Mitch's set - New definition of music :)

Gestart door Mitch--, oktober 3, 2012, 00:45:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

twani

#200
Citaat van: Mitch-- op mei 14, 2014, 19:50:16
Zooo al een tijdje niks gebeurt hier, ben erg tevreden dus  ;D

Vandaag van ChrisV een setje Herbie's big-fat-dots overgenomen, ogenschijnlijk een stel 'rubberen' onderlegschijven voor onder eigenlijk alles. Ik heb de SuzyWong verhalen hier en daar gevolgd, kan ook wel snappen dat zo'n plaat iets doet maar voor mij toch wat abracadabra en een duur uitprobeersel. Ik dacht ik probeer deze schijven eens misschien gebeurt er wel wat, de verhalen op internet klinken goed en aannemelijk en de tweak was goedkoop. Well toen kwam het besef na een half uurtje luisteren dat deze toch wel een behoorlijke invloed hebben hier pff, het geluidsbeeld is veel groter en de bas zeker strakker, ik heb echt geen idee hoe het komt maar het werkt wel :)
En eindelijk eens voor normaal geld ipv die dure "Bamboe ploatjes" ;D

En als het "voor weinig" was, klinkt het nóg beter :tounge2:

Mitch--

Citaat van: twani op mei 14, 2014, 20:22:43
En eindelijk eens voor normaal geld ipv die dure "Bamboe ploatjes" ;D

daarom ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

newday

Citaat van: Mitch-- op mei 14, 2014, 19:50:16
Zooo al een tijdje niks gebeurt hier, ben erg tevreden dus  ;D

Vandaag van ChrisV een setje Herbie's big-fat-dots overgenomen, ogenschijnlijk een stel 'rubberen' onderlegschijven voor onder eigenlijk alles. Ik heb de SuzyWong verhalen hier en daar gevolgd, kan ook wel snappen dat zo'n plaat iets doet maar voor mij toch wat abracadabra en een duur uitprobeersel. Ik dacht ik probeer deze schijven eens misschien gebeurt er wel wat, de verhalen op internet klinken goed en aannemelijk en de tweak was goedkoop. Well toen kwam het besef na een half uurtje luisteren dat deze toch wel een behoorlijke invloed hebben hier pff, het geluidsbeeld is veel groter en de bas zeker strakker, ik heb echt geen idee hoe het komt maar het werkt wel :)

Waar gebruik je ze onder?

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

Heb je een foto en wat kosten deze?

chansig

750 euro pst.

Mooi Mitch dat je ook verschil ervaart. Nooit gedacht dat het geheel uitgerold zou worden in de grote hifi wereld.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mitch--

Citaat van: chansig op mei 15, 2014, 09:08:39
750 euro pst.

Mooi Mitch dat je ook verschil ervaart. Nooit gedacht dat het geheel uitgerold zou worden in de grote hifi wereld.

Gr Hans

Ik denk dat je hem verkeerd begrijpt hans, ik heb geen suzy wong plaat he, heb alleen de berichtgeving gevolgd erover en ben best geïnteresseerd geraakt, alleen zijn de platen best prijzig en voor mij te duur om uit te proberen. Nu een goedkoper tweakje uitgeprobeerd in de vorm van vier onderlegschijven. Ben door het effect nog wel iets meer overtuigd dat je met zo'n plaat mogelijk nog grotere stappen kan maken, ik heb nu alleen vier voetjes onder mijn msdm gelegd.

Citaat van: denoontje op mei 15, 2014, 01:44:51
Heb je een foto en wat kosten deze?

Ff googles op Herbie's Big Fat Dots, kom je er vanzelf! Foto zegt weinig denk ik, ze zien eruit als vier rubberen schijfjes ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: chansig op mei 15, 2014, 09:08:39
750 euro pst.

Mooi Mitch dat je ook verschil ervaart. Nooit gedacht dat het geheel uitgerold zou worden in de grote hifi wereld.

Gr Hans
Mwah echt niet :laugh:

YamahaRXV

Citaat van: Mitch-- op mei 15, 2014, 10:16:00
Ik denk dat je hem verkeerd begrijpt hans, ik heb geen suzy wong plaat he, heb alleen de berichtgeving gevolgd erover en ben best geïnteresseerd geraakt, alleen zijn de platen best prijzig en voor mij te duur om uit te proberen. Nu een goedkoper tweakje uitgeprobeerd in de vorm van vier onderlegschijven. Ben door het effect nog wel iets meer overtuigd dat je met zo'n plaat mogelijk nog grotere stappen kan maken, ik heb nu alleen vier voetjes onder mijn msdm gelegd.

Als de Suzy Wong plate werkt dan is het verschil wat het brengt enorm en indrukwekkend, en zijn de € 750 euro,s verhoudingsgewijs niet veel t.o.v. de impact  ;)
Helaas werkt het niet bij iedereen, zoals al is gebleken en dan is iedere uitgegeven euro eigenlijk al te veel  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Citaat van: Mitch-- op mei 15, 2014, 10:16:00
Ik denk dat je hem verkeerd begrijpt hans, ik heb geen suzy wong plaat he, heb alleen de berichtgeving gevolgd erover en ben best geïnteresseerd geraakt, alleen zijn de platen best prijzig en voor mij te duur om uit te proberen. Nu een goedkoper tweakje uitgeprobeerd in de vorm van vier onderlegschijven. Ben door het effect nog wel iets meer overtuigd dat je met zo'n plaat mogelijk nog grotere stappen kan maken, ik heb nu alleen vier voetjes onder mijn msdm gelegd.

Ff googles op Herbie's Big Fat Dots, kom je er vanzelf! Foto zegt weinig denk ik, ze zien eruit als vier rubberen schijfjes ;)

Oke...ws teveel een suzy wong bril op. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mitch--

Citaat van: YamahaRXV op mei 15, 2014, 12:43:53
Als de Suzy Wong plate werkt dan is het verschil wat het brengt enorm en indrukwekkend, en zijn de € 750 euro,s verhoudingsgewijs niet veel t.o.v. de impact  ;)
Helaas werkt het niet bij iedereen, zoals al is gebleken en dan is iedere uitgegeven euro eigenlijk al te veel  :angel:

Daarom ga ik hem ook nog niet proberen ;) ben bang voor de impact hehe kom waarschijnlijk een speaker upgrade aan, maar daarover later meer!

Citaat van: chansig op mei 15, 2014, 12:56:50
Oke...ws teveel een suzy wong bril op. :D

Gr Hans

Heb jij ze ook hans?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

lynch1979


Staaled

Citaat van: Mitch-- op mei 14, 2014, 23:31:02
De voetjes van de MDSM.
Kun je ook direct aan de behuizing plaatsen ?
Vaak werkt dit beter.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Mitch--

Citaat van: Staaled op mei 15, 2014, 15:43:29
Kun je ook direct aan de behuizing plaatsen ?
Vaak werkt dit beter.

Dan moet ik originele voetjes eraf slopen, de zijn namelijk net zo hoog ;) en om die er nou vanaf te halen moet ik nog even over slapen
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

chansig

Nee...ik heb ze niet...ik de 2e versie van de tegels. Die zien er compleet anders uit. Voordat ik er 1 ga kopen wil ik eerst zeker weten dat het meer brengt dan wat de 2e versie nu brengt.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

garmtz

Citaat van: Mitch-- op mei 15, 2014, 17:40:52
Dan moet ik originele voetjes eraf slopen, de zijn namelijk net zo hoog ;) en om die er nou vanaf te halen moet ik nog even over slapen

Ze zitten vast met een beetje lijm... Niet zo'n probleem om ze los te krijgen... Maar weet je zeker dat de tweak een verbetering is? Heb je naast de cosmetische aspecten ook op de muzikale aspecten gelet? Hoe is de timing? Hoe goed kun je de muziek 'meeneurieen'/volgen etc.

Mitch--

Citaat van: garmtz op mei 16, 2014, 23:35:19
Ze zitten vast met een beetje lijm... Niet zo'n probleem om ze los te krijgen... Maar weet je zeker dat de tweak een verbetering is? Heb je naast de cosmetische aspecten ook op de muzikale aspecten gelet? Hoe is de timing? Hoe goed kun je de muziek 'meeneurieen'/volgen etc.

Ik vind dat inderdaad 'hetzelfde' gebleven, maar het is nog kort dag om exact mijn vinger erop te leggen of het nu 'beter' 'anders' of 'slechter' klinkt. Snap wel wat je bedoelt, hetzelfde als de toevoeding van bepaalde kabels die veel goed lijken te doen terwijl ze eigenlijk de eenheid 'uit elkaar trekken', dit door het benadrukken van een bepaald gebied in het geluid. Ik vind nu eigenlijk het 'geheel' wat toegenomen zonder dat er 'ergens' een bepaalde nadruk op is gelegd, ook vind ik de eenheid behouden in de sound zoals ik de Linn ken (verder ben ik vrij slecht in het echt technisch luisteren ;) )
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Mitch-- op mei 17, 2014, 12:02:38
(verder ben ik vrij slecht in het echt technisch luisteren ;) )

Heerlijk toch Mitch! ;D

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje


Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Staaled

Citaat van: garmtz op mei 16, 2014, 23:35:19
Ze zitten vast met een beetje lijm... Niet zo'n probleem om ze los te krijgen... Maar weet je zeker dat de tweak een verbetering is? Heb je naast de cosmetische aspecten ook op de muzikale aspecten gelet? Hoe is de timing? Hoe goed kun je de muziek 'meeneurieen'/volgen etc.
Idd en ook weer makkelijk terug te plaatsen.
Bij al van deze dempers of koppelaars is mijn ervaring dat direct aan de kast het beste werkt/verandert.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Mitch--

Geinig, voor me moeder een setje Boston A25 monitors gekocht. Nu even in mijn set aangesloten en die kleine speakertjes klinken serieus niet verkeerd :) voor het geld gewoon serieus goed!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

De kogel is door de kerk! Ik heb nieuwe speakers! Een droom is werkelijkheid geworden maar inmiddels staan hier sinds zondag een prachtige set Harbeth SHL5 speakers in eucalyptus te spelen  :bigsmile:

Al even opzoek geweest naar een nieuwe speaker, afgelopen donderdag bij BB&G geweest en drie speakers besluisterd. De Linn Majik 140, de Revel F206 en de Wilson Benesch Square 3. Vooral de Revel en de WB hebben een zeer goede indruk achtergelaten, en had ik toen moeten kiezen was ik voor de ongelofelijke snelheid en grootse weergave van de WB gegaan (en dat in combinatie met mijn MDSM). De WB was eigenlijk een buitenbeentje omdat die speaker nieuw onbereikbaar was budgettair gezien, maar de beluisterde occasion set zou uitkomst kunnen bieden. Alle drie de speakers hebben hun goede kanten die vooral bij je smaak moeten passen. Maar toen ik afgelopen zondag hier een set Harbeth's over de vloer kreeg om in mijn eigen ruimte te proberen was de kogel vrij snel door de kerk en zijn de speakers hier gebleven :) Deze speaker doet eigenlijk alles wat ik extra zocht in een nieuwe set!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Heel erg fraai!

Kan je ook omschrijven wat exact jou heeft doen beslissen om voor de SHL5 te gaan?
Wat doet deze anders dan de reeds door jou beluisterde speakers?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT