hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

advr

Citaat van: Audioloog op oktober  1, 2009, 14:51:18
Hallo Ad,

Ik denk niet dat je nas voldoende cpu resources zal hebben voor deze polyphase upsampling, ik red het maar net met een dual core 2 GHz cpu..

Desalniettemin zou je het kunnen proberen, mits het mogelijk is om sox erop te installeren..

Groetjes,

Ronald

Ik zal me eens in SOX verdiepen. ;D

Het proberen van dit soort dingen is wel leuk, I'll give it a try!

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op oktober  1, 2009, 14:56:31
Ik ken geen enkel muziekstuk wat ik de hele dag door  zou willen horen.... :tongue2:
Daar heb jij dan ook weer gelijk in  :baaa:  ;)

hifiman

Citaat van: Kjelt op oktober  1, 2009, 15:03:26
Hey ik zie dat je je bestemming bereikt hebt! Mooi! Mag het topic nou dicht voor het aantal pagina's niet meer in een byte past?  :D
Ik werk met 16 bits adressering dus kan nog even doorgaan  ^-^

hifiman


hifiman

Overigens, na een paar filmpjes gekeken te hebben, kan ik nu toch wel stellen dat het geluid met filmkijken er sinds de komst van de Avatars ook significant op vooruit gegaan is  :smile: Niet zozeer in termen als "spectaculairder", maar meer op het gebied van ruimtelijkheid en een betere "integratie" met de achterspeakers.  :thumbs-up:

hifiman

Citaat van: advr op oktober  1, 2009, 15:20:31
Ik zal me eens in SOX verdiepen. ;D

Het proberen van dit soort dingen is wel leuk, I'll give it a try!

Ad.
Hoi Ad,

Zie net dat er ook een windows executable op de sox pagina staat, je kunt dus direct aan de slag ermee, mocht dat je ambitie voor komend weekend  zijn  ;)

Groetjes,

Ronald

advr

Hoi Ronald,

In de windows omgeving doe ik niets met audio, dat gaat echt via mijn Freenas server. Maar toch bedankt.

Morgen zal ik eens wat gaan kloten. Ben nu bezig om fuppes aan de gang te krijgen.

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: advr op oktober  2, 2009, 14:40:35
Hoi Ronald,

In de windows omgeving doe ik niets met audio, dat gaat echt via mijn Freenas server. Maar toch bedankt.
O ja das waar ook, het zal de leeftijd zijn  :-X  ;)

Citaat van: advr op oktober  2, 2009, 14:40:35
Morgen zal ik eens wat gaan kloten. Ben nu bezig om fuppes aan de gang te krijgen.
:google: FUPPES is a free, multiplatform UPnP A/V Media Server.
Naais!  :)

Davey

Citaat van: Audioloog op oktober  1, 2009, 16:13:19
Daar heb jij dan ook weer gelijk in  :baaa:  ;)

Hahaha, ik heb het idee toch wel eens maar na 5 keer word je het toch zat  :D

advr

Citaat van: Audioloog op oktober  2, 2009, 14:42:56
O ja das waar ook, het zal de leeftijd zijn  :-X  ;)
:google: FUPPES is a free, multiplatform UPnP A/V Media Server.
Naais!  :)

zeker nice, hiermee kan ik op mij iPod touch mijn gehele muziekzooi afspelen. met plugplayer. werkt op zich goed alleen heb ik nu alleen ruis terwijl de mp2 goed gaat. ergens gaat een encoding nog niet goed. :dozingoff:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Vandaag ga ik gezellig met forumlid Harry HT naar  de bibliotheek om  nieuwe muziek te ontdekken  :angel:

hifiman

Citaat van: advr op oktober  2, 2009, 18:05:20
zeker nice, hiermee kan ik op mij iPod touch mijn gehele muziekzooi afspelen. met plugplayer. werkt op zich goed alleen heb ik nu alleen ruis terwijl de mp2 goed gaat. ergens gaat een encoding nog niet goed. :dozingoff:
Met de ruis/signaal verhouding zit het wel snor dus  ;)

frank2

Citaat van: Audioloog op oktober  3, 2009, 09:18:20
Vandaag ga ik gezellig met forumlid Harry HT naar  de bibliotheek om  nieuwe muziek te ontdekken  :angel:

ik luister meestal nieuwe muziek af via het muziekweb en dan haal ik het op in de bibliotheek. Trouwens erf prettig dat je tegenwoordig alles gratis (muziek dvd en cd) kunt lenen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

hifiman

Citaat van: frank2 op oktober  3, 2009, 15:53:26
ik luister meestal nieuwe muziek af via het muziekweb en dan haal ik het op in de bibliotheek. Trouwens erf prettig dat je tegenwoordig alles gratis (muziek dvd en cd) kunt lenen.
Gratis??  :eh:

hifiman

En even een nieuwe overzichtsfoto.  ^-^

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op oktober  4, 2009, 14:33:56
En even een nieuwe overzichtsfoto.  ^-^

Die foto doet je scherm onrecht aan....





Dat scherm is ZOVEEL groter in werkelijkheid! 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

celerontje

De woonkamer lijkt te groot op de foto, en daardoor het scherm in verhouding te klein! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

S@m

Citaat van: celerontje op oktober  4, 2009, 23:40:15
De woonkamer lijkt te groot op de foto, en daardoor het scherm in verhouding te klein! ;)

'Audioloog op reis door makelaarsland, bestemming...een kleinere woonkamer'

hifiman

Citaat van: Audiofiel op oktober  4, 2009, 23:39:35
Dat scherm is ZOVEEL groter in werkelijkheid! 8)
Dat hangt helemaal af van het formaat scherm dat jij aan je computer hebt hangen!  :D

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Ejorne


hifiman

Citaat van: frank2 op oktober  5, 2009, 10:08:16
ja is tegenwoordig gratis
Na sluitingstijd dan zeker  :-X  ;)

Heb afgelopen weekend anders nog 1,90 per cd betaald.

frank2

In Almelo is het sinds enkele weken gratis, ook als je cd's uit Rotterdam laat komen. Het was trouwens 1,50 euro. Ik ben er erg blij mee, nieuwe muziek ontdekken, net zoveel me nemen als je zelf wilt, ik had laatst 10 cd's bij me, mag allemaal.
Een erg goede set van de bieb.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

advr

Citaat van: frank2 op oktober  5, 2009, 10:28:50
In Almelo is het sinds enkele weken gratis, ook als je cd's uit Rotterdam laat komen. Het was trouwens 1,50 euro. Ik ben er erg blij mee, nieuwe muziek ontdekken, net zoveel me nemen als je zelf wilt, ik had laatst 10 cd's bij me, mag allemaal.
Een erg goede set van de bieb.

dat mogen ze in Den Bosch ook eens gaan doen :music:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster