hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Raphie

denk iniet dat het een discussie is van beter of slechter. ik zie het altijd meer als willen rijden op aardgas, maar 9/10 tankstations moeten overslaan omdat je je auto niet vol kan gooien. Je komt uiteindelijk wel waar je wezen moet, maar het vereist even wat meer planning en omwegen dan met Diesel of Benzine
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: Raphie op juli 26, 2010, 10:30:31
denk iniet dat het een discussie is van beter of slechter. ik zie het altijd meer als willen rijden op aardgas, maar 9/10 tankstations moeten overslaan omdat je je auto niet vol kan gooien. Je komt uiteindelijk wel waar je wezen moet, maar het vereist even wat meer planning en omwegen dan met Diesel of Benzine
Precies en die uitdaging maakt het (voor mij) nu juist zo leuk!

Raphie

precies! en soms ook nog eens een stukje verplicht op benzine rijden omdat jegastank leeg is  ;D

Maar voor de laptop zit ik er ook wel weer aan te denken, maar dan als dualboot: draai native Win7 x64 en heb net weer een nieuwe Office 10 licentie gekocht.
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: Raphie op juli 26, 2010, 10:36:22

Maar voor de laptop zit ik er ook wel weer aan te denken, maar dan als dualboot: draai native Win7 x64 en heb net weer een nieuwe Office 10 licentie gekocht.
Er is natuurlijk ook openoffice voor windows, dat kost je niets!  :clapping:

Raphie

JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: Raphie op juli 26, 2010, 10:59:42
Office 10 was via HUP ook maar €10,00  :D
Maar voor die 10 euro loop je wel het opensource plezier gevoel mis  :baaa:  ;)

Raphie

Citaat van: Audioloog op juli 26, 2010, 11:01:16
Maar voor die 10 euro loop je wel het opensource plezier frustratie gevoel mis  :baaa:  ;)
:D eens!
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: Raphie op juli 26, 2010, 11:06:55
  :D eens!
Het bekende verhaal met de 2 kinderen aan zee en de golf. De een gaat huilen en de ander staat te juichen. Toch blij dat ik de juicher ben  :D

Raphie

Citaat van: Audioloog op juli 26, 2010, 11:08:57
Het bekende verhaal met de 2 kinderen aan zee en de golf. De een gaat huilen en de ander staat te juichen. Toch blij dat ik de juicher ben  :D
wederom mee eens, OpenOffice is natuurlijk best ok. Valt weinig op af te dingen. MS heeft zelfs OpenXML als document standaard geadopteerd..
JBL PRX Power!

Ejorne

Citaat van: Raphie op juli 26, 2010, 11:11:20
MS heeft zelfs OpenXML als document standaard geadopteerd..

Was dat niet afgedwongen via de rechter?

Raphie

JBL PRX Power!

blue-eyes

Goede trigger heren. Ook direct maar even via HUP Office 2010 en Visio 2007 aangeschaft.

In het verleden kreeg ik altijd een DVD thuis gestuurd. Het lijkt erop dat er nu gedownload mag worden? Ik zie de mail wel tegemoet.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

hifiman

Citaat van: Blue-Eyes op juli 26, 2010, 11:27:38
Goede trigger heren. Ook direct maar even via HUP Office 2010 en Visio 2007 aangeschaft.

In het verleden kreeg ik altijd een DVD thuis gestuurd. Het lijkt erop dat er nu gedownload mag worden? Ik zie de mail wel tegemoet.
Which part of open source didn't you understand?  ;)

blue-eyes

Moet ik dat uitleggen :D



==========
Edit: ik zie het nu al, vermoeden klopt. Is een download. Ik kreeg een error in de afhandeling, opnieuw dus. Jammer van de fysieke DVD, maar die optie heb ik niet aangevinkt. Wellicht nog maar even doen. Anders, branden en het hoesje zoeken bespaard 12 euro per DVD :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Citaat van: BWzes03 op juli 26, 2010, 09:45:34
Voor Totalcommander wordt Krusader door de auteur aangewezen als een Linux vervanger. http://www.krusader.org/

As for newsbin ... geen idee wat voor features of voordelen dat newsbin heeft, maar ik gebruik zelf SABnzb+ om usenet downloads te doen....

Voor Dual-boot / 2-de PC is een andere oplossing goedkoper, een swappable bootdisk...
Gebruik ik ook in m'n workstation ... 1 disk met Windows XP x64 en 1 disk met OpenSuSE 11.x / KDE 4.x.x

Krusader zal ik eens bekijken. Ik gebruik van totalcommander ook de directory sync, ftp client, unzip, filecompare, multi-rename-tool (vrij regexp voor hernoemen van files), en wsch nog veel meer. o.a enkele plugins voor de fijne fileviewer (lister).

Met newsbin haal je ook headers op en kan je zoeken. Ik kan niet overweg met een nzb only usenet programma. Bovendien heb ik 2 ISP's en 4 usenet providers die ik slim wil balancen cq. kunnen selecteren. Kan allemaal niet met sabnzb. Ik lees wel gebruikers van newsbin die het onder wine draaien. Maar newsbin/usenet is zeer zwaar als je 500GB per maand doet en 10MB/sec download.

2de boot disk is wel een goed idee, zeker met een goede hotswap sata bay. Maar ik heb inmiddels 4 operationele PCs met een 5de op komst. Daar kan wel een dedicated linux desktop bij.

Citaat van: Audioloog op juli 26, 2010, 10:25:46
Die heb ik dan ook niet, I know, sew me!  ;)
Ik weet niet zeker wat je hier bedoelde te zeggen. Maar "naai me" is waarschijnlijk niet wat je wil.. :) Sue me :)

Ubuntu lijkt me wel een optie ja. apt-get is zeker fijn. Ik heb ergens gelezen dat er voor Slackware slapt-get is. Probleem met vmware-server is ook dat het installatie script Slackware niet kent en dus niet werkt. Met de hand kom ik wel een eind, maar telkens nieuwe compilatie fouten of klachten dat ie de source van de kernel niet kan vinden die er gewoon staat.
Vorige week een nieuwe printer/scanner gekocht. Denk niet dat ik de semi officiele hplip driver werkend krijg he. Altijd gestakker met dit soort dingen maakt dat ik dit niet voor mijn dagelijkse gebruiks machine wil hebben. 'k heb de printer nu werkend via cups, maar scannen vanuit linux wil nog niet. Duurt een week of wat dat werkt dat ook wel denk ik.

.. Ik denk dat ik maar Ubuntu op m'n atom'etje ga zetten deze week. :)

hifiman

Citaat van: riwi op juli 26, 2010, 13:50:22
Met newsbin haal je ook headers op en kan je zoeken. Ik kan niet overweg met een nzb only usenet programma. Bovendien heb ik 2 ISP's en 4 usenet providers die ik slim wil balancen cq. kunnen selecteren. Kan allemaal niet met sabnzb.
Helder, sabnzbd is inderdaad geen usenet client zoals jij die nodig hebt.
Volgens mij zijn er zat grafische linux newsreaders maar ik weet niet hoe die zich toch newsbin verhouden.

Citaat van: riwi op juli 26, 2010, 13:50:22
Ik lees wel gebruikers van newsbin die het onder wine draaien. Maar newsbin/usenet is zeer zwaar als je 500GB per maand doet en 10MB/sec download.
Je kunt een virtuele machine met virtualbox ook headless draaien en alleen met een gui ernaar connecten op het moment dat je dat nodig hebt  ;)

Citaat van: riwi op juli 26, 2010, 13:50:22
2de boot disk is wel een goed idee, zeker met een goede hotswap sata bay. Maar ik heb inmiddels 4 operationele PCs met een 5de op komst. Daar kan wel een dedicated linux desktop bij.
Haha, toe maar  ;D Ik hou het op 1 (linux) server en 1 (voorheen win7, nu linux) werkstation. Ok en een laptop om in de huiskamer op de bank een beetje mee te surfen enzo.

Citaat van: riwi op juli 26, 2010, 13:50:22
Ik weet niet zeker wat je hier bedoelde te zeggen. Maar "naai me" is waarschijnlijk niet wat je wil.. :) Sue me :)
Alhoewel ik Raphie nooit in het echt gezien heb hou ik het toch maar op een typo inderdaad  ;)

Citaat van: riwi op juli 26, 2010, 13:50:22
Ubuntu lijkt me wel een optie ja. apt-get is zeker fijn. Ik heb ergens gelezen dat er voor Slackware slapt-get is. Probleem met vmware-server is ook dat het installatie script Slackware niet kent en dus niet werkt. Met de hand kom ik wel een eind, maar telkens nieuwe compilatie fouten of klachten dat ie de source van de kernel niet kan vinden die er gewoon staat.
Bofferd, veel leuker dan dat het gelijk werkt  :pompom:

Citaat van: riwi op juli 26, 2010, 13:50:22
Vorige week een nieuwe printer/scanner gekocht. Denk niet dat ik de semi officiele hplip driver werkend krijg he. Altijd gestakker met dit soort dingen maakt dat ik dit niet voor mijn dagelijkse gebruiks machine wil hebben. 'k heb de printer nu werkend via cups, maar scannen vanuit linux wil nog niet. Duurt een week of wat dat werkt dat ook wel denk ik.
Mits je scanner door sane ondersteund wordt, de mijne wordt dat niet helaas.

Citaat van: riwi op juli 26, 2010, 13:50:22
.. Ik denk dat ik maar Ubuntu op m'n atom'etje ga zetten deze week. :)
Altijd leuk om eens mee te stoeien. Mocht je , net als ik, KDE mooier vinden dan gnome, neem dan kubuntu.  :headbanging:

Groetjes,

Ronald

riwi

Dus : ubuntu + KDE != kubuntu ?

Ik zal eerst eens lezen wat het verschil is tussen de versies die er zijn.

hifiman

Citaat van: riwi op juli 26, 2010, 14:37:32
Dus : ubuntu + !KDE = kubuntu ?

Ik zal eerst eens lezen wat het verschil is tussen de versies die er zijn.
Ubuntu gebruikt default gnome als window manager, Kubuntu gebruikt KDE als window manager. En ja je kunt ook achteraf KDE installeren en gebruiken op Ubuntu  ;)

riwi

OK, met Slackware moet je gewoon zelf je GUI kiezen en dmv een pakket installeren. Bij installatie wordt wel gevraagd welke je wil hebben.
Eigenlijk moet je met Slackware altijd alles zelf doen ;)

hifiman

Citaat van: riwi op juli 26, 2010, 14:48:26
OK, met Slackware moet je gewoon zelf je GUI kiezen en dmv een pakket installeren. Bij installatie wordt wel gevraagd welke je wil hebben.
Eigenlijk moet je met Slackware altijd alles zelf doen ;)
Ik weet het ja, op zich ben ik daar wel voorstander van maar zonder goede packet manager die depencies voor je resolved wordt je dat snel zat  ;)

hifiman

En weer terug naar audio  ^-^

Net een review gevonden van de Symphonic Line RG9 Reference (ok heb zelf de gewone versie) die ik nog niet eerder gespot had. Heb ik weer wat te lezen  :clapping:

http://www.hifistatement.net/index.php?option=com_content&view=article&id=345%3Asymphonic-line-rg-9-mk-4-reference&catid=3%3Ahifi-intensive-de&Itemid=26&lang=de

hifiman

Ik ben trouwens erg benieuwd wat het verschil is tussen de RG 9 MK4 en de RG 9 MK4 reference. Het verschil zou een andere voorversterker print zijn, echter ik zie zo op het eerste gezicht geen enkel verschil als ik de foto's van de review vergelijk met die van mijn eigen exemplaar  :yawnee:

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juli 27, 2010, 08:41:48
Ik ben trouwens erg benieuwd wat het verschil is tussen de RG 9 MK4 en de RG 9 MK4 reference. Het verschil zou een andere voorversterker print zijn, echter ik zie zo op het eerste gezicht geen enkel verschil als ik de foto's van de review vergelijk met die van mijn eigen exemplaar  :yawnee:

Het veranderen van het type opamp en mogelijk zijn instelling creeert een nieuwe vorstufe. ::)
Ik bedoel zijn circuit is over de jaren zo uitgekauwd dat hij gewoon afwacht en zijn keuze beraamd op het nieuwe aanbod binnen de DIP 8 wereld.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juli 27, 2010, 11:04:48
Het veranderen van het type opamp en mogelijk zijn instelling creeert een nieuwe vorstufe. ::)
Ik bedoel zijn circuit is over de jaren zo uitgekauwd dat hij gewoon afwacht en zijn keuzen beraamd op het nieuwe aanbod binnen de DIP 8 wereld.

Anton.
Hoi Anton.

Wellicht was het was naief van me te verwachten dat voor 1200 euro (hetgeen de upgrade naar de reference kost) het een compleet redesigned board zou zijn  :baaa:  ;)

Nu nog een keer een RG9 (of 10) MK4 Reference (of schema) een dagje in handen zien te krijgen  :D
Wishfull thinking  :P

Groetjes,

Ronald

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juli 27, 2010, 11:07:34
Hoi Anton.

Wellicht was het was naief van me te verwachten dat voor 1200 euro (hetgeen de upgrade naar de reference kost) het een compleet redesigned board zou zijn  :baaa:  ;)

Nu nog een keer een RG9 (of 10) MK4 Reference (of schema) een dagje in handen zien te krijgen  :D
Wishfull thinking  :P

Groetjes,

Ronald

Hetgeen wat veranderd in cijfertjes vertaalt zich zoals jij weet niet altijd in meer belevingsplezier. :)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....