Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

twani

Ik zal jou dinsdag een groot onderzoek, van een jaar of 2 terug, uit het Duitse blad audio mailen Bas.
Zeer zeer verassende uitkomsten tav. stroomvoorziening kan ik je nu al melden. Dat alles ondanks dat hun hele blad vol staat met advertenties van stekker, kabel, en stroomvoorzieningsfabrikanten die de broodnodige pecunia in het laatje brengen.
Ik was zwaar verrast door de uitkomsten die men daar durfde neer te pennen :o

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober  7, 2012, 21:56:08
Ik zal jou dinsdag een groot onderzoek, van een jaar of 2 terug, uit het Duitse blad audio mailen Bas.
Zeer zeer verassende uitkomsten tav. stroomvoorziening kan ik je nu al melden. Dat alles ondanks dat hun hele blad vol staat met advertenties van stekker, kabel, en stroomvoorzieningsfabrikanten die de broodnodige pecunia in het laatje brengen.
Ik was zwaar verrast door de uitkomsten die men daar durfde neer te pennen :o

Hmm, interessant  ;)  Een desillusie voor de ''believers'' onder ons ?  :blink:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

tompj

Ik weet het oprecht niet of op stroomgebied veel te halen valt. Ik ga in ieder geval niet meer af op iets wat in de audio bladen staat (ik lees ze nog wel). Teveel verrmeende grote verschillen heb ik nooit thuis kunnen reproduceren. Zo'n blad als Audio test volgens mij grondig maar die ranglijsten met verschil van 1 puntje op een schaal van 60 of 100 of zo is aan mij niet besteed.

Uiteindelijk kun je alleen je eigen oren vertrouwen en het vervelende is dat je die ook niet kunt vertrouwen. Mijn mening: wij, de audiopers en ook audiodealers laten ons/zich op verschillende manieren door onze breintjes regelmatig in de luren leggen. Meer dan we denken vrees ik.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Die test in ieder geval wel, ik zelf hang er een beetje tussen in zoals jullie weten. Jij krijgt 'm natuurlijk ook Jan. Wel heel prof. opgezette test hoor, er wordt zelfs vergeleken met compleet geregenereerde stroom opgewekt door apparatuur die vermogens kost en de ( en nu ga ik compleet buiten mijn boekje want ik snap geen sikkepit van de materie stroom) perfecte 50hz sinus kunnen opwekken of zoiets....Enfin, lees zelf maar....

Bas Akkerman

Citaat van: twani op oktober  7, 2012, 21:56:08
Ik zal jou dinsdag een groot onderzoek, van een jaar of 2 terug, uit het Duitse blad audio mailen Bas.
Zeer zeer verassende uitkomsten tav. stroomvoorziening kan ik je nu al melden. Dat alles ondanks dat hun hele blad vol staat met advertenties van stekker, kabel, en stroomvoorzieningsfabrikanten die de broodnodige pecunia in het laatje brengen.
Ik was zwaar verrast door de uitkomsten die men daar durfde neer te pennen :o
Is goed. Leuk! Overigens doe ik de eerstkomende maanden geen nieuwe aankopen meer. Met een baan wil het nog niet erg vlotten en wanneer ik die wel heb, wil ik eerst weer sparen. Pas daarna wil ik weer gaan testen en eventueel uitbreiden. Waarbij akoestiek op de eerste plaats komt en stroom en een streamer in willekeurige volgorde daarna.

Dit ook om één en ander in perspectief en de noodzaak (of het gebrek daar aan) voor mij daarin te duiden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Dan ga ik jou precies het juiste artikel toésturen Bas :pompom:

Deleted Member 2

Citaat van: twani op oktober  8, 2012, 08:14:46
Dan ga ik jou precies het juiste artikel toésturen Bas :pompom:

me too? :hehe:

frank2

Ik ben ook benieuwd naar dat verhaal. Door vele tests hier thuis weet ik ondertussen wel wat verschillen in stekkerblok en snoeren teweeg kunnen brengen. Ook al zijn het nuance verschillen of ietsjes meer het kan je genot om naar muziek te luisteren maken of breken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bas Akkerman

Citaat van: twani op oktober  8, 2012, 08:14:46
Dan ga ik jou precies het juiste artikel toésturen Bas :pompom:
Ik moet je wel zeggen dat ik heel hardnekkig ben wanneer het gaat om het vertrouwen in mijn eigen oren. :smile: Dus de test zal zeggen dat het allemaal niet zoveel uitmaakt, ik ga het toch zelf ondervinden. Waarbij ik niet wil zeggen dat ik alle adviezen in de wind sla, alleen dat mijn oren de laatste stem heeft.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani


twani

Citaat van: frank2 op oktober  8, 2012, 09:12:20
Ik ben ook benieuwd naar dat verhaal. Door vele tests hier thuis weet ik ondertussen wel wat verschillen in stekkerblok en snoeren teweeg kunnen brengen. Ook al zijn het nuance verschillen of ietsjes meer het kan je genot om naar muziek te luisteren maken of breken.
you too ;D

Bas Akkerman

Theo is écht een postbode! Eerst een brievenbus bouwen en nu post bezorgen! ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

 ;D
Morgen komt Garmt nog een keer. Deze keer om de zwarte stands af te leveren die precies op maat zijn. Ik denk dat dat nog weer een iets betere weergave geeft. Als ik me nu opdruk, merk ik dat met name stemmen nog wat beter uit één geheel bestaan. Maar om me nu gedurende 4 uur achtereen op te drukken. Ik train veel, maar zóveel! ;)
Verder gaat Garmt de subwoofer nog iets beter inregelen. Naar mijn gevoel is dat al behoorlijk goed en zal ik vooral met nagalmbeheersing aan de slag moeten om de basweergave beter te krijgen. Maar evengoed ben ik erg benieuwd wat Garmt er nog uit weet te persen!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martijn M

Ik zou twee of drie extra subs plaatsen en de poorten van de Harbeths dichtmaken - dan krijg je een natuurlijke afval die hoger inzet en gelijkmatiger verloopt. Maar vier DD18's in mijn kamer zou zelfs mij te gortig worden  ;D . Van de andere kant, bass-traps en dat soort onzin kun je dan achterwege laten  :devil: .
Dutch & Dutch

twani

#340
Citaat van: keyser op oktober  8, 2012, 14:14:05
Ik zou twee of drie extra subs plaatsen en de poorten van de Harbeths dichtmaken - dan krijg je een natuurlijke afval die hoger inzet en gelijkmatiger verloopt. Maar vier DD18's in mijn kamer zou zelfs mij te gortig worden  ;D . Van de andere kant, bass-traps en dat soort onzin kun je dan achterwege laten  :devil: .
En wég is dan 35 jaar noeste ontwikkelingsgebied van de fa. Harbeth :D
Wha, flauw grapje natuurlijk want Keyser weet wat ie zegt, alleen om nieuwe Harbeth's nou "áf te doppen" :o

Gr.
Theo

Bas Akkerman

Citaat van: keyser op oktober  8, 2012, 14:14:05
Ik zou twee of drie extra subs plaatsen en de poorten van de Harbeths dichtmaken - dan krijg je een natuurlijke afval die hoger inzet en gelijkmatiger verloopt. Maar vier DD18's in mijn kamer zou zelfs mij te gortig worden  ;D . Van de andere kant, bass-traps en dat soort onzin kun je dan achterwege laten  :devil: .
In een ideale, dedicated ruimte kan ik me er wel iets bij voorstellen. Maar bass traps onzin? Ok. Zou het trouwens leuk vinden als je eens langs kwam keyser, kan je het ook horen, meten en je ideeën erover kwijt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martijn M

Ik chargeer het een beetje  :P. Bass-traps hebben wel degelijk zin, maar ik zou ze alleen overwegen voor een grote speciaal voor audio/HT ingerichte ruimte. In een woonkamer zijn ze wat mij betreft geen optie: om een significant effect te sorteren heb je simpelweg grote bass-traps nodig, en liefst ook talrijk. Bovendien is het afstemmen op de akoestiek erg lastig. Ten slotte zijn (verhoudingsgewijs kleine) bass-traps die je wel eens in HT's tegenkomt amper effectief bij de laagste frequenties, daar waar staande golven vaak juist het meest geprononceerd zijn. Die meer gangbare traps werken veelal net boven 100 hz, waar de galm van veel ruimtes sowieso al betrekkelijk laag is als gevolg van de natuurlijk aanwezige demping in o.m. de wanden.

Gelukkig is er echter een heel goed alternatief: meerdere subwoofers plus een beetje EQ voor het puntje op de I.
Dutch & Dutch

Bas Akkerman

Mocht het inderdaad echt geen optie zijn om meerdere bass traps te plaatsen, al heb ik aardig wat loze ruimte, dan is een tweede subwoofer altijd nog een mogelijkheid. Hoewel het dan geen tweede DD18 zal worden ;). Of moeten het jou inziens twee dezelfde subwoofers zijn?

Maar ondanks de verbeteringen die ik zie in akoestiekaanpassingen zoals een mooi vloerkleed en stroomvoorziening, ben ik heel erg blij met de huidige weergave. Een tweede subwoofer heeft dus geen prioriteit.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martijn M

Een hoogpolig vloerkleed is over het algemeen wel aan te raden, zeker in een verder betrekkelijk levendige ruimte. Als je een een hoek een paar kubieke meter over hebt, zou je die wel kunnen gebruiken als bass-trap. Daar zul je wel iemand met verstand van zaken voor moeten inhuren, want zo'n bass-trap stel je idealiter af op een dominante staande golf in je ruimte; iets wat bepaald geen sinecure is als je niet beschikt over de nodige kennis en meetapparatuur. Een flinke bass-trap kan de amplitude van zo'n staande golf doorgaans wel een paar dB dempen en het zal ook goed zichtbaar zijn in een waterval. Het kost je wel een hoop ruimte en geld. Of dat het je dat waard is, moet je zelf bepalen. Een extra subwoofer kost je mogelijk minder geld en sowieso minder ruimte. Bovendien zou een extra sub overall nog wel eens effectiever kunnen zijn: een goed geplaatste en afgeregelde combi van subs kan meerdere staande golven verminderen. De subwoofers hoeven niet identiek te zijn, maar ik zou toch minimaal een 10" inzetten om de DD18 aan te partneren. Het is bovendien wel handig als de subs flink wat instelmogelijkheden hebben. Feitelijk kun je een goed afgestelde extra sub beschouwen als een soort actieve bass-trap :) .
Dutch & Dutch

Martin!!!

Citaat van: twani op oktober  7, 2012, 21:56:08
Ik zal jou dinsdag een groot onderzoek, van een jaar of 2 terug, uit het Duitse blad audio mailen Bas.
Zeer zeer verassende uitkomsten tav. stroomvoorziening kan ik je nu al melden. Dat alles ondanks dat hun hele blad vol staat met advertenties van stekker, kabel, en stroomvoorzieningsfabrikanten die de broodnodige pecunia in het laatje brengen.
Ik was zwaar verrast door de uitkomsten die men daar durfde neer te pennen :o

Twani, ik ben ook wel nieuwsgierig, dus als mij deze test ook zou willen doorsturen dan ben ik je daar zeer erkentelijk voor...............
mainly British stuff

weust

Dit topic helemaal gemist blijkbaar. Ziet er goed uit.
Ben erg benieuwd hoe het klinkt.

Ben de komende twee weken nog thuis (herstellen na een operatie van morgen) dus zou wel even willen langs komen als dat kan.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op oktober  8, 2012, 18:59:55
Dit topic helemaal gemist blijkbaar. Ziet er goed uit.
Ben erg benieuwd hoe het klinkt.

Ben de komende twee weken nog thuis (herstellen na een operatie van morgen) dus zou wel even willen langs komen als dat kan.
Wat gaat er gebeuren J.?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Citaat van: Xander32 op oktober  8, 2012, 19:02:02
Wat gaat er gebeuren J.?

J.? Gaat echt lekker met namen bij jou.
Op zich weinig bijzonders. Gedoe met blaasstenen (geen nierstenen dus).
Formaatje anderhalf cm en groter. Gaat er dan niet geheel vrijwillig uit.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op oktober  8, 2012, 19:03:43
J.? Gaat echt lekker met namen bij jou.
Op zich weinig bijzonders. Gedoe met blaasstenen (geen nierstenen dus).
Formaatje anderhalf cm en groter. Gaat er dan niet geheel vrijwillig uit.
Sorry, gaat niet meer goed komen T.  :nopompom:


Citaat van: weust op augustus  4, 2012, 10:31:02
...

Groet,

Tom (niet John)


Maar gelukkig geen schokkende ingreep - ben benieuwd of je bij B. welkom bent en wat jouw bevindingen zijn!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT