Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

flakkees

ik zou gaten kunnen boren in de bodem van de kast en zo de sub op eigen pootjes laten staan
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Gokhan

Hallo,

Ik heb interesse in een XXLS400 van BK Electronics, schijnt een super goede subwoofer te zijn.
Enig nadeel is dat ik de subwoofer vanuit ENG moet importeren en dat ik hierbij geen ervaring mee heb.

Dus mijn vraag aan jullie is, hoe zit het met de voltage, stekkers etc?
Is het nadelig om een reisstekker te gebruiken voor de sub aangezien het met een engelse stekker meegeleverd wordt. 
Ik heb begrepen dat de voltage in ENG het zelfde is als in NL dus ik neem aan dat dit geen problemen zal veroorzaken?






Gokhan

Citaat van: morca op juli 21, 2016, 14:28:47
Ik zou forumlid RA subs dit even vragen .
Die was jarenlang de importeur van dit merk.

thanks! gedaan :)


yorkie13

Gewoon kopen en zelf Eurostekker kopen als ze de verkeerde bijleveren.

Ejorne

Is de prijs aantrekkelijk om deze vanuit Engeland te importeren? Of is er wellicht iets verkrijgbaar in Nederland voor hetzelfde bedrag dat minstens net zo goed is?

DofN

Hoe doe je een goede impulsemeting (in REW)?

Ik heb hier een wel handzaam linkje (https://www.minidsp.com/applications/acoustic-measurements/loudspeaker-measurements), maar ik dacht begrepen te hebben dat als je het impulsegedrag wil meten, je dit met 1 luidspreker doet, met de mic op een kleine afstand van de woofer?

Heeft iemand een korte uitleg?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

RalphH

Dit gaat over luidsprekerontwerp, is dat wat je zoekt? Maw, ben je zelf luidsprekers aan het ontwikkelen?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

DofN

Nee, (nog) niet :)

Ik wil gewoon graag weten hoe ik een step resonse meting doe mbv REW, met name moet ik weten waar ik de microfoon plaats, op welke afstand tot de unit als ik de unit afzonderlijk wil meten, en op welke afstand als ik de luidspreker als geheel wil meten?

En wat ik moet doen in REW: ik zou denken dat ik een impulse meting moet doen, maar dan verschijnen er uberhaupt geen meetresultaten in de impulse tab.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software


DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software


DofN

Dat zal ik doen, ik denk dat hij het me a.s. woensdag wel laat zien.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

martien

Bij deze een meting van mijn setup, ik vind met name dat van 500 tot 2000hz er wat grote pieken in zitten.
Zou dit met okoestische panelen op de eerste reflectie punten wat verminderd kunnen worden?
schuin achter de luidsprekers in de hoeken tegen de voorwand aan kan ik ook wat paneeltjes kwijt.
Of is dit wat kort door de bocht? En kun je niet lukraak panelen ophangen?
Ik zit te denken aan deze panelen; GIK acoustics 242, deze stonden in de openingspost.
Nu heb ik dsp toegepast tot 500hz wat eigenlijk al behoorlijk hoog is volgens mij.

morca

Panelen op de eerste reflectie punten ophangen is niet lukraak werken .
Vaak krijg je wat meeer rust en detail in het geluid.
Dus ik zeg doen.

Of het die pieken aanpakt weet ik niet,maar je zal het zeker horen .

RalphH

Pieken lijken me eerder een speaker-eigenschap/plaatsingsdingetje, panelen zullen hier niet veel in doen.

Verder is de ruimte wat dempen/reflectiepunten aanpakken, altijd goed natuurlijk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

martien

Bedankt voor je hulp, met lukraak doelde ik meer op de panelen schuin achter de luidsprekers eigenlijk.
Maar voor die eerst reflectiepunten zijn alle panelen geschikt?
http://gikacoustics.co.uk/product/freestand-acoustic-panel-gobo/
ik doel op deze, die kan ik wegzetten als ik geen muziek luister namelijk.
voor de vaste dacht ik aan deze;
http://gikacoustics.co.uk/product/gik-acoustics-242-acoustic-panel/

RalphH

Heb hier ook 242's hangen overigens, doen t prima. Zelfknutsel = wel veeeel goedkoper.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

martien

Citaat van: RalphH op augustus  9, 2016, 13:54:04
Pieken lijken me eerder een speaker-eigenschap/plaatsingsdingetje, panelen zullen hier niet veel in doen.

Verder is de ruimte wat dempen/reflectiepunten aanpakken, altijd goed natuurlijk.

Plaatsing maakt inderdaad veel verschil, speakers tegen de voorwand gaf een heel ander resultaat.
Dan moet ik dus ook verder met schuiven.

Staaled

In dat gebied zijn het of reflecties of de speakers.

Je zou eens dichtbij, omtrent 1 meter voor de speaker, moeten meten.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

martien

Citaat van: RalphH op augustus  9, 2016, 13:59:46
Heb hier ook 242's hangen overigens, doen t prima. Zelfknutsel = wel veeeel goedkoper.

ik ben ook via jouw tip in dit topic bij die platen gekomen haha.
zelf knutselen is wel veel goedkoper ja maar daar heb ik de tijd/zin eigenlijk niet zo voor ben ik bang.
En deze set van 3 vaste panelen en 2 op een standaard voor 600 euro geleverd vond ik eigenlijk nog meevallen.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

martien

Citaat van: Staaled op augustus  9, 2016, 14:02:05
In dat gebied zijn het of reflecties of de speakers.

Je zou eens dichtbij, omtrent 1 meter voor de speaker, moeten meten.

ok, probeer ik even.
blauw is 1 meter voor de linker en rood 1 meter voor de rechter.
beide speakers en de sub open.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)