Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hokkie001


morca

Heb je een line out op je comp,kaartje kost gauw 40 euro.
Voor 80 koop je een usb mic van Umik,die is stuk beter.
Dan kan je die db meter gebruiken waar hij eigenlijk voor is.

Testmetingen wijzen uit dat sommige idd redelijk werken,maar veel wijken af.
Op het HTS forum waar REW vandaan komt word meten met de db meter sterk afgeraden.
Als je toch nog geld uit moet geven,en je hebt een line out op je computer.
Mijn tip: koop een Umik1 mic,zit je zeker goed.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Ejorne

Citaat van: morca op oktober 22, 2013, 19:00:55
Heb je een line out op je comp,kaartje kost gauw 40 euro.
Voor 80 koop je een usb mic van Umik,die is stuk beter.
Dan kan je die db meter gebruiken waar hij eigenlijk voor is.

Testmetingen wijzen uit dat sommige idd redelijk werken,maar veel wijken af.
Op het HTS forum waar REW vandaan komt word meten met de db meter sterk afgeraden.
Als je toch nog geld uit moet geven,en je hebt een line out op je computer.
Mijn tip: koop een Umik1 mic,zit je zeker goed.

Goede tip, Die Umik is inderdaad een goed ding!
btw; line-in bedoel je waarschijnlijk, die nodig is op de pc?

morca

Line out om de testmeting van je comp naar je receiver te krijgen.
Umik 1 heeft een usb aansluiting toch? dan heb je geen line in nodig.

Ik weet het niet zeker,maar zo werkt ie geloof ik.
Maar ik kan iets over het hoofd zien.

Even checken ,of iemand meld zich even die er 1 heeft,RalphH weet het ook wel denk ik.
Ik denk het ook,maar weet het niet 100 % zeker  ;D

Hokkie001

Hmmm... okee.

Ik heb een MacBook Air 2013, dit moet ik even uitzoeken.

Ik heb een linkje gevonden over de umik-1: http://www.hometheatershack.com/forums/spl-meters-mics-calibration-sound-cards/63808-minidsp-umik-1-microphone.html

Als dit niet mag, moet je hem maar verwijderen ;)

Tevens heb ik een verloopkabel van mini-displaypoort naar HDMI (incl geluid), dan zou het moeten werken dus.

Dennis75

Citaat van: morca op oktober 22, 2013, 19:18:04
Line out om de testmeting van je comp naar je receiver te krijgen.
Umik 1 heeft een usb aansluiting toch? dan heb je geen line in nodig.

Ik weet het niet zeker,maar zo werkt ie geloof ik.
Maar ik kan iets over het hoofd zien.

Even checken ,of iemand meld zich even die er 1 heeft,RalphH weet het ook wel denk ik.
Ik denk het ook,maar weet het niet 100 % zeker  ;D

De Umik-1 heeft een usb aansluiting. De kabel word meegeleverd in de doos.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

RalphH

Klopt. Met umik geen line in nodig. Natuurlijk wel usb en audio uitvoer (hdmi of jack bijv).

Line in vraag van jeroen was icm de door jouw aangehaalde "nieuw kaartje kost gauw 40 euro". Elke pc of laptop heeft std een line out, maar niet altijd een line in. Vandaar de vraag of je line in bedoelde ipv line out.
Snap ik m zo? ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Op macbook moet je ff checken of je de mic in om kunt zetten naar line in in de settings. Kan niet bij alle modellen namelijk.

Excuus voor de wat korte tekst, benmet mijn telefoon aan t forummen  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Dennis75

Overigens is de Umik-1 iets duurder geworden. Hij is nu 90 euro. Ik heb hem 2 maanden geleden voor 80 gekocht.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

morca

RalphH@ oh zo bedoelde Jeroen ;D

Dennis@ idd ik zag 90 euro vd week,maar dacht dat ie ergens anders 80 was.
Heb ik me vergist  :-X
Werkt wel lekker he,weinig kabels en sjit erbij en meten maar  :thumbs-up:

Hokkie001

Ik zie inderdaad dat ie 90 euro kost... Daar moet ik even over nadenken. Ik kan een behringen uca202 kopen voor een tientje en de SPL heb ik ook gekocht voor een tientje. Wellicht kan ik zo het programma wel leren kennen en dan koop ik tzt een Umik-1.

Maar die Umik-1 is inderdaad een goede optie :)

Dennis75

Citaat van: morca op oktober 22, 2013, 20:02:14
RalphH@ oh zo bedoelde Jeroen ;D

Dennis@ idd ik zag 90 euro vd week,maar dacht dat ie ergens anders 80 was.
Heb ik me vergist  :-X
Werkt wel lekker he,weinig kabels en sjit erbij en meten maar  :thumbs-up:

Werkt zeker lekker, Gewoon plug en play.
Ik heb dat filmpje gezien wat in de openingspost staat en daar moet je toch wat meer stappen volgen voordat je begint met meten.
Ik ga binnenkort weer meten nu ik mijn fronts ook op een subdude heb gezet. Tevens staat mijn kanonsub :D op de hd subdude.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

RalphH

Citaat van: Hokkie001 op oktober 22, 2013, 20:04:47
Ik zie inderdaad dat ie 90 euro kost... Daar moet ik even over nadenken. Ik kan een behringen uca202 kopen voor een tientje en de SPL heb ik ook gekocht voor een tientje. Wellicht kan ik zo het programma wel leren kennen en dan koop ik tzt een Umik-1.


Zou ik zo doen. Zo ben ik ook begonnen en werkt prima.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Citaat van: Hokkie001 op oktober 22, 2013, 20:04:47
Ik zie inderdaad dat ie 90 euro kost... Daar moet ik even over nadenken. Ik kan een behringen uca202 kopen voor een tientje en de SPL heb ik ook gekocht voor een tientje. Wellicht kan ik zo het programma wel leren kennen en dan koop ik tzt een Umik-1.

Maar die Umik-1 is inderdaad een goede optie :)
Ok duidelijk,je kan voor 20 euro een beetje gaan kijken hoe alles werkt.
Dat is geen verkeerd begin idd,en wel veel prijsverschil.
Dan sluit ik me bij RalphH aan  :)

Ejorne

Citaat van: morca op oktober 22, 2013, 19:18:04
Line out om de testmeting van je comp naar je receiver te krijgen.
Umik 1 heeft een usb aansluiting toch? dan heb je geen line in nodig.

Ik weet het niet zeker,maar zo werkt ie geloof ik.
Maar ik kan iets over het hoofd zien.

Even checken ,of iemand meld zich even die er 1 heeft,RalphH weet het ook wel denk ik.
Ik denk het ook,maar weet het niet 100 % zeker  ;D

Klopt helemaal. Ik zat met de spl-meter in mijn achterhoofd over de line-in.  :dozingoff:
Met de umik heb je inderdaad een usb-poort en alleen een line-out nodig.  :thumbs-up:

;D

Hokkie001

@Morca:

Ik zal zodra ik de Behringer heb eens een plaatje posten. Morgen ontvang ik volgens track&trace mijn SPL. Eerst daar mee stoeien, maar dat is kinderlijk eenvoudig in vergelijking met room eq wizard...  8)


Loondijke

Citaat van: RalphH op oktober 21, 2013, 12:26:12
Wellicht id het voor Loondijke Addy en Syphon iets om in iedergeval allemaal alvast een db metertje aan te schaffen als deze nog niet in bezit is, en voor zover nog niet het geval, dan in iedergeval de set daarmee al een keer in te stellen (icm een meetlint).

Vervolgstapje zou meet & greet kunnen zijn waar de 3 heren, vergezeld door iemand van 't forum, op 1 locatie een kleine inwijding in afstellen/schuiven en meten kunnen krijgen.

Kom zelf uit den bosch en wil daar best wel een dagje voor uittrekken. Ben de eerste week van december een week vrij, moet wel wat klussen dan, maar een dagje forummen moet kunnen ;D.
Spreekt in mijn geval voor zich dat dit kostenloos is, 't is hobby en mijn garantie gaat tot de deur ;D ;D.

Zoiets zou wel erg gaaf zijn :). Kom zelf uit Breda, dus Den Bosch is nog op acceptabele afstand denk ik. Mijn huis zo, vanzelfsprekend, beschikbaar zijn voor zoiets. En dan gewoon veel leren en een gezellige dag hebben.  :pompom:

Er valt denk ik wel een hoop winst te halen, maar het blijft voor mijn gevoel altijd gissen.

Citaat van: Dennis75 op oktober 21, 2013, 12:38:14
@Loondijke, als je wil kan je van mij de Umik-1 en een db meter lenen. Je moet alleen even een usb A naar mini b kabel hebben. De kalibratie file die erbij hoort kan ik je zo mailen.

Dat zou wel erg gaaf zijn :). Zo'n kabeltje kan ik wel ergens op de kop tikken.

Niet dat ik geen DB-meter aan wil schaffen, maar ik zou het fijn vinden om eerst zo te testen. Ik ben geen audiofiel en ben benieuwd of ik dit verschil wel ga merken :).

Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

yorkie13

Beter afgesteld ga je zeker merken, er valt behoorlijk wat winst te behalen op dit vlak.

morca

RalphH @ je bent te goed  ;D
Ik ben er nu te druk voor me zaakje,s/rug weer op orde te krijgen,want de start gaat moeizaam.
Maar ik start nog wel  ;D

Misschien als ik die laptop nog krijg,eens een Umik kopen.
Dan kan ik dat ook redelijk makelijk in de living doen.

RalphH

Citaat van: morca op oktober 24, 2013, 15:13:16
RalphH @ je bent te goed  ;D

Ach, beetje bezig blijven ;D. Sterkte met je rug weer joh, klote hoor.
Je moest maar eens naar hier in de buurt verhuizen, dan komt een M&G'tje er nog eens van ;D.

Citaat van: Loondijke op oktober 24, 2013, 11:38:52
Kom zelf uit Breda, dus Den Bosch is nog op acceptabele afstand denk ik.

Breda, Apeldoorn, Den Bosch ik vind t allemaal prima. Addy ook nog interesse?
Kunnen jullie doordeweek (eerste week december) een dagje/middagje vrij krijgen misschien? Zou mij wel heel goed uitkomen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Syphon

Citaat van: RalphH op oktober 24, 2013, 21:18:30
Ach, beetje bezig blijven ;D. Sterkte met je rug weer joh, klote hoor.
Je moest maar eens naar hier in de buurt verhuizen, dan komt een M&G'tje er nog eens van ;D.

Breda, Apeldoorn, Den Bosch ik vind t allemaal prima. Addy ook nog interesse?
Kunnen jullie doordeweek (eerste week december) een dagje/middagje vrij krijgen misschien? Zou mij wel heel goed uitkomen.

Super! Neem twee weken vrij in december dus moet helemaal goed komen.