Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

vergeerr72

Citaat van: frank2 op januari  4, 2021, 13:44:59
Karel heeft bijna nooit plinius staan, en als ze er staan binnen een week is alles weg....
Mijn plinius komt niet (direct) bij W&W vandaan maar klinkt ook niet onaardig. Excuses voor de superlatieven...
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

frank2

Citaat van: vergeerr72 op januari  4, 2021, 17:30:45
Mijn plinius komt niet (direct) bij W&W vandaan maar klinkt ook niet onaardig. Excuses voor de superlatieven...

Haha je hebt dezelfde als ik, de plinius 103
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Voor dat geld mag je hopen van wel. Maar ik denk niet dat je je er een buil aan kan vallen. Of het je smaak is ? Geen idee. Je zou het iemand moeten vragen die je smaak kent en de Plinius kent icm jouw speakers, bron etc.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Frank is enthousiast maar heeft helemaal geen Dynaudio🤔

vergeerr72

Je bent welkom om hier een plinius te horen. Is dichterbij dan Frank2.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Pjotr27

Citaat van: HuubF op januari  4, 2021, 09:17:49
Status 4 januari: Zoon 3 (Victor) is 29 geworden. Milieukundige dus de komende 20 jaar werk zat. Zit hoog en droog in Tilburg, maar als het water echt komt heeft hij net als zijn broertjes en zus een Australisch paspoort zodat ze desnoods in de Australische woestijn kunnen gaan zitten. Met mijn genenmateriaal zit het de komende 100 jaar wel goed.  :)

De Primaluna en Roksan zijn alletwee in verschillende, tegengestelde, opzichten uitstekend maar ik wil toch 1 doos die alles kan. Dan kan ik gelijk een stapje hoger op de high end ladder komen. Het moet een geïntegreerde versterker zijn of een voor-eind combinatie omdat ik de voorversterker van de Auralic een beetje gewoontjes vind klinken.

De kandidaten zijn:

- Primaluna EVO 400 (meer van hetzelfde 1)
- Naim Supernait 3 of NAC250dr (terug naar de Naim fuik dus)
- Een extreme transistorversterker (zoals de Gryphon...)
- Roksan Blak (meer van hetzelfde 2)
- Een andere buizenversterker

Grandinote..... kracht van transistor / magie van buizen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

eduard

Huub heb je wel eens je ideale set gehoord? Ik vraag me af of die voor jouw wel bestaat en als je hem gehoord hebt was dat dan ook in je huidige luister ruimte. Want misschien bepaald de akoestiek in je ruimte wel dat het ideaal niet haalbaar is zonder aanpassing aan de akoestiek.

Eduard

Mitch--

Citaat van: eduard op januari  4, 2021, 19:34:42
Huub heb je wel eens je ideale set gehoord? Ik vraag me af of die voor jouw wel bestaat en als je hem gehoord hebt was dat dan ook in je huidige luister ruimte. Want misschien bepaald de akoestiek in je ruimte wel dat het ideaal niet haalbaar is zonder aanpassing aan de akoestiek.

Eduard

Volgens mij de veel aangehaalde Naim en Focal combi met kostenplaatje a 60k oid.....
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

frank2

Citaat van: HuubF op januari  4, 2021, 19:09:37
Er staat een Plinius Hiato op MP. Is dat wat?
Ik ken dit type niet. Wel wat reviews gelezen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

NAF

Citaat van: Mitch-- op januari  4, 2021, 19:43:21
Volgens mij de veel aangehaalde Naim en Focal combi met kostenplaatje a 60k oid.....

En die set heeft Huub thuis in zijn eigen woonkamer beluisterd?

Zo niet dan zou het wel eens heel erg tegen kunnen vallen en bestaat de "ideale set" alleen tussen de oren gebaseerd op een herinnering onder compleet andere omstandigheden.
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

HuubF

Citaat van: eduard op januari  4, 2021, 19:34:42
Huub heb je wel eens je ideale set gehoord? Ik vraag me af of die voor jouw wel bestaat en als je hem gehoord hebt was dat dan ook in je huidige luister ruimte. Want misschien bepaald de akoestiek in je ruimte wel dat het ideaal niet haalbaar is zonder aanpassing aan de akoestiek.

Eduard

Ik heb wel vaak aspecten van geluidsweergave gehoord die ik mooi vind, ook in mijn huiskamer. De beste sets waren die op demo's in grotere ruimtes. Daar is niet zoveel aan want mega-duur en klinkt niet bijzonder maar vrijwel echt.

De akoestiek in mijn huiskamer is niet ideaal dus wat betreft ruimtelijkheid moet ik een veer laten. In een akoestisch perfecte ruimte hoeft het geluid overigens nog niet mooi te zijn want alle details tellen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Mitch-- op januari  4, 2021, 19:43:21
Volgens mij de veel aangehaalde Naim en Focal combi met kostenplaatje a 60k oid.....

Ja klopt wel, dikke Naim set met Focal Kanta 2.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

NAF

Die Focal Kanta 2 luidsprekers kosten nieuw rond de 3.500 euro per stuk dus 7.000 voor een stereo paar en dan heb je voor zo'n slordige 53.000 euro aan NAIM apparatuur voor nodig om daar een goed geluid uit te krijgen of begrijp ik het nu verkeerd?

Zouden er geen voordeligere opties zijn om  die Focal Kanta 2 speakers te laten zingen.

Als die Focal Kanta 2 speakers nou Huub's "referentie" geluid produceren, waarom speelt hij dan nu met Dynaudio en probeert krampachtig daar met trial en error een versterker bij te vinden die hem dichter bij zijn referentie geluid brengen.

Misschien beter met de Focal kanta 2's gaan spelen en een betaalbare oplossing voor de over de top geprijsde NAIM set zoeken.

Het lijkt mij sterk dat deze speakers alleen met die specifieke set kunnen zingen.
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

HuubF

Citaat van: NAF op januari  4, 2021, 20:31:45
Die Focal Kanta 2 luidsprekers kosten nieuw rond de 3.500 euro per stuk dus 7.000 voor een stereo paar en dan heb je voor zo'n slordige 53.000 euro aan NAIM apparatuur voor nodig om daar een goed geluid uit te krijgen of begrijp ik het nu verkeerd?

Zouden er geen voordeligere opties zijn om  die Focal Kanta 2 speakers te laten zingen.

Als die Focal Kanta 2 speakers nou Huub's "referentie" geluid produceren, waarom speelt hij dan nu met Dynaudio en probeert krampachtig daar met trial en error een versterker bij te vinden die hem dichter bij zijn referentie geluid brengen.

Misschien beter met de Focal kanta 2's gaan spelen en een betaalbare oplossing voor de over de top geprijsde NAIM set zoeken.

Het lijkt mij sterk dat deze speakers alleen met die specifieke set kunnen zingen.

De Focal Kanta 2 vind ik er prachtig uitzien en ik vond ze toen erg mooi klinken. Na de actieve set van MichelDW heb ik relatief goedkope speakers gehad en ben al inruilend bij de Dynaudio Contour's uitgekomen. WenW in Enschede had ook Kanta's staan maar de stap van rond de 3000 naar rond de 6000 (gebruikt) vond ik op dat moment te groot. Gelukkig bleken de Contour 20i's voor mij een schot in de roos, hoewel er wel weer een versterkerwisseling voor nodig was.

Met alle wisselingen van de afgelopen tijd ben ik er weer eens achtergekomen dat de aansturing van de speaker mega-belangrijk is. Het kopen van dure speakers om ze vervolgens met iets goedkoops aan te sturen werkt niet. Sommige speakers zijn in staat om mee te groeien met de kwaliteit van de versterker. Ik denk dat dat geldt voor de Contour 20i's. Dat gold bijvoorbeeld niet voor de JBL HDI1600's, die hebben een heel sterk eigen karakter.

Een paar weken geleden had ik de Dynaudio Heritage in huis, duidelijk een veeleisende high end speaker. Daar ben ik niet aan begonnen omdat ik besefte dat de aansturing heel veel geld zou gaan kosten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Tweedehandjes op hifi.nl

MOON SIMAUDIO 600I V2
https://hifi.nl/tweedehands/10048285/Moon-simaudio-600i-V2-integrale-versterker..html

UNISON RESEARCH, UNICO200
https://hifi.nl/tweedehands/10048179/Unison-Research,-unico200.html

HuubF, wordt je niet een beetje dol van al die info, links en adviezen die we op je afvuren  :D

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

NAF

Ben je niet bang dat voordat jij jouw huidige speakers aan het zingen hebt zoals jij dat zou willen jij ook een hoop extra geld kwijt bent.

Jij bent nu al weer naar een andere versterker aan het uitkijken die jou de eigenschappen van de Roksan en de Primaluna in één apparaat zal geven.

De voorstellen die ik langs zie komen zijn Bijna allemaal duurder dan de waarde van de twee afzonderlijke versterkers die je nu hebt en misschien had een van die aangedragen opties de Dynaudio Heritage ook aan het zingen kunnen brengen en was dat dus toch een valide optie geweest....

Zolang jij zowel speakers als versterking blijft wisselen (en dan laat is stroom verzorging en kabels nog buiten beschouwing) denk ik dat het nog een hele lange en kostbare reis gaat worden voordat jij echt rust zult vinden.

Vandaar misschien toch die speakers kopen die je echt wil hebben (esotar 3 of Focal Kanata 2) en dat als vaste basis beschouwen en daar op verder bouwen.



New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

roeleken

Citaat van: NAF op januari  4, 2021, 21:19:27
Ben je niet bang dat voordat jij jouw huidige speakers aan het zingen hebt zoals jij dat zou willen jij ook een hoop extra geld kwijt bent.

Jij bent nu al weer naar een andere versterker aan het uitkijken die jou de eigenschappen van de Roksan en de Primaluna in één apparaat zal geven.

De voorstellen die ik langs zie komen zijn Bijna allemaal duurder dan de waarde van de twee afzonderlijke versterkers die je nu hebt en misschien had een van die aangedragen opties de Dynaudio Heritage ook aan het zingen kunnen brengen en was dat dus toch een valide optie geweest....

Zolang jij zowel speakers als versterking blijft wisselen (en dan laat is stroom verzorging en kabels nog buiten beschouwing) denk ik dat het nog een hele lange en kostbare reis gaat worden voordat jij echt rust zult vinden.

Vandaar misschien toch die speakers kopen die je echt wil hebben (esotar 3 of Focal Kanata 2) en dat als vaste basis beschouwen en daar op verder bouwen.

Je zult inderdaad één uitgangspunt moeten hebben, anders blijf je wisselen tot je een ons weegt.
Aangezien speakers het meest bepalend zijn voor het geluid is het verstandig eerst  te bepalen welke speaker je hart nu echt gaat kloppen. Hierna knoop je er een passende versterker aan vast.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

vanzomereng

Citaat van: roeleken op januari  4, 2021, 21:28:01
Je zult inderdaad één uitgangspunt moeten hebben, anders blijf je wisselen tot je een ons weegt.
Aangezien speakers het meest bepalend zijn voor het geluid is het verstandig eerst  te bepalen van welke speaker je hart nu echt gaat kloppen.
Voor HuubF gelden andere wetten (die wij niet begrijpen)  ???
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

roeleken

Citaat van: VANZOMERENG op januari  4, 2021, 21:33:22
Voor HuubF gelden andere wetten (die wij niet begrijpen)  ???
haha, ja ik weet het. Het is ook advies tegen beter weten in, maar goed bedoeld  ;D

Kijk zelf ook graag naar andere producten, maar zit stiekem toch alweer 12 jaar met dezelfde versterker. Ook omdat niemand het ding van me wil kopen :).

Maar dat geeft niet merk ik nu, het klinkt eigenlijk fantastisch. De bron moet gewoon ook dik in orde zijn. Allemaal clichés natuurlijk  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Citaat van: NAF op januari  4, 2021, 21:19:27
Ben je niet bang dat voordat jij jouw huidige speakers aan het zingen hebt zoals jij dat zou willen jij ook een hoop extra geld kwijt bent.

Jij bent nu al weer naar een andere versterker aan het uitkijken die jou de eigenschappen van de Roksan en de Primaluna in één apparaat zal geven.

De voorstellen die ik langs zie komen zijn Bijna allemaal duurder dan de waarde van de twee afzonderlijke versterkers die je nu hebt en misschien had een van die aangedragen opties de Dynaudio Heritage ook aan het zingen kunnen brengen en was dat dus toch een valide optie geweest....

Zolang jij zowel speakers als versterking blijft wisselen (en dan laat is stroom verzorging en kabels nog buiten beschouwing) denk ik dat het nog een hele lange en kostbare reis gaat worden voordat jij echt rust zult vinden.

Vandaar misschien toch die speakers kopen die je echt wil hebben (esotar 3 of Focal Kanata 2) en dat als vaste basis beschouwen en daar op verder bouwen.

Het is erg prettig als je op een component kunt vertrouwen. Dat gebeurt als je het onder verschillende omstandigheden hebt gehoord en gevoel krijgt voor de mogelijkheden en de grenzen. Dat geldt voor mij nu voor de Auralic Vega G2 en de Dynaudio Contour 20i. Beide bovendien goed gebouwde, goed metende en goed aangeschreven apparaten.

Die zijn dus mijn uitgangspunten. Een betere speaker wordt erg duur en ik kan weer overnieuw beginnen. Ik ben dan ook 2 keer geld kwijt: voor de speaker en voor de versterker.

Omdat ik de mogelijkheden van de speaker dankzij 2 volkomen verschillende versterkers goed ken denk ik met een laatste investering nog een slag te kunnen slaan qua versterking.

En wie weet staat dan alles goed voorgesorteerd voor een Confidence over een jaartje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Koen K


NAF

Of je kunt voor de Confidence weer opnieuw beginnen omdat deze anders zingt dan de Contour.  :crazy:

Verder zijn die Confidence 20 volgens mij zo'n 3k duurder dan de Focal Kanta 2 (beiden nieuw)
3k die je dan straks extra aan een mooie versterker zou kunnen besteden als je ze anders toch aan de Dynaudio's zou uitgeven.

Ik snap jouw redenatie wel en budget begrenst ons in de te maken keuzes maar jij gaf zelf al aan dat het vaak twee stappen vooruit en dan weer een achteruit is maar op een gegeven moment gaat alles weer op de schop en ben jij een ervaring rijker, een illusie armer en sta je weer aan het begin van een nieuwe karavaan  ;)


New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

HuubF

Citaat van: NAF op januari  4, 2021, 22:16:41
Of je kunt voor de Confidence weer opnieuw beginnen omdat deze anders zingt dan de Contour.  :crazy:

Verder zijn die Confidence 20 volgens mij zo'n 3k duurder dan de Focal Kanta 2 (beiden nieuw)
3k die je dan straks extra aan een mooie versterker zou kunnen besteden als je ze anders toch aan de Dynaudio's zou uitgeven.

Ik snap jouw redenatie wel en budget begrenst ons in de te maken keuzes maar jij gaf zelf al aan dat het vaak twee stappen vooruit en dan weer een achteruit is maar op een gegeven moment gaat alles weer op de schop en ben jij een ervaring rijker, een illusie armer en sta je weer aan het begin van een nieuwe karavaan  ;)

Als ik de Kanta 2 zou nemen weet ik zeker dat ik de komende jaren bezig blijf met Naim apparaatjes. De versterkers die zoal langskomen zullen ook wel in staat zijn een Confidence aan te sturen.

Over een jaar inderdaad want als hij er komt moet ik er wel voor gespaard hebben.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)