650R, die heeft power genoeg.

Uitsluiten is de beste weg. Zoals Philip zegt, probeer ook analoog eens uit.  Wat is de ondergrond van de apparaten?
Dit kan ook meespelen en.......ik vergeet het haast.....je hebt alles opnieuw aangesloten. Staat alles in in fase?
Dat kan een belangrijke "plakker" zijn.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

Citaat van: HTip op februari 11, 2011, 17:11:14
Wat voor coax-kabel gebruik je? Kan best zijn dat dat je zwakke schakel is. Heb je analoog al geprobeerd?
zelfbouw. geen idee welk merk verder. Heb analoog ook geprobeert, maar ik blijf het geluid gewoon bij de speakers horen.  :-\ of het ligt gewoon aan mij. hoor de stem bijvoorbeeld wel in het midden en de instrumenten erbuiten, maar het komt niet voorbij de speakers

Citaat van: Snowmaster op februari 11, 2011, 17:35:52
Plakte het in je oude huis niet aan de speakers?
Of is de ruimte in je nieuwe huis groter en harder en valt het daardoor nu pas op?
Kan mij voorstellen dat in je slaapkamer de achterwand meereflecteerde en het hierdoor ruimtevullender klonk. 
Maak je geen zorgen over de 650R, die heeft power genoeg.

Uitsluiten is de beste weg. Zoals Philip zegt, probeer ook analoog eens uit.  Wat is de ondergrond van de apparaten?
Dit kan ook meespelen en.......ik vergeet het haast.....je hebt alles opnieuw aangesloten. Staat alles in in fase?
Dat kan een belangrijke "plakker" zijn.
in mijn oude huis plakte het ook al. voor zo ver ik weet staat alles wel in fase. heb alles in 1x meegenomen dus inclusief stekkerblok en zo gelaten, maar hoe test ik de fase ook al weer??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

zit nu al tijdje op mijn nieuwe bank naar The Fray te luisteren in Analog Direct op mijn nieuwe bank. :music: :music: :music: en zit ook nog eens heerlijk :D blijf me verbazen over de bass van die CM'etjes
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo