Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Contour

Klinkt intressant, eenvoud in je set geeft doorgaans ook een mate van rust, valt namelijk minder te tunen qua apparatuur. Op de site van dutch & dutch wordt deze monitor studio lijn al wel kort besproken, maar geen plaatjes.

Groetjes Walter

lynch1979

Wat een ommezwaai Hans.....

Maar alvast een voorzichtige felicitatie van mijn kant  :thumbs-up:


chansig

Als het goed is gaat Abel ze ook even proefluisteren. Het zijn echt hele serieuze speakers.

Oww...en ik heb outriggers...Koen was toch bezig. :D

Even zoeken naar Plastidip en wat voetjes voor eronder. Van de week wat te doen.

Citaat van: Contour op december 20, 2015, 11:22:20
Klinkt intressant, eenvoud in je set geeft doorgaans ook een mate van rust, valt namelijk minder te tunen qua apparatuur. Op de site van dutch & dutch wordt deze monitor studio lijn al wel kort besproken, maar geen plaatjes.

Groetjes Walter

Zeker interessant. Het idee van geen geklooi met verstekers en kabels spreekt me wel aan. Maar ik ben wel een audiofiel merk ik...want het zien van een apparaat, voelen en eraan kunnen likken (  :D) want zo mooi is het. Is wel een gevoel wat ik los moet gaan laten. Maar als het allemaal goed klinkt...tjsaa...waarom niet.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Citaat van: chansig op december 20, 2015, 11:34:52
Als het goed is gaat Abel ze ook even proefluisteren. Het zijn echt hele serieuze speakers.

Oww...en ik heb outriggers...Koen was toch bezig. :D

Even zoeken naar Plastidip en wat voetjes voor eronder. Van de week wat te doen.


Gr Hans

Als het goed is ga ik ook binnenkort langs in Maassluis, neem aan dat ze daar staan?
Ik zal Abel eens vragen wanneer hij gaat, misschien mag ik wel mee met hem  :D

Foto Hans van de outriggers  ;)

twani

Citaat van: chansig op december 20, 2015, 11:07:13
Gisteren samen met iemand van het buurforum naar Koen geweest om daar toe te kijken hoe zijn speakers in elkaar werden gezet. Hier en daar wat geholpen, maar vooral gekeken. Maarrrrrr......

Daarnaast heb ik ws mijn nieuwe speakers gehoord. Alles de deur uit...2 stekkers en een internetkabel en gaan. De monitoren van Dutch & Dutch....mogelijk geen subs meer nodig, versterkers de deur uit, Sonos de deur uit und knallen. Mijn vrouw was niet afkeurend...dus de eerste hobbel is genomen.  ;D

Ik ga ze eerst op proef krijgen. Geen idee wanneer...maar dat hoor ik dan wel. Maar het zijn flinke monitoren. En kunnen erg hard...zonder dat ze een krimp geven.  Gaan tot de 25 a 30 Hz -3dB als ik het goed heb onthouden. En je sluit een stekker aan en ethernet kabel en je kan gaan.

Nou...toch nog wat andere dingen te doen dan alleen maar meten in 2016.

Zo ben je tevreden zo loop je iets tegen het lijf waar je helemaal vrolijk van wordt.

Gr Hans


https://m.youtube.com/watch?v=fK9hK82r-AM

chansig

Citaat van: lynch1979 op december 20, 2015, 11:47:47

Foto Hans van de outriggers  ;)
Moeten ze eerst klaar zijn...dan pas foto's

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Ik zou het gewoon doen.

Niet die foto van die out-triggers plaatsten, ook niet die van de monitoren maar ze gewoon kopen.

O0

Staaled

Ik begrijp de aantrekkingskracht van eenvoud en speel ook graag hard  :tounge2: maar hoe gaan twee speakers om met de roommodes?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

lynch1979


chansig

Citaat van: Staaled op december 20, 2015, 12:04:45
Ik begrijp de aantrekkingskracht van eenvoud en speel ook graag hard  :tounge2: maar hoe gaan twee speakers om met de roommodes?

Krijg ze sowieso eerst op proef. De boel wordt ingemeten en ik heb nog 3 subs. Dus we gaan het zien.
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


chansig

Me to...we gaan het horen en zien. Ik hou jullie op de hoogte.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Mijn verwachtingen zijn ook hooggespannen :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Niet geheel onterecht. Ik ben erg benieuwd wat je ervan gaat vinden.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Wat vond je er goed aan?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Plaatsing zoals ik gewend, idem voor de diepte, laag strak en gecontroleerd (wel minder   druk ervaring als bij mij, maar dat is logisch) snel, en het kan hard, heel hard zonder dat je denkt: stop.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Maar je gaat niet wisselen als het niet beter klinkt?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Heuhh....dan zou ik wel raar bezig zijn toch ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Dus, plaatsing en diepte is gelijk. Het kan dus harder en ze zijn sneller?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Sneller....mmm...ik denk het wel. Harder kan het zeker. Ik ben erg benieuwd hoe het hier gaat klinken. Ik denk dat het voor jou ook wel iets is. Misschien ook wel voor Huub...maar daar ben ik minder zeker van.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

Je gebruikt nu een miniDSP, heeft deze net mijn Dirac versie een amplitude en timing correctie?
Ga je dat niet missen, vooral de timing?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Van wat ik gisteren gehoord heb niet. Er zit trouwens ook een dsp in de speaker...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Citaat van: chansig op december 20, 2015, 14:19:05
Plaatsing zoals ik gewend, idem voor de diepte, laag strak en gecontroleerd (wel minder   druk ervaring als bij mij, maar dat is logisch) snel, en het kan hard, heel hard zonder dat je denkt: stop.

Gr Hans
Zo hoort het dan ook. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

De grote set van Dutch & Dutch is op momenten gewoon "eng" om te horen. Met zoveel gemak over de 100db en voelen dat er nog meer inzit.

De kleintjes hebben dat ook in zich.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#2524


Zowww....

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.