hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Simple bourne shell script om de sample videofiles van je gedownload spul in je film library te verwijderen:


#!/bin/bash
#
#
LIBRARY=/downloads
#
number=`find $LIBRARY -name "*sample*" -print | wc -l`
find $LIBRARY -name "*sample*" -exec rm -f {} \;
echo "$number sample movie files have been removed from $LIBRARY"


kermit

Citaat van: Audioloog op december 21, 2009, 08:01:55
Maar even voor de duidelijkheid, het is niet moeilijk, en ik leg het je uiteraard even goed uit met de kerst, maar het kost vervolgens ook nog wel een middagje werk (afhankelijk van het aantal films) om al je films "erin" te krijgen! Het gaat dus (helaas) niet volautomatisch  :notify:
En als je het niet goed uitlegt krijg je ook geen kerstbrood maar een bak koffie. :crazy: :D

hifiman

Citaat van: kermit op december 21, 2009, 16:41:42
En als je het niet goed uitlegt krijg je ook geen kerstbrood maar een bak koffie. :crazy: :D
:baaa:

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Citaat van: Audioloog op december 21, 2009, 11:41:58
Kan met jouw speler ook als het goed is  ;)

Is met de tvix zelfs veel simpeler dan met de Dune.

Searcher : Download tvixie. Hang de tvix met USB aan je PC en start tvixie. Browse naar de media files en zeg hem dat ie de plaatjes moet halen : Klaar is Searcher :)

riwi

Met tvixie gemaakt en handmatig voor Dune aangepast :

Davey


hifiman

Vandaag nog even wat extra X10 spul besteld om zo ook de lichten in het keukengedeelte te kunnen bedienen/dimmen vanaf den luie stoel  ;D

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman


tiptop

Tjonge zeg.

het wordt bij jouw straks meer computer dan audio. Ik begrijp helemaal niks meer van die verhalen hier. :'( :nopompom:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Kjelt

Citaat van: Audioloog op december 22, 2009, 15:03:16
Vandaag nog even wat extra X10 spul besteld om zo ook de lichten in het keukengedeelte te kunnen bedienen/dimmen vanaf den luie stoel  ;D
Welk merk? Marmitek?

hifiman

Citaat van: tiptop op december 22, 2009, 20:21:36
Tjonge zeg.

het wordt bij jouw straks meer computer dan audio. Ik begrijp helemaal niks meer van die verhalen hier. :'( :nopompom:
Valt mee hoor, had ooit meer dan 10 computers in huis, nu nog maar drie  :D

Maar even zonder dollen, op dat scriptje na valt het allemaal toch wel mee?  :whatsthat:

hifiman

Citaat van: Kjelt op december 22, 2009, 20:42:29
Welk merk? Marmitek?
Nee eigen huismerk, oftewel marmitek zonder marmitek logo  ;)

hifiman

Gisteren mijn X10 inbouw dimmer en inbouw schakelaar binnen gekregen zodat ik ook het keukenlicht en eettafel licht middels X10 zou kunnen bedienen. Helaas blijkt dat ik er niks aan heb  :-\ Ik mis 1 draad in de inbouwdozen (fase, neutraal en schakeldraad benodigd, nu alleen neutraal en schakeldraad). Een extra draad trekken gaat niet lukken zonder het houten verlaagd plafonnetje te slopen waar het verdeelpunt zit, kom er nu dus gewoon niet bij en dat is balen  :ph34r:

Achteraf is het wel logisch, had zelfs nog in de handleiding gekeken vantevoren om dit te checken maar er stond geen woord in over de benodigde extra draad, sterker nog er stond dat je 1:1 je bestaande spul kunt vervangen en dat is dus niet waar. Vervolgens op de marmitek site gecheckt en daar staat wel duidelijk in de manual dat deze extra draad nodig is  :baaa:

hifiman

Zie de foto.

De (zelf aangebrachte) verdeeldoos zit dus onder het houten plafond. De inbouwdozen zitten aan de andere kant van het gipsen (dubbele) muurtje waar de sfeerhaard tegenaan staat. Tweede foto laat zien waar de verdeeldoos zit, het pijpje die de muur ingaat gaat het dus om :P

dre73

een goede monteur zou......
en iets met bereikbaar houden ::)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

celerontje

Tja, een beetje ''eigen schuld''... :(
Soms denk je: Lekker makkelijk, ik hoef er toch nooit meer bij... DAT DACHT JE! :D

Hoe zit dat houten plafondje in elkaar?
Schroeven?
Kan je niet een paar planken eraf schroeven?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Kjelt

Hi audioloog aangezien de fase alleen benodigd is om het X10 printje te voeden (paar mA) kun je een hele dunne (0,5mm2) doorzichtige (maar wel 230V proof) draadje trekken, dat zul je nauwelijks zien (alleen omdat je weet dat het er zit)  ;)

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: dre73 op december 24, 2009, 10:46:25
een goede monteur zou......
en iets met bereikbaar houden ::)
Mee eens, echter ik ben geen monteur en heb dit met hulp gebouwd (lees: die ander bouwde en ik hielp  :D ).

hifiman

Citaat van: celerontje op december 24, 2009, 12:01:08
Tja, een beetje ''eigen schuld''... :(
Soms denk je: Lekker makkelijk, ik hoef er toch nooit meer bij... DAT DACHT JE! :D
2x Yep  :baaa:

Citaat van: celerontje op december 24, 2009, 12:01:08
Hoe zit dat houten plafondje in elkaar?
Schroeven?
Kan je niet een paar planken eraf schroeven?
Spijkertjes zonder kop  :-X Natuurlijk valt de hele boel wel te slopen en weer op te bouwen, maar ja, is het dat waard  :confused:

hifiman

Citaat van: Kjelt op december 24, 2009, 12:15:11
Hi audioloog aangezien de fase alleen benodigd is om het X10 printje te voeden (paar mA) kun je een hele dunne (0,5mm2) doorzichtige (maar wel 230V proof) draadje trekken, dat zul je nauwelijks zien (alleen omdat je weet dat het er zit)  ;)
Hoi Kjelt,

Een creatief en praktisch idee, echter ik vind het een beetje beun om het zo te doen eigenlijk, geloof er ook niks van dat je het niet zou zien  :sneaky2:

Groetjes,

Ronald

celerontje

Wie is ''die ander''?
Heb je een mooi klusje voor hem! :devil:

Btw, fase draad gebruik je niet alleen voor het voeden van de X10 schakelaar, maar ook voor de stroom van de lamp.
Want die X10 schakelaar vervangt de gewone schakelaar, de gewone schakelaar is dan alleen nog maar voor de bediening van de X10 schakelaar.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op december 24, 2009, 16:31:36
Wie is ''die ander''?
Heb je een mooi klusje voor hem! :devil:
Haha  :D Overigens heb ik de elektra zelf gedaan  :-X