iPad topic

Gestart door Staaled, januari 19, 2010, 17:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

danielo

#1825
Misschien moeten we doen zoals ik tijden bij developers gedaan heb. De vraag zelf in google doen en dan alleen antwoord geven met :

G1
G2
G3

....

De Gx notatie gaf aan welk zoek resultaat het antwoord bevatte. Een G1 was dus dat het antwoord direct te vinden was in eerste google resultaat.

Veel mensen denken dat ze uniek zijn en alleen hun een bepaald probleem hebben de gedachte om de tools te gebruiken die ze nu tot hun beschikking hebben komt niet bij ze op.

Ik vind het op dit forum nooit een probleem om antwoord te geven op vragen maar binnen mijn werk ben ik daar wat harder in want zeker in de techniek (denk in veel vakken) kan je niet meer echt meedraaien als je de tools van de tijd niet gebruikt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Xstream

Is een goeie oefening inderdaad.
Zelf is Google 't eerste wat ik doe als ik een vraag of probleem heb. En 99 vd 100 keer vind ik daar ook 't antwoord. Maar die klik zit er bij de meeste mensen helaas nog niet in. Maarja, aangezien de mods hier ook 0,0 beleid voeren (behalve dat je normaal moet doen) leer je de gebruiker ook nooit zo te denken. Je moet ze hierin eigenlijk opvoeden.

Ik merk zelf dat ik steeds minder antwoord of advies geef hier. Het is zo nutteloos. Een dag later staat er alweer een nieuw vers topic met dezelfde vraag. Terwijl 3 topics eronder 't antwoord al uitgebreid staat, op een manier die je bij een goede service winkel nog niet eens krijgt. Ondankbaar vind ik 't zo langzamerhand. Iedereen moet dat verder zelf beslissen natuurlijk, maar voor mij is de lol er wel een beetje af. Merk ook dat ik hier met name alleen nog maar kom om even bij Afterhours slap te lullen.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Kingpin

Iemand al eens alle apps overgezet van bv iPad2 naar iPad4?
Gaat dit vlekkeloos, ook qua instellingen etc?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Criterionlover

Citaat van: Xstream op februari 23, 2013, 12:00:16
Is een goeie oefening inderdaad.
Zelf is Google 't eerste wat ik doe als ik een vraag of probleem heb. En 99 vd 100 keer vind ik daar ook 't antwoord. Maar die klik zit er bij de meeste mensen helaas nog niet in. Maarja, aangezien de mods hier ook 0,0 beleid voeren (behalve dat je normaal moet doen) leer je de gebruiker ook nooit zo te denken. Je moet ze hierin eigenlijk opvoeden.

Ik merk zelf dat ik steeds minder antwoord of advies geef hier. Het is zo nutteloos. Een dag later staat er alweer een nieuw vers topic met dezelfde vraag. Terwijl 3 topics eronder 't antwoord al uitgebreid staat, op een manier die je bij een goede service winkel nog niet eens krijgt. Ondankbaar vind ik 't zo langzamerhand. Iedereen moet dat verder zelf beslissen natuurlijk, maar voor mij is de lol er wel een beetje af. Merk ook dat ik hier met name alleen nog maar kom om even bij Afterhours slap te lullen.

en oude topics uit juni 2012 naar boven te halen toch ?   ;D
T+A ; Sonos

HAL

Ik heb iets raars met mijn toetsenbord op de ipad. Ineens beginnen alle woorden in een zin met een hoofdletter. Voorbeeld: Dat Ziet Er Dus Zo Uit .
Heel vervelend en ik krijg het niet weg. Googlen heeft nog geen oplossing gebracht. Ik heb geen andere toetsenborden geïnstalleerd en ik ben me ook niet bewust van een app die iets veranderd heeft aan het gedrag van het toetsenbord.
Mijn iPad heeft (uiteraard) een jailbreak.
Dank alvast voor het meedenken.

Bart_M


HAL

Citaat van: Bart_M op februari 23, 2013, 12:06:12
Reset uitgevoerd?

Ja, was ik vergeten op te schrijven. Dat heeft helaas ook geen resultaat.
Dank!

Nosoforos

Citaat van: Kingpin op februari 23, 2013, 12:02:46
Iemand al eens alle apps overgezet van bv iPad2 naar iPad4?
Gaat dit vlekkeloos, ook qua instellingen etc?
Je hoeft daar eigenlijk weinig voor te doen. Als je je oude iPad aan je pc/mac hebt gehangen, heeft iTunes een backup. Bij het aansluiten van de nieuwe kun je die overnemen. Dat is het. (via iCloud backup maken kan ook overigens).

Kingpin

Citaat van: Nosoforos op februari 23, 2013, 13:33:35
Je hoeft daar eigenlijk weinig voor te doen. Als je je oude iPad aan je pc/mac hebt gehangen, heeft iTunes een backup. Bij het aansluiten van de nieuwe kun je die overnemen. Dat is het. (via iCloud backup maken kan ook overigens).
Ok, kwestie van iPad2 backuppen (Cloud en pc omgeving via iTunes) dan de iPad4 eraan hangen en restore of zoiets?
Mooi.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

mijkie

Citaat van: Kingpin op februari 23, 2013, 12:02:46
Iemand al eens alle apps overgezet van bv iPad2 naar iPad4?
Gaat dit vlekkeloos, ook qua instellingen etc?

Vlekkeloos ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

VlisChris

Citaat van: Xstream op februari 23, 2013, 12:00:16
Maarja, aangezien de mods hier ook 0,0 beleid voeren

Ga maar eens drie dagen bedenken waarom je drie dagen bedenktijd van me krijgt.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HAL

Citaat van: HAL op februari 23, 2013, 12:04:42
Ik heb iets raars met mijn toetsenbord op de ipad. Ineens beginnen alle woorden in een zin met een hoofdletter. Voorbeeld: Dat Ziet Er Dus Zo Uit .
Heel vervelend en ik krijg het niet weg. Googlen heeft nog geen oplossing gebracht. Ik heb geen andere toetsenborden geïnstalleerd en ik ben me ook niet bewust van een app die iets veranderd heeft aan het gedrag van het toetsenbord.
Mijn iPad heeft (uiteraard) een jailbreak.
Dank alvast voor het meedenken.

Het ziet er naar uit dat het is opgelost. Het bleek de jailbreak optie manualcorrect te zijn. Dat is een programma dat de irritante autocorrectfunctie van iOS vervangt door een goede autocorrect. Ik moest een nieuwe versie installeren.

road rebel

Citaat van: road rebel op januari 27, 2010, 20:51:10
ebbe! :clapping: :pompom: :clapping:

Om een oude topic uit de sloot te halen:
Mijn iPad draait nu reeds 3 jaar mee, de eerste maanden weinig gebruikt maar sinds 2jaar toch wel dagelijks emails checken, FB, casual surfen etc.
Accu gaat nog steeds een paar dagen mee.
Ik vind het best noemenswaardig gezien de levensduur van sommige apparaten.
Ook de prijs valt reuze mee, ik had toen 489dollar betaald (ca. 360euro).
Nooit een hoesje gebracht dus het is een duurzaam concept!
Alleen zonde dat ze de softwareondersteuning zijn gestopt bij iOS 5. En naar huidige maatstaven is de iPad 1 toch wel aan de trage kant.

LittleNinja

#1838
Ik kan mezelf er niet van overtuigen dat Apple de oude modellen niet bewust softwarematig trager maakt gaande de gebruiksduur!!

Als het financieel een beetje meevalt pak ik straks wel een nieuwe iPad mini ( je weet wel, met de techniek die ze vergeten zijn in de huidige mini... zoals de juiste en laatste processor, retina display, dat soort zaken. )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Pjotr

Citaat van: LittleNinja op april  4, 2013, 17:33:12
Ik kan mezelf er niet van overtuigen dat Apple de oude modellen bewust softwarematig trager maakt gaande de gebruiksduur!!
Nou ik wel! Mijn iPhone 3 werd destijds nagenoeg onbruikbaar na de update naar IOS 4.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

angel1978

Citaat van: Pjotr op april  5, 2013, 09:35:59
Nou ik wel! Mijn iPhone 3 werd destijds nagenoeg onbruikbaar na de update naar IOS 4.

maar ligt dat aan het feit dat men bij apple de boel bewust trager maakt, of is het besturingssysteem zoveel zwaarder dat alles trager wordt ?
Bij elke update zullen de processen zwaarder worden, waarbij de processor dus zwaarder wordt belast.. Die wordt echter niet mee geupgrade, dus zou trager worden logisch zijn... Toch ?

gsuk

Citaat van: Xstream op februari 23, 2013, 12:00:16


Ik merk zelf dat ik steeds minder antwoord of advies geef hier. Het is zo nutteloos. Een dag later staat er alweer een nieuw vers topic met dezelfde vraag. Terwijl 3 topics eronder 't antwoord al uitgebreid staat, op een manier die je bij een goede service winkel nog niet eens krijgt. Ondankbaar vind ik 't zo langzamerhand. Iedereen moet dat verder zelf beslissen natuurlijk, maar voor mij is de lol er wel een beetje af. Merk ook dat ik hier met name alleen nog maar kom om even bij Afterhours slap te lullen.

Ik snap dat je je zo voelt,
maar ik moet zeggen dat ik ontzettend blij ben met Antwoorden en Common.py in de Sickbeard Topic :worship: :worship:

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

LittleNinja

Citaat van: Pjotr op april  5, 2013, 09:35:59
Nou ik wel! Mijn iPhone 3 werd destijds nagenoeg onbruikbaar na de update naar IOS 4.

Precies. Exact mijn mening!

Citaat van: angel op april  5, 2013, 09:50:52
maar ligt dat aan het feit dat men bij apple de boel bewust trager maakt, of is het besturingssysteem zoveel zwaarder dat alles trager wordt ?
Bij elke update zullen de processen zwaarder worden, waarbij de processor dus zwaarder wordt belast.. Die wordt echter niet mee geupgrade, dus zou trager worden logisch zijn... Toch ?

Nee, ik geloof er niet in dat dit het probleem is. Want zo veel gecompliceerder is het allemaal niet geworden. Het is het bewust trager en minder stabiel maken van het apparaat middels software updates. Met normale updates maken bedrijven hun apparatuur namelijk beter en niet slechter.

Dat is één van de dingen die mij het meest tegen staan van Apple.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

@Pjotr

Ik bedoelde inderdaad dat ik daar sterk van overtuigd ben... Had het niet helemaal duidelijk uitgedrukt. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

angel1978

CitaatNee, ik geloof er niet in dat dit het probleem is. Want zo veel gecompliceerder is het allemaal niet geworden.

Dat is knap.. Jij hebt inzicht in de broncode en de mate waarin de processor wordt belast ?

CitaatHet is het bewust trager en minder stabiel maken van het apparaat middels software updates. Met normale updates maken bedrijven hun apparatuur namelijk beter en niet slechter.

Tja, ik weet het niet, maar ik heb zelden meegemaakt dat een upgrade van een windows-versie ( 98 naar XP, XP naar 7 ) ervoor gezorgd heeft dat mijn oude pc het beter ging doen.. Sterker nog, de specificaties werden alleen maar hoger.. pas nu met de upgrade van 7 naar 8 gaat het beter...
Daarnaast heb ik met mijn Iphone 3GS hier nooit iets van gemerkt.. zowel de update naar 4, 5 en 6 is naadloos gegaan.. Nooit een probleem meegemaakt en het ding heeft 5 jaar lang ( en nog steeds ) probleemloos gedraaid.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

mikekiwi

Citaat van: Nahpets op april  5, 2013, 14:04:43
Prijsval van Gen3 iPad in US. :pompom:

http://tweakers.net/nieuws/88279/prijzen-ipads-dalen-in-vs-met-30-procent-in-aanloop-naar-nieuwe-modellen.html
Heb ik me er net toe gezet mijn iPad 1 gedag te zeggen en naar Android over te stappen (want kan/wil nieuwe iPad niet betalen), komt dit nieuws...Maar goed, die prijsvallen zie ik heel vaak niet terugkomen in NL, dus moet het er maar mee doen.

Verder zit ik qua IOS updates in een dubio. Ook ik heb met mijn iPhone 3G wat last gehad, ook  mijn iPad 1 komt niet verder dan iOS5. Aan de andere kant heb ik een Android-foon die ook niet verder komt dan Android 2.3.5, dus ook daar geldt gedeeltelijk hetzelfde voor. Geen updates meer dus (ook geen veiligheidissues die worden gedicht), maar andere kant dan weer geen intentionele vertraging vanuit het OS.

LittleNinja

Citaat van: angel op april  5, 2013, 14:03:25
Dat is knap.. Jij hebt inzicht in de broncode en de mate waarin de processor wordt belast ?

Dank je. Ik kan soms heel knap uit de hoek komen inderdaad. :D

Citaat van: angel op april  5, 2013, 14:03:25
Tja, ik weet het niet, maar ik heb zelden meegemaakt dat een upgrade van een windows-versie ( 98 naar XP, XP naar 7 ) ervoor gezorgd heeft dat mijn oude pc het beter ging doen.. Sterker nog, de specificaties werden alleen maar hoger.. pas nu met de upgrade van 7 naar 8 gaat het beter...
Daarnaast heb ik met mijn Iphone 3GS hier nooit iets van gemerkt.. zowel de update naar 4, 5 en 6 is naadloos gegaan.. Nooit een probleem meegemaakt en het ding heeft 5 jaar lang ( en nog steeds ) probleemloos gedraaid.

Hier binnen onze organisatie hebben we een klein arsenaaltje aan Apple producten ( iPhones en iPads ) en ook in privé heb ik een hoop mensen om me heen die het allemaal opvalt dat de oudere generaties opvallend langzaam worden naarmate deze ouder worden. Het gaat er dan ook om dat dezelfde apps sterk langzamer worden zonder er meer van te vragen bijvoorbeeld. Het hoeft ook niet in de software update te zitten. Dit kan er ook al in zitten in de huidige software.

Als ik kijk naar veel audio/video apparatuur dan zie je dat deze juist fijner gaan werken na de diverse updates. Denk aan een Oppo, een PS3 enzovoort. Een vergelijk met een pc vind ik lastiger te plaatsen.

Laat ik het zo zeggen. Ik verdenk ze er stug van dat het zo in elkaar steekt bij het bedrijf. Zo stug zelfs dat ik mezelf niet zal kunnen laten overtuigen door andere meningen ( dus wellicht wel door bewijzen ).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Durk

Ik heb dat idee ook. Maar is dat niet een relatieve snelheidsperceptie? Als je een backup van 2 jaar geleden terugzet en de tijd niet aanpast, zal hij dan opeens sneller zijn? Dat moet toch opvallen in benchmarks e.d.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

LittleNinja

Citaat van: Durk op april  5, 2013, 17:49:21
Ik heb dat idee ook. Maar is dat niet een relatieve snelheidsperceptie? Als je een backup van 2 jaar geleden terugzet en de tijd niet aanpast, zal hij dan opeens sneller zijn? Dat moet toch opvallen in benchmarks e.d.

Ik hoorde zojuist van een neef van me dat dit ook toegepast wordt in de it (pc's). Hij nam als voorbeeld videokaarten die langzamer werden na een update ( na introductie van een nieuwe kaart ). En dat hij vaak bepaalde instellingen verricht die het herstellen of simpelweg de oude blijven gebruiken..

Nu was ik er dus nog niet bewust van, maar fijn om te weten dat we wel vaker gefopt worden. :nopompom:
Zoals ik wel eens hoor zeggen.. "Wel genaaid, niet gene*kt!" :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"