Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thanatos

Citaat van: twani op maart  5, 2015, 07:54:55

Het is maar net hoeveel potentieel je wilt laten liggen.

Deze speakers staan gewoon hondsberoerd opgestelt, met iedere centimeter minder ruimte lever je een stukje van de magie in.

Nogmaals, het hangt geheel van de persoon in kwestie af of je tevreden kunt zijn met een minder dan optimaal resultaat. 

Velen kunnen dat kennelijk, ik niet.

Mijn speakers staan er al weer bijna 3 jaar overigens.  Hoef niets te wisselen MAZ :music:


En wil je tóch Harbeth zó dícht aan de muur kun je wellicht beter een kleiner modelletje uit de Harbeth familie nemen....


Zomaar eens 2 Beter Beeld en Geluid opstellingen.  Need we say more....

Het is maar net wat voor opstelling je nastreeft.. ik heb anders Audio Note speakera helemaal in de hoeken opgesteld schitterend horen spelen.. sterker nog die indruk staat nog in mijn gedachten gebrand (niet de opstelling op de foto btw).


advr

Citaat van: Thanatos op maart  6, 2015, 11:25:15
Het is maar net wat voor opstelling je nastreeft.. ik heb anders Audio Note speakera helemaal in de hoeken opgesteld schitterend horen spelen.. sterker nog die indruk staat nog in mijn gedachten gebrand (niet de opstelling op de foto btw).


Daar staan de Audio Notes om bekend, in de hoek staan.... ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Citaat van: garmtz op maart  6, 2015, 08:47:52
De P3 ESR in die opstelling wilden we near-field opstellen. Ze staan verre van ideaal t.o.v. de muur. Meestal komen we in klantsituaties uit met de P3ESR zo'n 30-50 cm met de achterkant van de wand en bij de M30/C7/SHL5 tussen de 50-70 cm van de achterwand. Dichter dus dan op de foto's. De SHL5 kan echter heel goed volledig op zichzelf staan ver in de ruimte. Soms komen we uit op nog veel dichter naar de wand, volkomen afhankelijk van de akoestiek.

Het was een reactie op de 1e foto van die buitenlandse set.

Vooropgesteld Garmt, dat jíj veel meer praktijkervaring hebt met de diverse Harbeth types icm vele verschillende opstellingen/akoestieken, blijft overeind dat de SHL5'en op de 1e foto echt niet goed staan zo dicht aan de zijwand....

tompj

De SHl5 plus is getest in de laatste stereoplay voor eenieder die daar waarde aan hecht. Erg goed getest.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

pallie

Goedenavond allemaal.
Ik heb mij net nieuw aangemeld op dit forum, ik heb echter al veel discussies stil meegelezen.

Sinds een jaar heb ik nu een Naim unitiqute, hierop zijn Wharfedale diamond 10.1 aangesloten. Het geheel klinkt goed, maar ik heb zelf het idee dat ik meer uit de Naim kan halen. Ik heb thuis al verschillende speakers op proef gehad, Neat, kef, Spendor maar geen van deze gaf een echt Wow gevoel. De Neats vond ik wel de betere.
Nu is mijn vraag zullen de Harbeths wel het wow-gevoel geven. Luisterruimte is in de aanbouw van 3 maal 5 meter. We hebben een open kamer die doorloopt tot en met de keuken, 5 maal 9 meter.
Ik zou in de toekomst overwegen om een nap 100 aan te schaffen. De p3 komt kwa budget in de buurt. Maar ik heb geen dealer in de buurt om het een en ander te beluisteren.

Alvast bedankt.

Bas Akkerman

Welkom op het forum pallie! Kun je iets meer vertellen wat je van de door jouw beluisterde luidsprekers vond? Dan is het makkelijker je tips te geven.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Voor zover ik het heb begrepen, gaat harbeth je geen 'wow'-gevoel geven. Maar dat is net de sterkte van een goede speaker: die overdondert je niet, maar bekoort wel op de langere termijn...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Cyreg

Citaat van: pallie op maart 21, 2015, 21:19:33
...Nu is mijn vraag zullen de Harbeths wel het wow-gevoel geven... 

NEE, maar na 'n paar dagen luisteren ontdek je vast ook wel dat het fijne speakers zijn.  ;)
Mooie muziek maken ze, met rustige klanken en lang beluisterbaar.
Natuurlijk wel ook afhankelijk van je versterker en bron  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

pallie

Citaat van: Bas Akkerman op maart 22, 2015, 09:08:42
Welkom op het forum pallie! Kun je iets meer vertellen wat je van de door jouw beluisterde luidsprekers vond? Dan is het makkelijker je tips te geven.

Ik vond ze niet echt een verbetering t.o.v. mijn Wharfedales. De Neats gingen wel en stuk lager lig. Ik ben nu toe aan een stap richting serieuze hifi. Daarom kwam ik via het naam forum bij Harbeth terecht.

Mitch--

Citaat van: pallie op maart 22, 2015, 11:12:56
Ik vond ze niet echt een verbetering t.o.v. mijn Wharfedales. De Neats gingen wel en stuk lager lig. Ik ben nu toe aan een stap richting serieuze hifi. Daarom kwam ik via het naam forum bij Harbeth terecht.

Harbeth moet een btje 'groeien', je moet die speakers wat meer 'begrijpen' dan dat ze op het eerste gezicht mega indruk maken. Niks commercieels aan, geen bulderend laag geen razorsharp hoog, ze blinken eigenlijk 'nergens' in uit, MAAR(!;)) als je ze begrijpt dan gaat het ineens heel veel zin maken en gaat er een wereld van nieuwe muzikale ontdekkingen voor je open en vliegen de luister uren zomaar aan je voorbij, het draait om de muziek, niks meer niks minder, ik weet nog steeds niets wat ik hier anders zou willen, voor mij zijn ze perfect! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mr.M

Citaat van: pallie op maart 21, 2015, 21:19:33
Goedenavond allemaal.
Ik heb mij net nieuw aangemeld op dit forum, ik heb echter al veel discussies stil meegelezen.

Sinds een jaar heb ik nu een Naim unitiqute, hierop zijn Wharfedale diamond 10.1 aangesloten. Het geheel klinkt goed, maar ik heb zelf het idee dat ik meer uit de Naim kan halen. Ik heb thuis al verschillende speakers op proef gehad, Neat, kef, Spendor maar geen van deze gaf een echt Wow gevoel. De Neats vond ik wel de betere.
Nu is mijn vraag zullen de Harbeths wel het wow-gevoel geven. Luisterruimte is in de aanbouw van 3 maal 5 meter. We hebben een open kamer die doorloopt tot en met de keuken, 5 maal 9 meter.
Ik zou in de toekomst overwegen om een nap 100 aan te schaffen. De p3 komt kwa budget in de buurt. Maar ik heb geen dealer in de buurt om het een en ander te beluisteren.

Alvast bedankt.
Welkom pallie...

Zoals velen al hebben geroepen, als je wauwww gevoel zoekt ben je bij harbeths op de verkeerde afdeling..harbeth is voor de "zen" zoekers ,mensen die rust zoeken in muziek en geen over donderend wauw gevoel..hahaha..

Heb ze zelf ook gehad en je moet ze leren kennen en warderen juist om de relaxed balans welke deze speakers hebben..

Niets is TE met harbeth, alles is in een relaxe balans.... Voor mij was het niet want ik ben een wauw zoeker... Maar ik zou er makkelijk mee leven.. Je kan er lekker muziek op luisteren zonder vermoeid te raken en je kan echt genieten van ze..alleen nee ze lieten me haren niet overeind staan en gaven mij geen wauww gevoel...
Als dat is wat je zoekt dan ben je hier verkeerd....
(Moet bij zeggen dat de wauw factor per persoon verschillend is)dus kan zomaar zijn dat de harbeth je de wauw factor geeft) maar dat komt waarschijnlijk omdat je nooit een VIVID heb gehoord...[emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23]   hahah
**UNDER CONSTRUCTION**

pallie

Wel grappig, die Wharfedales doen dus echt niet onder met speakers 4 maal zo duur. Het een en ander zal ook wel met de bron te maken hebben. Ik ging van Marantz naar Naim en dat was echt wat je noemt een super wow gevoel. Ik dacht dat ook te krijgen van de Neats en Kef. Maar helaas.

Mijn muziekkeuze is sindsdien wel veranderd, mocht eerder veel naar Rock luisteren. Nu gaat het meer richting Norah Jones, The alan parson, Steely Dan etc.

pallie

Dank jullie voor de snelle reacties.

Ik heb onlangs ook wat B&W 600 serie gehoord, maar dat vond ik echt niks.

Mr.M

Hou wel rekening pallie na een bepaalde punt in audioland ,kost dat beetje wauwwww gevoel een berg....
Overstap van gewoon audio naar HIFI zal je zeker dat wauww gevoel geven voor een klein investering...
Maar van HIFI pnaar high end kost de wauww gevoeleen berg...

Dus je betaald steeds meer voor minder wauw...;)
**UNDER CONSTRUCTION**

Joris1971

#4314
dubbelpost

Joris1971

Citaat van: maz op maart 22, 2015, 11:41:16
Hou wel rekening pallie na een bepaalde punt in audioland ,kost dat beetje wauwwww gevoel een berg....
Overstap van gewoon audio naar HIFI zal je zeker dat wauww gevoel geven voor een klein investering...
Maar van HIFI pnaar high end kost de wauww gevoeleen berg...

Dus je betaald steeds meer voor minder wauw...;)

Niet mee eens..
Als je een goede samengestelde set hebt met veel synergie dan is het niet van het Grootste belang hoeveel het kost.
Oftewel een goed samengestelde set van 4.000 euro kan beter klinken dan een set van 15.000 euro

Xander32

We zijn het lang niet altijd eens met elkander, maar onderstaande kan ik wel beamen. Een dure stapel componenten geeft nog geen goed resultaat.

Synergie en de match met de ruimte, spelen een veel grotere rol.

Citaat van: Joris1971 op maart 22, 2015, 12:09:50
Niet mee eens..
Als je een goede samengestelde set hebt met veel synergie dan is het niet van het Grootste belang hoeveel het kost.


^^
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mr.M

Citaat van: Joris1971 op maart 22, 2015, 12:11:00
Niet mee eens..
Als je een goede samengestelde set hebt met veel synergie dan is het niet van het Grootste belang hoeveel het kost.
Oftewel een goed samengestelde set van 4.000 euro kan beter klinken dan een set van 15.000 euro
Ben helemaal  met je eens...ik had het over de overstap van HIFI naar HIGH END.... En een set van 4k (met alle respect) valt niet onder categorie HIGH END...

PS het gaat hier niet om bedragen dus begrijp me niet verkeerd. En je kan een hele muzikale set samenstellen voor onder de 3000,- welke menigte sets van 10k wrgspeelt..

Het is echt de juiste match zoeken....
**UNDER CONSTRUCTION**

Xander32

Wanneer hebben we het dan over high end?

Citaat van: maz op maart 22, 2015, 12:14:36
Ben helemaal  met je eens...ik had het over de overstap van HIFI naar HIGH END.... En een set van 4k (met alle respect) valt niet onder categorie HIGH END...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mr.M

Citaat van: Xander32 op maart 22, 2015, 12:15:59
Wanneer hebben we het dan over high end?
Daar zijn de meningen in verdeelt....als ik een high end winkel inloop en praat over high end set en ik wil 4k uitgeven dan denken ze dat ik een interlink kom kopen...hahaha

De benaming high end betekent (hoogste klasse).... Zoals de benaming SUPER CARS.... Behoort  nou een Opel corsa opc welke een super prestatie neerzet tot de categorie SUPER CARS?


**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: Xander32 op maart 22, 2015, 12:15:59
Wanneer hebben we het dan over high end?
Ik snap je standpunt Xander en ben het met je helemaal eens...high end GELUID hoef geen HIGH END prijskaartje te hebben..

**UNDER CONSTRUCTION**

Xander32

#4321
... jouw standpunt begrijp ik ook wel Maz, ik heb een aantal (in mijn ogen) hele dure sets beluisterd, welke ook op een kwalitatief hoog niveau muziek maakten. Echter ook een aantal dure sets welke echt aller belabberds klonken. Een prijskaartje met daarop een hoog bedrag geeft dus geen garantie in deze.

Daarentegen heb ik zeer veel verschillende relatief betaalbare sets mogen beluisteren, die mij wisten te pakken, te boeien met de wijze waarop zij de muziek weergaven.

Citaat van: maz op maart 22, 2015, 12:23:27
Ik snap je standpunt Xander en ben het met je helemaal eens...high end GELUID hoef geen HIGH END prijskaartje te hebben..
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

pallie

Citaat van: Xander32 op maart 22, 2015, 12:31:27
... jouw standpunt begrijp ik ook wel Maz, ik heb een aantal (in mijn ogen) hele dure sets beluisterd, welke ook op een kwalitatief hoog niveau muziek maakten. Echter ook een aantal dure sets welke echt aller belabberts klonken. Een prijskaartje met daarop een hoog bedrag geeft dus geen garantie in deze.

Daarentegen heb ik zeer veel verschillende relatief betaalbare sets mogen beluisteren, die mij wisten te pakken, te boeien met de wijze waarop zij de muziek weergaven.

Klopt, ik heb laatst een 20k plus Kef reference set gehoord. Dat gaf idd mij geen wow gevoel. Ligt ook vaak aan de muziek die bij die demo's worden gedraaid. Tis vaak simpele, 3 instrumenten muziek die laag gaan. Draai voor mij maar de Eagles live. Dat kan mij echt boeien.
Hell freezes over klinkt op mjn nederig setje echt fantastisch.

Met de Harbeths kom ik aan 4000 euro eventueel nog een Nap100. Dan moet ik toch een mooie hifi set hebben. Alleen die Harbeths nog. Ik ga toch een demo aanvragen. Beterbeeldengeluid misschien?

Joris1971

Beterbeeld en geluid is een prima zaak, je kunt terecht in Hilversum of zevenbergen.

garmtz

Wij hebben klanten die inderdaad draaien met de Compact 7ES-3 of P3ESR of een UnitiQute. Op geen van beide speakers is een NAP100 een absolute noodzaak. Kom gerust eens langs, we demonstreren je graag de combinatie! Neem evt. zelfs je Wharfedales mee.