Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

morca

Klopt mee eens.
Plaatsing is niet optimaal bij mij denk ik.
Heb niet meer ruimte om het anders te zetten.

Het kan wel anders maar dan staan de subs niet naar me zin tov mlp
En spelen niet naar me zin

Timvg

Gelukkig zijn we als mensen vrij adaptabel en kunnen we door veel theoretische probleempjes gewoon heen luisteren. Wilt natuurlijk niet zeggen dat we ons best niet moeten doen om het geheel te optimaliseren, maar beperkingen in ruimte/waf/geld zijn nu eenmaal de realiteit. Roeien met wat we hebben dus.

DofN

#6502
Sorry Hans voor 100% dwalen: Ik was helemaal vergeten dat ik die fluisteropstelling met verschillende luidsprekers heb geprobeerd. Eenmaal met mijn allereerste luidsprekertjes maar het luidsprekergaas flubberde mee met de paspoortjes en dat stoorde. Dit was fantastisch (ook nog met twee subs: een staat rechtsvoor en een linksachter):



En ja, dat zijn de fraaie D&D's.. En mijn Dali's meten lang zo fraai niet, maar toch nog heel redelijk in een anechoich room. Die metingen zwerven ook nog wel ergens rond. Prima luidsprekers.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Citaat van: Timvg op april 14, 2018, 11:02:17
Gelukkig zijn we als mensen vrij adaptabel en kunnen we door veel theoretische probleempjes gewoon heen luisteren. Wilt natuurlijk niet zeggen dat we ons best niet moeten doen om het geheel te optimaliseren, maar beperkingen in ruimte/waf/geld zijn nu eenmaal de realiteit. Roeien met wat we hebben dus.
Klopt.
Dat roeien gaat best op deze manier.

Als ik wil zet ik alles boven klinkt het aanzienlijk beter.
Maar waar heb ik een huis voor ?
Ben niet van plan altijd op me slaapkamer te gaan zitten.
Wil er gewoon dagelijks van kunnen genieten.

Als ik budget had was het een ander verhaal.
Dan stond er boven wat beters als beneden.
Om soms even paar uurtjes met muziek te vertoeven   :music:

morca

Citaat van: doorofnight op april 14, 2018, 11:09:54
Sorry Hans voor 100% dwalen: Ik was helemaal vergeten dat ik die fluisteropstelling met verschillende luidsprekers heb geprobeerd. Eenmaal met mijn allereerste luidsprekertjes maar het luidsprekergaas flubberde mee met de paspoortjes en dat stoorde. Dit was fantastisch (ook nog met twee subs: een staat rechtsvoor en een linksachter):



En ja, dat zijn de fraaie D&D's.. En mijn Dali's meten lang zo fraai niet, maar toch nog heel redelijk in een anechoich room. Die metingen zwerven ook nog wel ergens rond. Prima luidsprekers.
Abel hoe is het met je sub en belangrijkste met jouw afgelopen na dat ongeluk?

DofN

#6505
De Belgen krijgen het voor elkaar om de procedure zo ingewikkeld te maken dat ik al 4 maanden wacht op vergoeding van de schade. En nog geen idee heb hoe moeilijk ze het nog gaan maken. De plate-amp was beyond repair dus ik heb een nieuwe uit de VS laten overkomen.

Ik heb nergens last van en Koen ook niet.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software


chansig

Zo er ligt 7 vierkante meter Rukwool op me te wachten. Lekker laten wachten.

Volgend weekend ws een start maken met de achterwand. En dan maar eens zien wat te doen met de rest.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Je bent er maar druk mee...

;D

Nog wat gemeten?

chansig

Ja mijn piemel. Was hetzelfde....

Nee...de hele ochtend op de fiets km's weggetrapt en nu gewoon een muziekje aan het luisteren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Heb je je piemel eigenlijk wel eens gemeten voor en na het fietsen?

:blink:

chansig

Nee...wel m'n ballen. Gaat trouwens volgens de oude methode, gewoon met de handen.

Overigens moet ik binnenkort maar weer eens naar de huisarts, volgens mij zijn m'n oren weer aan een reinigingsbeurt toe. Zonnetje staat lekker op de ruimte, warmte is op dit moment prima te doen. Geen raam open. Ik denk dat dit hok mijn plekje wel gaat worden.

Overigens klinkt het op het moment erg fijn. Er zit wel wat raars in ws de streamer...ik moet namelijk 1 kant 5 dB extra geven.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Die kant blijft hetzelfde als je je speakers omwisseld ?

Vaag. En tevens lichtelijk vervelend...

chansig

#6513
Mmmm....het wordt een beetje raar. 

Als ik de speakers omwissel dan verhuist het probleem mee. Als ik vervolgens de speakers hun positie ga aanpassen dan staat het in het midden. Dus linker speaker wordt dan rechter speaker en andersom. Maar is er geen breedte in het stereo beeld

Beide speakers right positie.....midden maar geen breedte.

Beide speakers left positie....midden maar geen breedte.

Beide speakers de positie waarop ze staan: Beeld trekt naar links.

Wissel ik beide speakers om en pas positie aan: Beeld trekt naar rechts.


Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Je moet je D&D's toch een positie aanwijzen in de app?

Of je dat nu..?

chansig

#6515
Er zit iets in de streamer. Net opnieuw gemeten en volume (over beide speakers) is nagenoeg gelijk. Meting upgeload naar de streamert, muziek afspelen en in het midden. Apart verhaal.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig



Afgelopen dagen bleek de streamer wat van slag. Mogelijk door warmte ontwikkeling (onder een deken) ????

Maar niet kunnen meten, volume verschil etc. Nu lijkt alles opgelost te zijn. Zat te ver van de speakers af, dus ook nu maar op de juiste afstand gaan zitten. Het begint er op te lijken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Timvg

Heel net. Zal wel punchy klinken met die bult op 80hz  :music:

chansig

Nee..die wordt weggehaald. Dit is de ongecorrigeerde lijn. Gecorrigeerd zo glad als een babyhuidje...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Ik zou die streamer maar snel vervangen door iets betrouwbaarders, zo'n volume verschil mag absoluut niet kunnen.

Gr. Walter

chansig

Zal ik doen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Timvg

Citaat van: chansig op april 14, 2018, 16:17:33
Nee..die wordt weggehaald. Dit is de ongecorrigeerde lijn. Gecorrigeerd zo glad als een babyhuidje...

Gr. Hans

Ik stel bij ARC meestal de room curve in op +4db .. klinkt net wat lekkerder imo.

chansig

In deze versie kan je vrij weinig bijstellen. Ik ben erg tevreden op het moment. Heb je toevallig die ad gezien van die akoestische paneeltjes (hier op het forum). Heb je hier ervaring mee ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Timvg

#6523
Bij de tab 'target' kan je niks aanpassen? Mijne is nog ouwe ARC, beetje andere interface.
Zal 'ns kijken naar de paneeltjes ondertussen. Voor €25 kan je weinig verkeerd doen.

chansig

Citaat van: Timvg op april 14, 2018, 16:35:04
Bij de tab 'target' kan je niks aanpassen? Mijne is nog ouwe ARC, beetje andere interface.
Zal 'ns kijken naar de paneeltjes ondertussen. Voor €25 kan je weinig verkeerd doen.



Dit is het...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.