De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

BE, heb je zelf al wat streamers/renderers beluisterd? Ik noemde de Aurender omdat ik zelf nog geen ander stream apparaat heb beluisterd, welke zo natuurlijk en vloeiend klonk ('analoog'). In twee geheel verschillende sets, eenzelfde resultaat.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

#6476
Nope. Sowieso is er zoveel dat je niet alles kan beluisteren. Mijn methodiek is dat ik dan een scoping ga maken op geld, functionaliteit en minimale kwaliteit. Met dat laatste als subjectieve meting, immers afgaand op reviews, prijs, etc.

Eerst afkaderen, dan luisteren. Ik koop vooral 2ehands, dus is het een grotere gok dan nieuw kopen. Anderzijds, 2,5k 2e hands is grosso modo beter dan 2,5k euro nieuw. Uitzonderingen bevestigen de regel denk ik dan maar.
Dus veelal kopen, luisteren, niet goed doorverkopen.... Goed? Zoektocht klaar. En ja, wie weet laat ik iets nog mooiers liggen. Dat zal dan wel. Er is altijd wel iets beters en mooiers te krijgen toch?
Zoals eerder gezegd ga ik niet naar een winkel om te luisteren en dan snel naar huis rennen om via het internet al dan niet 2e hands iets te kopen.


Dus zo'n aanbod als vriend Fugazzi me doet helpt me heel erg :) . Nu kennen we elkaar al erg lang en goed, maar dat is toch mooi aan een forum! Zoals het op dit moment staat wordt het gewoon een Linn.
Waarom? Zoals aangegeven voldoet het aan het gestelde minimum kwaliteit, looks zeer OK.
Dus zoeken. indien niet goed, doorverkopen. En een Lumin of Aurender proberen.
Kortom, als de sessie met Fugazzi goed is is het klaar. Ik zoek niet het ultieme, maar wil iets binnen gestelde normen. Esthetisch moet het passen in de set.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Xander32

Helder; een ietwat andere methodiek dan het gebruikelijke, maar zo te lezen evengoed effectief en efficiënt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

Tja. Pragmatisch noem ik dat. Je kan ook zekerheid kopen op kwaliteit door een minimale norm te kiezen, binnen het kader te gaan zoeken. Het eerste wat bevalt is de ware :D .
Veel meer forum genoten doen dat, let maar eens op!
Zoals gezegd ga ik niet voor het uiterste, allerbeste of allermooiste. Combi van. Alles boven de ondergrens is goed genoeg. Daarmee kan je kwaliteit los laten (wel toetsen uiteraard) en zijn zaken als uiterlijk, garantie, prijs, staat, gemak, integratie etc. ineens veel belangrijker geworden.
Bij mij zal je nooit een set zien van 30 merken door elkaar! Afgezien van tussenfases.


p.s. Geldt niet voor vrouwen als iemand dat grapje wilde maken :P lol
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Xander32

Ow, aangaande vrouwen doen zaken als uiterlijk, staat, integratie en gemak er niet toe voor jou, ;D.

Citaat van: Blue-Eyes op februari  6, 2017, 20:06:15
Tja. Pragmatisch noem ik dat. Je kan ook zekerheid kopen op kwaliteit door een minimale norm te kiezen, binnen het kader te gaan zoeken. Het eerste wat bevalt is de ware :D .
Veel meer forum genoten doen dat, let maar eens op!
Zoals gezegd ga ik niet voor het uiterste, allerbeste of allermooiste. Combi van. Alles boven de ondergrens is goed genoeg. Daarmee kan je kwaliteit los laten (wel toetsen uiteraard) en zijn zaken als uiterlijk, garantie, prijs, staat, gemak, integratie etc. ineens veel belangrijker geworden.
Bij mij zal je nooit een set zien van 30 merken door elkaar! Afgezien van tussenfases.


p.s. Geldt niet voor vrouwen als iemand dat grapje wilde maken :P lol
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

 ^^.

Ik heb zelf tijd noch zin om verschillende zaken langs te gaan om naar allerlei verschillende sets en apparaten te luisteren, in telkens andere omstandigheden (akoestiek). Ik wil gewoon thuis kunnen genieten van mijn muziek op een, naar mijn oordeel, goeie set die ik dagelijks met plezier kan gebruiken.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

blue-eyes

De Philips HUE set nu al binnen. Binnen 2 minuten alles in gebruik. Gebruiks vriendelijk, alles wijst zichzelf!

De dochter heeft al een disco appje en luistert nu muziek met stroboscoop verlichting :D



Nu eerst maar even wat inlezen. Hopelijk zijn er groepen te maken zodat zoon- en dochterlief niet aan de keuken, eetkamer lampen gaan zitten configgen. De lint mag je bedienen, de rest niet.
Ach, na een paar dagen is het nieuwtje er vanaf zullen we maar denken.
Tot nu toe super!

Past goed bij de nieuwe plafond lamp die we vorige week binnen hebben gekregen voor boven de eettafel.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Xander32 op februari  6, 2017, 20:10:03
Ow, aangaande vrouwen doen zaken als uiterlijk, staat, integratie en gemak er niet toe voor jou, ;D.


Met mijn omstandigheden ben je al blij dat je een kans krijgt. Niet nadenken, doen   lol :D :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Xander32

Pragmatisch dus  8).

Citaat van: Blue-Eyes op februari  6, 2017, 20:13:57
Met mijn omstandigheden ben je al blij dat je een kans krijgt. Niet nadenken, doen   lol :D :P
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

molle

Zeer benieuwd naar de uitkomst hier!  8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Ralph71

Citaat van: WickedGame op februari  6, 2017, 11:16:30
PS Audio Perfectwave DAC MKII + Bridge (Deze is ook nog eens te upgraden naar een DSD dac mocht je dat willen, door een zelfbouw kit te kopen).

Dacht dat de MKII wel betaalbaar is 2e hands. DSD variant is nog wel aan de prijs.

Speelt deze inmiddels gapless?
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

paaj

#6486
Hoop dat het niet vervelend wordt, dat Roon... maar als je de mac mini toch al hebt is een try-out wel héél erg simpel en mijns insziens zonde om niet te proberen. De Classe heeft ongetwijfeld al een uitstekende digitale voorziening.

Ik zag het nut van tevoren ook niet zo maar was na even proberen toch gelijk verkocht. Mocht het bevallen dan kan de Mini of Raspberry of wat dan ook gewoon uit het zicht blijven en scheelt dat visueel een apparaat.

Ik was qua interface al erg tevreden met iTunes/Remote maar Roon gaat een sprong verder. Enige 'high end' streamer interfce die ik even heb mogen gebruken is Aurender maar dat was (eind 2015?) in vergelijk met beiden echt treurig.

Als DLNA streamer kun je gewoon de Dune gebruiken...
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

blue-eyes

Rationeel zal je best gelijk hebben. Ik heb daar gewoon geen zin in :)
Net zo goed al ik nooit ga rommelen met speakers, schuiven, en noem maar op, not my cup of tea!
Visueel uit het zicht? Mwoah, een Linn of Lumin mag gezien worden :)

Doe mij maar een fysiek apparaat. Het is heel wat dat ik geen schijfjes meer in een speler duw, maar iets digitaals ergens van een NAS haal :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

paaj

#6488
Ik denk echt dat je wat mist door het niet tenminste te proberen. Als die Mini een beetje bij de tijd is moet het letterlijk in vijf minuten werkend zijn.

Er komen steeds meer fullsize apoaraten van serieuze merken voor uit als je wel iets neer wil zetten. Zo zou binnenkort Bluesound apparatuur moeten werken en dus ook bijvoorbeeld de NAD M50. Bryston BDP doet het al. Lumin zou ook moeten komen.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

blue-eyes

Gewoon op dit moment niets voor mij. Ik heb daar gewoon (nog) geen zin in :)
Ik vind mijn lol ergens anders in.

Plat gezegd wil ik kabeltjes aansluiten en op play drukken. Ik wil me niet druk maken om andere zaken.
Als het straks nodig is, of niet meer anders kan zie ik het dan wel weer.


p.s. Net een CD (groningse muziek) opgezet, op play gedrukt en met veel plezier geluisterd ;)  (via de NAS, via de Oppo)

p.s. Je mee denken wordt absoluut gewaardeerd! Maar de richting die je noemt is gewoon niet mijn ding vooralsnog!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Xander32

Juist dan zal je jou toch enigszins dienen te verdiepen in de gebruikersvriendelijkheid, de bediening van de componenten. Want die is bij streamen nog veel meer essentieel dan bij andere hifi gear.

Bij een bv een cdp heb je inzake de bedienig overal harde knoppen voor, maar zo snel je gaat streamen gaat dat een heel ander verhaal worden.


Citaat van: Blue-Eyes op februari  6, 2017, 23:33:57
Gewoon op dit moment niets voor mij. Ik heb daar gewoon (nog) geen zin in :)
Ik vind mijn lol ergens anders in.

Plat gezegd wil ik kabeltjes aansluiten en op play drukken. Ik wil me niet druk maken om andere zaken.
Als het straks nodig is, of niet meer anders kan zie ik het dan wel weer.


p.s. Net een CD (groningse muziek) opgezet, op play gedrukt en met veel plezier geluisterd ;)  (via de NAS, via de Oppo)

p.s. Je mee denken wordt absoluut gewaardeerd! Maar de richting die je noemt is gewoon niet mijn ding vooralsnog!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

#6491
Ik doe wat er moet gebeuren, maar ik heb geen zin in meer dan dat. Dus Roon is een no go. NAS inrichten, etc. is al gedaan. En dat moet misschien weer anders / overnieuw voor het apparaat wat hier komt. Wellicht een app instellen. Ok.

Op dit moment stream ik ook al via de Oppo en Dune. Het grote verschil is dat er nu een dedicated streamer voor komt, hogere kwaliteit. Aanpasen wat nodig is, thats it.

En nogmaals, misschien is er met de juiste instellingen nog meer te halen. So be it. Daar zit niet de fun van mijn hobby.
Mijn basis hier is erg goed, daar ben ik meer dan tevreden mee.
Laat anderen lekker tweaken, ik vind andere dingen leuk.

Ik geloof in verschillen. Tot op zekere hoogte hoor ik dat zelf ook. Maar grote woorden zoals sommigen op dit forum dat uitspreken doe ik niet. Veranderingen zijn subtiel. Als je al een hoog niveau hebt kan het nooit zo zijn dat je set ineens 2 maal beter is..... Jemig, wat was je set daarvoor dan slecht!
Nee, subtiele verschillen. Ik zoek dat niet, het is nu al goed. De laatste paar procenten....... het zal :)


Mijn speakers zijn door Bjorn ingesteld. Ik hoor de kwaliteit. Misschien een kleine moeite om het zelf neer te zetten. Ik doet dat niet of nauwelijks. Bjorn heeft ze afgesteld, ik vind dit zeer, zeer mooi. Dus is het klaar. Acceptatie en Bjorn ontzettend bedankt!
Klinkt het met net iets anders nog beter? Misschien wel. Maar ik ben nu tevreden. Wat je niet weet mis je ook niet :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Dirk

Citaat van: Blue-Eyes op februari  7, 2017, 07:23:33
Volgens mij ben ik duidelijk :)
ja en nee
je wil een fysiek apparaat, ok, maar je ontkomt gewoon niet aan een beetje IT & netwerk-kennis om eea stabiel draaiend en vooral in de loo der tijd draaiende te houden, of je dat nu wil of niet, want tgv firmware updates en andere (al dan niet voorziene zaken) blijf je altijd wel een beetje aan de gang met wat er zich "achter de schermen" van je streamer afspeelt.

er zijn al talloze leden hier maar ook genoeg mensen buiten het forum te vinden die streamen niets voor hen vinden, precies om die reden dat ze dachten dat het een eenmalige setup was (die de dealer of een vriend dan voor ze deed) en die daarna toch bij het eerste kleine probleem compleet vast kwamen te zitten...en dan afhaken.

als je je echt 0,0 wil bezig houden met de opzet vh systeem wat erachter schuilgaat (NAS of andere opslag, netwerk incl WIFI voor bediening op tablet, speler, etc...) dan raad ik je eigenlijk af om eraan te beginnen, want dan wordt het imo de zoveelste teleurstelling voor iemand die het straks allemaal veels te moeilijk vindt ;)

als je nu bvb aangeeft dat 15 minuten werk voor een complete setup van Roon met de hardware die je 100% in huis hebt je al teveel is, dan zie ik het - met alle respect voor je keuzes - niet echt positief in voor je streaming avontuur.
succes met je verdere stappen  :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

blue-eyes

Resume op mijn vragen en input gegeven:

- Linn Majik / Akurate
- Lumin T1
- Aurender

Gegevens aangepast:
Wegens bass management Classs Audio pre maakt de DAC van de streamer niet uit. Dus digitaal uit is goed. Blijf wel nieuwsgierig naar een streamer met analoog en digitaal uit! (is er geen verschil? Eenmalig vast te stellen)


Een Majic is voor 995 euro met garantie te halen. De Akurate en de Lumin zijn tussen de 1900-2500 te krijgen. Voegen deze apparaten nog wat toe?
We gaan verder met zoeken!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#6494
Fyi, ik ben IT'er, MCSE, CNE, etc. Ok, in het verleden, maar toch. Daar draai ik mijn hand echt niet voor om.
Ik bypassde in het verleden ook de KPN Experia boxen via een managed switch, eigen VPS's voor telefonie en internet. Etc.
En, op het werk eind verantwoordelijk geweest voor miljoenen updates per jaar........ Iets met grootste AD en serverpark van west Europa, etc.
Maar goed, verdedigen hoeft niet :P

Ik heb daar gewoon geen zin in. Alleen het nodige. Onderhoud aan netwerk, patching, updates, etc. lijken me evident.
Ik bedenk me ineens dat ik een aantal jaar geleden de Logitech transporter heb gebruikt, met de Logitech software.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Dirk

dan vind ik het des te vreemder dat je (dmv een gratis trial van enkele maanden) Roon icm een mooie DAC.
voor jouw budget kan je een mooi "kastje" hebben staan wat enkel als DAC hoeft te fungeren...al is het imo wel zonde van de DAC die in je Classé zit.

maar zoals iemand al eerder aangaf, is het wslk zinloos je hiervan te proberen overtuigen, want eigenlijk sta je niet echt (meer) open voor verdere input en is je keuze voor een "hardware" streamer al gemaakt, wars van enige échte kennis vd mogelijkheden...en los vh feit dat die eigenlijk straks niets toevoegt aan je keten, enkel een extra kastje ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

blue-eyes

Yep, daarin was ik duidelijk. Dat wil ik gewoon niet. Mij interesseert het niet dat er wellicht meer te halen is. Ik wil gewoon een (semi) full size apparaat in het meubel. En met die opties zaken uitlopen.
Als ik dat aangeef mogen mensen steeds adviseren om Roon te gebruiken, maar ja..... :P

Je kan je ook verplaatsen naar de andere kant. Omdat jij niet de keuze maakt die ik maak, in jouw ogen de verkeerde, wil je of kan je ook niet snappen dat ik dat wel doe. Maak het jezelf gemakkelijk, accepteer dat ik iig niet het uiterste er uit ga halen (in jouw optiek).
Nogmaals, ik vind de discussie zeker leuk, prikkelen is goed he!


Ik sta zeker open voor input, alleen dan op hardware matige streamers. Ik vraag immers ook om potentiële kandidaten, tip van Bjorn was goed, voor mij verrassend omdat ik daar niet bij stil had gestaan, ergens van uit was gegaan.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Ralph71 op februari  6, 2017, 21:28:23
Speelt deze inmiddels gapless?

Eerlijk gezegd niet getest, maar lees de laatste tijd weinig meer erover op het forum van PS Audio dat hij het niet kan. Firmware is ook flink op de schop gegaan met Torreys nu. Zal dit eens een keer moeten testen. Ben niet zelf in het bezit van de PS Audio  ;D

paaj

#6498
Citaat van: Blue-Eyes op februari  7, 2017, 07:23:33
Ik doe wat er moet gebeuren, maar ik heb geen zin in meer dan dat. Dus Roon is een no go. NAS inrichten, etc. is al gedaan. En dat moet misschien weer anders / overnieuw voor het apparaat wat hier komt. Wellicht een app instellen. Ok.


...

Ik geloof in verschillen. Tot op zekere hoogte hoor ik dat zelf ook. Maar grote woorden zoals sommigen op dit forum dat uitspreken doe ik niet. Veranderingen zijn subtiel. Als je al een hoog niveau hebt kan het nooit zo zijn dat je set ineens 2 maal beter is..... Jemig, wat was je set daarvoor dan slecht!
Nee, subtiele verschillen. Ik zoek dat niet, het is nu al goed. De laatste paar procenten....... het zal :)


Als laatste: je NAS kun je laten voor wat het is. Roon installeren op de Mini (in de appmap slepen :p), verwijzen naar de NAS, en de Remote ergens op een mobiel of laptop. That's it. Niet meer werk dan een dedicated streamer zou zijn.

En ik noem het niet om vermeende procenten geluidskwaliteit, ik zal een van de laatsten zijn om te zeggen dat er in het digitale gedeelte (zeker voor het uberhaubt het apparaat uit is) verschil te horen is, maar om de kwaliteit en de beleving van de App zelf.

En mocht het bevallen en wil je dan alsnog een fullsize apparaat dan kan dat ook, gaat de Mini ergens anders heen als Server en kies je er een RoonReady streamer zoals dus de Bryston, of binnenkort Lumin, NAD, PS Audio etc.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Kjelt

Kun je het niet beter vanuit een ander perspectief zoeken. Streamer als je die digitaal pakt is verder niet zo belangrijk, belangrijkste is de app en de GUI.
Als dat volwassen is, goed functioneert en regelmatig geupdate heb je een lekker systeem.
Ik ben niet op de hoogte van de latest and greatest in streaming apss maar voor mijn ht apparatuur kom ik teveel apps tegen die 3 jaar geleden zijn uitgekomen en nooit meer geupdate zijn, sommige die ik na 1 film opnieuw moet herstarten omdat ze in slaap gesukkeld zijn etc. etc.
Ik zou daar eerst eens op focussen dat is tenslotte hetgene dat je dagelijks gebruikt en ook je vrouw moet overtuigen. Of er nou een blinkend kastje ergens bovenop staat of een zwart doosje ergens weggewerkt zou voor mij persoonlijk niet uitmaken, als die user experience maar top is. Just my two cents.