Mitch's set - New definition of music :)

Gestart door Mitch--, oktober 3, 2012, 00:45:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sopper

#1150
Citaat van: Barry32 op maart 27, 2023, 09:09:10Met de Superkikkin bedoel je de Sagatun (mono)? Dan heb je meerdere inputs wat toch ook wel fijn is.

Nee, de superkikkin is een nieuwe versie van de huidige kikkin
Fredrik heeft een aantal verbeteringen doorgevoerd en een 2e input toegevoegd
Daarmee komt de superkikkin op plaats 2 van beste voorversterker in de Lejonklou line-up.
De Sagatun mono's zijn/blijven de beste voorversterker in de Lejonklou range

https://www.lejonklou.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=6178
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

willemkuis

#1151
Citaat van: Sopper op maart 27, 2023, 09:22:50"De Sagatun mono's zijn/blijven de beste voorversterker in de Lejonklou range"

En ook dat is een kwestie van smaak (zegt Christiaan Punter):

"Going from the stereo Sagatun to the mono version makes for a slightly darker and calmer sound that's subjectively less propulsive but the less hurried delivery also provides more room for subtle reverbs to decay more fully and more clearly. I also note a slightly more solid bass and lower midrange and the soundstage is a little less forward but also wider allowing vocals to be more freely positioned between the speakers. The overall change seems relatively minor at first but when going back to the stereo preamp after hearing a few songs it becomes more obvious that the mono version really does add some subtle but worthwhile differences. Overall, however, I feel that the decision between the two comes down more to taste than to absolute quality. The stereo version is a little snappier and more prominent in the midrange which I personally find quite attractive. Conversely, the mono version's subtler presentation might be preferable especially if the system's current sound tends to be bright or forward or if one simply prefers the sound to be as nuanced as possible"

De Sagatun Stereo was pakweg 3000 Euro goedkoper dan de huidige Mono versie (...)

Ik zeg: gewoon goed luisteren (en niet vergeten in je portemonnee te kijken ;-)
# Lejonklou Källa 1.0 - Streamer > Linn Silver RCA >
# Lejonklou Sagatun 1.7 - Stereo VV > Linn Silver RCA >
# Lejonklou Tundra 2.5 - Stereo EV >Linn K400> SPEC RSP 901EX
# Harbeth SHL5+ XD speakers # REL Strata iii

Mitch--

Citaat van: Sopper op maart 27, 2023, 09:22:50Nee, de superkikkin is een nieuwe versie van de huidige kikkin
Fredrik heeft een aantal verbeteringen doorgevoerd en een 2e input toegevoegd
Daarmee komt de superkikkin op plaats 2 van beste voorversterker in de Lejonklou line-up.
De Sagatun mono's zijn/blijven de beste voorversterker in de Lejonklou range

https://www.lejonklou.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=6178

Precies, dus komen als ik dat zo mag geloven boven de huidige Sagatun stereo de huidige Giella 1.2 (wat eigenlijk een koptelefoon versterker is met toevallig een vv mogelijkheid) die hier nu staat uit, dus dat beloofd heel veel :)

Sagatun stereo/mono is op het moment zelfs niet of nauwelijks leverbaar, wegens schaarste in de juiste onderdelen ligt de productie praktisch stil helaas...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Kijk ze staan, Tundra ev en de Kalla streamer, zal het dan toch gebeuren dat ik na 15 jaar Linn straks Linn-loos zal zijn....  :butbut:

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Ze zien er strak, functioneel uit. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen, al dan jiet t.o.v. Linn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Citaat van: Xander32 op april  8, 2023, 10:52:39Ze zien er strak, functioneel uit. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen, al dan jiet t.o.v. Linn.

Strak zeker, totaal geen poespas, systeem bestaat uit nog slechts 3 knoppen, de aan/uit switch, verder plug and play en volume met ab... hoe simpel kan het zijn... 8)

Kom later nog wel even terug op hoe dit dat klinkt, want dat heeft wel mijn ogen geopend  ::)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

Is er wel een goede app voor de streamer?

Mitch--

Citaat van: denoontje op april  9, 2023, 10:06:30Is er wel een goede app voor de streamer?

Airplay via Spotify, simpeler kan niet, en daarvoor is ie dus ook compleet geoptimaliseerd en werkt dus alleen met een apple device voor nu :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kurt

En wat als je een ganse flac bibliotheek op een nas hebt staan? UPnP?

Mitch--

Citaat van: Kurt op april 11, 2023, 20:43:09En wat als je een ganse flac bibliotheek op een nas hebt staan? UPnP?

No idea, heb ikzelf niet namelijk..
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Maar betekent dit, dat je afhankelijk bent van het platform Spotify voor al jouw muziek? Zo ja, dan vind ik dat een behoorlijke beperking. Ja, ze hebben een giga aanbod, maar op mijn nas staat desondanks opvallend veel content welke op Spotify ontbreekt. Daarnaast lijkt het mij nogal kwetsbaar, afhankelijkheid van een (1) platform. Spotify is groot, zal niet gemakkelijk omvallen, maar toch.

Citaat van: Mitch-- op april 11, 2023, 20:16:25Airplay via Spotify, simpeler kan niet, en daarvoor is ie dus ook compleet geoptimaliseerd en werkt dus alleen met een apple device voor nu :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sopper

Citaat van: Xander32 op april 12, 2023, 06:12:34Maar betekent dit, dat je afhankelijk bent van het platform Spotify voor al jouw muziek? Zo ja, dan vind ik dat een behoorlijke beperking. Ja, ze hebben een giga aanbod, maar op mijn nas staat desondanks opvallend veel content welke op Spotify ontbreekt. Daarnaast lijkt het mij nogal kwetsbaar, afhankelijkheid van een (1) platform. Spotify is groot, zal niet gemakkelijk omvallen, maar toch.


Alles wat via AirPlay verzonden kan worden, dus niet alleen spotify.
Spotify is, gek genoeg, wel muzikaler dan andere bronnen, ondanks 320kb.
Niemand kan het verklaren, maar iedereen hoort het op de KÄLLA
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Xander32

Ja, dat zat ik mij zojuist al te bedenken;  Mitch schreef ook Airplay en daarmee een Apple device t.b.v. de overdracht.

Dat neemt niet weg dat ik het niet kunnen streamen vanaf nas/ USB stick/ ext HDD als een zwaktebod zie.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kurt

Citaat van: Sopper op april 12, 2023, 07:13:41Spotify is, gek genoeg, wel muzikaler dan andere bronnen, ondanks 320kb.
Sorry, claimen dat een gecomprimeerde 320kb stream beter klinkt als een perfect geripte CD op NAS, of een hires download in flac, is nu net een brug te ver.

Sopper

Citaat van: Kurt op april 12, 2023, 08:04:14Sorry, claimen dat een gecomprimeerde 320kb stream beter klinkt als een perfect geripte CD op NAS, of een hires download in flac, is nu net een brug te ver.

Voor jou misschien en dat snappen we (Mitch, willemkuis en ik)
Wij zaten ooit ook vast in de gedachte dat het minimaal CD kwaliteit vereist om te genieten van muziek.

We hoeven je ook niet te overtuigen; wij genieten met volle teugen van wat Lejonklou en KÄLLA ons heeft gebracht: genieten van muziek en niet kunnen stoppen met luisteren
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Kurt

Citaat van: Sopper op april 12, 2023, 08:31:39Voor jou misschien en dat snappen we (Mitch, willemkuis en ik)
Wij zaten ooit ook vast in de gedachte dat het minimaal CD kwaliteit vereist om te genieten van muziek.

We hoeven je ook niet te overtuigen; wij genieten met volle teugen van wat Lejonklou en KÄLLA ons heeft gebracht: genieten van muziek en niet kunnen stoppen met luisteren
Sterk statement van iemand die niet eens weet wat hier staat te spelen...
En over "genieten" gesproken; ik geniet ook van mp3 kwaliteit. Buiten of op de fiets, maar niet op een systeem die in staat is om de verschillen tussen verschillende audio formaten weer te geven.
Het feit dat mp3/AAC een formaat is met "verlies" van informatie, zou op zich genoeg moeten zeggen. Voor jou misschien niet, maar dat snappen we wel.

Mitch--

Citaat van: Kurt op april 12, 2023, 09:42:24Sterk statement van iemand die niet eens weet wat hier staat te spelen...
En over "genieten" gesproken; ik geniet ook van mp3 kwaliteit. Buiten of op de fiets, maar niet op een systeem die in staat is om de verschillen tussen verschillende audio formaten weer te geven.
Het feit dat mp3/AAC een formaat is met "verlies" van informatie, zou op zich genoeg moeten zeggen. Voor jou misschien niet, maar dat snappen we wel.

Behoorlijk statement van iemand die dit nooit gehoord heeft en leeft in de wereld van "meer is beter" en daar dus mensen op slacht ;)  chill even joh, luister lekker verder, bakkie koffie erbij, of lekker mp3'tje op de fiets, en weer doorgaan en lekker genieten met wat jij mooi vind.

Je hoort ons niet zeggen dat al het andere aanbod of cd-rips oid slechts zijn he, op de een of andere manier klinkt het via Spotify op deze setting gewoon het lekkerste, kan ik ook niet verklaren en geldt zeker niet voor ieder systeem, en eerlijk gezegd wil ik dat ook niet meer, de wereld van getallen, "meer/hoger is beter" heb ik losgelaten, ik luister gewoon lekker :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Citaat van: Xander32 op april 12, 2023, 07:45:49Ja, dat zat ik mij zojuist al te bedenken;  Mitch schreef ook Airplay en daarmee een Apple device t.b.v. de overdracht.

Dat neemt niet weg dat ik het niet kunnen streamen vanaf nas/ USB stick/ ext HDD als een zwaktebod zie.

Dat snap ik zeker als je dat graag gebruikt, ik gebruik die opties allemaal niet, dus mis het ook initeel niet :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Marco66

Ben je met airplay niet beperkt tot 16 bit 44,1 khz?
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Mitch--

Citaat van: Marco66 op april 12, 2023, 10:08:23Ben je met airplay niet beperkt tot 16 bit 44,1 khz?

Dat kan best kloppen ja
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sopper

Citaat van: Xander32 op april 12, 2023, 07:45:49Ja, dat zat ik mij zojuist al te bedenken;  Mitch schreef ook Airplay en daarmee een Apple device t.b.v. de overdracht.

Dat neemt niet weg dat ik het niet kunnen streamen vanaf nas/ USB stick/ ext HDD als een zwaktebod zie.

Although the primary focus of Källa is streaming services, it can also play FLAC from a NAS using an app like VLC.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Tabcam

Citaat van: Marco66 op april 12, 2023, 10:08:23Ben je met airplay niet beperkt tot 16 bit 44,1 khz?
Ik zie dat niet als een echte beperking. Ik heb het nog zoveel mooier en gedetaillerder gehoord dat voor mij 44.1/16 echt voldoende is. Wie weet dat als ik ooit het detailniveau en dynamiek van hoorns benader zonder het hoorneffect te horen dat ik wel anders piep :angel:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Spijkie

Persoonlijk vind ik AirPlay per definitie minder , bout statement ik weet t maar er moeten weer extra omzettingen gedaan worden.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Mediator

Wie zijn wij om te stellen dat het anders moet of dat iets niet zou kunnen. Belangrijkste blijft uiteindelijk toch dat je er zelf mee uit de voeten kunt. Je moet er immers ook zelf naar luisteren. Daarentegen geldt voor iedere set gewoon hetzelfde principe: de totale set is zo sterk als zijn zwakste schakel.

chansig

Yep en dat zal altijd de mens blijven.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.