welke DVD's heb je laatst aangeschaft?

Gestart door VlisChris, december 6, 2003, 00:53:28

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

riwi

Ik heb vandaag de remastered versies van Pink Floyd Animals en Obscured by Clouds binnen gekregen.
Vooral Animals klinkt beter dan ooit te voren. Ik ben er blij mee.

Tevens Grace for Drowning van Steven Wilson van Porcupine Tree gehad en geluisterd. Dat is nog wel even wennen. Beetje experimenteel.

Xander32

Citaat van: Jumping Jack op september 28, 2011, 21:21:30
En klinkt de geremasterde beter? Ik heb het album enkel op vinyl (lim. ed. 200gr. Rood vinyl zelfs)...
Geen garanties  :-\. Heb er zelf wisselende ervaringen mee. Aantal albums van de Dire Straits gingen er op vooruit maar bijvoorbeeld de orginele albums van U2 klinken allen bagger en de remastered versions net zo ...

Zelf heb ik betreffende uitvoering van Nevermind gekocht omdat ik erg benieuwd ben naar het 2e schijfje dat er bij wordt geleverd.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ejorne

Mijn ervaringen met de remasters van dire straits zijn juist slechter. Bijvoorbeeld de eerste uitvoering van brothers in arms uit 1985 was erg mooi maar misschien ietwat zacht opgenomen. De remasters waren allemaal bagger, veel platter dan de eerste. Hoewel de jvc cd wel weer goed is maar die is volgens mij ook op een japanse remaster gemaakt. Love over gold, communique en on every street vond ik de eerste ook beter dan de remasters die ik gehoord heb...

Maro

3 Doors Down - Time Of My Life. Heerlijke melodieuze rock. Ga volgend jaar ook even naar het concert.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

neptune

Zojuist binnengehaald in Itunes:

Pulser- The space between the stars

zet hier iets neer

Xander32

Citaat van: Maro op september 30, 2011, 13:15:22
3 Doors Down - Time Of My Life. Heerlijke melodieuze rock. Ga volgend jaar ook even naar het concert.


Hey Wim; waar treden zij dan op? Heb ook interesse.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pos

Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

Paul1967

Eagles- Hotel California (Japan shm-sacd 2.0 en 5.1).
Klinkt geweldig, the Last resort hmmmmm :satisfied:

HTip

Citaat van: Paul1967 op september 30, 2011, 22:58:53
Eagles- Hotel California (Japan shm-sacd 2.0 en 5.1).
Klinkt geweldig, the Last resort hmmmmm :satisfied:

Heb je ook de DVD-A gehoord? In de reviews hebben sommigen een voorkeur voor de DVD-A en anderen voor de SACD. In ieder geval goed dat die opnieuw is uitgebracht...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

FDLARRY

Ik beb ze beide streaming, en ze klinken geweldig, ik moet wel zeggen dat ik het album Hell Freezes Over in de DVD-A nog mooier vind klinken, die is qua kwaliteit grandioos.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Paul1967

Citaat van: HTip op oktober  1, 2011, 08:46:56
Heb je ook de DVD-A gehoord? In de reviews hebben sommigen een voorkeur voor de DVD-A en anderen voor de SACD. In ieder geval goed dat die opnieuw is uitgebracht...

Nee, Hotel california heb ik niet op dvd-a.
Ik heb wel Rumours van Fleetwood Mac op dvd-a en een kennis heeft hem op shm-sacd, verschil hoorden we niet tussen die twee toen we gingen vergelijken. De sacd heeft alleen als voodeel dat hij meteen afspeelt na play, dvd-a's moet je veelal eerst een menu doorlopen.

HTip

Citaat van: Paul1967 op oktober  1, 2011, 20:22:18
Nee, Hotel california heb ik niet op dvd-a.
Ik heb wel Rumours van Fleetwood Mac op dvd-a en een kennis heeft hem op shm-sacd, verschil hoorden we niet tussen die twee toen we gingen vergelijken. De sacd heeft alleen als voodeel dat hij meteen afspeelt na play, dvd-a's moet je veelal eerst een menu doorlopen.
Klopt. Voor een DVD-A moet je vaak ook beeld erbij hebben. Ik maak daarom foto's van het menu, zodat dat niet nodig is. Rumours staat bij mij ook op het verlanglijstje.

Bij een volgende M&G doen we de vergelijking tussen de SHM-SACD en de DVD-A. Maar dat duurt nog even...

Citaat van: FDLARRY op oktober  1, 2011, 18:02:22
Ik beb ze beide streaming, en ze klinken geweldig, ik moet wel zeggen dat ik het album Hell Freezes Over in de DVD-A nog mooier vind klinken, die is qua kwaliteit grandioos.
Hell freezes over was toch een DTS-CD? Ik heb de K2HD-CD en die klinkt ook fantastisch.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

oplettend luisteraartje


mjveenma


FDLARRY

Citaat van: HTip op oktober  2, 2011, 08:18:53
Hell freezes over was toch een DTS-CD? Ik heb de K2HD-CD en die klinkt ook fantastisch.
Ik heb een rip van de DVD-9, ik noem dat gemakshalve DVD-A (ik weet niet of dit correct is) omdat de audio van de DVD komt, ik heb ook een vinyl rip 24/96 en die klinkt ook fantastisch, ik heb geen ervaring met de K2HD-CD van the Eagles maar het zal zeker niet onderdoen, mijn ervaring met het K2 HD format 24-bit 100kHz is louter positief. Hmmmm aangezien ik alleen maar rips heb misschien maar is gewoon aanschaffen, zit er aantrekkelijk uit.  ;)

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Paul1967

Citaat van: HTip op oktober  2, 2011, 08:18:53
Hell freezes over was toch een DTS-CD? Ik heb de K2HD-CD en die klinkt ook fantastisch.

Ja, DTS-CD met 96/24 bit mastering.

HTip

Ik weet soms niet meer welke versie ik moet aanschaffen. Ik heb van de DVD zelf een CD gemaakt. Ik heb nu de K2HD en die klinkt zoals gezegd fantastisch, maar is alleen in stereo. En de DTS-CD heeft natuurlijk weer die prachtige 5.1 mix erop staan. Maar om die te horen kan ik ook de DVD opzetten, maar dan zonder beeld.

Keuzes, keuzes, keuzes... :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

wil

Wie deze CD kent mag het zeggen  ;)

Lynni Teekrem - Haugtussa



Heb hem besteld op amazon. Ben heel erg benieuwd, hopelijk vult deze een leemte in de muziekkast die tot nu toe nog steeds openstaat.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

blue-eyes

Citaat van: wil op oktober  2, 2011, 21:29:05
Wie deze CD kent mag het zeggen  ;)

Lynni Teekrem - Haugtussa



Heb hem besteld op amazon. Ben heel erg benieuwd, hopelijk vult deze een leemte in de muziekkast die tot nu toe nog steeds openstaat.

wil

Ik!

En ik weet nog wel enkele forum leden.

Een jaar of 5 geleden was dit de hit bij luistersessies ;)




Een oude bekende, helaas niet meer op het forum, heeft deze geïntroduceerd :)
Hij was ook een van de eersten met een Pioneer plasma, en heeft vele meters stroomdraad verkocht hier op het forum.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

wil

Citaat van: Blue-Eyes op oktober  2, 2011, 21:31:26
Ik!

En ik weet nog wel enkele forum leden.

Een jaar of 5 geleden was dit de hit bij luistersessies ;)




Een oude bekende, helaas niet meer op het forum, heeft deze geïntroduceerd :)
Hij was ook een van de eersten met een Pioneer plasma, en heeft vele meters stroomdraad verkocht hier op het forum.
Helemaal goed!!!! En behalve een van de eersten met een Pio plasma, ook een van de eersten met een SF surround opstelling. Ik heb nog steeds vele meters stroomdraad van hem achter de kast liggen :D

Vandaar dat deze CD maar eens nieuwe aandacht moet krijgen.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

blue-eyes

J. :)




Gave gozer, jammer dat ie er niet meer is.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

FDLARRY

Citaat van: HTip op oktober  2, 2011, 20:07:20
Ik weet soms niet meer welke versie ik moet aanschaffen. Ik heb van de DVD zelf een CD gemaakt. Ik heb nu de K2HD en die klinkt zoals gezegd fantastisch, maar is alleen in stereo. En de DTS-CD heeft natuurlijk weer die prachtige 5.1 mix erop staan. Maar om die te horen kan ik ook de DVD opzetten, maar dan zonder beeld.

Keuzes, keuzes, keuzes... :D
Het gaat mij ook om stereo, ik heb 2 speakers, thats it, ik ga een nadenken of ik er 50 eurie voor over heb, is een tijdloos en erg goed album dus .... mischien volgende week in deze rubriek. ;D
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Paul1967

Citaat van: HTip op oktober  2, 2011, 20:07:20
Ik weet soms niet meer welke versie ik moet aanschaffen. Ik heb van de DVD zelf een CD gemaakt. Ik heb nu de K2HD en die klinkt zoals gezegd fantastisch, maar is alleen in stereo. En de DTS-CD heeft natuurlijk weer die prachtige 5.1 mix erop staan. Maar om die te horen kan ik ook de DVD opzetten, maar dan zonder beeld.

Keuzes, keuzes, keuzes... :D

Ik hoor geen verschil qua geluid tussen de normale dvd en de dts-cd (beiden 96/24 dts en volgens mij dezelfde).
Ja de dts-cd heeft weer als voordeel dat er geen menuutje is.
De volgorde van de tracklist is op beiden overigens wel anders + de dts-cd heeft een bonustrack "seven bridges" ook in 5.1

HTip

Citaat van: Paul1967 op oktober  3, 2011, 20:35:01
Ik hoor geen verschil qua geluid tussen de normale dvd en de dts-cd (beiden 96/24 dts en volgens mij dezelfde).
Ja de dts-cd heeft weer als voordeel dat er geen menuutje is.
De volgorde van de tracklist is op beiden overigens wel anders + de dts-cd heeft een bonustrack "seven bridges" ook in 5.1
De DVD heeft een full bitrate DTS-track (1509 kpbs), maar niet in 96/24. Dan zou het helemaal geweldig klinken. Seven Bridges Road is trouwens ook een bonustrack op de DVD. Zonder menu is overigens zeker handiger. Ik kan inmiddels het menu blindelings bedienen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Paul1967

Citaat van: HTip op oktober  4, 2011, 22:22:48
De DVD heeft een full bitrate DTS-track (1509 kpbs), maar niet in 96/24. Dan zou het helemaal geweldig klinken. Seven Bridges Road is trouwens ook een bonustrack op de DVD. Zonder menu is overigens zeker handiger. Ik kan inmiddels het menu blindelings bedienen ;)
Je hebt helemaal gelijk ;)
Ik draai eigenlijk alleen nog maar de dts-cd die héél goed klinkt, maar dat doet de dvd ook. Toch maar weer eens een keer opzetten.