Online petitie voor betere kwaliteit opnames

Gestart door Arend | Homestudio, november 21, 2012, 22:32:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arend | Homestudio


VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Mediasluis

Dus ik plaats mijn email en alles en ik word gespammed? ;)
Ik vond het al een overweging om mijn email in dit forum te openbaren hahaha.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

rho

Dat is voor mij ook een reden om zulke online petities niet te tekenen.
Weten ze in 1 keer dat je interesse hebt in high-res audio. Is makkelijker om gericht te spammen zo.

Xstream

#5
Ze vragen teveel info. Gaat er bij mij ook niet in.
Dit is geen petitie, maar een subscriptie.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

rho

Trouwens, die petitie is ook verschrikkelijk slecht opgesteld. De aanvrager haalt de resolutie met de kwaliteit van productie door elkaar. Wat heb ik aan een hi-res versie van een Amy Winehouse album. Zelfs een 24/192 versie zou nog als een mp3 klinken. Net door de loudness war.
Loudness war heeft niets met resolutie te maken.

morca

Citaat van: rho op november 22, 2012, 16:14:50
Trouwens, die petitie is ook verschrikkelijk slecht opgesteld. De aanvrager haalt de resolutie met de kwaliteit van productie door elkaar. Wat heb ik aan een hi-res versie van een Amy Winehouse album. Zelfs een 24/192 versie zou nog als een mp3 klinken. Net door de loudness war.
Loudness war heeft niets met resolutie te maken.
idd het gaat om de afmixing,mocht die van plaat bv veel beter zijn,en je neemt die op als 192/24 flac klinkt het super.

Arend | Homestudio

Citaat van: rho op november 22, 2012, 16:14:50
Trouwens, die petitie is ook verschrikkelijk slecht opgesteld. De aanvrager haalt de resolutie met de kwaliteit van productie door elkaar. Wat heb ik aan een hi-res versie van een Amy Winehouse album. Zelfs een 24/192 versie zou nog als een mp3 klinken. Net door de loudness war.
Loudness war heeft niets met resolutie te maken.

Mhaw, ik zie het meer als een algemeen verzoek om de kwaliteit van het eindproduct te verbeteren, die boodschap komt wellicht over bij de industrie.

tiptop

Getekend! Die spam gaat toch naar mijn speciale "spamaccount". ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

rho

Citaat van: Arend | Homestudio op november 22, 2012, 18:26:58
Mhaw, ik zie het meer als een algemeen verzoek om de kwaliteit van het eindproduct te verbeteren, die boodschap komt wellicht over bij de industrie.

Als ze echt doen wat de petitie vraagt bieden ze binnenkort de huidige brol aan in flac 24b/192kHz en dan kan er niemand iets zeggen. Dan doen ze precies wat er gevraagd is in de petitie en we zijn geen stap verder.

morca

Citaat van: rho op november 22, 2012, 20:11:37
Dan doen ze precies wat er gevraagd is in de petitie en we zijn geen stap verder.
Dat zou ik haast als een stapje terug zien,het potentieel van een 192 -24 bit is hoog.
Dynamiek van een dvda op die resolutie is 145 db dacht ik........correct me if i am wrong  :)
En het dan niet gebruiken........

Arend | Homestudio

Citaat van: rho op november 22, 2012, 20:11:37
Als ze echt doen wat de petitie vraagt bieden ze binnenkort de huidige brol aan in flac 24b/192kHz en dan kan er niemand iets zeggen. Dan doen ze precies wat er gevraagd is in de petitie en we zijn geen stap verder.

Ik ga er - misschien geheel onterecht - vanuit dat de industrie niet zo dom is  :nopompom:.

rho

Hoe denk je dat de industrie tot de huidige situatie is gekomen?
Niet uit interesse in goeie muziek hoor. Geld!! Da's het enige. Als jouw nummer opvalt (omdat het luider is, meer bonkt, meer schettert) verkoopt het beter.
Dus als ze die rommel effe naar 24b/192kHz converteren en er meer voor kunnen vragen dan voor de doorsnee mp3 aan 192kbps dan zullen ze het niet laten. (en er gaan ZEKER een hoop mensen zijn die er in trappen en menen dat het dan beter klinkt)
Denk je echt dat ze die nummers die echt goed hadden kunnen zijn gaan re-masteren en er een nieuwe productie van maken?

vieze freddie

Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

morca

Citaat van: rho op november 23, 2012, 07:48:58
Hoe denk je dat de industrie tot de huidige situatie is gekomen?
Niet uit interesse in goeie muziek hoor. Geld!! Da's het enige. Als jouw nummer opvalt (omdat het luider is, meer bonkt, meer schettert) verkoopt het beter.
Dus als ze die rommel effe naar 24b/192kHz converteren en er meer voor kunnen vragen dan voor de doorsnee mp3 aan 192kbps dan zullen ze het niet laten. (en er gaan ZEKER een hoop mensen zijn die er in trappen en menen dat het dan beter klinkt)
Denk je echt dat ze die nummers die echt goed hadden kunnen zijn gaan re-masteren en er een nieuwe productie van maken?
Mijn neef denk bv dat je die mp3 zo weer naar flac kan omzetten,en dat je de org kwalitijd dan weer hebt.
Ben maar gestopt hem proberen te overtuigen,hij hoort het niet......

tiptop

Citaat van: morca op november 23, 2012, 17:53:48
Mijn neef denk bv dat je die mp3 zo weer naar flac kan omzetten,en dat je de org kwalitijd dan weer hebt.
Ben maar gestopt hem proberen te overtuigen,hij hoort het niet......
En met hem nog massa's mensen. ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.


rho

Als het CD formaat op een verstandige manier wordt gebruikt is er ook weinig behoefte aan al die hi-res formaten.
De grootste beperking van het CD formaat is dat er geen meerkanaals weergave mogelijk is. Maar ook dat is enkel interessant in zeer goed uitgewerkte producties.

Als men nu gewoon eens zou zorgen dat de productie van de muziek ergens op zou trekken zou je met 16b/44,1kHz zéér tevreden kunnen zijn. Dat bewijzen de CD's waar wel een beetje aandacht aan kwaliteit is geschonken.

tiptop

Precies.
Ik heb hier ook CD's die echt heel goed klinken. En SACD's waarbij ik me afvraag waarom dat op SACD staat. Als aan de opnamekant wat aandacht aan het materiaal besteed wordt en aan de afspeelkant een goede CD-speler (of multi natuurlijk) dan kan de CD nog jaren mee.

Ik heb hier lossless muziekbestanden (1440Kbps) van de PC op een USB-stick gezet en beluisterd naast het origineel op CD. In de eerste instantie lijkt het goed maar toch anders. Al snel valt op dat de stage veel meer 2D is via USB en het hoog onrustiger. Ter info; de USB-stisck en de CD worden beide afgespeeld via de BD-speler en gebruiken dezelfde DAC. (Cambridge audio BD-650). Ook een keer via een VITA audio R4 geprobeerd en daar klinkt de USB echt dunner (minder body/laag enz...)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

rho