Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

skank1

Citaat van: HTip op maart 28, 2013, 20:48:38
Het beste neem je een analoge dB-meter van bijv. Radioshack of Voltcraft. Belangrijk is dat hij C-weging en slow heeft. De meeste heb dan ook nog een aansluiting dat je hem als microfoon kan gebruiken.

Geen meetmic v behringer dan?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii


morca

Citaat van: HTip op maart 28, 2013, 20:48:38
Het beste neem je een analoge dB-meter van bijv. Radioshack of Voltcraft. Belangrijk is dat hij C-weging en slow heeft. De meeste heb dan ook nog een aansluiting dat je hem als microfoon kan gebruiken.
Even toegevoegd,was nog stukje  missende info ,thanks  :thumbs-up:

skank1

Citaat van: morca op maart 28, 2013, 21:32:28
Persoonlijk zou ik daar toch de emc8000 voor gebruiken,en de db meter alleen als db meter.
Maar als bugetset om te beginnen zou het kunnen.

Wat doe ik nu best
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii


HTip

Graag gedaan Marco ;)

Citaat van: morca op maart 28, 2013, 21:42:48
Buget kan het met de db meter,wil je een betere mic koop je de EMC8000 erbij.
Klopt. Echter er is veel verschil tussen de Behringer microfoons. Het beste zou zijn een gecalibreerde microfoon, maar dan wordt het een duur grapje.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive


flakkees

hou er rekening mee dat een dB meter  pas vanaf 37,5 hz begint te meten
dus voor subwoofers inmeten niet echt geschikt
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

HTip

Voor het sublaag bestaat een tabel met compensatiewaarden per frequentie. Link weet ik even niet, maar dat werkt natuurlijk alleen met een sinustoon. Met een sweep is dat wat anders...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

ddennisdennis12

de waterfall en spl van de logitech x530 op mijn pc.  de speakers zijn ´´gekalibreerd´´ met REW en equalizerAPO, en de geluidskaart is een creative recon 3D.
de waterfall en spl van mijn HT komen z.s.m.
HT Room: Epson TW7000, Pioneer Elite SC-LX86 (class D3) & custom boston acoustics fronts & KEF surrounds & JBL Control 1 Pro height speakers & JBL Stage Subwoofer & L-Acoustics Kilo Low-Frequency extension. Auto: BMW i4 met Harman/Kardon en Lexus met Mark Levinson.
 
According to my opinion: perfect audio is a matter of science.

Erwin25

Citaat van: morca op maart 28, 2013, 22:12:53
Voor sub geen must,maar idd wel het beste.
Kost wel 150 inclusief denk ik.

Ben toch ook wel een fan van de Audio Galaxy cm-140. Wordt hier weinig genoemd en er is gewoon een REW config file voor. Ben zelf erg nieuwsgierig naar de UMIK-1 van MiniDsp. Is gewoon een plug & play oplossing.

Sound: Onkyo TX-NR3009 - Emotiva XPA-5 - MiniDSP 2x4
Vision: Panasonic TX-P65st50 - Oppo BDP-93 (region free) - HTPC (Core i5) - PS3/XBox 360 - Humax irhd-5050C
Thunder: B&W HTM1 - B&W 703 (x2) - B&W 602 S2(x2) - B&W 602 S3 (X2) - SVS PC12 Plus - SVS PB12 NSD
Storage: Synology DiskStation DS213@4TB

Ejorne

De ecm8000 cloon van Dayton zou ik willen tippen. Verkrijgbaar via parts-express. Deze mic komt met een bijbehorend calibratie-bestand welke te downloaden is via de website van Dayton.

Staaled

Citaat van: Ejorne op maart 29, 2013, 14:39:08
De ecm8000 cloon van Dayton zou ik willen tippen. Verkrijgbaar via parts-express. Deze mic komt met een bijbehorend calibratie-bestand welke te downloaden is via de website van Dayton.
Is geen kloon, al lijkt ie wel wat op de ECM8000.
Werkt ook wezenlijk anders aangezien je de Dayton direct middels USB aan een computer koppelt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Sjoerd303

Citaat van: Erwin25 op maart 29, 2013, 13:56:29
Ben toch ook wel een fan van de Audio Galaxy cm-140. Wordt hier weinig genoemd en er is gewoon een REW config file voor. Ben zelf erg nieuwsgierig naar de UMIK-1 van MiniDsp. Is gewoon een plug & play oplossing.

Ik heb de UMIK-1 van de week besteld. Ook de SVS 12SB, ben nog wat aan het schuiven met de sub en het is wachten op de UMIK. Rew 5.x heb ik al op de laptop staan. Wel moet ik melden dat ik 0(nul) ervaring/kennis heb t.a.v. REW. Veel over gelezen maar daadwerkelijk efficient gebruiken is denk ik een ander verhaal.... Ach ja, al doende leert men ....
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

morca

Op HTS forum staat al meer over de umik,best goed denk ik.
We houden het simpel bij 1 mic,anders krijg je ellende lange vragen welke mic te kopen,terwijl dat als je een emc koopt afdoende is.
En dan daarna de vragen over het leren meten nog  ;)
Ieder staat natuurlijk vrij een andere mic te kopen,er zijn meer goeie.
Om het simpel te houden hebben we een goeie genomen en die als meetset neergezet.

Former member 78

Citaat van: ddennisdennis12 op maart 29, 2013, 13:53:22
de waterfall en spl van de logitech x530 op mijn pc.  de speakers zijn ´´gekalibreerd´´ met REW en equalizerAPO, en de geluidskaart is een creative recon 3D.
de waterfall en spl van mijn HT komen z.s.m.

Denk dat je het niet goed hebt gekalibreerd, geloof namelijk niet dat je
bij zo'n setje al wat kan meten vanaf 2hz.

morca

Hey even gemist,idd 20 db minder tov 20 hz,
Ze schaal is ook een beetje ruig van -40 tot +160 ,volgende bete 40-90 db instellen ong.

Maar er klopt iets niet idd zoals Arjan al zegt

Ejorne

Citaat van: Hipster op maart 29, 2013, 15:45:26
Is geen kloon, al lijkt ie wel wat op de ECM8000.
Werkt ook wezenlijk anders aangezien je de Dayton direct middels USB aan een computer koppelt.

Dan heb je het waarschijnlijk over een andere dan ik? De emm-6 heeft net als de ecm-8000 een phantom voeding nodig.

http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?partnumber=390-801

ddennisdennis12

ik heb een nieuwe meting gedaan en ook een nieuwe ``kalibratie `` gedaan.  (want bij de vorige meting had ik de verkeerde microfoon gebruikt).
HT Room: Epson TW7000, Pioneer Elite SC-LX86 (class D3) & custom boston acoustics fronts & KEF surrounds & JBL Control 1 Pro height speakers & JBL Stage Subwoofer & L-Acoustics Kilo Low-Frequency extension. Auto: BMW i4 met Harman/Kardon en Lexus met Mark Levinson.
 
According to my opinion: perfect audio is a matter of science.

maximus79


Zo, ik heb nu ook de onderstaande meet set. Moet ik nog wat weten voor ik weer me sub ga meten? Hiervoor altijd met de DB-meter gemeten en moederboord geluidskaartje gemeten.
Of is er een pagina waar het een en ander beschreven staat icm deze meet set? Thanx.



Citaat van: morca op maart 28, 2013, 17:35:46
Ja de set is nog up to date.
Db meter is wel aan te raden ivm calibreren,of je moet 80 db kunnen gokken op gehoor  ;)

setje:

Meetset
Aanvulling voor meten met REW,nodig: REW ,MIC en een geluidkaart met 48V phantom voeding en een comp.

1 REW:http://www.hometheatershack.com/roomeq/
2 Mooie meetmic:http://www.behringer.com/EN/Products/ECM8000.aspx
3 M-audio fast track. ( mixer en geluidskaart in 1+voeding voor mic en usb kabel voor op pc)
4 Xlr male/female (kabel voor mic) neem een lange kabel.
5 Xlr male naar tulp (voor loop te maken calibreren soundcard)
6 Tulp voor naar je receiver.
7 en een comp uiteraard.
8 Een  DBmeter



Akoestiek is een goeie upgrade,super dat je je erin gaat verdiepen
Het kan de grootste upgrade van je set worden als het nu niet best is.

Succes,bij vragen zien we je graag terug  :)
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Als ik de fast track wil calibreren dan krijg ik steeds maar -84db? wat doe ik verkeerd? Ik heb de mic ingang naar de output gekoppeld.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Hier een fotootje van hoe ik het nu heb aangesloten voor de calibratie van de fast track. Is dit goed?  Ik blijf maar -84 dB houden......,
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

RalphH

Lijkt me een fatsoenlijke kaart, stel jezelf de vraag of calibratie nodig is. Ik heb een Auzentech intern kaartje en die is geheel vlak. Moet wel heel slecht spul zijn wil het gecorrigeerd moeten worden.

Krijg je wel out en input als je iets meet met mic en amp aangesloten?

Wat is dat middelste knopje op de m-audio? Als het een input selector is, dan moet je daar wellicht wat mee. Maar dat zal wel niet, heb je vast gecheckt. ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

maximus79

Citaat van: RalphH op april  4, 2013, 15:18:25
Lijkt me een fatsoenlijke kaart, stel jezelf de vraag of calibratie nodig is. Ik heb een Auzentech intern kaartje en die is geheel vlak. Moet wel heel slecht spul zijn wil het gecorrigeerd moeten worden.

Krijg je wel out en input als je iets meet met mic en amp aangesloten?

Wat is dat middelste knopje op de m-audio? Als het een input selector is, dan moet je daar wellicht wat mee. Maar dat zal wel niet, heb je vast gecheckt. ;D

Meting is net gelukt, ziet er toch wel anders uit dan mij laatste meting van toen ik de subs net had. Of het inspelen heeft veel veranderd of de nieuwe meet spullen. thanx in ieder geval.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2