Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AVfan

Mochten er sceptici zijn die een BEQ demo zouden willen ervaren, u bent van harte welkom om het te ondervinden. Het enige wat gedaan moet worden is een 2x4HD bestellen zodat bij thuiskomst direct zelf aan de slag kunt en niet hoef te wachten op deze dsp :)
De niet BEQ gebruikers kunnen op zoek naar subs die bij 30hz al flink afvallen, meer heb je dan ook niet nodig ;)

Arcenon

Citaat van: noot87 op januari 27, 2021, 10:13:56
Dan zouden ze beveiliging in die setjes / televisies moeten bouwen. Niet het bronmateriaal verslechteren. Lijkt me de omgedraaide wereld.

Grootste doelgroep voorzien van materiaal wat in hun oren meer dan goed klinkt of een kleine groep home cinema enthusiasts pleasen met het risico dat er misschien spullen stuk gaan / mindere ervaring voor de grootste doelgroep neerzetten? Ik zou het wel weten..

Maar ik wil zeker met je mee klagen dat het anders zou moeten zijn en wij niet hoeven te klooien met minidsp om het geluid te krijgen zoals wij het willen!   :coffee:

Het doet me ook enigszins denken aan de settings die je hebt in veel games, daar kun je selecteren of je via een koptelefoon luistert / via de tv / home cinema (soms ook in meerdere gradaties), het spel past daarop het dynamische bereik en volume aan. Zoiets zouden ze dan eigenlijk ook moeten inbakken op de UHD versies, standaard op televisiespeaker output en voor de enthusiasts de ''unlocked master'' optie.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

AVfan

Citaat van: Arcenon op januari 27, 2021, 10:22:26
en wij niet hoeven te klooien met minidsp om het geluid te krijgen zoals wij het willen! 
het is 10 seconden werk voor minimaal 90 minuten puur genieten!

noot87

Alle merken van home cinema versterkers of producten zouden hier toch van moeten gaan stuiteren. Daarnaast alle liefhebbers.
Dat al die troep setjes kapot gaan, is alleen maar mooi meegenomen.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

maximus79

Citaat van: RalphH op januari 27, 2021, 09:05:57
Blijft een leuk gegeven, maar enkel om de reden dat ik eerst wat moet gaan zitten prutsen, pc aan zetten, file opzoeken, inladen etc, alvorens film te kijken, laat ik m links liggen.

Maar blijft sneu natuurlijk dat de studios blijkbaar de mix afzwakken.
Ik doe het via mijn telefoon, log in op mijn pc en heb de mini-dsp via wifi aangesloten.

Ze zijn ook bezig om het zonder pc te kunnen gaan doen, via een app.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Arcenon

Citaat van: noot87 op januari 27, 2021, 10:27:39
Alle merken van home cinema versterkers of producten zouden hier toch van moeten gaan stuiteren. Daarnaast alle liefhebbers.
Dat al die troep setjes kapot gaan, is alleen maar mooi meegenomen.

Het valt mij ook op dat het aantal minidsp/BEQ users hier op het forum ondervertegenwoordigd lijken te zijn. Ook heb ik nog nooit een forumsponsor gezien die het aanhaalde i.c.m. advies voor een sub..
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

maximus79

Citaat van: toetertje op januari 27, 2021, 10:04:16
Zou er een gemiddelde boost curve mogelijk zijn, zodat je die in kunt schakelen bij films,
en je niet per film hoeft te corrigeren?
Dit zou ik niet doen, zodra je dan een film op zet die toevallig wel ver door loopt kan er zeker iets stuk gaan.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

maximus79

Citaat van: AVfan op januari 27, 2021, 10:20:17
Mochten er sceptici zijn die een BEQ demo zouden willen ervaren, u bent van harte welkom om het te ondervinden. Het enige wat gedaan moet worden is een 2x4HD bestellen zodat bij thuiskomst direct zelf aan de slag kunt en niet hoef te wachten op deze dsp :)
De niet BEQ gebruikers kunnen op zoek naar subs die bij 30hz al flink afvallen, meer heb je dan ook niet nodig ;)

Of de BEQ demo clips afspelen. Kan je switchen BEQ on en off.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

AVfan

Citaat van: maximus79 op januari 27, 2021, 10:52:10
Of de BEQ demo clips afspelen. Kan je switchen BEQ on en off.
er zijn meer films onder de noemer; "Dude, where's my sub?"
Draai Made Max FR, Tenet, the Invisible Man, LOTR & the Hobbit trilogie maar eens met BEQ. Dat is gewoon smullen. Daar zijn geen clips van. Ik heb al een paar BEQ demo's gegeven en je hoeft echt niet snel te schakelen om het verschil te horen, het is direct duidelijk bij de eerste (lage noten) En daarbij is maar een aanbod ;)


Ryvm

Hoe zou dat gaan met Edge of tomorrow... Dat eerste stukje? Als je dat stukje gaat boosten in het subsonische deel heb je de boel snel over de z**k lijkt me.




Verstuurd vanaf mijn moto g(8) plus met Tapatalk

Ht ruimte 4,5x6,50mtr: Marantz SR7010, Arcam P7, Htpc,  Xbox-one s, Epson EHTW9300, 7.1.4, LCR diy 12inch, Surrounds 4x Tannoy di6, Top surrounds Tannoy DI6DC, 2x dayton 15inch subs 2x Crown K2

AVfan

Citaat van: morca op januari 27, 2021, 11:36:49
If bedacht me net ,dat u 571 altijd wat leek te missen.
Zou de dvd dit HPF niet hebben?
Ga ik even opzoeken boven en vergelijken met de BD.
er zijn wel enkele films die "full range" zijn. Denk aan bijvoorbeeld Edge of Tomorrow en Pulse. Daar zou ik geen BEQ op toepassen. Die zijn dan ook niet beschikbaar ;) de makers van de BEQ filters doen ook goed werk m.b.t het reverse engineering op een requirement veilige manier

U571 zou daar ook wel eens onder geschaard kunnen worden. De Atmos track van War of the Worlds is bijvoorbeeld compleet verkracht maar met BEQ   :inlove:

maximus79

Citaat van: Ryvm op januari 27, 2021, 11:43:11
Hoe zou dat gaan met Edge of tomorrow... Dat eerste stukje? Als je dat stukje gaat boosten in het subsonische deel heb je de boel snel over de z**k lijkt me.




Verstuurd vanaf mijn moto g(8) plus met Tapatalk

Dat is een uitzonderlijk geval, dat begin stuk is te hot zonder BEQ, de rest van de film is geen probleem met BEQ. Maar vanwege het begin stukje staat Edge of tomorrow niet in de lijst.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Citaat van: morca op januari 27, 2021, 11:36:49
If bedacht me net ,dat u 571 altijd wat leek te missen.
Zou de dvd dit HPF niet hebben?
Ga ik even opzoeken boven en vergelijken met de BD.

De blu-ray loopt al bij 40hz af!!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Citaat van: AVfan op januari 27, 2021, 11:31:42
er zijn meer films onder de noemer; "Dude, where's my sub?"
Draai Made Max FR, Tenet, the Invisible Man, LOTR & the Hobbit trilogie maar eens met BEQ. Dat is gewoon smullen. Daar zijn geen clips van. Ik heb al een paar BEQ demo's gegeven en je hoeft echt niet snel te schakelen om het verschil te horen, het is direct duidelijk bij de eerste (lage noten) En daarbij is maar een aanbod ;)

Dat begrijp ik, gaat mij even om dat mensen die nu GEEN mini-dsp hebben even kunnen proeven van BEQ om te zien of zij dit ook willen.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Citaat van: maximus79 op januari 27, 2021, 12:06:54
Dat is een uitzonderlijk geval, dat begin stuk is te hot zonder BEQ, de rest van de film is geen probleem met BEQ. Maar vanwege het begin stukje staat Edge of tomorrow niet in de lijst.
https://www.avsforum.com/index.php?posts/57318276
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Ryvm

Dat is duidelijk genoeg[emoji38]. Is een minidsp HD noodzakelijk of kan een gewone ook?

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) plus met Tapatalk

Ht ruimte 4,5x6,50mtr: Marantz SR7010, Arcam P7, Htpc,  Xbox-one s, Epson EHTW9300, 7.1.4, LCR diy 12inch, Surrounds 4x Tannoy di6, Top surrounds Tannoy DI6DC, 2x dayton 15inch subs 2x Crown K2

maximus79

Citaat van: Ryvm op januari 27, 2021, 12:46:15
Dat is duidelijk genoeg[emoji38]. Is een minidsp HD noodzakelijk of kan een gewone ook?

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) plus met Tapatalk

Zou ik niet doen,

Short story: ULF filters will not be applied accurately i.e. actual response will not match expected response. This gets significantly worse as frequency is decreased and/or sample rate is increased.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Ryvm

Citaat van: maximus79 op januari 27, 2021, 12:50:44
Zou ik niet doen,

Short story: ULF filters will not be applied accurately i.e. actual response will not match expected response. This gets significantly worse as frequency is decreased and/or sample rate is increased.
Oh bah... Net een minidsp balanced aangeschaft om mijn crowntjes netjes aan te sturen.



Verstuurd vanaf mijn moto g(8) plus met Tapatalk

Ht ruimte 4,5x6,50mtr: Marantz SR7010, Arcam P7, Htpc,  Xbox-one s, Epson EHTW9300, 7.1.4, LCR diy 12inch, Surrounds 4x Tannoy di6, Top surrounds Tannoy DI6DC, 2x dayton 15inch subs 2x Crown K2

RalphH

Citaat van: maximus79 op januari 27, 2021, 10:33:54
Ik doe het via mijn telefoon, log in op mijn pc en heb de mini-dsp via wifi aangesloten.

Ze zijn ook bezig om het zonder pc te kunnen gaan doen, via een app.

Dan wil ik m nog wel gaan overwegen denk ik. Als ik weer eens zin heb om te prutsen (dat hobbyelement is er gewoon ff af momenteel) zal ik nog eens wat demo's proberen.

Heb nog een ongebruikte 2x4 HD liggen, "moet" ik ook nog eens wat mee.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Staaled

Aangezien hier alles via XLR loopt en ik dat niet anders wil zit ik dan vast aan een 4x10HD. Prijzig.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: RalphH op januari 27, 2021, 13:26:44
Dan wil ik m nog wel gaan overwegen denk ik. Als ik weer eens zin heb om te prutsen (dat hobbyelement is er gewoon ff af momenteel) zal ik nog eens wat demo's proberen.

Heb nog een ongebruikte 2x4 HD liggen, "moet" ik ook nog eens wat mee.
Als je er niks mee gaat doen,ik zoek een 2x4 HD met AB  :angel:

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Citaat van: RalphH op januari 27, 2021, 14:43:05
De intentie is er wel, ergens ;D
Goed nieuws.
Ik koop liever een nieuwe.
En dat jij dan ook met BEQ gaat draaien  ;)

Bijna de volgende overtuigd. :D


Het duurde bij mij ook even.
Ik dacht ook wat een gedoe en wat mis ik dan.

Nou..... Nogal wat mist er .

Ik weet bv nog dat star wars 5 of 6 na de intro,  zo ongelooflijk bruut klonk hier op vhs met 2 subs.

Die ga ik ook maar eens even dspen.
Want dat miste ik altijd.
Nou weet ik waarom :popcorn: