Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op november 24, 2012, 21:03:56
Maaaruh, is de Harbeth nou wel bij uitstek de luidspreker voor jouw muzieksmaak :eh:
Nou, hier gaan genoemde genres prima hoor! Ik denk dat de combinatie van versterker en luidspreker en vooral ook akoestiek veel belangrijker zijn om die genres goed tot hun recht te laten komen. Laat ik het anders zeggen, de Monitor 30.1 AE is er echt niet alleen voor rustige, akoestische muziek.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

RonK.

#1601
Citaat van: Onder013 op november 24, 2012, 21:03:56
Maaaruh, is de Harbeth nou wel bij uitstek de luidspreker voor jouw muzieksmaak :eh:

Dat zou mijn 2e vraag zijn idd  ;D ....... misschien wel helemaal niet.

Ik ben wel erg gechameerd van engelse speakers, merken als Spendor en Proac onder andere.

@bas

De monitor 30.1 heeft wel mijn interesse gewekt.

garmtz

Ik vind Harbeths muzikale alleseters en niet extreem kritisch in de gebruikte versterker. Zou goed moeten gaan! Maar misschien gewoon een keer beluisteren? Bij ons bijvoorbeeld.

vanzomereng

Citaat van: RonK. op november 24, 2012, 20:27:31

En daar staat de Cambridge 840 niet bij  ;) ................

Nou en.....  :notify:  er moet altijd een 1e zijn en wat "zeggen" je eigen oren ?
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani

Nooit het wiel opnieuw proberen uit te vinden, zonde van je (te korte) tijd hier op aarde.....

garmtz

Als iemand al een versterker heeft, lijkt het mij logisch dat deze die ook gewoon wil gaan gebruiken... ;)

vanzomereng

Citaat van: twani op november 25, 2012, 10:51:16
Nooit het wiel opnieuw proberen uit te vinden, zonde van je (te korte) tijd hier op aarde.....

Wat zeg je me nu, dit is helemaal tegen de natuur van audiofielen in  ;)
hoe moet nu dan, nog meer andere gouden pareltjes (combinaties) onstaan  :butbut:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

tompj

Citaat van: VANZOMERENG op november 25, 2012, 11:39:23
Wat zeg je me nu, dit is helemaal tegen de natuur van audiofielen in  ;)
hoe moet nu dan, nog meer andere gouden pareltjes (combinaties) onstaan  :butbut:
Twani en ik hebben laatst nog de combi Harbeth/Accuphase heruitgevonden.

Maar ik heb op Harbeth nog niets niet goed horen klinken.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

raindog

#1608
Citaat van: twani op november 24, 2012, 20:19:52
In mijn topic presenteer ik zojuist een lijstje met erkende Harbeth amps ;)

Dat lijstje van erkende Harbeths amps (Leben, LFD, Lavardin etc..) is volgens mij niet zozeer ontstaan omdat deze merken nou zo uitzonderlijk goed combineren met Harbeth maar omdat ze net als Harbeth een heel natuurlijk klankkarakter hebben. Harbeth-bezitters vinden doorgaans andere eigenschappen belangrijk en beoordelen daarmee ook een versterker anders. De keuze voor die versterkers lijkt mij dus gewoon een kwestie van smaak en niet zozeer van een bijzondere synergie. Harbeths zijn op zichzelf heel onkritisch.

@twani, ik ben heel erg benieuwd hoe jou de Leben zal gaan bevallen en of je de afstandsbediening niet teveel zult gaan missen. Vooral bij streaming heb ik dat ding toch regelmatig in mijn handjes.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

tompj

Citaat van: YamahaRXV op november 23, 2012, 23:42:00
De dealer waar ik vroeger vaak kwam (deze stopt er zeer binnenkort mee) was eigenlijk een Accuphase "bolwerk" en zij gebruikten in 99% van de gevallen speakerkabels van Cardas (de Quadlink en de Cross) achter de div. Accuphase,s waar mee gespeeld werd.
Zojuist van een forumgenoot goedkoop een set Cardas Crosslink overgenomen. Gewoon maar eens proberen wat dat doet en hoe ik verschillen ervaar. Kan als ik wat meer tijd heb rustig vder gaan kijken/luisteren.

Iemand ervaring met deze kabel?
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

RonK.

#1610
Citaat van: garmtz op november 25, 2012, 09:28:51
Ik vind Harbeths muzikale alleseters en niet extreem kritisch in de gebruikte versterker. Zou goed moeten gaan! Maar misschien gewoon een keer beluisteren? Bij ons bijvoorbeeld.

Gewoon een keer beluisteren,........ bij jullie bijvoorbeeld  ;D lijkt me een goed aanbod.


Citaat van: garmtz op november 25, 2012, 11:29:19
Als iemand al een versterker heeft, lijkt het mij logisch dat deze die ook gewoon wil gaan gebruiken... ;)

Voorlopig "nog" wel idd, er is niet veel mis met een Cambridge 840A v2



Citaat van: VANZOMERENG op november 25, 2012, 09:34:10
Nou en.....  :notify:  er moet altijd een 1e zijn en wat "zeggen" je eigen oren ?

Mijn oren weten nog van niets  .........  :sigh:



Citaat van: tompj op november 25, 2012, 13:27:42
Twani en ik hebben laatst nog de combi Harbeth/Accuphase heruitgevonden.

Maar ik heb op Harbeth nog niets niet goed horen klinken.

Mijn voorkeur gaat uit naar de M30.1 of de Super HL5, mogelijk dat die laatste iets te groot is voor mijn luisterruimte.

Wat me wel opvalt is dat op veel foto op het web vele Harbeths worden gefotografeerd met akoestische panelen of dempingen tegen de zijwanden {muren} is dat meer nodig dan bij een speaker die wat "conventioneler" van aard is.

tompj

#1611
Citaat van: RonK. op november 25, 2012, 18:30:21
Wat me wel opvalt is dat op veel foto op het web vele Harbeths worden gefotografeerd met akoestische panelen of dempingen tegen de zijwanden {muren} is dat meer nodig dan bij een speaker die wat "conventioneler" van aard is.
Nee hoor. Alleen Alan Shaw, de designer en eigenaar, vindt akoestiek belangrijker dan wat ook voor de reproductie van geluid. Dat geldt voor alle speakers, niet specifiek voor die van hem. Veel van zijn 'volgers' hebben daarom akoestische aanpassingen gedaan.

Mijn M30's zijn vrij makkelijk te plaatsen. Niet moeilijker dan wat ik allemaal eerder heb gehad.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Paul1967

Citaat van: garmtz op november 24, 2012, 16:49:01
Nordost moet je echt wat langer naar luisteren. Wat eerst openheid, detail en snelheid kan lijken, KAN later uitmonden in nerveus, up-front en fel, zeker met een Yamaha versterker. Dus lange demo is aan te raden. Met Accuphase raad ik nog steeds Cardas aan. De Harbeth en Accuphase zijn allebei vrij neutraal, met Nordost kan het dan wel eens te 'kaal'/arm gaan klinken.

Ja en nee, ik vind de nieuwe Leif serie een stuk vriendelijker en daardoor breder inzetbaar dan de "oude" flatline serie bv Blue Heaven of Red Dawn die idd analytischer/kil zijn.
Kaal/arm heb ik (nog) niet ondervonden met wat ik tot nu gehoord heb uit de Leif, wel vind ik de Purple Flare wat voller klinken en iets bredere afbeelding dan de White lightning. De WL beeld wat kleiner af en klinkt wat ieler in de lagere regionen.
Het hoog is van beiden kabels juist smooth dwz geen scherpte, iets wat ik niet gewend was voorheen met eerder genoemde flatline kabels. Het is tot op heden niet fel/schreeuwerig of nerveus op mijn Yamaha die zeker niet Japans klinkt, maar meer een europese sound heeft.


Xander32

Citaat van: tompj op november 25, 2012, 14:48:05
Zojuist van een forumgenoot goedkoop een set Cardas Crosslink overgenomen. Gewoon maar eens proberen wat dat doet en hoe ik verschillen ervaar. Kan als ik wat meer tijd heb rustig vder gaan kijken/luisteren.

Iemand ervaring met deze kabel?
... de Crosslink heb ik nu op 4 verschillende speakers (Focal Chorus 816w, Usher MD-1, Usher 718 dmd en Totem Sttaf) gebruikt dan wel gehoord en steevast was (en ben nog steeds) daar erg content mee.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tompj

Citaat van: Xander32 op november 25, 2012, 19:42:47
... de Crosslink heb ik nu op 4 verschillende speakers (Focal Chorus 816w, Usher MD-1, Usher 718 dmd en Totem Sttaf) gebruikt dan wel gehoord en steevast was (en ben nog steeds) daar erg content mee.
Thanks!
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: VANZOMERENG op november 25, 2012, 11:39:23
Wat zeg je me nu, dit is helemaal tegen de natuur van audiofielen in  ;)
hoe moet nu dan, nog meer andere gouden pareltjes (combinaties) onstaan  :butbut:
Ach iedereen moet vooral doen waar ie zichzelf fijn bij voelt, mijn lijstje was verre van een bindend advies. Ik heb er zelfs al een beetje spijt van :nopompom:

garmtz

Ik vind persoonlijk ook niet alle versterkers in het rijtje geweldig, maar hier spreekt persoonlijke smaak zeker een rol.

tompj

#1617
Citaat van: garmtz op november 25, 2012, 21:46:30
Ik vind persoonlijk ook niet alle versterkers in het rijtje geweldig, maar hier spreekt persoonlijke smaak zeker een rol.
Die Sugden uit dat rijtje heb ik mijn 'pre-Harbeth tijdperk' kort gehad, maar die ging echt niet lekker met mijn toenmalige Sonus Faber Cremona Auditors. Misschien op Harbeth dan weer wel natuurlijk...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

ChrisV

De importeur van Harbeth draait al jaren op Sugden. 

Paul1967

Met mijn Yamaha A-S1000 was ook een gok, aldoch een versterker die je niet zo snel plaatst in het rijtje Nait, leben etc.
Het klinkt anders goed.
Ik heb ook nog een Magnat MA-800 hybrid tube amp staan die ik ook nog wil proberen met de Harbeth's.

Mr.M

#1620
vandaag weer geluisterd naar een harbeth!! en iederkeer blijft me verbazen wat daar voor geluid er uitkomt!!! god waarom??waarom??stop je zoeen mooi geluid in zoeen lelijke doos!!! ik wil ook een harbethhh>>> :worship:
hebben ze geen jankende smiley??
mijn master three"s komen tekort in het mid/laag vergeleken met wat uit deze schoendozen komen!!!
:inlove:
ben niet gouw jaloers op iemand, vooral niet als het om iets gaat wat ik lelijk vindt,,,,voor het eerst ben ik jaloers op twani...en me collega. ze hebben allebei hl5s...
**UNDER CONSTRUCTION**

Alco

Zie ik daar nou een eethoek staan, tussen de speakers, voor de set ?!  :omg:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Mr.M

Ja klipt zit een ronde tafeltje en paar stoeltjes tussen. Ma dat maakt harbeths niet uit het geluid lijkt door alles heen te zweven.!! Hahaha
**UNDER CONSTRUCTION**

garmtz

De SHL5 is tegenwoordig ook verkrijgbaar in hoogglans wit, zwart of zilver... Niet iets voor jou met een kekke stand? :)

Mr.M

Citaat van: garmtz op november 28, 2012, 09:32:26
De SHL5 is tegenwoordig ook verkrijgbaar in hoogglans wit, zwart of zilver... Niet iets voor jou met een kekke stand? :)

Dat is all een begin... Ik ga het laten bezinken voorlopig is harbeth qua klank prijsverhouding op num 1 bij mij.
**UNDER CONSTRUCTION**