Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

minidsp.nl

ff check: dit was wel een full range signaal dat er heen ging? niet toevallig al gefilterd?   en zie je 'm bij t aansluiten of lostrekken van de kabels wat doen?  kan je 'm testen op een ander systeem?

maar als op de input tab niets te zien is op de RMS meter, dan krijg je dus geen signaal naar de DSP toe. 
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Dutchmuscle

Zo is het aangesloten en dan naar de sw1 van de marantz.

Dutchmuscle


minidsp.nl

ziet er goed uit. dus de kabel die eerder direct de sub in ging, gaat nu de DSP in?   dan is die in orde dus.

uit de handleiding, blz45, troubleshooting, No signal showing on input meters:
Citaata. Check that the mute buttons in the input control blocks are not enabled.
b. Check that your source is playing audio.
c. Check that your source is not muted and is not playing at too low a level (e.g. volume control).




wat mogelijk mee kan spelen, is dat mogelijk (waarschijnlijk) de minidsp op 2V ingangsgevoeligheid staat, uitgang is 0.9V (dus verzwakt). Zie de handleiding op blz 38 hoe dat indien nodig aan te passen.  maar dan had je wel wat gehoord, alleen 7dB verzwakt.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Citaat van: Dutchmuscle op december 23, 2018, 22:26:32
adsy subwoofer niveau staat op -9.5db
kan je het proberen met direct analoog uit een CD speler ofzo?  uitgangen van de dsp uit laten of  niet aansluiten.  daar is wat zekerder van dat er ook voldoende signaal is om de meters in beweging te krijgen
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Dutchmuscle

subwoofer niveau veranderen helpt ook niet -3db nog steeds niks.


minidsp.nl

niets zo frustrerend als een nieuw "speelgoed" kopen en dan het niet kunnen gebruiken...

maar als je het kan proberen direct aan een CD speler (niet geregelde uitgang) met muziek die meteen goed van kiet gaat. want gewoon luisternivo is laag, om dat plaatje te krijgen wat ik liet zien (ik had 'm ff aan m'n PC hangen) moest ik alles al vrij ver open zetten.  zie je dan nog steeds niets, dan is er mogelijk wat kapot. gebeurt bijna nooit, maar uit te sluiten is t niet helaas.  waar had je 'm gekocht?
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Dutchmuscle

Gekocht bij sound imports.
Zal ze morgen wel vragen als ze online zijn.


Dutchmuscle

Die blauwe is niet de blijvende komt een golden gate tussen van audioq van 0.6m....maar daar deed hij gisteren ook niks mee.


Dutchmuscle

die blauwe werkt laatst nog gebruikt met een M-audio fast track.

jossie

Op dat plaatje zit de cinch in input twee denk ik?

Edit: plaatje minidsp is het inderdaad wel goed, beetje onlogisch met de uitgangen, misschien toch maar ff proberen... bij de HD versie zit input 1 wel links...
Omni !

Dutchmuscle

Citaat van: jossie op december 23, 2018, 23:21:39
Op dat plaatje zit de cinch in input twee denk ik?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Alles zit goed.
van sw1 marantz met rca naar in1 van out1 met subkabel naar sub.

jossie

Bij de HD versie zitten de ingangen andersom, kan kloppen maar zou het toch ff proberen...
Omni !

Dutchmuscle

Citaat van: jossie op december 23, 2018, 23:32:52
Bij de HD versie zitten de ingangen andersom, kan kloppen maar zou het toch ff proberen...

Zal dat morgen eens proberen op de andere poort wat die doet.

stevieB

Hoi,

Mijn allereerste meting in mijn "nieuwe" ruimte nu met tussenwand !  O0

Ruimte is helemaal beton (kelder) met 1 tussenmuur (kalkzandsteen, 100 mm) en een deur in deze muur (geluidswerende deur). Afm: 670x470x240 (LxBxH) Aangezien er nog geen enkele absorptie/diffusie oid is (alles uit de ruimte tbv meting) is het momenteel een enorme bak met galm ...

Ik heb de afbeelding achteraf van 1/12 smoothing voorzien. Gemeten met een Umik-1 (cal file 90deg), 75dB, speaker JAMO D7 LCR (ééntje) Ook zoals in de openingspost staat een waterfall afbeelding toegevoegd.

Wie heeft tips, adviezen, etc. om me hier meer vertrouwd mee te laten worden? Voer ik de meting juist uit of moet ik nog meer checken? Is het slim om nu ook al met een sub te gaan testen??
Uiteraard lees of hoor ik ook graag adviezen mbt het behandelplan van de ruimte => daar is het mij uiteindelijk om te doen  ;)

Mvg
StevieB

PS Fijne dagen allemaal  :angel:
Under construction.....


Dutchmuscle

Citaat van: jossie op december 23, 2018, 23:32:52
Bij de HD versie zitten de ingangen andersom, kan kloppen maar zou het toch ff proberen...

Heb inmiddels alles geprobeerd elke poort niks nada.
Ook al contact gehad met soundimports die hebben dit draadje gezien + foto's.....hun vonden het ook raar maar ik hoefde me geen zorgen te maken alles word netjes geregeld.

jossie

Jammer! Denk je leuk aan de gang te kunnen...




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

jossie

Enige dat ik nog kan bedenken (buiten defect) is dat de usb poort van je laptop niet voldoende stroom kan leveren... mogelijk start de dsp dan niet. Maar dan zou ik weer niet verwachten dat de interface wel werkt [emoji848]. Ik heb ooit een topic over de minidsp geschreven vanwege wat hebbelijkheden van dat ding. Misschien heb je daar nog wat aan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Dutchmuscle

Citaat van: jossie op december 24, 2018, 13:30:33
Enige dat ik nog kan bedenken (buiten defect) is dat de usb poort van je laptop niet voldoende stroom kan leveren... mogelijk start de dsp dan niet. Maar dan zou ik weer niet verwachten dat de interface wel werkt [emoji848]. Ik heb ooit een topic over de minidsp geschreven vanwege wat hebbelijkheden van dat ding. Misschien heb je daar nog wat aan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Heb zojuist me betere kabels erin gedaan en aan een ac adaptor 12v...nog steeds niks...

stevieB

Citaat van: morca op december 24, 2018, 12:38:30
Oef jouw ruimte moet behandeld worden idd .
Ik zou idd de akoetiek eens bekijken.
Je reflecties zijn enorm ....

Waarom meet je 1 speaker?

Hoi Morca,
Dank voor je reactie!

Ik weet dat mijn ruimte behandelt moet worden, echter weet ik niet precies hoe (absorptie/diffusie/basstraps/etc.)
De ruimte is nu HELEMAAL KAAL (alleen beton) dus logisch dat je veel reflecties hebt  ::)

Het meten met 1 speaker, tsja....ik dacht dat dat de manier is om de ruimte te meten, maar ik ben dan waarschijnlijk abuis. Wat kan ik dan beter doen; alle speakers en sub(s) in de ruimte en dan meten??

Gr
StevieB
Under construction.....

jossie

Citaat van: Dutchmuscle op december 24, 2018, 13:35:59
Heb zojuist me betere kabels erin gedaan en aan een ac adaptor 12v...nog steeds niks...

Ik moest even zoeken  ;)

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155565.msg2879114#msg2879114

Als je met de extra adapter eraan de laptop eraan hangt en nog 's kijkt of hij dan draait?
Omni !