PascalP's MK&K kelder cinema - En opnieuw beginnen....

Gestart door PascalP, juli 12, 2018, 16:02:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vik

Zoals gewoonlijk weer veel te kort!  8)

Mooie stappen gemaakt Pascal en de ruimte zelf heeft een flinke boost gekregen. Een veel mooiere "bubble" en een mooier geheel in het vergelijk met mijn eerste bezoek. Aan de andere kant mag dat ook wel want je hebt inmiddels alweer flink geïnvesteerd in akoestische elementen. Daar was ik eigenlijk het meest nieuwsgierig naar buiten de gezelligheid om natuurlijk.  ;)

De -Celtic Woman blu ray- daar zijn we mee gestart en aangezien deze in stereo is opgenomen een goede disc voor het optimaal plaatsen van de stereo (front speakers) en daar hebben we gelijk gebruik van gemaakt, en wat getweakt tot een iets betere plaatsing t.o.v. de MLP.

Het vergelijk tussen de Bryston en Acurus was ook mooi om te ervaren. Beiden een ander karakter en op dit niveau is het een keuze van smaak zullen we maar zeggen.  Toch ging mijn voorkeur uit naar de Bryston omdat deze wat vloeiender en wat muzikaler (harmonischer) is t.o.v de Acurus. Voor de liefhebbers van "Schieten, Tieten en Helicopters" zal dit denk ik geen issue zijn.  :P :-X

De stap van 2 naar 4 Atmos speakers zal ook zeker een fraaie stap zijn en dat staat geloof ik in de planning zoals je al aangaf.  8)

Al met al was het super genieten en leuk om te ervaren dat je behoorlijke stappen hebt gezet. De subwoofers vond ik overigens ook erg fijn. Subtiel wanneer het moet en "Gas op die Lollie" wanneer het nodig is.  :headbanging:

Op naar de volgende ronde Pascal!  :thumbs-up:



Citaat van: PascalP op juli 11, 2021, 08:43:59
Thanks mannen, was weer gezellig  :coffee:
Hoop moois gezien en gehoord en ook nog vergeleken tussen de Acurus en de Bryston  :headbanging:
Vik had ook de Sony X800 CM mee en ook deze (nogmaals) aan de tand gevoeld en ik kan echt nog wel wat stappen maken...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

#2151
Euuh..
Hoe heet die film met dat schieten TIETEN vliegen gedoe? Lijkt me wel interessant  :D

Ik vraag dit voor een vriend trouwens..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Citaat van: reza op juli 11, 2021, 14:59:41
Euuh..
Hoe heet die film met dat schieten TIETEN vliegen gedoe? Lijkt me wel interessant  :D

Ik vraag dit voor een vriend trouwens..
Je bent me net voor! Ook voor een vriend uiteraard!😂

Ik vraag me nu wel af in welke categorie mijn Trinnov valt...🤔

DustinV

Misschien zoiets als dit? 😅


reza

Hahaha Hahaha haha :D

Ik pas...

:blink: ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

DustinV

Citaat van: reza op juli 11, 2021, 20:08:04
Hahaha Hahaha haha :D

Ik pas...

:blink: ;D

Was ook voor een vriend toch 😜 Aan de hoes te zien voldoet het aan tieten, schieten en helicopters 😊

reza

Ik hoor net dat mijn vriend hem al gezien heeft  :wacko:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Citaat van: reza op juli 11, 2021, 14:59:41
Euuh..
Hoe heet die film met dat schieten TIETEN vliegen gedoe? Lijkt me wel interessant  :D

Ik vraag dit voor een vriend trouwens..

Die zaten in Vik zijn 2e koffertje :P
Maar Google maar eens op de 'Andy Sidaris collection', voldoet denk ik aan alle criteria  :devil:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Citaat van: Teejoo op juli 10, 2021, 19:42:16
En, Vik al in da house?

Vik was keurig op de afgesproken tijd hier :)

Citaat van: Jean Sibelius op juli 10, 2021, 19:47:36
Veel plezier vanavond mannen! Ondertussen zijn de dames ook onderweg naar de Mansion :D

Kunnen we de dames de volgende keer aan de tand voelen, die stereo opname is echt heel goed en zeer ruimtelijk.
Dat gaat in jouw opstelling helemaal goed komen lijkt me :D

Citaat van: skyfox op juli 10, 2021, 19:59:31
Veel plezier vanavond! Maar dat moet wel lukken, lijkt me [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn VOG-L09 met Tapatalk



^^

Citaat van: Raymen op juli 10, 2021, 20:11:01
Have fun pascal en vik

Pascal tot morgen :coffee:

hehe, was ook ff gezellig zondagochten Raymen!  :coffee:
Hoop dat je demo naar verwachting gaat!

Citaat van: papaleo op juli 11, 2021, 09:40:24
:thumbs-up: maar je verslag zou ietsje uitgebreider mogen  ;D
Pas maar op...en jouw kennende als er iets in je kop hoofd zit,zit het niet in je kont reet  :D

Citaat van: papaleo op juli 11, 2021, 09:43:32
Pascal je hebt het er maar druk mee....,Vandaag komt Raymen weer een bezoekje bij je brengen.  :popcorn:

Ja was weer een zeer druk weekend Leo, zaterdagavond Vik dan op de koffie, was ook alweer na middernacht voordat hij zijn dieselros begon voor te gloeien :P
Vervolgens zondagochtend Raymen voor de deur om 9:00, tel daarbij op 2 kleine kids in huis, een verjaardag in de middag afsluitend met een BBQ en vervolgens nog voetbal kijken met een paar maten dan snap je (wellicht) wel dat ik geen tijd heb voor uitgebreide rapportages  :devil: ;)

Citaat van: denoontje op juli 11, 2021, 09:51:44
Dat die sony nog niet gemod is [emoji3166] [emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Er zit e.e.a. in de pijplijn Thuur, geen zorgen ;)

Citaat van: morca op juli 11, 2021, 09:53:37
Wat meeten jullie Brabanders veel.
Ik ga verhuizen denk ik 🤣🤣

Niet de eerste keer dat je me een Brabander noemt  :nopompom:
haha, maar de laatste weken is het inderdaad vrij druk met bezoekjes over en weer  :popcorn:

Citaat van: buckler op juli 11, 2021, 10:10:15
Druk baasje he
Misschien wat laat maar prachtige stands hoor en je center past zo perfect onder je scherm (wat overgens mooi laag hangt waar ik wel van hou).
Dat je de Acurus en de Bryston/Storm aan het vergelijken bent vind ik ook altijd leuk om zulke dingen te lezen dus ben benieuwd wat jullie ervaringen waren... zomaar nieuwsgierig hoor en niets meer  :wacko:

Thanks Martin, stands ben ik idd zeer blij mee, voor de surrounds nog even wat verzonken M6 boutjes halen en dan zijn ze helemaal 'af', zal dan nog wat extra foto's plaatsen :)
Vik heeft zijn ervaringen al gepost mbt de Acurus/Bryston, geen van beide slechte units hoor, gewoon topspul met ieder hun eigen kwaliteiten.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: DustinV op juli 11, 2021, 19:28:10
Misschien zoiets als dit? 😅



Die staat op de watchlist, past mooi in het rijtje van de Andy Sidaris collectie die ik Reza al als kijktip had gegeven  :clapping:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: vik op juli 11, 2021, 14:19:08
Zoals gewoonlijk weer veel te kort!  8)

Mooie stappen gemaakt Pascal en de ruimte zelf heeft een flinke boost gekregen. Een veel mooiere "bubble" en een mooier geheel in het vergelijk met mijn eerste bezoek. Aan de andere kant mag dat ook wel want je hebt inmiddels alweer flink geïnvesteerd in akoestische elementen. Daar was ik eigenlijk het meest nieuwsgierig naar buiten de gezelligheid om natuurlijk.  ;)

De -Celtic Woman blu ray- daar zijn we mee gestart en aangezien deze in stereo is opgenomen een goede disc voor het optimaal plaatsen van de stereo (front speakers) en daar hebben we gelijk gebruik van gemaakt, en wat getweakt tot een iets betere plaatsing t.o.v. de MLP.

Het vergelijk tussen de Bryston en Acurus was ook mooi om te ervaren. Beiden een ander karakter en op dit niveau is het een keuze van smaak zullen we maar zeggen.  Toch ging mijn voorkeur uit naar de Bryston omdat deze wat vloeiender en wat muzikaler (harmonischer) is t.o.v de Acurus. Voor de liefhebbers van "Schieten, Tieten en Helicopters" zal dit denk ik geen issue zijn.  :P :-X

De stap van 2 naar 4 Atmos speakers zal ook zeker een fraaie stap zijn en dat staat geloof ik in de planning zoals je al aangaf.  8)

Al met al was het super genieten en leuk om te ervaren dat je behoorlijke stappen hebt gezet. De subwoofers vond ik overigens ook erg fijn. Subtiel wanneer het moet en "Gas op die Lollie" wanneer het nodig is.  :headbanging:

Op naar de volgende ronde Pascal!  :thumbs-up:

Thanks Vik! Was zeker weer een geslaagde en gezellige avond  :clapping:
Akoestiek heeft idd en flinke boost gehad de laatste tijd en ik ben nog niet klaar zoals je weet, die RPG Modex Plate's moeten nog geplaatst worden o.a. dus kan alleen nog maar beter worden (hoop ik...), maar ondanks dat ben ik zelf zeker niet ontevreden en kan er prima van genieten in de avonduren.
Waar we zaterdag op speelden is ook een beetje mijn normale luistervolume, niet volle oorlogssterkte (zoals Jefften ;) ), maar hard genoeg en ook afgelopen zaterdag waren we tot kort na middernacht bezig met Celtic Woman, Revolverheld, Ford vs Ferrari en als afsluiter Unbroken en heb geen enkele klacht gehad van de mede bewoners in huis, alles lag nog lekker te snurken toen ik boven kwam  :angel:

De verschillen tussen de Bryston en Acurus waren subtiel doch hoorbaar zoals je zelf ook aangeeft en beiden hebben hun voors en tegens wat mij betreft dus we gaan er nog even lekker mee aan de gang.
Atmos wil ik idd van 2 naar 4 en dan de Tripoles vervangen door Monopoles, kwa plaatsing even kijken hoe dit gaat lukken icm de akoestische panelen aan het plafond maar dit is voor nu even een iets lagere prio, nog genoeg andere dingen te doen in de ruimte en er loopt nog e.e.a. zoals je weet  O0

Gas op de lollie kunnen de subs zeker en denk wanneer ik de RPG Modex Plates in de ruimte heb het nog een paar stappen strakker kan en ik weer met de PEQ aan de gang kan gaan, wordt vervolgd en hopelijk weer tot snel  :headbanging: :coffee:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Njoy the ride Bro!  :headbanging:

De RPG Modex Plates ken ik van HTip (Philip) -The Chamber of Dreams- en Jefften heeft deze ook. Zeker een toegevoegde waarde.  :yinyang:

We gaan nog wel verder met testen en een andere eind trap zou ik ook een keer willen proberen in jouw set. Ook prullen met interlinks en power cords. Mooi excuus om weer langs te komen.  :angel:

Kwa volume en beleving was het dik in orde hoor!  8)

Citaat van: PascalP op juli 12, 2021, 09:17:17
Thanks Vik! Was zeker weer een geslaagde en gezellige avond  :clapping:
Akoestiek heeft idd en flinke boost gehad de laatste tijd en ik ben nog niet klaar zoals je weet, die RPG Modex Plate's moeten nog geplaatst worden o.a. dus kan alleen nog maar beter worden (hoop ik...), maar ondanks dat ben ik zelf zeker niet ontevreden en kan er prima van genieten in de avonduren.
Waar we zaterdag op speelden is ook een beetje mijn normale luistervolume, niet volle oorlogssterkte (zoals Jefften ;) ), maar hard genoeg en ook afgelopen zaterdag waren we tot kort na middernacht bezig met Celtic Woman, Revolverheld, Ford vs Ferrari en als afsluiter Unbroken en heb geen enkele klacht gehad van de mede bewoners in huis, alles lag nog lekker te snurken toen ik boven kwam  :angel:

De verschillen tussen de Bryston en Acurus waren subtiel doch hoorbaar zoals je zelf ook aangeeft en beiden hebben hun voors en tegens wat mij betreft dus we gaan er nog even lekker mee aan de gang.
Atmos wil ik idd van 2 naar 4 en dan de Tripoles vervangen door Monopoles, kwa plaatsing even kijken hoe dit gaat lukken icm de akoestische panelen aan het plafond maar dit is voor nu even een iets lagere prio, nog genoeg andere dingen te doen in de ruimte en er loopt nog e.e.a. zoals je weet  O0

Gas op de lollie kunnen de subs zeker en denk wanneer ik de RPG Modex Plates in de ruimte heb het nog een paar stappen strakker kan en ik weer met de PEQ aan de gang kan gaan, wordt vervolgd en hopelijk weer tot snel  :headbanging: :coffee:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Raymen

Citaathehe, was ook ff gezellig zondagochten Raymen!  :coffee:
Hoop dat je demo naar verwachting gaat!

Ja wes wel effe gezellig pascal

Je hebt een hele mooie ruimte, alles komt goed samen .
Geluid is echt van goed niveau

Ja ben druk aan het testen
De acurus klinkt behoorlijk lekker op de sonus fabers

Is wel even wat zoekwerk
Maar ben er zeer content mee
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Jefften

Citaat van: PascalP op juli 12, 2021, 09:17:17
Thanks Vik! Was zeker weer een geslaagde en gezellige avond  :clapping:
Akoestiek heeft idd en flinke boost gehad de laatste tijd en ik ben nog niet klaar zoals je weet, die RPG Modex Plate's moeten nog geplaatst worden o.a. dus kan alleen nog maar beter worden (hoop ik...), maar ondanks dat ben ik zelf zeker niet ontevreden en kan er prima van genieten in de avonduren.
Waar we zaterdag op speelden is ook een beetje mijn normale luistervolume, niet volle oorlogssterkte (zoals Jefften ;) ), maar hard genoeg en ook afgelopen zaterdag waren we tot kort na middernacht bezig met Celtic Woman, Revolverheld, Ford vs Ferrari en als afsluiter Unbroken en heb geen enkele klacht gehad van de mede bewoners in huis, alles lag nog lekker te snurken toen ik boven kwam  :angel:

De verschillen tussen de Bryston en Acurus waren subtiel doch hoorbaar zoals je zelf ook aangeeft en beiden hebben hun voors en tegens wat mij betreft dus we gaan er nog even lekker mee aan de gang.
Atmos wil ik idd van 2 naar 4 en dan de Tripoles vervangen door Monopoles, kwa plaatsing even kijken hoe dit gaat lukken icm de akoestische panelen aan het plafond maar dit is voor nu even een iets lagere prio, nog genoeg andere dingen te doen in de ruimte en er loopt nog e.e.a. zoals je weet  O0

Gas op de lollie kunnen de subs zeker en denk wanneer ik de RPG Modex Plates in de ruimte heb het nog een paar stappen strakker kan en ik weer met de PEQ aan de gang kan gaan, wordt vervolgd en hopelijk weer tot snel  :headbanging: :coffee:

Lol, ik draai ook niet alleen maar op oorlogssterkte hoor.. maar ik zal er rekening mee houden in het vervolg :P
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

PascalP

#2165
Citaat van: Jefften op juli 12, 2021, 09:53:41
Lol, ik draai ook niet alleen maar op oorlogssterkte hoor.. maar ik zal er rekening mee houden in het vervolg :P

Ow nee niet negatief bedoeld hoor. Ik vond het prima  :headbanging:

Is ong -5dB van reference waar ik op speel en dat gaat 'prima' met de kids boven in bed :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: Raymen op juli 12, 2021, 09:36:19
Ja wes wel effe gezellig pascal

Je hebt een hele mooie ruimte, alles komt goed samen .
Geluid is echt van goed niveau

Ja ben druk aan het testen
De acurus klinkt behoorlijk lekker op de sonus fabers

Is wel even wat zoekwerk
Maar ben er zeer content mee

Succes met testen Raymen, we gaan het horen  :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

morca

Citaat van: PascalP op juli 12, 2021, 09:02:48
Vik was keurig op de afgesproken tijd hier :)

Kunnen we de dames de volgende keer aan de tand voelen, die stereo opname is echt heel goed en zeer ruimtelijk.
Dat gaat in jouw opstelling helemaal goed komen lijkt me :D

^^

hehe, was ook ff gezellig zondagochten Raymen!  :coffee:
Hoop dat je demo naar verwachting gaat!

Ja was weer een zeer druk weekend Leo, zaterdagavond Vik dan op de koffie, was ook alweer na middernacht voordat hij zijn dieselros begon voor te gloeien :P
Vervolgens zondagochtend Raymen voor de deur om 9:00, tel daarbij op 2 kleine kids in huis, een verjaardag in de middag afsluitend met een BBQ en vervolgens nog voetbal kijken met een paar maten dan snap je (wellicht) wel dat ik geen tijd heb voor uitgebreide rapportages  :devil: ;)

Er zit e.e.a. in de pijplijn Thuur, geen zorgen ;)

Niet de eerste keer dat je me een Brabander noemt  :nopompom:
haha, maar de laatste weken is het inderdaad vrij druk met bezoekjes over en weer  :popcorn:

Thanks Martin, stands ben ik idd zeer blij mee, voor de surrounds nog even wat verzonken M6 boutjes halen en dan zijn ze helemaal 'af', zal dan nog wat extra foto's plaatsen :)
Vik heeft zijn ervaringen al gepost mbt de Acurus/Bryston, geen van beide slechte units hoor, gewoon topspul met ieder hun eigen kwaliteiten.
Sorry Pascal
Waar zat je ook al weer  :angel:

reza

Over referentie gesproken (75db) hoe hard spelen jullie eigenlijk? Ik zat van de week even de set handmatig af te stellen op 75db en tijdens het film kijken zit ik geregeld op 80/85 db :blink:

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Staaled

#2169
Citaat van: reza op juli 12, 2021, 10:27:20
Over referentie gesproken (75db) hoe hard spelen jullie eigenlijk? Ik zat van de week even de set handmatig af te stellen op 75db en tijdens het film kijken zit ik geregeld op 80/85 db :blink:

Wat is de volumestand op 75 dB ? Reference (75 dB pink noise op dB meter) is hier bijvoorbeeld -18dB op de processor.

Offset is dan -18.

Edit: 85 dB zou -8 betekenen. Kan je verzekeren dat reference +10dB hier de potten en pannen breekt. :tounge:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

PascalP

Citaat van: vik op juli 12, 2021, 09:26:57
Njoy the ride Bro!  :headbanging:

De RPG Modex Plates ken ik van HTip (Philip) -The Chamber of Dreams- en Jefften heeft deze ook. Zeker een toegevoegde waarde.  :yinyang:

We gaan nog wel verder met testen en een andere eind trap zou ik ook een keer willen proberen in jouw set. Ook prullen met interlinks en power cords. Mooi excuus om weer langs te komen.  :angel:

Kwa volume en beleving was het dik in orde hoor!  8)

Genoeg redenen om langs te komen dus :D   :coffee:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: reza op juli 12, 2021, 10:27:20
Over referentie gesproken (75db) hoe hard spelen jullie eigenlijk? Ik zat van de week even de set handmatig af te stellen op 75db en tijdens het film kijken zit ik geregeld op 80/85 db :blink:

Pieken komen er zeker bovenuit, maar ik stel de pink noise idd op 75dB af.
Bij de Acurus was dit standje 50 en speelde ik meestal op 45
Bij de Bryston zit dit punt op -25dB en speel ik op -30dB, afgelopen zaterdag regelmatig op -25dB ;)

Maar varieert ook wel behoorlijk per film, de 2 Jurassic World films op UHD met DTS:X track speelde ik bijvoorbeeld op standje 65 op de Acurus...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

#2173
Citaat van: Staaled op juli 12, 2021, 10:32:27
Wat is de volumestand op 75 dB ? Reference (75 dB pink noise op dB meter) is hier bijvoorbeeld -18dB op de processor.

Offset is dan -18.

Edit: 85 dB zou -8 betekenen. Kan je verzekeren dat reference +10dB hier de potten en pannen breekt. :tounge:

Ik heb mijn Marantz de andere kant uit ingesteld dus gewoon van 0-90( volgens mij )
80 is met pink Noise 75db
Maar referentie kwa luisteren is 65 bij mij en dan speelt de set dus 80/85/90 db. Met uitschieters naar 95 :blink:

Toen ik dit zag ben ik wel gaan nadenken over het volume..
Ik draai nu op 60.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Staaled

#2174
Citaat van: reza op juli 12, 2021, 10:46:42
Ik heb mijn Marantz de andere kant uit ingesteld dus gewoon van 0-90( volgens mij )
80 is met pink Noise 75db
Maar referentie kwa luisteren is 65 bij mij en dan speelt de set dus 80/85/90 db. Met uitschieters naar 95 :blink:

Toen ik dit zag ben ik wel gaan nadenken over het volume..
Ik draai nu op 60.

OK.

Dan zat je dus -10 a -15dB tov reference level.

Ik zit daar bijna altijd (-30dB op mijn Marantz).
Gehoor is nog prima na al die tijd en dergelijke niveau's duren natuurlijk geen hele film lang plus dat vele films het niet eens halen.

Muziek is wat trickier. Ik blaas bijvoorbeeld wel eens wat Rammstein op reference maar daar hou ik het kort.

ter info : mijn ruimte is stevig gedempt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)