hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: Kjelt op november  7, 2011, 09:39:05
Hi Ronald, kun je er niet een aparte losse kast bij maken die er een beetje hetzelfde uitziet? (helemaal hetzelfde is bijna onmogelijk met die golven  :( )
Dan krijg je een soort voorversterker met aparte voedingsunint gezicht. Ik ken verder het schema niet (heb je die dan mail me maar) wellicht kun je zelfs de ingangstrap (230VAC- gelijkrichter - elco's) samen pakken in die aparte kast en de DC spanning(en) dan doorvoeren naar de eindtrappen, t''is zomaar een idee, ik heb nog geen schema gezien dus weet niet wat wel en niet kan in deze.
Is ook een idee, de reden dat de gelijkrichter nog in de originele kast zit is overigens omdat deze op de koelplaat zit. Ik denk dat ik het simpel hou en een houten kastje maak die ik over het plankje heen zet  ;) Wat ook meeweegt is dat het apparaat eventueel weer simpel verkoopbaar (lees origineel) gemaakt moet kunnen worden, niet dat ik plannen heb hem weg te doen, maar je weet maar nooit..

Kjelt

Citaat van: Audioloog op november  7, 2011, 10:12:19
Is ook een idee, de reden dat de gelijkrichter nog in de originele kast zit is overigens omdat deze op de koelplaat zit.
oeh die kun je ook upgraden dan , mooie extreem zware en snelle schotky gelijkrichter bouwen uit 4 discrete zware powerdiodes van 50 Amp per stuk ofzo  :D

hifiman

Citaat van: Kjelt op november  7, 2011, 11:28:27
oeh die kun je ook upgraden dan , mooie extreem zware en snelle schotky gelijkrichter bouwen uit 4 discrete zware powerdiodes van 50 Amp per stuk ofzo  :D
Je brengt me nog op een idee  ;D Er zitten nu 2 gewone bruggelijkrichters in van 25 Amp per stuk met daarover 4 c'tjes (per gelijkrichter) van 100 nF.

Kjelt

Citaat van: Audioloog op november  7, 2011, 11:48:35
Je brengt me nog op een idee  ;D Er zitten nu 2 gewone bruggelijkrichters in van 25 Amp per stuk met daarover 4 c'tjes (per gelijkrichter) van 100 nF.
Lijkt me een leuk projectje voor je, en het is bijna Sinterklaas  ;D

hifiman

Citaat van: Kjelt op november  7, 2011, 13:04:44
Lijkt me een leuk projectje voor je, en het is bijna Sinterklaas  ;D
Ik stuur mijn schoen wel even aangetekend naar je op  :xmas:

Erik van Voorst (in memoriam)

Jouw schoenen krijg je echt wel weer snel teruggestuurd  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op november  7, 2011, 18:34:35
Jouw schoenen krijg je echt wel weer snel teruggestuurd  ;D
Met dikke vette 50 ampere schottky's erin  :headbanging:

Kjelt

Citaat van: Audioloog op november  7, 2011, 20:34:40
Met dikke vette 50 ampere schottky's erin  :headbanging:
Ik weet niet of die wel in het pakhuis liggen in Spanje hoor  :-[

hifiman

Zo het elco project is ondertussen ook afgerond  :headbanging:

)p(

Citaat van: Audioloog op november 12, 2011, 21:58:16
Zo het elco project is ondertussen ook afgerond  :headbanging:

Weer goed bezig geweest zie ik :)

Ik stel mij even voor als niet audiofiel bezoek jouw pp opmerkt en jij dan probeert uit te leggen wat a) een pp is en b) die houten doos  ;D

HTip

Citaat van: Audioloog op november 12, 2011, 21:58:16
Zo het elco project is ondertussen ook afgerond  :headbanging:
Vind het niet de mooiste oplossing, maar wel weer erg knap! :worship:

Hoor je al verschil?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Citaat van: )p( op november 12, 2011, 22:47:23
Weer goed bezig geweest zie ik :)

Ik stel mij even voor als niet audiofiel bezoek jouw pp opmerkt en jij dan probeert uit te leggen wat a) een pp is en b) die houten doos  ;D

Haha, daar zeg je zowat. Heb ondertussen maar een plant op de elco kist gezet, dus dan wordt de vraag waarom er een kist tussen de powerplant en de gewone plant staat  :D

hifiman

Citaat van: HTip op november 13, 2011, 08:25:33
Vind het niet de mooiste oplossing, maar wel weer erg knap! :worship:

Hoor je al verschil?
Hoe zou jij het opgelost hebben?

Dank je en het verschil sinds de nieuwe elco's is absoluut evident. Meer rust in het geluid maar bovenal een stuk korreligheid in het mid hoog verdwenen en een stabieler stereobeeld   :blush:

dre73

dan moet ik mijn p500 ook maar eens gaan openmaken........
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

Citaat van: dre73 op november 13, 2011, 20:37:58
dan moet ik mijn p500 ook maar eens gaan openmaken........
Zou er zowiezo een keer nieuwe elco's inzetten als dat nog niet eerder gebeurd is...

dre73

ik zal `m deze week eens opereren! ;)

heb je ook de diodes wel eens vervangen?

ik moet ook nog extra ventilatie in de kast maken.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

Citaat van: dre73 op november 13, 2011, 20:53:36
ik zal `m deze week eens opereren! ;)

heb je ook de diodes wel eens vervangen?

ik moet ook nog extra ventilatie in de kast maken.
Nee dat niet, zit overigens een bruggelijkrichter in, maar ook die is te vervangen uiteraard. Succes met de operatie  ;D

dre73

van die mooie brug cellen van partsconnexion waar ik al een half jaar op zit te wachten! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

Citaat van: dre73 op november 13, 2011, 20:57:26
van die mooie brug cellen van partsconnexion waar ik al een half jaar op zit te wachten! :D
Haha lekker is dat  :tongue2:

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

yorkie13

wanneer is de subwoofer aan de beurt voor modificatie ? :D

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

Citaat van: RA SUBS op november 13, 2011, 21:23:31
wanneer is de subwoofer aan de beurt voor modificatie ? :D
Ik moet bekennen dat dat nog niet in me opgekomen was  :D

Kjelt

Hey, moest van mijn collega nog vertellen dat die donkerblauwe elco's wel heel heel oud moeten zijn (jaren 80?) wellicht toch die nog een keer upgraden naar flipsen  ;)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.