R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Gestart door R, februari 29, 2004, 23:45:43

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

R


JeKa

Ik wil je topic volgen, voornamelijk omdat ik nieuwsgierig ben naar je bevindingen wat betreft de Monster HDMI kabel.
Waar heb je de kabel gekocht als ik vragen mag? (Ze worden namelijk ook op Marktplaats aangeboden)

R

Vergelijkbare veiligsite.

R

Tijd voor een klein vergelijk. Ik was vooral zelf benieuwd, samen met nog een paar man op het forum bleek achteraf, naar de verschillen tussen de verschillende HDMI kabels.

Even de specs op een rijtje:

2 kabels: Monster Ultra 1000 HDMI vs. Supra HF 100 (beiden uitgevoerd in 2meter variant).

Setup: Denon 1940(upscalend naar 720P) met als weergever een Sony 32V2000. De test dvd's waren The fith element superbit, the matrix, star wars.

Geen uitgebreid verslag, maar gewoon kort de conclusies op een rijtje. Na de verschillende dvd's meerdere malen te hebben bekeken en tussentijds de kabels hebben verwisseld kan ik voor mezelf de volgende conclusies trekken.

- De kabels zijn in essentie aan elkaar gewaagd. Ik heb geen echt grote verschillen kunnen waarnemen
- Aansluiting van de monster lijkt wat strakker, hetgeen voor een HDMI plug als prettig wordt ervaren
- De scherpte van de Supra lijkt marginaal beter
- De kleuren van de Supra lijken beter in balans, bij de monster is het wat voller aangezet
- Zwartwaarde uitspraken moeilijk te doen op een LCD als deze

Uiteindelijk de prijzen tegenover elkaar zetten, laat de supra echt winnen. (supra 2m = €69,- vs. monster circa 150€)

Besluit: de Supra blijft in mijn set als HDMI kabel hangen en de monster gaat de verkoop in.

Note: Vergelijk van audio kwaliteiten, evenals compliancy voor de toekomst niet meegenomen (1.3, bitrate, etc)


riwi

Doet dat 7.1 insteek input bord voor de Arcam A32 ook processing op die 7.1 inputs? Ik bedoel door de meeste pre/pro's wordt de meerkanaals input(s) rechtreeks door gezet zonder bassmanagement. Het hebben van 2 sets 7.1 inputs is natuurlijk sowieso al een voordeel als je meerdere meerkanaals bronnen hebt.

Heb je een linkje naar de specs van zo'n input bord?

Durk

de A32 doet zowiezo weining processing volgens mij.. volgens mij is het een analoge meerkanaals voorversterker..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

R

Durk heeft het goed. Geen processing, alleen het voorversterk gedeelte wordt opgepakt door de A32.

Er is weinig info over de uitbreiding. Met de nieuwe A38 is het ook niet meer mogelijk.

Citaat van: riwi op maart 18, 2008, 13:51:01
Doet dat 7.1 insteek input bord voor de Arcam A32 ook processing op die 7.1 inputs? Ik bedoel door de meeste pre/pro's wordt de meerkanaals input(s) rechtreeks door gezet zonder bassmanagement. Het hebben van 2 sets 7.1 inputs is natuurlijk sowieso al een voordeel als je meerdere meerkanaals bronnen hebt.

Heb je een linkje naar de specs van zo'n input bord?

R

#2632
http://www.hifi.nl/recensies/3335/Antonio_Forcione_-_Touch_Wood.html

Gaaf hoor!! Misschien toch maar eens aan beginnen, het zwarte goud! >:D

TheSpeedSkater

Citaat van: R op maart 20, 2008, 00:05:00
http://www.hifi.nl/recensies/3335/Antonio_Forcione_-_Touch_Wood.html

Gaaf hoor!! Misschien toch maar eens aan beginnen, het zwarte goud! >:D
Weet je zeker dat je nog een tijdje met deze speakers moet spelen! ;)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Mag bedoel je ;)

Citaat van: TheSpeedSkater op maart 20, 2008, 08:25:08
Weet je zeker dat je nog een tijdje met deze speakers moet spelen! ;)

-madison-

Citaat van: R op maart 20, 2008, 00:05:00
http://www.hifi.nl/recensies/3335/Antonio_Forcione_-_Touch_Wood.html

Gaaf hoor!! Misschien toch maar eens aan beginnen, het zwarte goud! >:D

Zeker doen! O0

Een mooie 2e hands Thorens kost tegenwoordig niets meer, mooi element erin, phonoversterker erbij en klaar ben je ;)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Spulletjes zijn binnen. Volgende week gaat ie naar Audiac.

R

Tevens wat mogami interlinks besteld voor de verbinding tussen de dvd speler en A32.

garmtz

#2639
Mogami 2534 Quad Balanced Microfoonkabel om precies te zijn:



;)

R

Ignorance is bliss ;)

Maar toch bedankt alvast!

R

De SR4300 is sinds vandaag de deur uit.

R

De A32 is volgens planning woensdag gereed. Nu nog even kijken wanneer ik tijd hem om hem op te halen... :(

TheSpeedSkater

Citaat van: R op april  7, 2008, 21:36:53
De A32 is volgens planning woensdag gereed. Nu nog even kijken wanneer ik tijd hem om hem op te halen... :(
Zit er geen bezorg service op  :P
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Ik hoop het niet, daar is ie niet op gebouwd ;)

Citaat van: TheSpeedSkater op april  7, 2008, 23:37:54
Zit er geen bezorgservice op  :P

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Inmiddels alles binnen en ingeregeld. Eerste indruk van integratie is top, moet nog wel even met de instellingen in de denon stoeien. PCM/bitsteam/LPCM/DRC en nog wat spul. Even rotzooien dus.

R

Inmiddels alles goed geinstalleerd en alle niveaus afgeregeld. Het klinkt echt prima!! Gelukkig kan ik in stereo ook geen negatieve effecten bespeuren, dus ben prima tevreden op dit moment.
Momenteel de opstelling: denon 1940 --> analoog 2.1 naar de A32 --> intern naar de fronts en via RCA naar de velodyne. Het selecteren van de 2 x 7.1 inputs werkt ook gewoon via de AB, erg gemakkelijk.

BBG en Audiac bedankt! Prima levering wederom.

TheSpeedSkater

Mooi dat het allemaal gelukt is en naar het zin werkt. Nu weer even rust of alweer plannen?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

#2649
Rust...

Plannen zijn er altijd, maar eerst rust.

edit: en andere prio's ;)