Dordtheater is gesloten...

Gestart door frankp, augustus 4, 2010, 13:52:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

larzie

Citaat van: frankp op januari 16, 2012, 11:43:28
Moest gisteren toch even een Blu ray-RE testen (voor de AVS schijf) en heb deze even gedraaid
op de philips en dat zag er toch wel erg mooi uit!
Ik zal binnenkort eens een vergelijk maken tussen de philips en de Dune, kijken of er zichtbaar verschil
te zien is.

Zal met mijn bol.com tegoed bonnen eens wat leuke films gaan uitzoeken. Denk dat The Dark Knight wel een
musthave wordt/is.

Nog even wachten en dan komt het (voorlopig) laatste deel van de batman reeks. (The Dark Knight Rises)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

frankp

Klopt. Het is te hopen dat de blu ray daarvan ook weer referentiemateriaal wordt.
Kan ik 'm meteen bijplaatsen op de HSDD :D

frankp

Ik kan via Veronica Magazine een aantal blu rays kopen voor een mooi prijsje, maar ik weet niet helemaal of er films bij staan die echt de moeite waard zijn.
De actie is 3 BR's voor 15 euro, 6 BR's voor 25 euro, 8 BR's voor 30 euro.
En hier is te vinden welke keus er is:
http://www.veronicamagazine.nl/Blu-ray-2012-01-landing.html

daxie

Goed:
The Aviator
Crouching Tiger, Hidden Dragon,
Fifth Element
Reservoir Dogs
The Road
Splice

Aanvullen met:
3:10 to yuma
Hero

larzie

#204
Citaat van: daxie op januari 19, 2012, 11:42:29
Goed:
The Aviator
Crouching Tiger, Hidden Dragon,
Fifth Element
Reservoir Dogs
The Road
Splice

Aanvullen met:
3:10 to yuma
Hero

Brooklyn's finest en Ghost writer zijn ook erg goed. Ik zou in ieder geval Brooklyn's Finest en Resevoir Dogs op de lijst hebben staan en Ocean's omdat het een mooie docu is met mooie opnames. Als je meer wil bestellen dan The Road nog en 3:10 to Yuma en dan denk ik eerder waarschijnlijk een film als Crouching tiger ivm het spectakel tov het goede verhaal van Ghost writer :)

By the way bedankt voor de tip, mijn ouders zijn lid van de Veronica gids :) Ik denk dat ik ook maar wat ga bestellen.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

frankp

Ik had zelf deze al in gedachten:

3:10 to Yuma
Reservoir Dogs
Fifth element
The Mist

Die ga ik dan aanvullen met wat van jullie suggesties. Tnx  :thumbs-up:

larzie

Citaat van: frankp op januari 19, 2012, 12:32:28
Ik had zelf deze al in gedachten:

3:10 to Yuma
Reservoir Dogs
Fifth element
The Mist

Die ga ik dan aanvullen met wat van jullie suggesties. Tnx  :thumbs-up:

Fifth element ok, the Mist vond ik niet zo goed
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

Op zich vond ik The Mist niet zo bijzonder, tot we bijna bij het einde waren. Toen viel m'n bek open van verbazing. Goed einde, zeg ik dan.

+1 voor Fifth Element en Reservoir Dogs. Crouching Tiger en Hero zijn ook erg goed mits het je genre is.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

frankp

Ik heb The Mist eerst als boek gelezen en daarna al een keer de film gezien en ik vond 'm best vermakelijk.
zoals skyfox zegt: het einde van de film is echt  :crazy: . Beter dan het boek!

Crouching Tiger en Hero liggen echt buiten mijn genre, die vallen af.

Oceans is een goeie en ook Brooklyn's finest zet ik erbij.
De teller staat nu op 6 :)

larzie

Citaat van: frankp op januari 19, 2012, 13:50:14
Ik heb The Mist eerst als boek gelezen en daarna al een keer de film gezien en ik vond 'm best vermakelijk.
zoals skyfox zegt: het einde van de film is echt  :crazy: . Beter dan het boek!

Crouching Tiger en Hero liggen echt buiten mijn genre, die vallen af.

Oceans is een goeie en ook Brooklyn's finest zet ik erbij.
De teller staat nu op 6 :)

Het einde van Mist was idd wel goed. Maar de meeste films hebben tegenwoordig al geen disney einde meer dus wat dat betreft is het niet bijzonder, wel de manier waarop het in Mist eindigt :) Is ook het enige wat goed is aan die hele film.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

frankp

Het is uiteindelijk toch geheel wat anders geworden.
Bij de FRS een aantal blu rays gekocht (actie 2 voor €20) en het zijn geworden:

The Dark Knight
Die Hard 4.0
Limitless
Boondock Saints

:popcorn:

Zefanja

Citaat van: frankp op januari 29, 2012, 11:09:20
Het is uiteindelijk toch geheel wat anders geworden.
Bij de FRS een aantal blu rays gekocht (actie 2 voor €20) en het zijn geworden:

The Dark Knight
Die Hard 4.0
Limitless
Boondock Saints

:popcorn:

Nice, leuke films. Zeker boondock Saints.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Alle 4 erg leuk, voor een leuke prijs :) Limitless heeft mij ook positief verrast.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

frankp

Boondock Saints is ook echt een favoriet. Ik ken 'm al maar mijn vriendin kwam er in de FRS mee aanlopen, goede keus dus!
Limitless heb ik in de bios gezien en ik was ook zeer onder de indruk. Van het weekend eens kijken hoe die bevalt op mijn eigen
scherm :)

larzie

Citaat van: frankp op januari 31, 2012, 08:36:35
Boondock Saints is ook echt een favoriet. Ik ken 'm al maar mijn vriendin kwam er in de FRS mee aanlopen, goede keus dus!
Limitless heb ik in de bios gezien en ik was ook zeer onder de indruk. Van het weekend eens kijken hoe die bevalt op mijn eigen
scherm :)

Die Hard 4.0 doet t vast ook leuk op een ht set met al die actie :)
Leuke films allemaal. Goede keus  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Citaat van: larzie op januari 31, 2012, 08:42:11
Die Hard 4.0 doet t vast ook leuk op een ht set met al die actie :)
Leuke films allemaal. Goede keus  :pompom:
Die Hard gezien in The Chamber of Dreams en het is inderdaad een prima film voor in een HT :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Leuk voer voor je mooie BD-speler Frank!

Citaat van: Martijn90 op januari 31, 2012, 08:43:57
Die Hard gezien in The Chamber of Dreams en het is inderdaad een prima film voor in een HT :D
Was inderdaad wel aardig ;) :D Limitless moet ik ook nog zien...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Helaas was Boondock Saints 2 bestwel een tegenvaller.
Als je nog op zoek bent naar een paar goede films dan zijn:
Lucky Number Slevin
Running Scared
Echte aanraders.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

frankp

Een tegenvaller is nog zacht uitgedrukt, nr. 2 was echt een dikke onvoldoende!

LNS ken ik, da's inderdaad een leuke. Running scared ken ik nog niet, zal ik eens opzoeken.

Limitless is echt een aanrader, Htip! Ook voor de dames een leuke film (volgens die van mij doet de hoofdrolspeler het goed qua looks).

larzie

#219
Ik weet niet of je op zoek bent naar goede films of films met een goed geluid en veel actie mbt HT.
Wat ik echt een goede film vind is the Shawshank Redemption. Of klassiekers zoals bijvoorbeeld: Pulp Fiction en Memento. Wat ik ook een goede film vond die niet op de meeste hitlisten staat is "The Lost Room"

http://www.imdb.com/title/tt0830361/
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

frankp

Het gaat eigenlijk om lekker HT films, dus beeld en geluid, maar het moet natuurlijk ook geen %$#$@-film zijn  ;)

Zefanja

Citaat van: frankp op januari 31, 2012, 15:14:35
Het gaat eigenlijk om lekker HT films, dus beeld en geluid, maar het moet natuurlijk ook geen %$#$@-film zijn  ;)

Tron Legacy!
Man wat een soundtrack en het beeld echt super!
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Citaat van: Zefanja op januari 31, 2012, 15:58:25
Tron Legacy!
Man wat een soundtrack en het beeld echt super!
Is een goede om je sub en akoestiek te testen :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Of wat meer epische soundtracks vind ik ook altijd wel gaaf. Bijvoorbeeld Clint Mansel's - Requim for a Dream:



Of muziek van Immediate Music bijv.:

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

frankp

Het is al even stil in dit topic voornamelijk omdat er weinig is veranderd in de setup en omdat er veel tijd in de HSDD gaat zitten, maarrrrrrrrrrrrrrrrr....................

Binnen niet al te lange tijd heb ik wellicht een MEGA-upgrade te melden  ;D :pompom: :clapping: ;D