Welke fototas?

Gestart door VlisChris, juni 9, 2023, 21:58:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VlisChris

Ik overweeg een nieuwe tas te kopen. Eigenlijk heb ik een hekel aan tassen. Maar alles los meenemen is ook dubieus.

Mee te nemen;
Canon R6 mkII
70-200 2.8
16-35
TS-e24
DJI Mini 2 (+ oplader, remote en toebehoren!!)
Wat losse zooi.

Manier om statief te bevestigen is een alleraardigste gimmick als het erop zit.

Ik had de K&F Concept KF13.104 op het oog.

Die is voor mijn gevoel nergens meer te krijgen :-\

Wie o wie heeft een goede tip?

Prijs? Ik snap dat goede tassen duur zijn. Maar 150 is toch wel echt de max.

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Staaled

2de hands marktplaats. Staan de mooiste tassen te koop voor weinig.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

denoontje

ik heb altijd (in 2 versies) Lowepro flipside.
Ideaal dat de rits aan je rugzijde zit. Je draait je tas op je buik (buikband vast, en armen uit de hengsels halen) en je kunt hem openen zonder op de grond te leggen. Door de rits op de rugkant iets minder crimineel gevoelig.


VlisChris

Dat komt realistisch over.
Nu eens onderzoeken of ik 300 of 400 zoek :-\
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

denoontje

Ik krijg in de 400
2 bodies
100-400
70-200
24-105
10-35
En nog zooi.

J.A.F._Doorhof

Flipside waren wij niet zo weg van.
Mooi concept maar was eigenlijk niet heel veel beter dan de standaard.

Nu zijn we beide best lang en ik ben niet de kleinste dus "your mileage my vary"

Persoonlijk zou ik gewone rugtas nemen. Bewezen dat het werk en veilig.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Ik heb in het verleden (meerdere) slingshots gehad. Die zal wel aardig overeenkomen denk ik.

Echt een gelukkig huwelijk is dat nooit geweest. Maar de tas deed wel wat die moest doen.

Ik ben niet van plan uren aan een stuk met de tas te gaan lopen. Daarvoor heb ik een te grote hekel aan rugtassen :-X :D

Een gewone rugtas mag van mij ook hoor. Maar ik zou dus niet weten welke ...
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Citaat van: denoontje op juni 10, 2023, 17:38:20Ik krijg in de 400
2 bodies
100-400
70-200
24-105
10-35
En nog zooi.


Daar gaat serieus veel in dus :o
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

mikekiwi

#8
Heb een Flipside 400AW als reserve liggen die wel weg mag voor een euro of 30.
Niet nieuw, gebruikssporen, wel netjes

VlisChris

Daar maak ik graag gebruik van!

Ik stuur je een pm.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kwabbernoot

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 10, 2023, 17:46:17Flipside waren wij niet zo weg van.
Mooi concept maar was eigenlijk niet heel veel beter dan de standaard.

Nu zijn we beide best lang en ik ben niet de kleinste dus "your mileage my vary"

Persoonlijk zou ik gewone rugtas nemen. Bewezen dat het werk en veilig.

Welk aspect van de flipside viel je tegen dan?

Groeten...

J.A.F._Doorhof

Indeling was niet zo ruimtelijk als een standaard tas en we vinden de standaard tassen beter zitten op lange wandeltochten.

En uiteindelijk leg je toch de tas neer om er wat uit te halen.

We hebben een hele serie tassen hier van Lowepro en de sling400 was de minst gebruikte.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mikekiwi

Frank, haal jij niet de Slingshots en de Flipside door elkaar? Flipsides zijn gewone rugtassen, maar waarbij het camera-compartiment vanaf de rugzijde te openen is. Voordeel: minder diefstalgevoelig en ook ligt het deel dat op je rug zit nooit op de grond (en dus geen vieze rug)


J.A.F._Doorhof

Moet ik morgen even checken.
Volgens mij was een 400 nummer
Annewiek had hem om gedurende een hike in Zweden en die opende je inderdaad van de achterkant en werd gedragen als rugzak.

Ik zal eens vragen wat ze minder vond.  Het was trouwens geen slechte tas begrijp me goed. We kregen toen een hele serie van Lowepro opgestuurd die we mochten gebruiken en uiteindelijk hebben we voornamelijk de standaard AW serie gebruikt. Die zijn de halve wereld over geweest met ons

Lowepro is sowieso een goed merk. Ik zou het gewoon zelf uitproberen. Wat wij niet ideaal vonden is ook gebaseerd op een aantal tassen. Hadden we alleen die gehad was er denk ik niets mis mee. Kan zijn dat hij net wat minder lekker droeg.

Ik zal het morgen even navragen aan haar.
Let wel we zijn beide nogal lang dus dat heeft vaak ook wel een nadeel.

We gebruiken nu nog steeds de AW serie als rugtassen en een rol koffer

Je kan ook eens kijken naar thinktank. We hebben daar een grote rolkoffer van en die hebben weer met wat andere slimmigheidjes dan Lowepro .

Qua prijs is de KF concept erg goed alleen zit je daar wel met een grip niet ideaal .dat is eigenlijk net te hoog en dan krijg je hem via de zijkant er net niet lekker uit. 
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#14
Ps
Slingshot hebben we toen een kleine van gehad

Het is inderdaad de flipside die we toen getest hebben. Volgens mij was het de laptop die er niet goed in ging of tegen de rug drukte. we hadden toen de 15" mbp die zij mee had in die tas. Volgens mij als die eruit was was het wel goed.

Verder is het ook een gewone tas alleen zit de laptop volgens mij tegen de rug.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hannibal_

Ik gebruik de streetwalker van thinktank

CE2F11B5-C86E-4DFB-AEE1-89375899B36C.jpeg
7EE3C189-B592-4C11-B4E2-37D9BAACF202.jpeg
D36B226E-E7C7-4280-8B4C-A09AD357E438.jpeg

Kleiner tasje voor op stap met minder spullen:

CFB0D964-D516-404A-8564-1EA94209A191.jpeg

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

VlisChris

Heren.

Hartelijk dank voor het meedenken.
Er is als het goed is ;) een tas ongeveer onderweg.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kwabbernoot

En? Welke is het geworden?

VlisChris

Ik geloof dat Flipside 400AW.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

denoontje

Slingshot ook gehad als 2e (zodat de dame ook wat mee kon dragen :devil: ). die vond het niets.
Vandaar kleinere flipside erbij gehaald via mp en was beter.

VlisChris

De flipside is erg veel meer rugtas dan de slingshot.

Goede keuze van dit mooie aanbod gebruik te hebben gemaakt!
Vandaag of morgen eens kijken hoe ik hem indeel.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

#21
Ik zie dit topic nu pas...  :crazy:

Maar goed, ik heb een Everyday Sling 10L V2 van PeakDesign voor de stadswandelingen. In mijn versie past de body en drie lenzen, blaasbalgje en een lap om de lenzen een veeg te geven. Prima tas voor dat gebruik.

Dan heb ik een LowePro Tahoe BP150. Deze is echt verrassend ruim en bevat een apart vak voor losse onzin. De tas is ook nog eens behoorlijk compact. Mijn favoriet over het algemeen (op één ding na). Hier krijg ik een body en 5 lenzen in plus een shitload aan losse zooi.

Als laatste heb ik de hier al besproken LowePro Flipside 400AW. Erg bulky tas zonder aparte vakken, wel de nodige "geheime" vakken waar je niet al te dikke zooi in kwijt kunt. Ik ben het wel eens met Frank, de vakken zijn niet heel breed, dus het aantal lenzen valt me best een beetje tegen. In eerste instantie vond ik die extra banden reet irritant, maar wanneer je een zware tas met gear draagt, helpt het enorm om de druk te verdelen. Dit is dan ook het nadeel van de Tahoe.. die heeft die extra banden niet en is dus sneller vermoeiend tijdens stevige reizen.

Op mijn wenslijst staat nog de Tenba Axis V2 20L Backpack MultiCam Zwart. Stevige en ruime tas met ruime vakken, op veel verschillende manieren in te delen (inclusief de mogelijkheid om een afgesloten vak te creëren voor losse zooi) en veel manieren om de spullen te bereiken (ook te vergrendelen). Alle banden om hem "lekker" om het lijf te bevestigen. Dit zou de vervanger kunnen zijn van de Flipside 400AW.

Daarnaast wat andere tassen en een trolley voor het geval ik veel meer zooi nodig heb in specifieke gevallen. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Citaat van: LittleNinja op juli 30, 2023, 10:46:43Ik zie dit topic nu pas...  :crazy:

Maar goed, ik heb een Everyday Sling 10L V2 van PeakDesign voor de stadswandelingen. In mijn versie past de body en drie lenzen, blaasbalgje en een lap om de lenzen een veeg te geven. Prima tas voor dat gebruik.

Dan heb ik een LowePro Tahoe BP150. Deze is echt verrassend ruim en bevat een apart vak voor losse onzin. De tas is ook nog eens behoorlijk compact. Mijn favoriet over het algemeen (op één ding na). Hier krijg ik een body en 5 lenzen in plus een shitload aan losse zooi.

Als laatste heb ik de hier al besproken LowePro Flipside 400AW. Erg bulky tas zonder aparte vakken, wel de nodige "geheime" vakken waar je niet al te dikke zooi in kwijt kunt. Ik ben het wel eens met Frank, de vakken zijn niet heel breed, dus het aantal lenzen valt me best een beetje tegen. In eerste instantie vond ik die extra banden reet irritant, maar wanneer je een zware tas met gear draagt, helpt het enorm om de druk te verdelen. Dit is dan ook het nadeel van de Tahoe.. die heeft die extra banden niet en is dus sneller vermoeiend tijdens stevige reizen.

Op mijn wenslijst staat nog de Tenba Axis V2 20L Backpack MultiCam Zwart. Stevige en ruime tas met ruime vakken, op veel verschillende manieren in te delen (inclusief de mogelijkheid om een afgesloten vak te creëren voor losse zooi) en veel manieren om de spullen te bereiken (ook te vergrendelen). Alle banden om hem "lekker" om het lijf te bevestigen. Dit zou de vervanger kunnen zijn van de Flipside 400AW.

Daarnaast wat andere tassen en een trolley voor het geval ik veel meer zooi nodig heb in specifieke gevallen. :D

De Tenba kan van de wenslijst af.. Inmiddels in gebruik. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

denoontje

Hier in de Black Friday een nieuwe flipside 400 gekocht (laatste versie). De rits van de vorige had het begeven (ik prop hem op vakantie nogal vol ;-) ) Had mooie aanbieding voor < 120 euro.

LittleNinja

Citaat van: denoontje op december 18, 2023, 18:02:42Hier in de Black Friday een nieuwe flipside 400 gekocht (laatste versie). De rits van de vorige had het begeven (ik prop hem op vakantie nogal vol ;-) ) Had mooie aanbieding voor < 120 euro.

Netjes!

Waar gaat de Flipside volgende trip naartoe?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"