Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Robiwan

Citaat van: Staaled op december 22, 2014, 16:45:25
Mooi. :thumbs-up:
Nu iedereen gewoon aan de DSP en multisubs , pas dan praten we verder. :D

als je van een doods geluid houdt is zo'n DSP prima.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

chansig

 :D

Kijk iemand met verstand van zaken aan het woord.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Citaat van: chansig op december 22, 2014, 17:26:25
:D

Kijk iemand met verstand van zaken aan het woord.

Gr Hans

ik denk ik gooi er even een Hansje in, tijd voor verzoening en aardig zijn voor elkaar pas tijdens de kerstdagen :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

eddy135

Citaat van: LPlover op december 22, 2014, 17:25:06
als je van een doods geluid houdt is zo'n DSP prima.
Ik zou eerst eens gaan luisteren bij betreffende persoon, dan piep je wel anders... :clapping:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

chansig

#2004
Citaat van: LPlover op december 22, 2014, 17:29:41
ik denk ik gooi er even een Hansje in, tijd voor verzoening en aardig zijn voor elkaar pas tijdens de kerstdagen :D

Dat soort dingen zal je me nooit zien schrijven....Hoogstens dat iets niet mijn geluid is, of dat ik het dood/kil vind klinken. Maar goed....ook jij bent welkom.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Citaat van: eddy135 op december 22, 2014, 17:31:24
Ik zou eerst eens gaan luisteren bij betreffende persoon, dan piep je wel anders... :clapping:

ik denk dat Hans z'n audio zaakjes erg goed voor elkaar heeft :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

eddy135

Citaat van: LPlover op december 22, 2014, 17:33:12
ik denk dat Hans z'n audio zaakjes erg goed voor elkaar heeft :)

Ik ben niet over doods geluid begonnen... :devil:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Robiwan

Citaat van: eddy135 op december 22, 2014, 17:35:32
Ik ben niet over doods geluid begonnen... :devil:

joh was maar geintje dat doet Hans ook geregeld.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Staaled

Citaat van: LPlover op december 22, 2014, 17:33:12
ik denk dat Hans z'n audio zaakjes erg goed voor elkaar heeft :)
Met Hans praat ik dan ook verder. ;) :D

Dat DSP als doods ervaren wordt kan , maar is verklaarbaar.
Of het is matig geimplementeerd of het is even wennen. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Citaat van: LPlover op december 22, 2014, 17:36:22
joh was maar geintje dat doet Hans ook geregeld.

Zijn geen leuke geintjes.. :devil:

:D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Lion of Judah

Citaat van: chansig op december 22, 2014, 17:32:55
Maar goed....ook jij bent welkom.
Zal ik hem dan gelijk meenemen? :D
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

chansig

Mag van mij alleen een beetje kort omdat ik om 12.00 uur wegga.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

#2012
Citaat van: chansig op december 22, 2014, 15:57:28
Ik kom zeker een keer een R'dam dagje doen. Maz, Doorofnight, Lynch...moet lukken toch ?

Gr Hans

Wat mij betreft geen enkel probleem  :thumbs-up:

En nog even ter info.....Hans zijn speakers staan NIET in de keuken.

Kwabbernoot


Lion of Judah

Citaat van: lynch1979 op december 22, 2014, 18:28:02
En nog even ter info.....Hans zijn speakers staan NIET in de keuken.

Dat klopt.... En het geluid is niet doods. Integendeel. Het laag is ook wel in orde trouwens ;)
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

chansig

Jawel joh....zo zet ik de speakers altijd neer als er bezoek komt.
Citaat van: lynch1979 op december 22, 2014, 18:28:02
En nog even ter info.....Hans zijn speakers staan NIET in de keuken.

Leuk om ook Lion even gezien te hebben. Ik verwachte eigenlijk een dreadlock...dat is dus niet het geval. Gezien zijn tongval (als snel hoorbaar) uit Rotterdam of omstreken en dat bleek te kloppen.

Wordt een druk dagje als ik bij iedereen langs moet gaan... :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Rotterdam is toch een beetje de stad waar het gebeurt  :clapping:

Je hebt het maar druk met het laten beluisteren van je referentie-laag :)




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Misschien moet ik Ruud nog maar een keer uitnodigen...die krijgt het laag wel weer met beide beentjes op de grond.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Over een uurtje of 2 komen Koen en Baarmannetje langs. De eerste gaat de minidsp instellen. Baarmans en ikzelf gaan ws kijken. Ik ben erg nieuwsgierig. Zal mijn ervaringen later vandaag/morgen wel posten.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bama

Ik ben ook erg benieuwd, ik durf geen dsp te kopen omdat ik daar de ballen geen verstand van heb en ook geen geduld dus ben benieuwd naar je resultaat.

Wat hoop je te vinden door de dsp?

DofN

Je kan een DSP kopen die het denkwerk voor je doet!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bama

Citaat van: doorofnight op december 28, 2014, 12:52:39
Je kan een DSP kopen die het denkwerk voor je doet!

Ideaal, neem ik er ook 1 voor mijn werk.

morca

Citaat van: doorofnight op december 28, 2014, 12:52:39
Je kan een DSP kopen die het denkwerk voor je doet!
Welke bedoel je dan.
Ik ken er geen die Automatisch net zo goed werkt als manueel en je het denkwerk zelf doet.
Al dat wel iets meer werk is ivm het leren wat aan te passen mbv een meting.

DofN

Ik heb een Lyngdorf DSP en die doet ongeveer hetzelfde als dat je het handmatig zou doen. Ik dacht dat het Martijn was die aangaf dat hij het zelf hier en daar iets anders gedaan zou hebben dan de Lyngdorf, maar dat hier weinig licht tussen zat. Zelf doen is uiteindelijk wel beter en veel goedkoper.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Citaat van: Bama op december 28, 2014, 12:49:15
Ik ben ook erg benieuwd, ik durf geen dsp te kopen omdat ik daar de ballen geen verstand van heb en ook geen geduld dus ben benieuwd naar je resultaat.

Wat hoop je te vinden door de dsp?

Namens Hans

Citaat

Ik was net met een antwoord bezig en bij posten bleek ik geband te zijn. Helaas...dus maar even aan doorofnight gevraagd of hij dit antwoord nog even wil posten:

Een minidsp is erg bewerkelijk en daar heb ik inderdaad de ballen verstand van. Het inlezen, de materie snappen en vervolgens omzetten naar handelen..Man ik word al moe als ik er aan denk.  Cheesy

De Anti Mode die ik nu nog heb is wat dat betreft gebruikersvriendelijker: Aansluiten, mic erin en ga maar lekker meten. De manual is ook duidelijk. Dus niet veel poespas en voor een leek een prima apparaat.

De minidsp gaat dus verder. Hier moet er handmatig ingesteld worden en kan je de afzonderlijke speakers apart instellen (harder, zachter fase, etc)....dat laat ik dus door iemand doen die er verstand van heeft en wat mij betreft zijn sporen voor wat betreft speakerbouw en dsp gebruik heeft bewezen.

Wat hoop ik te bereiken ? Meer rust voornamelijk...dat zit hem in het mid/hoog...dit kan beter.


Hopelijk levert mij dit geen ban op :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software