Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Citaat van: HTip op januari 21, 2012, 16:26:01
Welcome back! Is mooi geworden zeg :thumbs-up: De Hepta's passen perfect erg goed bij het meubel. Als ik je nog een tip mag geven, zou ik de speakers wel op spikes zetten. Gezien de vloer, de SoundCare Superspikes.

Kan je er ook lekker van genieten?
thanks! ja ga ik ook nog doen. Ga er nog een aparte bodemplaat voor maken en waarschijnlijk ook nog verzwaren. Ik ben zeker aan het genieten!!

Citaat van: skyfox op januari 21, 2012, 17:45:16
Ziet er netjes uit allemaal. En mooi dat je er toch lekker muziek op kan luisteren. Mis je je oude speakers nog wel eens of is dat helemaal niet aan de orde?
nee is eigenlijk niet aan de orde. De hepta's zijn eigenlijk op alle fronten beter. Zeker de combi met de Music Hall maakt het geheel erg muzikaal maar ook nog erg sterk met film

Citaat van: Etiennevh op januari 22, 2012, 13:47:23
Ziet er mooi uit! nicenice!
:thumbs-up: thanks!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

denoontje

nice, nog even een kabelgootje en off we go

Maar nog speciale reden voor de foto met die screenshots?

Robbert54

Citaat van: denoontje op januari 22, 2012, 16:05:13
nice, nog even een kabelgootje en off we go

Maar nog speciale reden voor de foto met die screenshots?
Eh nee. Zag ik later pas. Was docu op NGC HD aan het kijken. Denk dat ik die ook maar weer weghaal :blink:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Mooi hoor, Robbert. Maar ik mis iets, waar is de draaitafel gebleven?

Robbert54

Citaat van: Alex Groningen op januari 23, 2012, 07:16:10
Mooi hoor, Robbert. Maar ik mis iets, waar is de draaitafel gebleven?
Dank je, klopt die moest ik helaas om financiële redenen verkopen, net als de rest van de set trouwens..

Bij jou is er ook flink wat aan het veranderen of niet?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op januari 23, 2012, 15:08:47
Dank je, klopt die moest ik helaas om financiële redenen verkopen, net als de rest van de set trouwens..

Bij jou is er ook flink wat aan het veranderen of niet?

Altijd rottig als je om dat soort redenen je audio moet verkopen. Maar je hebt er nu ook weer een leuke set staan.

Bij mij veranderd er inderdaad weer iets, wanneer niet. ;) Maar dit keer beperk ik me alleen tot de luidsprekers, de rest van de set ben ik zeer tevreden over, dat blijft dan ook de komende jaren hier wel staan.

Robbert54

vandaag de speakers maar even verzwaard. +- 7 kg per speaker extra ;) en soundcare spikes eronder :music: :music: :music:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op januari 24, 2012, 17:38:44
vandaag de speakers maar even verzwaard. +- 7 kg per speaker extra ;) en soundcare spikes eronder :music: :music: :music:
Aan de smileys te zien een aanzienlijke verbetering... :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Jazeker. De bass is veel strakker geworden en de speakers staan nu wat hoger wat net wat fijner uitkomt met de tweeters en de speakers aan de zijkant komen nu ook precies boven het kastje uit. Het klinkt nu echt heerlijk ruimtelijk. De cm's waren niet slecht, maar ik vind deze combi toch wel op alle fronten beter. Grootste probleem bij de cm's was dat ze pas los kwamen bij een hoog volume en het geluid wat toch aardig aan de speakers bleef hangen. De hepta's klinken ook op laag volume gewoon heerlijk muzikaal. Ik heb nu geen surround meer, maar heb t eigenlijk ook nog niet gemist. En dat voor een totaal van 720euro. :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

7 kg!  ??? hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Enne speakers aan de zijkant, die zie ik niet op de foto klopt dat?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Ronin79


Martijnst1990

Misschien zit er een compartiment in waar schelpenzand in kan? Volgens mij had Robert dit ook in de stands met zijn CM's.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Idd een compartiment waar een hoop zand in kon. Flink aandrukken dan kom je wel aan ongeveer 7 kg :D

Kan wel kloppen, de units zitten aan de binnenkant namelijk. Andersom
Kan niet ivm de muur en de ramen. Maar het klinkt zo wel echt geweldig. Weet niet precies hoe ik t moet omschrijven, maar veel meer een live gevoel ofzo
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Citaat van: The Vampire op januari 26, 2012, 19:43:56
Idd een compartiment waar een hoop zand in kon. Flink aandrukken dan kom je wel aan ongeveer 7 kg :D

Kan wel kloppen, de units zitten aan de binnenkant namelijk. Andersom
Kan niet ivm de muur en de ramen. Maar het klinkt zo wel echt geweldig. Weet niet precies hoe ik t moet omschrijven, maar veel meer een live gevoel ofzo
Citaat van: Martijn90 op januari 26, 2012, 15:01:07
Misschien zit er een compartiment in waar schelpenzand in kan? Volgens mij had Robert dit ook in de stands met zijn CM's.

Wel grappig. Nog nooit gehoord dat daar compartimenten voor zijn ;) Ik wist wel dat je het in je stands had maar nooit gehoord of gelezen dat het ook in een speaker zou kunnen .. Klinkt logisch..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Mooi hoor!  :worship:

Heb jij trouwens jou oude stands zowel met als zonder verzwaring getest? Ik kan mijn stands namelijk ook vullen en vraag me af wat dat doet voor het geluid. En dan doe ik gewoon met schelpenzand van de bouwmarkt ofzo?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Citaat van: Martijn90 op januari 28, 2012, 14:18:38
Mooi hoor!  :worship:

Heb jij trouwens jou oude stands zowel met als zonder verzwaring getest? Ik kan mijn stands namelijk ook vullen en vraag me af wat dat doet voor het geluid. En dan doe ik gewoon met schelpenzand van de bouwmarkt ofzo?
Hoi, ja ik heb het getest. En voor mijn gevoel, kwam werd het geluid wat strakker. Vooral de bass.

Ik heb het gewoon in een dierenwinkel gekocht. 20KG voor 6euro ofzo
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Citaat van: The Vampire op januari 28, 2012, 14:29:54
Hoi, ja ik heb het getest. En voor mijn gevoel, kwam werd het geluid wat strakker. Vooral de bass.

Ik heb het gewoon in een dierenwinkel gekocht. 20KG voor 6euro ofzo
Oh voor die prijs is het sowieso gewoon te proberen natuurlijk :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

denoontje

nice, nog even een kablegootje en done!

Robbert54

Idd. Stoor me er al een jaar aan :D maar we gaan dit jaar waarschijnlijk nog verhuizen dus zo erg vind ik het niet meer
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Citaat van: The Vampire op januari 29, 2012, 00:39:23
Idd. Stoor me er al een jaar aan :D maar we gaan dit jaar waarschijnlijk nog verhuizen dus zo erg vind ik het niet meer
We? Er is weer een vrouwelijke Vampire? :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Citaat van: Martijn90 op januari 29, 2012, 01:12:30
We? Er is weer een vrouwelijke Vampire? :D
idd. al bijna een half jaar weer :wub:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo