Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

chansig

Nee...dat is niet nodig omdat ik een USB mic gebruik:

Setting the signal level REW uses during measurement involves generating a pink noise calibration signal
and adjusting the AV processor's volume control and/or the calibration signal level so that at the
measurement point (usually ear height at your main listening position) your SPL meter shows a level of
around 75dB. Then, if not using a USB microphone, the soundcard's input volume needs to be adjusted
to get a good signal level from the SPL meter or mic preamp when the cal signal is playing.
With a USB microphone the input volume control can be left at the unity gain setting, which is selected by
default when the microphone is first plugged in (and set automatically by REW if the Control input
mixer/volume box is ticked on the Soundcard preferences).


Van de week even verder kijken...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Oh ja een umik.... Dat hadden wij hier ook vd zomer met testen tov de emc.
Maar hoe we dat goed gezet hebben weet ik zo niet meer.

chansig

Al een aantal weken last ervan dat een nummer gewoon overspringt (terwijl het nummer nog bezig is) naar een ander nummer. Uiterst irritant..maar gelukkig heb ik nog een hd met ruim 16.000 nummertjes...dus de keuze is reuze.

Van de week toch maar eens googelen op SONOS skipping numbers. Antwoord voor het probleem in een minuut gevonden. In de SONOS bij instellingen even het kanaal welke hij gebruikt voor internet even wisselen. Kan natuurlijk ook de router.

Zo gezegd zo gedaan en geen probleem meer. Nou dat was het wel aangaande mijn set. Nog steeds niets kapot en dat al ruim een jaar niet meer.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: chansig op januari  9, 2016, 10:47:11
Al een aantal weken last ervan dat een nummer gewoon overspringt (terwijl het nummer nog bezig is) naar een ander nummer. Uiterst irritant..maar gelukkig heb ik nog een hd met ruim 16.000 nummertjes...dus de keuze is reuze.

Van de week toch maar eens googelen op SONOS skipping numbers. Antwoord voor het probleem in een minuut gevonden. In de SONOS bij instellingen even het kanaal welke hij gebruikt voor internet even wisselen. Kan natuurlijk ook de router.

Zo gezegd zo gedaan en geen probleem meer. Nou dat was het wel aangaande mijn set. Nog steeds niets kapot en dat al ruim een jaar niet meer.

Gr Hans

Je zou Bas kunnen uitnodigen voor een Meet and Greet :D

chansig

Twani...ik ben net wakker, gisteren erg laat naar bed dus ik vat hem niet. Dus daarom geen  :D.

Grrr....de duvel etc....midden in een nummer van Damien Rice...hoppakee...weg ermee.

Overigens geen 16.000 nummer maar 35.000 36.00040.00050.000 rond de 60.000 nummers..was toch wel eens benieuwd. Ze dus geteld wel een aardig werkje hoor.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#2630
Citaat van: chansig op januari  9, 2016, 11:13:40
Twani...ik ben net wakker, gisteren erg laat naar bed dus ik vat hem niet. Dus daarom geen  :D.

Grrr....de duvel etc....midden in een nummer van Damien Rice...hoppakee...weg ermee.

Overigens geen 16.000 nummer maar 35.000 36.00040.00050.000 rond de 60.000 nummers..was toch wel eens benieuwd. Ze dus geteld wel een aardig werkje hoor.

Gr Hans

Vanwege je kennelijk nogal labiele conditie hedenmorgen zal ik `m even uitleggen... :D :D :D :D :D :D :D

Bas had in z`n beginjaren hier op het forum "FF snel" de naam opgebouwd alles te slopen dat ie tegenkwam. 

Gaat al wel iets beter geloof ik....

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

chansig

Dan kunnen Bas en ik elkaar inderdaad de hand schudden. Van alle kosten had ik leuke dingen kunnen kopen...zoals een mooi horloge oid.

Maar goed...ik snap hem. Bas je bent welkom...herkennen doet erkennen en dat is altijd fijn.

:D x 100000

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Citaat van: chansig op januari  9, 2016, 11:13:40
Twani...ik ben net wakker, gisteren erg laat naar bed dus ik vat hem niet. Dus daarom geen  :D.

Grrr....de duvel etc....midden in een nummer van Damien Rice...hoppakee...weg ermee.

Overigens geen 16.000 nummer maar 35.000 36.00040.00050.000 rond de 60.000 nummers..was toch wel eens benieuwd. Ze dus geteld wel een aardig werkje hoor.

Gr Hans

op spotify heb je keus uit wel 1.000.000 tracks :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

DofN

En zo heeft Hans 60.000 nummers dubbel :)

Ik zowat alles driedubbel, aangezien ik Qobuz, Spotify en een NAS heb. Stom he.




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#2634
Hans, als nummers zomaar skippen kan het ook aan de verbinding liggen, eventueel aan bufferruimte/geheugenproblemen. Probeer eens bedraad? Vergroot de buffer?

Meestal werkt een reset van alle apparaten in de audioketen naar fabrieksinstellingen het beste bij dit soort vage problemen.

En kloppen de instellingen van je DSP weer?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Instellingen van de DSP kloppen. Ik kan alleen niets meer aan het volume doen, want dat staat helemaal open.  Dit in verband met het meten en het levelen van de volumes.

Ik zit me wel af te vragen waarom ik bv een Deezer zou moeten behouden ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

En dan alles weer van je HD afspelen, bedoel je?

i2Paq

Citaat van: chansig op januari  9, 2016, 10:47:11
Al een aantal weken last ervan dat een nummer gewoon overspringt (terwijl het nummer nog bezig is) naar een ander nummer. Uiterst irritant..maar gelukkig heb ik nog een hd met ruim 16.000 nummertjes...dus de keuze is reuze.

Van de week toch maar eens googelen op SONOS skipping numbers. Antwoord voor het probleem in een minuut gevonden. In de SONOS bij instellingen even het kanaal welke hij gebruikt voor internet even wisselen. Kan natuurlijk ook de router.

Zo gezegd zo gedaan en geen probleem meer. Nou dat was het wel aangaande mijn set. Nog steeds niets kapot en dat al ruim een jaar niet meer.

Gr Hans

Goeie vondst!

Nu is de mijne bedraad en heb ik het Wireless definitief op de Sonos uitgeschakeld maar goed om te weten.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

Citaat van: Baardmannetje op januari  9, 2016, 12:59:25
En dan alles weer van je HD afspelen, bedoel je?

Ja...Deezer is makkelijke en prima hoor. Maar mis ik het niet als ik het niet heb. Andersom ook niet alleen kost Deezer me wel geld.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Komt er ook automatisch nieuwe muziek op die HD?

Dat maakt streamen voor mij nu juist zo leuk, dat je hele dagen nieuwe muziek kan ontdekken. Zo heb ik een uurtje geleden Jap Jap ontdekt en zit echt te genieten van een album uit 2011 dat ik zonder Spotifart waarschijnlijk nooit ontdekt had...

chansig

http://link.marktplaats.nl/m1013124622

Owwww....wat zijn ze mooi. Ik ga ze niet kopen hoor...maar wat zijn ze mooi en wat een mooie prijs.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martin!!!

Citaat van: chansig op januari 20, 2016, 15:58:03
http://link.marktplaats.nl/m1013124622

Owwww....wat zijn ze mooi. Ik ga ze niet kopen hoor...maar wat zijn ze mooi en wat een mooie prijs.

Gr Hans

Gaaf die horizontale foto's  ;D ;D ;D

Zijn het de jouwe Hans?
mainly British stuff

chansig

Nee...zijn een beetje mijn droomspeakers. Maar ze zijn zo diep (50 cm) dus ik krijg er thuis bij de WAF niet doorheen. Maar ze blijven erg mooi en de prijs is een lachertje.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

#2643
Ik zou ze ook wel willen, maar verkeerde kleur en mijn vrouw wil de ushers niet kwijt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

BJF

Ik zou ze denk ik niet willen. Je krijgt er zo te lezen pijn in het hart van en dat is me de hobby niet waard.
NAD M10 V2
Elac FS247

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Citaat van: chansig op januari 20, 2016, 16:10:38
Nee...zijn een beetje mijn droomspeakers. Maar ze zijn zo diep (50 cm) dus ik krijg er thuis bij de WAF niet doorheen. Maar ze blijven erg mooi en de prijs is een lachertje.

Gr Hans

Ik vindt het geen probleem  ;), hoeveel dieper zijn ze dan je huidige speakers?

chansig

20 cm....dus een behoorlijk stuk.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Citaat van: lynch1979 op januari 20, 2016, 18:00:26
Ik vindt het geen probleem  ;)

......maar jij hoeft ze niet in jouw woning te plaatsen  ;) ;D

Overigens zeker mooie speakers die Scanspeak Vertigo,s  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: BJF op januari 20, 2016, 16:50:05
Ik zou ze denk ik niet willen. Je krijgt er zo te lezen pijn in het hart van en dat is me de hobby niet waard.

Gortdroog, maar wel leuk  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8