Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mitch--

Citaat van: VANZOMERENG op mei 11, 2021, 12:32:49
Wat is er op tegen om wellicht deze JBL HDI1600's als eindstation te houden.  Dit is 1 v/d weinige speakers waarop ik bij jou meer affiniteit
en blijdschap bespeurde dan alleen maar kortstondige enthousiasme.  Is ie te goedkoop, geen high-end genoeg ???  :butbut:

Ik zou zeggen houden !, want deze speakers brachten jou "live-feeling" en meer heeft een mens toch niet nodig.
(naast een mooie vrouw en af en toe een pot bier)

Of op zijn minst, houdt deze speaker er dan gewoon altijd bij, als mogelijke overbruggingsoplossing voor de 178 mogelijke aanstaande
luidsprekerwisselingen, die ongetwijfeld nog zullen volgen.  :D

Zijn te goedkoop  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Volgens mij was het de 'verfijning' die Huub miste bij de JBL's, ik snap wel wat hij daarmee bedoelt, maar daar komt zo veel lol in de plaats voor terug dat je die 'verfijning' snel vergeten bent (imo)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Alsof ze nooit zijn weggeweest... Klinkt al gelijk meeslepend (en wat weinig geraffineerd).

Hier zal ik het een paar maanden mee moeten doen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Deze gewoon houden en helemaal niet upgraden. Staan garant voor heel veel luisterplezier!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Carrol

Citaat van: HuubF op mei 11, 2021, 13:59:30
Alsof ze nooit zijn weggeweest... Klinkt al gelijk meeslepend (en wat weinig geraffineerd).

Hier zal ik het een paar maanden mee moeten doen.

Het blijven mooie speakers
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

HuubF

Citaat van: Carrol op mei 11, 2021, 14:13:03
Het blijven mooie speakers

Het komt er op de foto niet zo uit, maar de wat smoezelig-grijze bozige speakers staan werkelijk prachtig op de smetteloos witte stands.  :wub:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Citaat van: HuubF op mei 11, 2021, 13:59:30
Alsof ze nooit zijn weggeweest... Klinkt al gelijk meeslepend (en wat weinig geraffineerd).

Hier zal ik het een paar maanden mee moeten doen.
De Spedors zijn reeds verkocht?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Hannibal_

Citaat van: HuubF op mei 11, 2021, 13:59:30
Alsof ze nooit zijn weggeweest... Klinkt al gelijk meeslepend (en wat weinig geraffineerd).

Hier zal ik het een paar maanden mee moeten doen.

Het gaat snel!
en ehhhhhh ... wat is dat blauwe sproei flesje voor tweak?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

HuubF

Citaat van: Hannibal_ op mei 11, 2021, 14:49:08
Het gaat snel!
en ehhhhhh ... wat is dat blauwe sproei flesje voor tweak?

Oh dat is een tweak om het vuil van de vorige eigenaar te verwijderen!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Mitch-- op mei 11, 2021, 12:47:00
Zijn te goedkoop  ;)

Een beetje een holle kreet uit de krochten van de goed=goed-genoeg beweging. :devil:

Hoewel je enorm moet uitkijken durf ik wel te beweren dat de meeste hifi-waar is naar zijn geld.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Jumping Jack

Citaat van: HuubF op mei 11, 2021, 14:22:48
Haha nee die staan in de gang zachtjes te vloeken.

waarom konden ze niet gewoon blijven staan?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

HuubF

Citaat van: Jumping Jack op mei 11, 2021, 16:12:18
waarom konden ze niet gewoon blijven staan?

Er is maar plek voor één setje tegelijk. Natuurlijk wilde ik de JBL's even horen. Ik sluit niet uit dat de Spendors over een paar dagen weer gewoon 1e speaker zijn totdat ze zijn verkocht.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Citaat van: HuubF op mei 11, 2021, 16:19:14
Er is maar plek voor één setje tegelijk. Natuurlijk wilde ik de JBL's even horen. Ik sluit niet uit dat de Spendors over een paar dagen weer gewoon 1e speaker zijn totdat ze zijn verkocht.
liever jij dan ik. Kijk er altijd tegenop als ik speakers moet verplaatsen, vooral dan om ze achteraf terug correct te zetten. Het is niet even gewoon neerzetten ongeveer, want plaatsing heeft toch nogal invloed :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

CZ79

Nou is dat met de JBLs iets minder nauwkeurig lijkt het vanwege de brede uitstraling
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Citaat van: katwax op mei 11, 2021, 17:01:05
liever jij dan ik. Kijk er altijd tegenop als ik speakers moet verplaatsen, vooral dan om ze achteraf terug correct te zetten. Het is niet even gewoon neerzetten ongeveer, want plaatsing heeft toch nogal invloed :)

Die van jou zijn ook behoorlijk zwaarder.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

toetertje


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

toetertje

Citaat van: HuubF op mei 11, 2021, 19:00:29
Yep.

Ik had naar aanleiding van dit topic een vriend van mij getipt over de jbl's,
Hij heeft een luisterafspraak gemaakt voor zaterdag in Hoorn. Dat gaat ie niet leuk vinden.  8)

HuubF

Citaat van: toetertje op mei 11, 2021, 19:16:37
Ik had naar aanleiding van dit topic een vriend van mij getipt over de jbl's,
Hij heeft een luisterafspraak gemaakt voor zaterdag in Hoorn. Dat gaat ie niet leuk vinden.  8)

Oh shit. Ze gaan er zowiezo over een tijdje uit dus als hij geduld heeft...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Het algoritme dat Marktplaats gebruikt om advertenties speciaal voor mij te zoeken selecteert ook op vorm. Ik zweer dat ik niet gezocht heb op wc-brillen of wasmachines! Wel op speakers.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: HuubF op mei 11, 2021, 19:36:25
Het algoritme dat Marktplaats gebruikt om advertenties speciaal voor mij te zoeken selecteert ook op vorm. Ik zweer dat ik niet gezocht heb op wc-brillen of wasmachines! Wel op speakers.  :worship:
Vraag me af hoe die algoritmes werken?
Ik krijg regelmatig schaars geklede dames voorgeschotel  :wow:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

toetertje

Citaat van: HuubF op mei 11, 2021, 19:19:09
Oh shit. Ze gaan er zowiezo over een tijdje uit dus als hij geduld heeft...

Kun jij natuurlijk niets aan doen, maar slordig van de verkoper.  :blush:

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op mei 11, 2021, 19:50:34
Vraag me af hoe die algoritmes werken?
Ik krijg regelmatig schaars geklede dames voorgeschotel  :wow:

Op Marktplaats??  :pompom: :worship: :clapping: :headbanging:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: HuubF op mei 11, 2021, 19:54:26
Op Marktplaats??  :pompom: :worship: :clapping: :headbanging:
Yep, jij zit op de verkeerde (minder spannende) versie van "marktplaats"  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD