Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

morca

Hey Arjan Toppie man je hebt het jezelf geleerd,en een meetset gekocht ?
Leuk man ,goed bezig .

Output loopt lekker door tot 10 hz,waterfall ziet er ook niet eens zo slecht uit,
Zit je wel lekker te schudden op de bank zeker met 2 gepoorte joekels,en dan moet je dressoir nog aangesloten worden.

Former member 78

Het enige wat ik nodig had, is een minijack tot tulp :)
Gebruik de mic van de Anthem.

Keyser is hier geweest vanmiddag, en we hebben de DEQ er weer tussen gezet.
Onder de 40hz toch redelijk wat afval, en dat is nu aardig opgelost.

Met pulse van de HSDD, ging het als een gek tekeer!
Er zat een deur te trillen, het leek wel een doek :D Niet tegen te houden zelfs :P

morca

Citaat van: ArjanR1 op januari 19, 2013, 19:47:10
Het enige wat ik nodig had, is een minijack tot tulp :)
Gebruik de mic van de Anthem.

Keyser is hier geweest vanmiddag, en we hebben de DEQ er weer tussen gezet.
Onder de 40hz toch redelijk wat afval, en dat is nu aardig opgelost.

Met pulse van de HSDD, ging het als een gek tekeer!
Er zat een deur te trillen, het leek wel een doek :D Niet tegen te houden zelfs :P
Mooi dat Keyser geweest is,en dat je het met die mic afkan.

Ja dat vd deur ken ik,ik heb er tochband tussen gedaan,maar nu hoor je het slot nog ,maar alleen als het heel gek word.

morca

Zo even de meetset veranderd ,deze heeft minder kabels en zooi.
Op tip van een paar leden  :thumbs-up:

-Behringer mic ecm 8000.
-M-audio fast track. ( mixer en geluidskaart in 1+voeding voor mic en usb kabel voor op pc)
-Xlr male/female (kabel voor mic)
-Xlr male naar tulp (voor loop te maken calibreren soundcard)
-Tulp voor naar je receiver.

En een paar linkjes toegevoegd die Antoine een paar blzd geleden noemde.

Dutchmuscle

Citaat van: morca op januari 19, 2013, 21:45:29
Zo even de meetset veranderd ,deze heeft minder kabels en zooi.
Op tip van een paar leden  :thumbs-up:

-Behringer mic ecm 8000.
-M-audio fast track. ( mixer en geluidskaart in 1+voeding voor mic en usb kabel voor op pc)
-Xlr male/female (kabel voor mic)
-Xlr male naar tulp (voor loop te maken calibreren soundcard)
-Tulp voor naar je receiver.

En een paar linkjes toegevoegd die Antoine een paar blzd geleden noemde.

Bekende tekst :headbanging:


BJF

Ik zoek iemand die bij mij thuis in Groningen metingen kan verrichten en adviezen kan geven in verband met laagproblemen/staande golven. Ik ben uiteraard bereid daarvoor te betalen. SoundScapeS is een optie, maar wel ver weg (en dus duur?). Wellicht heeft iemand tips of ervaring met iemand/een bedrijf dichterbij?
NAD M10 V2
Elac FS247


Ejorne

Sinds lange tijd eindelijk weer eens een meting gedaan. Nog geen tijd voor gezien sinds ik de sub een ander plekje en een andere amp heb gegeven.
Er moet hier snel een mini-dsp komen om de piek onder de 20Hz aan te kunnen pakken. En basstraps heb ik ook overduidelijk nodig, helaas zal dat hier niet gaan in de woonkamer ivm waf en de kids...

De dip tussen de 100 en de 200 Hz heb ik wat omhoog bijgesteld met foobar, helaas kan ik daarvan het resultaat niet meten... Maar het klinkt wel okay dus ik denk dat het wel snor zit.

Ejorne

Hier de foobar correctie en een plaatje van 0 tot 20k:

Joske007

Citaat van: morca op januari 19, 2013, 21:45:29
-M-audio fast track. ( mixer en geluidskaart in 1+voeding voor mic en usb kabel voor op pc)
Ik veronderstel dat het hier om de M-Audio Fast Track MKII gaat, die minder makkelijk verkrijgbaar is tov de Behringer 502 mixer :
http://www.thomann.de/be/maudio_fast_track.htm
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

morca

Citaat van: Joske007 op januari 20, 2013, 16:22:58
Ik veronderstel dat het hier om de M-Audio Fast Track MKII gaat, die minder makkelijk verkrijgbaar is tov de Behringer 502 mixer :
http://www.thomann.de/be/maudio_fast_track.htm
Oh die kan je niet in nederland kopen.......ik kon al geen linkje vinden.
De oude meetset een betere optie,

Of beide met de melding dat je de 2e set in het buitenland moet bestellen?
Nederlandse leverancier? iemand tips PM mag ook?

morca

Citaat van: Ejorne op januari 20, 2013, 16:09:38
Sinds lange tijd eindelijk weer eens een meting gedaan. Nog geen tijd voor gezien sinds ik de sub een ander plekje en een andere amp heb gegeven.
Er moet hier snel een mini-dsp komen om de piek onder de 20Hz aan te kunnen pakken. En basstraps heb ik ook overduidelijk nodig, helaas zal dat hier niet gaan in de woonkamer ivm waf en de kids...

De dip tussen de 100 en de 200 Hz heb ik wat omhoog bijgesteld met foobar, helaas kan ik daarvan het resultaat niet meten... Maar het klinkt wel okay dus ik denk dat het wel snor zit.
Bij jouw zie je dezelfde afval als bij mij,maar bij 10 hz lijkt ie weer aanwezig ?
en ook die bult op 20 hz........?

Joske007

Wanneer ik in REW een RT60-meting doe en deze als referentie nog eens onmiddellijk herhaal, heb ik steeds een wisselend resultaat, toch heb ik niets gewijzigd aan de ruimte of de andere instellingen?
Zo is het onmogelijk om via deze weg een RT60 meting te doen en zo de galm in de ruimte in kaart te kunnen brengen  :devil:
Ik werk met de laatste en stabiele versie van REW en met Windows 8.

Iemand die dit voor me ook eens wil testen bij zijn volgende metingen.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Dirk

ok, vanmiddag eindelijk ook eens de tijd (en zin :blush:) gevonden om de miniDSP aan te sluiten...moest nl nog wel wat kabeltjes fabriceren, dus hij lag hier al een paar weken aan de kant met dat als excuus.
maar sinds een uurtje draait hij, even problemen gehad met de USB connectie, want die viel steeds weg, dus echt "on the fly" aanpassen was in eerste instantie niet mogelijk, ik moest steeds weer opnieuw sync'en...maar nu ik van poort geswitched ben lijkt dat verholpen.

en na meer dan een maand dus ook weer de 12W7 wakker gemaakt, hmm...klinkt alweer lekker  8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Ejorne

Citaat van: morca op januari 20, 2013, 17:10:36
Bij jouw zie je dezelfde afval als bij mij,maar bij 10 hz lijkt ie weer aanwezig ?
en ook die bult op 20 hz........?
Ja, als ik een brede boost op 20 hz zet zie je dat gebied tussen de 10 en 20hz mooi mee reageren. Ik denk dat het met een mini dsp helemaal vlak te trekken is tot beneden de 10hz. Ik hop alleen dat de sdx dat wel trekt want ik heb nu ook al een soort linkwitz transform nagebootst van 15db. Dit moet naar ongeveer 20db. Wordt wel een beetje veel dan misschien.

morca

Citaat van: Dynky op januari 20, 2013, 17:56:47
ok, vanmiddag eindelijk ook eens de tijd (en zin :blush:) gevonden om de miniDSP aan te sluiten...moest nl nog wel wat kabeltjes fabriceren, dus hij lag hier al een paar weken aan de kant met dat als excuus.
maar sinds een uurtje draait hij, even problemen gehad met de USB connectie, want die viel steeds weg, dus echt "on the fly" aanpassen was in eerste instantie niet mogelijk, ik moest steeds weer opnieuw sync'en...maar nu ik van poort geswitched ben lijkt dat verholpen.

en na meer dan een maand dus ook weer de 12W7 wakker gemaakt, hmm...klinkt alweer lekker  8)
Hey je hebt hem uit de doos,ik dacht dat ie er al tussen zat en ingeregeld was  :)
De sub een maand niet aan dat kan ik echt niet  :D

Top dat het gelukt is,1 van je usb poorten van je comp werkte niet naar behoren?

morca

Citaat van: Ejorne op januari 20, 2013, 18:09:37
Ja, als ik een brede boost op 20 hz zet zie je dat gebied tussen de 10 en 20hz mooi mee reageren. Ik denk dat het met een mini dsp helemaal vlak te trekken is tot beneden de 10hz. Ik hop alleen dat de sdx dat wel trekt want ik heb nu ook al een soort linkwitz transform nagebootst van 15db. Dit moet naar ongeveer 20db. Wordt wel een beetje veel dan misschien.
Ok dus met die LTfilter vd Inuke kan ik misschien ook die dip vlak trekken.
Heb jij in deze meting die LT aanstaan op 20 hz?
Want als je hem nu al aan hebt staan zal het voor mij ook wel niet voldoende zijn.

Nu breng je me op ideeen,ik heb alleen geen mic ,en geen band over......


Ejorne

Citaat van: morca op januari 20, 2013, 19:22:11
Ok dus met die LTfilter vd Inuke kan ik misschien ook die dip vlak trekken.
Heb jij in deze meting die LT aanstaan op 20 hz?
Want als je hem nu al aan hebt staan zal het voor mij ook wel niet voldoende zijn.

Nu breng je me op ideeen,ik heb alleen geen mic ,en geen band over......

Ja, er is al een LT filter actief. Zie bijgaande afbeelding voor de ongecorrigeerde toestand. Ik zie zojuist dat ik hem op 10db heb staan. (geen boost maar de rest naar boven toe 10db gedempt) Dus ik denk dat ik met de mini dsp wel de boel vlak moet kunnen trekken. 15db moet de sdx wel kunnen trekken met zijn xmax denk ik. Ik draai toch (vrijwel) nooit op oorlogssterkte.



Dirk

Citaat van: morca op januari 20, 2013, 19:18:22
Hey je hebt hem uit de doos,ik dacht dat ie er al tussen zat en ingeregeld was  :)
De sub een maand niet aan dat kan ik echt niet  :D

Top dat het gelukt is,1 van je usb poorten van je comp werkte niet naar behoren?
heb niet zoveel vrije tijd, dus ik probeer vooral ook nog genoeg vd set te genieten, ipv er steeds maar aan te zitten wijzigen...en dat genieten lukt me zonder sub ook best ;)

1e usb poort werkte an sich wel, maar om één of andere reden ging de verbinding toch steeds weg, dus ff andere poort geprobeerd en dat (b)lijkt wel stabiel te werken.

nu is hij wel weer uit de setup verwijderd (en draai ik maw weer subloos 8)), want momenteel kom ik er toch niet aan toe om me rustig op het verkennen van REW toe te leggen...en zonder metingen ga ik niet in het ijle maar wat liggen wijzigen, dat heeft immers weinig zin.
en zolang het hele miniDSP/REW niet definitief is ingemeten & -geregeld is het echt nog een kastje/draadjes setup, maw niet iets wat ik permanent doorheen m'n kamer kan en wil hebben rondslingeren, daarom is hij er maar weer even tusenuit gehaald.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

morca

Citaat van: Dynky op januari 20, 2013, 20:06:38
heb niet zoveel vrije tijd, dus ik probeer vooral ook nog genoeg vd set te genieten, ipv er steeds maar aan te zitten wijzigen...en dat genieten lukt me zonder sub ook best ;)

1e usb poort werkte an sich wel, maar om één of andere reden ging de verbinding toch steeds weg, dus ff andere poort geprobeerd en dat (b)lijkt wel stabiel te werken.

nu is hij wel weer uit de setup verwijderd (en draai ik maw weer subloos 8)), want momenteel kom ik er toch niet aan toe om me rustig op het verkennen van REW toe te leggen...en zonder metingen ga ik niet in het ijle maar wat liggen wijzigen, dat heeft immers weinig zin.
en zolang het hele miniDSP/REW niet definitief is ingemeten & -geregeld is het echt nog een kastje/draadjes setup, maw niet iets wat ik permanent doorheen m'n kamer kan en wil hebben rondslingeren, daarom is hij er maar weer even tusenuit gehaald.
Je moet er idd wel heel wat tijd insteken om het bij stereo perfect te maken,dus zou zeker rustig aan doen dan.
Ik maakt ook maar een grapje  ;)



morca

Oh ik zie het nu opeens,google heeft een balkje weggehaald en een knopje toegevoegd.
Als ik hem daar op zoeken in nederland zet ................... binnen 1 min idd  :D

Die werkbalk mis ik al een paar weken,denk als jij zo snel vind,moet ik die ouwe zoekfunctie even vinden.
Dan staat me google niet goed.
Thanks  :)