Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Alex Groningen

Citaat van: chansig op mei 29, 2012, 07:31:16
Maar je geluid dan Alex...dan blijft er niets van over in zo'n Ikea kast.. :D :D :D

Nee hoor groot gelijk. Ik was al bang dat ook ik geen smaak zou hebben. :D

Gr Hans

:D

Alles blijft lekker zo staan zoals het er nu bijstaat, ben er erg tevreden mee. Nog even wachten op de luidsprekers en dan ben ik klaar.
Wat mij betreft kan deze topic daarna wel op slot. ;D

chansig

Leuk...ik ben benieuwd hoelang je speakers blijven staan.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

Reken er maar op Hans dat er dit jaar en ook volgendjaar niks meer gaat veranderen.
Ben er echt klaar mee.

chansig

We zullen het beleven...Ik zeg verders niets. Rommelen met kastjes kan ook leuk zijn zonder dat je pre definitie op zoek bent naar geluidsverbetering. Ik heb het jaren gedaan...gewoon voor de leuk.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Citaat van: Alex Groningen op mei 29, 2012, 07:42:18
:D

Alles blijft lekker zo staan zoals het er nu bijstaat, ben er erg tevreden mee. Nog even wachten op de luidsprekers en dan ben ik klaar.
Wat mij betreft kan deze topic daarna wel op slot. ;D
Alex, heb je er al zicht op wanneer de speakers er zijn?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

Citaat van: Alex Groningen op mei 29, 2012, 07:42:18
:D

Alles blijft lekker zo staan zoals het er nu bijstaat, ben er erg tevreden mee. Nog even wachten op de luidsprekers en dan ben ik klaar.
Wat mij betreft kan deze topic daarna wel op slot. ;D

Wedje doen? :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Former member 78


S@m


Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Jumping Jack

Citaat van: Alex Groningen op mei 28, 2012, 23:17:21
Zit inderdaad een Ortofon red elementje in. Ik wacht op de Ortofon bleu.... ben de naam er even van kwijt.

And so it begins...  :popcorn:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Alex Groningen op mei 29, 2012, 07:45:02
Reken er maar op Hans dat er dit jaar en ook volgendjaar niks meer gaat veranderen.
Ben er echt klaar mee.
Alex, ook van je nieuwe Cantons heb ik inmiddels een (zeer) positieve test mogen lezen. Enige opmerking (géén kritiek dus, anders krijgen we dat weer) was dat ze flink wat afstand tot de wanden nodig hebben. Ik ken dat, mijn Heco 901`s hadden ook een 2 x 20cm bass unit net als de 890`s....

S@m

#5436
... + het gegeven dat Canton een minimaal versterkervermogen van 180 Watt aanraadt voor betreffende luidsprekers.

Hopelijk komt de Yamaha met 95 Watt dan niet tekort om het laag strak aan te sturen.

Recentelijk heb ik ervaren dat de fabrikant niet voor niets een minimaal versterkervermogen aanbeveelt

Robbert54

Zo!! Ik loop weer eens flink achter. Ga mezelf maar eens even inlezen :-\

die Yamaha is wel erg mooi trouwens met die retro looks!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Midcall

Citaat van: twani op mei 29, 2012, 09:50:20
Alex, ook van je nieuwe Cantons heb ik inmiddels een (zeer) positieve test mogen lezen. Enige opmerking (géén kritiek dus, anders krijgen we dat weer) was dat ze flink wat afstand tot de wanden nodig hebben. Ik ken dat, mijn Heco 901`s hadden ook een 2 x 20cm bass unit net als de 890`s....
Heeft niet zo zeer met de speakerunits te maken, maar meer met de reflexpoort. Reken er op dat ze 1 tot anderhalve meter van de wanden af moeten staan. Ik heb ze een poosje als (tijdelijke) rears gebruikt dus ik heb goed kunnen schuiven met die jongens. De 20hz in de specs zijn overigens idioot, dat slaat echt nergens op, maar dat is al jaren zo bij Canton. Misschien dat ze 20hz bij -18dB halen, maar voor mijn gevoel stopt het zon beetje bij 32hz, op zich niet zo verkeerd.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Former member 78

Citaat van: S@m op mei 29, 2012, 10:36:04
... + het gegeven dat Canton een minimaal versterkervermogen van 180 Watt aanraadt voor betreffende luidsprekers.

Hopelijk komt de Yamaha met 95 Watt dan niet tekort om het laag strak aan te sturen.

Recentelijk heb ik ervaren dat de fabrikant niet voor niets een minimaal versterkervermogen aanbeveelt

Jij weet toch wel, dat het aantal watts niks met een strak laag te maken heeft ???

S@m

Samen met het rendement, impedantie, akoestiek, grootte luisterruimt, afstand tot luidsprekers, gebruikte units, voedingsgedeelte in versterker, filteropbouw, bron is ook het vermogen van belang voor een strak laag. Althans dat is mijn ervaring.

Waarom is volgens jou het vermogen niet van belang voor een strak laag?

chansig

Citaat van: S@m op mei 29, 2012, 10:36:04
... + het gegeven dat Canton een minimaal versterkervermogen van 180 Watt aanraadt voor betreffende luidsprekers.

Hopelijk komt de Yamaha met 95 Watt dan niet tekort om het laag strak aan te sturen.

Recentelijk heb ik ervaren dat de fabrikant niet voor niets een minimaal versterkervermogen aanbeveelt

Ze hebben ook een speaker (Canton) waarvoor ze minimaal 280 watt adviseren.. :o :o :o :o

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: ArjanR1 op mei 29, 2012, 11:30:34
Jij weet toch wel, dat het aantal watts niks met een strak laag te maken heeft ???

Niks zou ik niet willen zeggen....Maar dat heeft s@m ook al uitgelegd....het is niet alles bepalend. Je kan een speaker hebben van 80 dB en een versterker van 3 watt...maar dan ga je het niet redden hoe groot de voeding ook is, de ruimte akoestisch perfect is etc. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Former member 78

Citaat van: S@m op mei 29, 2012, 11:58:54
Samen met het rendement, impedantie, akoestiek, grootte luisterruimt, afstand tot luidsprekers, gebruikte units, voedingsgedeelte in versterker, filteropbouw, bron is ook het vermogen van belang voor een strak laag. Althans dat is mijn ervaring.

Waarom is volgens jou het vermogen niet van belang voor een strak laag?

Laat ik het dan anders stellen...
Wat zal jij dan ongelukkig zijn met jouw 2x35watt versterker ;)


Former member 78

Citaat van: chansig op mei 29, 2012, 12:09:37
Niks zou ik niet willen zeggen....Maar dat heeft s@m ook al uitgelegd....het is niet alles bepalend. Je kan een speaker hebben van 80 dB en een versterker van 3 watt...maar dan ga je het niet redden hoe groot de voeding ook is, de ruimte akoestisch perfect is etc. :D

Gr Hans

Dat is wel een uiterste :D


chansig

Jij stelt volgens mij het uiterste......Ik geef alleen een voorbeeld om aan te geven dat jouw stellingname niet klopt.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

S@m

Da's exact de reden dat ik dit schrijf.

De Unison stond boven en daar kreeg ik nieuwe luidsprekers waarvoor de fabrikant minimaal 100 Watt aanraadt. Geloofde er niets van, maar de S9 kreeg ze niet aan het zingen. Nu een pre/ev van 2x 100W en ze spelen fantastisch,

De S9 weer beneden en daar doet ie het meer dan uitstekend.  ;)

twani

Voor wat het waard is stond er in de test niets dat wees op een lastig(er) aan te sturen speaker, slechts een flinke afstand tot de (achter) wand is van eminent belang volgens hun.....
Eigenlijk sprak men slechts in superlatieven over de Cantons in dit geval samen getest met oa. Elac, Kef R700, en nog wat anders........... :crazy:

Gr
Theo

Nosferatu

Och, die Cantonnetjes hebben een nominaal vermogen van 180W en een muziekvermogen van 340W. Sinds wanneer is dat dan minimaal 180W ? Hoezo zou het Yamahaatje dan te weinig vermogen hebben ?  :D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

S@m

Citaat van: Nosferatu op mei 29, 2012, 12:22:31
Och, die Cantonnetjes hebben een nominaal vermogen van 180W en een muziekvermogen van 340W. Sinds wanneer is dat dan minimaal 180W ? Hoezo zou het Yamahaatje dan te weinig vermogen hebben ?  :D

Zoho, jij hebt veel verstand van zaken  ;D

Sinds wanneer hebben volgens jou (niet actieve) luidsprekers een vermogen...?

:clapping: