Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

DofN

Ik had al een paar keer met verbazing gekeken en na zitten denken naar de enorme hoeveelheden absorptie / demping die je in je kamer had moeten hebben voor die waarden :) Nu is het weer "normaal".
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Citaat van: doorofnight op mei 18, 2016, 06:19:05
Ik had al een paar keer met verbazing gekeken en na zitten denken naar de enorme hoeveelheden absorptie / demping die je in je kamer had moeten hebben voor die waarden :) Nu is het weer "normaal".
Boven had ik dit wel zonder enige akoestische aanpassing,dus het kan wel maar ik had er wel veel mazzel idd.
Maar ik dacht ook al,er klopt iets niet net als jij.
Zag ik gisteren opeens dat de schaal alleen vd waterfall niet bij 45 begint.
Denk post meteen even de goeie voor men denkt dat ik het te mooi wil laten lijken  ;D


martien

vraagje
bij de generator van rew staat; RMS Level dB FS
hoort deze op 0 te staan?
hij zet hem zelf steeds terug op -3

morca

Je vraag is nog niet beantwoord zie ik.
Ik kan er zelf ook niet even induiken.

Zal even toelichten waarom ik wat minder op technische zaken inga.
Ik loop een half jaar overspannen thuis ivm werk gerelateerde zaken die al 8 a 10 jaar lopen.
Mensen boven mij hadden een soort machtstrijd ,en ik gaf vaak technische dingen aan die verkeerd gingen.
Dus die machtstrijd werd ook op mij gericht(liegen chantage zwartmaken),omdat niemand ze plekje wilde verliezen of op ze flikker wilde krijgen van de baas.
Verder wil ik er niet teveel opin gaan.

Maar even dat niemand denkt dat ik het topic links laat liggen
Ik heb de energie er niet voor om deze zaken zelf op te pakken.

Ik las ook ooit al eens ,wat apart Morca reageerd altijd meteen.
Dus bij deze wat uitleg waarom ik de laatste jaren wat minder energie heb voor bepaalde dingen.

Ik hoop dat iemand je vraag nog even beantwoord.

Moet zelf nog Win 10 op 2 comp zetten,dus hoop zelf ook wat hulp te krijgen als het niet lukt door bovenstaande.
Plus ik ben geen echte comp nerd maar red me meestal wel.
Nieuwe tel gisteren klaar maken was al een opgave voor me,maar het is gelukt met veel geduld en tijd.




Staaled

Citaat van: martien op juni 24, 2016, 17:23:11
vraagje
bij de generator van rew staat; RMS Level dB FS
hoort deze op 0 te staan?
hij zet hem zelf steeds terug op -3
is goed zo.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

martien

@staaled
thx, dan laat ik het zo.
ps de postbode is hier gemist, tweede bezorging maandag.

@morca
Het was ook geen brandende vraag.
Take your time, en haal je energie uit positieve dingen.



Staaled

 :) REW valt best mee en na wat meten komt ook weer het moment om het voor lange tijd op te bergen. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Staaled

De gehele installatie rond een uur.
Download heb ik niet op gelet.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: Staaled op juni 26, 2016, 15:47:22
De gehele installatie rond een uur.
Download heb ik niet op gelet.
Ok thanks,nog privacysettings die ik meteen aan moet passen?


Citaat van: martien op juni 26, 2016, 14:28:00
@staaled


@morca

Take your time, en haal je energie uit positieve dingen.



Dankje doe ik,kan niet anders als rustig aan doen kan ik beter zeggen,,accu leeg.
Positive dingen zoeken,en energie uit putten idd  Dankjewel !!

Staaled

Citaat van: morca op juni 26, 2016, 15:53:47
Ok thanks,nog privacysettings die ik meteen aan moet passen?

Dankje doe ik,kan niet anders als rustig aan doen kan ik beter zeggen,,accu leeg.
Positive dingen zoeken,en energie uit putten idd  Dankjewel !!
Ik heb alles uitgevinkt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Staaled

Citaat van: morca op juni 26, 2016, 16:09:19
Dat vraagt hij tijdens de installatie?
Ik wilbv ook niet dat hij gaat synchroniseren met me telefoon
Als je kiest voor aangepaste installatie kun je de settings handmatig instellen.
Ik heb enkel automatische updates ingeschakeld.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: Staaled op juni 26, 2016, 16:16:01
Als je kiest voor aangepaste installatie kun je de settings handmatig instellen.
Ik heb enkel automatische updates ingeschakeld.
Thanks !!!
Ik herinner me nu dat Jeroen dat ook al eens gezegd had   ;D


Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Hele nacht aan laten staan.......afgebroken volgende ochtend,begint ie zelf overnieuw...  het blijft hangen in het systeem ook al beindig ik het via taakbeheer.
Ben erg blij dat ik het met een laptop geprobeerd heb en niet met me film/muziek comp.
Want daar zoek ik nu dagelijks paar uur ontspanning in van alle stress.

RalphH

Om het topic van brt niet te vervuilen, knal ik onderstaande hier even neer.

Nav een vraag van Bert in een ander topic over een meting met een bultje bij 15Hz en welke microfoon er gebruikt was.
Hieronder een meting van mezelf (enkel pb13 ultra die rechts op ongeveer 30% van de ruimte tegen de zijmuur staat), gemaakt met een Umik (inc. cal.file):



Het eerder gebruikte plaatje, kwam van de eerste pagina van dit topic en was van Marco. Gemeten met een ECM8000 als ik me niet vergis (zonder cal. file, of met een generieke).

De ruimte waaruit mijn eigen meting komt is ongeveer 420x590 cm. Akoestisch tegen alle logica in, toen ik de ruimte maakte was mijn besef hiervan minimaal en zat ik ook nogal op mijn centen ;D, nog steeds overigens  ;).
Resultaat van voorgaande is een ruimte waarvan de zijmuren half steen, half gipswand zijn. Hetzelfde geldt voor het plafond. Dit komt door de uitbouw, die is anders opgezet dan de originele bouw en ik heb er voor gekozen de voorzetwand en plafond niet door de hele ruimte gelijk te trekken. projectiewand is gips, achterwand een glaspui richting tuin.

EDIT
NB
Umik cal,file loopt overigens door tot 10Hz
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

bert stoltenborg

Ik heb weinig ervaring met die extreme sub toestanden.
Ik vraag me af of die bult bij 15 Hz room gain is, en de afval gewoon de microfoon die het daar niet meer doet, of de speaker?
Ik zou eens moeten meten in een kleine behuizing hoe die gain zich gedraagt en of dat ook nog aan logica is te koppelen :-).

Maar bedankt voor de moeite, Ralph.
Ik bazel maar wat.

morca

Ja dat was idd met een EMC gemeten,boven meet ik die bandpass alleen bv bijna vlak,net als het ontwerp ong.
Beneden treed er megaroomgain op 22 hz op.
Foto is van beneden:

morca

Bandpass boven,alleen boven de 35/40 hz heb ik wat gedruk,en kantelpunt op 40 hz ong.
Geen bult aanwezig boven:
Edit ,dit is met dsp boven 35 hz maar met kantelpunt open

g of war

Hallo,

Had een ander topic geopend maar kreeg advies dat hier plaatsen beter is.

Probleem kort uitgelegd.
Op mijn luisterpositie is de body een stuk minder dan als ik 1m naar rechts of links verplaats.

Dit is het draadje dat ik geopend heb, staan foto's en verdere uitleg

Kan het probleem opgelost worden met akoestische panelen of dergelijke?

Bedankt voor de reacties alvast :coffee:




RalphH

Citaat van: bert stoltenborg op juli  2, 2016, 16:57:20
Ik vraag me af of die bult bij 15 Hz room gain is, en de afval gewoon de microfoon die het daar niet meer doet, of de speaker?

In theorie is het de sub. Die heeft 3 instellingen 10, 15 en 20Hz. bij elke setting (knopje op de achterkant) hoort een poort configuratie.
Bij mij staat ie op 15Hz, da's met 1 van de 3 poorten gesloten.
De microfoon zou het daaronder nog moeten doen, de kalibratie file loopt tot 10Hz (hetzij met flinke correctie):

10.054   -5.4570
10.179   -5.2880
10.306   -5.1223
10.434   -4.9597
10.564   -4.8003
10.696   -4.6440
10.829   -4.4909
10.964   -4.3408
11.100   -4.1937
......

Citaat van: bert stoltenborg op juli  2, 2016, 16:57:20
Maar bedankt voor de moeite, Ralph.

Geen moeite hoor, hoop dat je er wat mee kunt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

GPO

Citaat van: RalphH op juli  3, 2016, 09:57:45
In theorie is het de sub. Die heeft 3 instellingen 10, 15 en 20Hz. bij elke setting (knopje op de achterkant) hoort een poort configuratie.
Bij mij staat ie op 15Hz, da's met 1 van de 3 poorten gesloten.
De microfoon zou het daaronder nog moeten doen, de kalibratie file loopt tot 10Hz (hetzij met flinke correctie):

10.054-5.4570
10.179-5.2880
10.306-5.1223
10.434-4.9597
10.564-4.8003
10.696-4.6440
10.829-4.4909
10.964-4.3408
11.100-4.1937
......

Geen moeite hoor, hoop dat je er wat mee kunt.
Bij jou is dat gewoon aanwezig door de subs en de ruimte. Er is veel diep laag < 20 hz voelbaar aanwezig in je ruimte zoals ik laatst heb mogen ervaren.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

morca

Citaat van: morca op juni 26, 2016, 14:06:43
Je vraag is nog niet beantwoord zie ik.
Ik kan er zelf ook niet even induiken.

Zal even toelichten waarom ik wat minder op technische zaken inga.
Ik loop een half jaar overspannen thuis ivm werk gerelateerde zaken die al 8 a 10 jaar lopen.
Mensen boven mij hadden een soort machtstrijd ,en ik gaf vaak technische dingen aan die verkeerd gingen.
Dus die machtstrijd werd ook op mij gericht(liegen chantage zwartmaken),omdat niemand ze plekje wilde verliezen of op ze flikker wilde krijgen van de baas.
Verder wil ik er niet teveel opin gaan.

Maar even dat niemand denkt dat ik het topic links laat liggen
Ik heb de energie er niet voor om deze zaken zelf op te pakken.

Ik las ook ooit al eens ,wat apart Morca reageerd altijd meteen.
Dus bij deze wat uitleg waarom ik de laatste jaren wat minder energie heb voor bepaalde dingen.

Ik hoop dat iemand je vraag nog even beantwoord.

Moet zelf nog Win 10 op 2 comp zetten,dus hoop zelf ook wat hulp te krijgen als het niet lukt door bovenstaande.
Plus ik ben geen echte comp nerd maar red me meestal wel.
Nieuwe tel gisteren klaar maken was al een opgave voor me,maar het is gelukt met veel geduld en tijd.
Ik wil iedereen bedanken die mij via PM een berichtje gestuurt heeft.
Een soort virtuele kaart van forumleden.
Dit word zeer op prijs gesteld.

Mocht je verder willen reageren,doe dan een PM of hier : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105496.0
Om hier niet teveel van het meten ed zaken af te dwalen.

vr gr Marco