Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Ik dien nog een keuze te maken tussen lan of wlan, indien dat laatste dan wil ik toch een PF lan isolator uitproberen.

Citaat van: Mitch-- op maart 20, 2021, 09:53:39
heb alles er tussen uit gesloopt, dure stekkerblok weg, action blokje terug, en warempel voor mij klinkt het beter, less is more ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Mitch-- op maart 20, 2021, 09:53:39
heb alles er tussen uit gesloopt, dure stekkerblok weg, action blokje terug, en warempel voor mij klinkt het beter, less is more ;)

Hangt vooral van je DAC af, lijkt me.
Hoe goed is die van zichzelf ontkoppeld
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

toetertje

Wat is eigenlijk het grote verschil tussen de 851n en de cxn v2?

HuubF

Citaat van: toetertje op maart 20, 2021, 10:03:14
Wat is eigenlijk het grote verschil tussen de 851n en de cxn v2?

En de Edge. ;D

Tsja, 3 stapjes in prijs en hopelijk ook in prestaties. De 851n klinkt in ieder geval spetterend.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Citaat van: HuubF op maart 20, 2021, 10:07:40
En de Edge. ;D

Tsja, 3 stapjes in prijs en hopelijk ook in prestaties. De 851n klinkt in ieder geval spetterend.

Altijd mijn ervaring met CA, spetterend en indrukwekkend op het eerste gezicht, bij langer luisteren klonk het mij te 'hifi-ig' en gaat dit bombastische snel overheersen en onrust stoken, maak geen overhaaste beslissing is mijn tip :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Waar zijn de tijden gebleven dat er op iedere serieuze versterker een loudness knopje zat.

Citaat van: Mitch-- op maart 20, 2021, 10:10:28
Altijd mijn ervaring met CA, spetterend en indrukwekkend op het eerste gezicht, bij langer luisteren klonk het mij te 'hifi-ig' en gaat dit bombastische snel overheersen en onrust stoken, maak geen overhaaste beslissing is mijn tip :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Citaat van: Mitch-- op maart 20, 2021, 10:10:28
Altijd mijn ervaring met CA, spetterend en indrukwekkend op het eerste gezicht, bij langer luisteren klonk het mij te 'hifi-ig' en gaat dit bombastische snel overheersen en onrust stoken, maak geen overhaaste beslissing is mijn tip :)

I know. Tot nu toe gaat het goed, naar die volheid van instrumenten en stemmen was ik juist op zoek. Dat is iets wat je niet zo maar kan realiseren met wat DSP. Ik kan altijd nog de Naim nDac ertussen zetten om de hifi een beetje te temperen met de Naim sound. Dan hoef ik helemaal nooit meer wat anders.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Of gewoon beiden als bronnen aanhouden, hoeft allemaal niet in serie, maar kan op parallel. Net als vroeger: analoge radio, cassette, CD, Minidisk, dcc. meerdere bronnen is geen schande, hoef je ook niet te kiezen. Inputs zat op de blak toch?
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op maart 20, 2021, 10:47:53
Of gewoon beiden als bronnen aanhouden, hoeft allemaal niet in serie, maar kan op parallel. Net als vroeger: analoge radio, cassette, CD, Minidisk, dcc. meerdere bronnen is geen schande, hoef je ook niet te kiezen. Inputs zat op de blak toch?

Ja kan ook, dan kan ik via de afstandsbedieningen tussen alle mogelijkheden kiezen.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Leeuwarden

Citaat van: toetertje op maart 20, 2021, 10:03:14
Wat is eigenlijk het grote verschil tussen de 851n en de cxn v2?

Geen idee maar ik mocht de cxn2 proberen en die is niet weer teruggegaan. Heel fijn ding als je iets goeds wil waarbij je niet gelijk het gevoel krijgt om verder te zoeken. Ook niet na een tijdje...

HuubF

The plot thickens... als ik de CA 851n als end point gebruik met de Naim als dac verschilt het geluid nauwelijks met de CA compleet. Het is een fractie platter, een fractie minder overdonderend. Kennelijk is het streamergedeelte behoorlijk bepalend voor het geluid.

Maakt niet uit, het Naim tijdperk is hier alweer voorbij. De CA heeft eindelijk gebracht wat ik zocht. En als het verfijnder moet is er altijd de Edge nog.

De JBL HDI1600's waren party-speakers, de Cambridge Audio 851n is een party-streamer.  :clapping:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67

Welke dac zitten er in deze Cambridge 851N ?

Heb net een Cambridge Audio Dacmagic met Wolfsen dac gekocht.

Deze bevalt heel goed en klinkt heel anders dan de Musical Fidelity 24/96 dac.

vanzomereng

Citaat van: Ralf67 op maart 20, 2021, 12:57:06
Welke dac zitten er in deze Cambridge 851N ?

Twin Analog Devices AD1955 24-bit DACs

Het leuke hiervan is, dit kon jij ook weten.... want GOOGLE is ook jouw beste vriend  ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Ralf67

Maar alles op  :google: opzoeken is wel erg saai . :D

Maar zal verder geen vragen meer stellen, want waar is een forum anders voor ?

Later

HuubF

Citaat van: Ralf67 op maart 20, 2021, 12:57:06
Welke dac zitten er in deze Cambridge 851N ?

Heb net een Cambridge Audio Dacmagic met Wolfsen dac gekocht.

Deze bevalt heel goed en klinkt heel anders dan de Musical Fidelity 24/96 dac.

Welke Dacmagic? Er zijn er nogal veel.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67

Daar durf ik hier geen uitspraak over te doen   .

Wordt als domme vraag bestempeld.

Kwabbernoot

Citaat van: Ralf67 op maart 20, 2021, 13:20:39
Maar alles op  :google: opzoeken is wel erg saai . :D

Maar zal verder geen vragen meer stellen, want waar is een forum anders voor ?

Later

Een forum is ervoor om elkaar te feliciteren met de nieuwe aanwinsten en daarnaast ook om "eigen ervaringen" te toetsen aan die van anderen om zo een consensus te bereiken wat betreft weergave eigenschappen om zo een aankoop proberen te rechtvaardigen.
Maar ik kan ernaast zitten.  ::)

Groeten...

HuubF

Citaat van: Ralf67 op maart 20, 2021, 13:55:33
Daar durf ik hier geen uitspraak over te doen   .

Wordt als domme vraag bestempeld.

Moet je even op het typeplaatje kijken. Op de doos staat ook meestal wel het type.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Voor liefhebbers: de Naim nDac, Atlas Mavros coax kabel, Topping D10s, iFi Gemini dual headed USB kabel en Metrum Baby Ambre staan op marktplaats.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Hannibal_

Citaat van: HuubF op maart 20, 2021, 14:08:18
Voor liefhebbers: de Naim nDac, Atlas Mavros coax kabel, Topping D10s, iFi Gemini dual headed USB kabel en Metrum Baby Ambre staan op marktplaats.

Ow... heb het gevoel dat we in een stroomversnelling zitten...
Man, man wat een snelle actie!

Wel weer cool, dat wel
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Raphie

Die Ambre zit toch nog gewoon in de zicttermijn? Zou ik gewoon retour sturen.
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op maart 20, 2021, 15:39:21
Die Ambre zit toch nog gewoon in de zicttermijn? Zou ik gewoon retour sturen.

Nee was ook 2e hands.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ik weet niet waar die Ifi vandaan komt. Maar als je de bon nog hebt, alle orginele verpakking cq onderdelen, zonder beschadigingen en je hebt het gekocht bij...fuck wat was die zaak (alleen maar klinkers in de naam en goot assortiment aan hoofdtelefoons en zitten in A'dam) ook alweer...dan kan je zelfs binnen een jaar retourneren.

https://www.headphoneauditions.nl/winkel/...deze volgens mij, andere naam en andere website.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart 20, 2021, 15:54:39
Ik weet niet waar die Ifi vandaan komt. Maar als je de bon nog hebt, alle orginele verpakking cq onderdelen, zonder beschadigingen en je hebt het gekocht bij...fuck wat was die zaak (alleen maar klinkers in de naam en goot assortiment aan hoofdtelefoons en zitten in A'dam) ook alweer...dan kan je zelfs binnen een jaar retourneren.

https://www.headphoneauditions.nl/winkel/...deze volgens mij, andere naam en andere website.

Gr. Hans

Thanks, nee is ook al wat ouder. Ik koop bijna alleen 2e hands want dan kun je het gemakkelijk weer kwijt. Alleen de Spendors zijn nieuw dus die gaan voorlopig niet weg. De versterker ook niet, weliswaar pre-loved maar verjaardagskado.

Dus ik kan alleen nog rommelen met de streamer en dac.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

addesmo

Volgend jaar streamer-dac kado, jaar verder speakers kado..........klaar ;)