Zef's HT --->> Kijkgenot

Gestart door Zefanja, oktober 5, 2010, 17:49:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HTip

Klinkt heel bekend. Ik moest ook wennen aan het karakter van inakustik. Maar daarna klinkt het allemaal erg goed. Inspelen is echt nodig en kan ca. 100 uur duren, waarna het karakter niet meer veranderd.

Veel plezier met je nieuwe geluid en al je CD's opnieuw beluisteren :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: HTip op november  6, 2011, 23:21:26
Klinkt heel bekend. Ik moest ook wennen aan het karakter van inakustik. Maar daarna klinkt het allemaal erg goed. Inspelen is echt nodig en kan ca. 100 uur duren, waarna het karakter niet meer veranderd.

Veel plezier met je nieuwe geluid en al je CD's opnieuw beluisteren :music:

Het is idd even wennen, maar als het karakter kabels zo blijft en beter word dan ben ik super tevreden.
Hoop alleen dat het dus niet "te" gaat worden.

Ik zat gister de Eagels te luisteren en dat was genieten.
Er vielen me dingen op die ik nog nooit zo duidelijk of zelfs niet had gehoord.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Ook heel herkenbaar ;) Ik denk niet dat de kabel "te" zal worden en hoop voor je dat het een blijvertje is.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Mooi toch! Goed referentiecdtje ook die Eagles ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

Citaat van: HTip op november  7, 2011, 18:33:40
Ook heel herkenbaar ;) Ik denk niet dat de kabel "te" zal worden en hoop voor je dat het een blijvertje is.

Ik heb wel gemerkt dat de bas een stuk zwaarder is geworden.
Zelfs op een volume van -50db hoor je hem nog flink. Hangt natuurlijk ook van de bron af, maar het viel wel op.
Bij het tv kijken via de decoder is de bas zwaar, bij muziek ook maar niet zo als bij tv en bij film heb ik het eigenlijk nog niet getest.
Heb tot nu toe eigenlijk alleen maar muziek geluisterd.
Uiteindelijk zal het geen probleem zijn/worden, want de sub zal het grootste gedeelte van de bas spelen.

Maar vooralsnog is de kabel zeker een blijvertje.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

#455
Citaat van: Etiennevh op november  7, 2011, 20:03:08
Mooi toch! Goed referentiecdtje ook die Eagles ;)

Dat is het zeker. Blijft een heerlijke CD om te luisteren, hoe vaak ik hem ook gehoord heb.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Citaat van: Madhouse op november  4, 2011, 16:10:16
Ja idd, een erg mooie nieuwe (maar dure) hobby  :D

Maruh nieuwe hobby???
Duurder dan HT?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Citaat van: Zefanja op november  8, 2011, 11:31:37
Ik heb wel gemerkt dat de bas een stuk zwaarder is geworden.
Zelfs op een volume van -50db hoor je hem nog flink. Hangt natuurlijk ook van de bron af, maar het viel wel op.
Bij het tv kijken via de decoder is de bas zwaar, bij muziek ook maar niet zo als bij tv en bij film heb ik het eigenlijk nog niet getest.
Heb tot nu toe eigenlijk alleen maar muziek geluisterd.
Uiteindelijk zal het geen probleem zijn/worden, want de sub zal het grootste gedeelte van de bas spelen.

Maar vooralsnog is de kabel zeker een blijvertje.
De bassen worden, als het goed is, met inspelen strakker en minder in-your-face. De dynamiek van de kabel wordt ook nog beter. Hoor je reeds verschil met inspelen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: HTip op november  9, 2011, 11:32:16
De bassen worden, als het goed is, met inspelen strakker en minder in-your-face. De dynamiek van de kabel wordt ook nog beter. Hoor je reeds verschil met inspelen?

Ik heb de afgelopen paar dagen niet veel kunnen luisteren.
Het is momenteel stervens druk op het werk en werk me een slag in de rondte.
Maar probeer wel elke dag even Maria Mena te luisteren en dan het nummer Viktoria.
Ik ken dat nummer inmiddels vrij goed en merk dat het steeds opener begint te klinken.
Scherpe randje begint er af te gaan en de muziek komt steeds meer naar je toe, ook op de lagere volumes.
In de bas heb ik nog niet veel verandering gemerkt. Weet alleen dat het nog wel iets strakker kan.
Maar moet zeggen dat ik er met muziek niet veel last van heb gehad, de zware bassen merk ik vooral bij games en tv.
Gister even getest met een film en dan wel The Green Lantern (erg leuke film trouwens) en daar was de bas naar mijn mening niet buiten proportie.
maar idd moet het nog wel wat strakker.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

De kabels hangen er nu ongeveer 2 weken tussen en ben er heel erg tevreden mee.
Muziek is heel gedetailleerd zonder vermoeiend te worden en de bas gaat mooi diep en is gecontrolleerd.
veel muziek opnieuw aan het beleven.
Ook film kijken is een genot en ook daar veel detail. Alle kleine dingen hoor je.

En omdat deze kabels zo goed bevallen ben ik van plan om voor de achterste speakers voor de LS-602 te gaan en voor de center weet ik het nog niet zeker.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Citaat van: Zefanja op november 18, 2011, 12:58:35
De kabels hangen er nu ongeveer 2 weken tussen en ben er heel erg tevreden mee.
Muziek is heel gedetailleerd zonder vermoeiend te worden en de bas gaat mooi diep en is gecontrolleerd.
veel muziek opnieuw aan het beleven.
Ook film kijken is een genot en ook daar veel detail. Alle kleine dingen hoor je.

En omdat deze kabels zo goed bevallen ben ik van plan om voor de achterste speakers voor de LS-602 te gaan en voor de center weet ik het nog niet zeker.
Goed om te horen, mooie upgrade dus!  :thumbs-up:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Zefanja op november 18, 2011, 12:58:35
De kabels hangen er nu ongeveer 2 weken tussen en ben er heel erg tevreden mee.
Muziek is heel gedetailleerd zonder vermoeiend te worden en de bas gaat mooi diep en is gecontrolleerd.
veel muziek opnieuw aan het beleven.
Ook film kijken is een genot en ook daar veel detail. Alle kleine dingen hoor je.
Leuk dat je keuze goed is uitgepakt. Het klinkt allemaal erg herkenbaar en is ook het karakter van de B&W-serie van inakustik.

Citaat
En omdat deze kabels zo goed bevallen ben ik van plan om voor de achterste speakers voor de LS-602 te gaan en voor de center weet ik het nog niet zeker.
Als je dit van plan bent, dan ook meteen de center. Ik heb ook de center en rears met een lagere versie uitgevoerd. In mijn geval de LS-1002.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: Martijn90 op november 18, 2011, 13:39:24
Goed om te horen, mooie upgrade dus!  :thumbs-up:

Ja zeker. Het pakt beter uit dan ik had durven verwachten.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Citaat van: HTip op november 18, 2011, 14:41:40
Leuk dat je keuze goed is uitgepakt. Het klinkt allemaal erg herkenbaar en is ook het karakter van de B&W-serie van inakustik.
Ben er erg blij mee en had dit eigenlijk ook niet verwacht.
Het karakter past goed bij wat ik zoek.
Ook het hoog en mid hoog komen heel mooi uit de speakers.
Mooi rond en heel helder, zonder schel te worden.

CitaatAls je dit van plan bent, dan ook meteen de center. Ik heb ook de center en rears met een lagere versie uitgevoerd. In mijn geval de LS-1002.
Ja dat is ook mijn plan. Ik wist nog niet zeker, maar na dat ik dat berichtje gepost had wist ik het ineens.
Voor de center ga ik denk ik voor LS-1002 en de rears de LS-602.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Citaat van: Zefanja op november 18, 2011, 15:27:53
Ben er erg blij mee en had dit eigenlijk ook niet verwacht.
Het karakter past goed bij wat ik zoek.
Ook het hoog en mid hoog komen heel mooi uit de speakers.
Mooi rond en heel helder, zonder schel te worden.
Ja dat is ook mijn plan. Ik wist nog niet zeker, maar na dat ik dat berichtje gepost had wist ik het ineens.
Voor de center ga ik denk ik voor LS-1002 en de rears de LS-602.
Zou ik ook doen in jou geval, je fronts + center is toch bet belangrijkste. Van Philip snap ik zijn keuze voor de center ook, aangezien hij voor de center heel wat meer metertjes nodig heeft dan jij.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Citaat van: Martijn90 op november 18, 2011, 15:49:33
Zou ik ook doen in jou geval, je fronts + center is toch bet belangrijkste. Van Philip snap ik zijn keuze voor de center ook, aangezien hij voor de center heel wat meer metertjes nodig heeft dan jij.

Voor de center kan ik het me idd veroorloven om ook een wat duurdere kabel te gebruiken.
Voor de rears heb ik 2 x 10m nodig, omdat de kabel helemaal langs de randen van de kamer moet en 2 x 10m is al een flink bedrag.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

#466
Citaat van: Zefanja op november 18, 2011, 16:00:51
Voor de center kan ik het me idd veroorloven om ook een wat duurdere kabel te gebruiken.
Voor de rears heb ik 2 x 10m nodig, omdat de kabel helemaal langs de randen van de kamer moet en 2 x 10m is al een flink bedrag.
Goede overweging. Het kan ook geen kwaad dat de kabel van een lager type is. Homogeniteit van de bubble zit 'm in het karakter van de kabel. Ik dacht trouwens dat de LS-602 de minste was van de hele Referenz-serie. Ik zal even in mijn topic zoeken...

EDIT: Gevonden! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg1639971#msg1639971. Volgens Maximus_Aurelius is de 502 een betere keuze.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: HTip op november 20, 2011, 00:06:05
Goede overweging. Het kan ook geen kwaad dat de kabel van een lager type is. Homogeniteit van de bubble zit 'm in het karakter van de kabel. Ik dacht trouwens dat de LS-602 de minste was van de hele Referenz-serie. Ik zal even in mijn topic zoeken...

EDIT: Gevonden! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg1639971#msg1639971. Volgens Maximus_Aurelius is de 502 een betere keuze.

Nadeel van de LS-502 is dat ik de speakers dan niet bi-wire kan aansluiten.
Of maakt dat niet uit voor de rears? Ik zou dan wel verbindingsbruggen maken met de zelfde kabel.
Ik zal niet veel muziek in surround luisteren, eigenlijk alleen film.
Voor de center komt er sowieso een hoger type.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Citaat van: Zefanja op november 21, 2011, 10:35:30
Nadeel van de LS-502 is dat ik de speakers dan niet bi-wire kan aansluiten.
Of maakt dat niet uit voor de rears? Ik zou dan wel verbindingsbruggen maken met de zelfde kabel.
Ik zal niet veel muziek in surround luisteren, eigenlijk alleen film.
Voor de center komt er sowieso een hoger type.
Ik heb mijn fronts ook single wire met bruggen en dat klinkt zeker niet verkeerd. Het voordeel van bi-wire is het elimineren van de bruggen, maar ik denk dat je dat met de rears niet snel zult kunnen onderscheiden.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: HTip op november 29, 2011, 16:38:26
Ik heb mijn fronts ook single wire met bruggen en dat klinkt zeker niet verkeerd. Het voordeel van bi-wire is het elimineren van de bruggen, maar ik denk dat je dat met de rears niet snel zult kunnen onderscheiden.

Daar heb misschien wel een punt. Voor films zal het denk ik idd niet veel uitmaken, misschien met muziek iets meer.
De rears moet ik nog even over nadenken. Voor de center zal er zo goed als zeker een LS 1002 tussen komen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

De In-Akustik zitten er nu inmiddels ongeveer een maand tussen.
Ik kan niks anders zeggen dan dat ik er zeer tevreden mee ben.
Geniet heel erg van de geluidskleur en ben heel veel muziek opnieuw aan het beleven.

Maar nu ik dus nieuwe kabels heb is er een setje kabels vrij gekomen.
Dus als iemand een geïnteresseerd is of iemand anders weet dan staan ze hier:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=118143.0
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Nog een klein nieuwtje.
Als het goed is word dit weekend mijn tv opgehangen en dan komt de center speaker er eindelijk bij te staan.  :pompom:
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Xander32

Citaat van: Zefanja op december  7, 2011, 12:08:09
Nog een klein nieuwtje.
Als het goed is word dit weekend mijn tv opgehangen en dan komt de center speaker er eindelijk bij te staan.  :pompom:
Langzaam maar zeker komt daar het einde in zicht (¿).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Zefanja

Citaat van: Xander32 op december  7, 2011, 13:41:20
Langzaam maar zeker komt daar het einde in zicht (¿).


Sander.

Ja eindelijk!!!
Hierna alleen de subdude en de stands. Als die er zijn staat de set in ieder geval.
Daarna finetunen als in waarschijnlijk nog een antimode en de resterende kabels vervangen.
De LS kabels voor de rears ga ik proberen gelijk met de stands aan te schaffen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Kun je binnenkort dus weer echt van surround genieten :pompom:

Wensenlijstje wordt zo ook steeds korter...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive