R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Gestart door R, februari 29, 2004, 23:45:43

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

R

Dan gooi je ze toch ook weg? Mijn ervaring is dat de panasonic naar 2.0 niet echt goed doet.

Citaat van: garmtz op mei 17, 2012, 19:42:48
Gooi je dan niet je surroundkanalen weg? Niet beter om toch gewoon de bluray speler op 2.0 PCM te zetten?

garmtz

Citaat van: R op mei 17, 2012, 20:15:56
Dan gooi je ze toch ook weg? Mijn ervaring is dat de panasonic naar 2.0 niet echt goed doet.

Als je kiest voor een PCM 2.0 downmix, gooi je de surroundkanalen niet weg... Alle kanalen worden teruggemixt naar 2.0. Maar je moet natuurlijk vooral kiezen voor wat het mooiste klinkt... ;)

R

Ik zal eens wat testen. Welke instellingen hanteer ik dan op de DSM?

Citaat van: garmtz op mei 17, 2012, 22:49:03
Als je kiest voor een PCM 2.0 downmix, gooi je de surroundkanalen niet weg... Alle kanalen worden teruggemixt naar 2.0. Maar je moet natuurlijk vooral kiezen voor wat het mooiste klinkt... ;)

garmtz

De settings in de DSM hebben dan geen effect meer, er komt immers PCM 2.0 binnen...

R

#3954
Update foto hoe het er bij staat. Alleen nog wachten de nieuwe LS kabels. Het is een heerlijk simpel werkende en simpel ogende... maar oh zo lekkere setup.


Joris1971

Erg netjes!!!  :clapping:

Waarom heb je je meubeltje niet in het midden vd tv gecentreerd?

Xander32

Citaat van: R op mei 21, 2012, 18:24:49
Update foto hoe het er bij staat. Alleen nog wachten de nieuwe LS kabels. Het is een heerlijk simpel werkende en simpel ogende... maar oh zo lekkere setup.
Heel erg fraai hoor! Ik hou daar wel van; zo`n minimalistische set-up met hoogwaardige componenten :inlove:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

R

Dat staat heel vreemd, ik vind a-symmetrisch beter staan. Daarnaast blokt het kastje dan ook de uitgangen van TV en UTP voor het oog.

Citaat van: Joris1971 op mei 21, 2012, 18:27:42
Erg netjes!!!  :clapping:

Waarom heb je je meubeltje niet in het midden vd tv gecentreerd?

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Bas Akkerman

Al eens gezegd, maar zeker mooi. Is dit de nieuwe versie van Linn? Zo ja, waarom ben je niet voor de geheel zwarte gegaan? Muggenzifterij hoor, ik weet het. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

VlisChris

Vind dat zilver persoonlijk mooier staan denk ik. Wordt anders wel een heel zwart hoekje met tv, speakers en versterking in het zwart.
Kan me zo voorstellen dat dit een fijne combinatie is qua sound :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

kippekop

Mooi simpel hoor zo! Lekker makkelijk met zo'n alles in een apparaat. Ik weet dat je eerste een subwoofer had, maar waarom ook al weer nu niet meer? Genoeg laag bij je SF's?
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

R

#3962
Ik vind zilver mooier ;) En ja, dit is zo'n nieuwe.

Citaat van: Bas Akkerman op mei 21, 2012, 18:57:33
Al eens gezegd, maar zeker mooi. Is dit de nieuwe versie van Linn? Zo ja, waarom ben je niet voor de geheel zwarte gegaan? Muggenzifterij hoor, ik weet het. ;)

R

Ja. Voor liep de integratie nooit zo lekker. Ook vind ik het voor muziek niet nodig.

Citaat van: kippekop op mei 21, 2012, 20:05:52
Mooi simpel hoor zo! Lekker makkelijk met zo'n alles in een apparaat. Ik weet dat je eerste een subwoofer had, maar waarom ook al weer nu niet meer? Genoeg laag bij je SF's?

Perfectionist

Een beter forum begint bij jezelf.

Jumping Jack

Strak! Ik hoop de dsm binnenkort ook eens te kunnen testen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Starred


kippekop

Citaat van: R op mei 21, 2012, 20:47:32
Ja. Voor liep de integratie nooit zo lekker. Ook vind ik het voor muziek niet nodig.

Bekend probleem, integratie subwoofer is mij ook nooit gelukt. Mijn vriendin vond dat echte laag erg irritant daarnaast, dus keuze makkelijk: speaker die zelf redelijk laag gaat is een vereiste nu :-)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

R

Iemand de stroomtoevoer al gevonden op de foto?

VlisChris

Die zal wel via je plint lopen neem ik aan?
Of bedoel je de aansluitingen naar je tv?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Bas Akkerman

Citaat van: R op mei 22, 2012, 23:58:09
Iemand de stroomtoevoer al gevonden op de foto?
Daar is dus de doos onder de Linn voor? Zit er een stekkerblok in of staat die doos net voor de plint waar het stopcontact zit?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

kippekop

Hoe is de versterking tot nu toe trouwens van de Majik? Vergelijkbaar met de Arcam, of nog zelfs wat steviger?
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

R

Stroom ligt op de plint ja, loopt naar het verdeelpunt in het kastje. Daarin zitten overigens ook de dune, de humax en BR speler.

Citaat van: Christiaan S op mei 23, 2012, 00:06:22
Die zal wel via je plint lopen neem ik aan?
Of bedoel je de aansluitingen naar je tv?

R

Beide erg mooi, wat bedoel je met steviger?

Citaat van: kippekop op mei 23, 2012, 11:15:49
Hoe is de versterking tot nu toe trouwens van de Majik? Vergelijkbaar met de Arcam, of nog zelfs wat steviger?