Klipsch subwoofers & speakers Topic

Gestart door negotiata, juli 12, 2015, 14:14:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

H&C Hifi

Citaat van: buizesmurf op oktober  1, 2015, 02:00:59
Zie dat klipsch ook een draadloos systeem heeft voor zijn subs.Iemand ervaring ermee?

De variant van Klipsch heb ik nog niet mee gewerkt, die van Rel bijv wel en dat werkt gewoon net zo goed als bekabeld.

LucasM

Heb je dan geen last van enige vertraging in de aansturing?
Ik zie wel eens iets voorbij komen en dan zegt men dat het
toch niet zo strak loopt als bekabeld... Of is dat merk verschillend?

H&C Hifi

Citaat van: LucasM op oktober  1, 2015, 12:31:12
Heb je dan geen last van enige vertraging in de aansturing?


Ik heb dit nog niet ondervonden.

Mr Doom

#253
heb nu ook R-115SW mooi ding tot dat hij zondag stuk ging  :( 4 dagen kunnen gebruiken donderdag word hij op gehaald en om geruild tegen new hoop dat volgde week weer new heb  :pompom:

wat ging bij mijn miss. rond 21:00 op zondag ging op eens al licht uit en rest van mijn spul ook. stopen weer goed gezet in meterkast en R-115SW ging niet meer aan heb toen open gemaakt om ruiken of iets is door gebrand was maar alles ruikt gewoon als new. dag er na new zekering er in gedaan en meteen als je steker in doet brand zekering door en stopen spring er ook uit

XXLS400 en R-115SW  ;D


en binnenkant




gr
robin
Apparatuur: Marantz SR7009  | Marantz UD7007 | LG 60PB560v | Monster MC400DCX2 | no name HDMI
Speakers: 4x Klipsch RF-62mk2| Klipsch: RP-250C  | Klipsch R-115SW | Supra Classic 6.0 | Monster M1000SW
game console: Playstation 4 + Astro A50 gen2
muziek: Tidal Hifi + bubbleupnp

GOOS88

Eindelijk iemand foto's van de binnenkant gemaakt   :thumbs-up:
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

RonG

Oei, zonde, ben wel verbaasd dat de evt. kortsluiting in de sub ook je zekeringen in de meterkast laten uitspringen ???

GOOS88

Citaat van: RonG op oktober  7, 2015, 08:27:09
Oei, zonde, ben wel verbaasd dat de evt. kortsluiting in de sub ook je zekeringen in de meterkast laten uitspringen ???

Er zit een trage zekering (Slow blow 5A) in de klipsch, de zekering in de meterkast is de zekering van de sub net voor geweest denk ik.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

RonG

Citaat van: GOOS88 op oktober  7, 2015, 08:42:04
Er zit een trage zekering (Slow blow 5A) in de klipsch, de zekering in de meterkast is de zekering van de sub net voor geweest denk ik.

Dat zou idd kunnen, hopelijk heb je snel een nieuwe en kun je verder genieten :)

Mr Doom

ik hoop het ook dat snel weer new heb


maar ook met gewoon 5Ah250v spring mijn stopen er door
Apparatuur: Marantz SR7009  | Marantz UD7007 | LG 60PB560v | Monster MC400DCX2 | no name HDMI
Speakers: 4x Klipsch RF-62mk2| Klipsch: RP-250C  | Klipsch R-115SW | Supra Classic 6.0 | Monster M1000SW
game console: Playstation 4 + Astro A50 gen2
muziek: Tidal Hifi + bubbleupnp

GOOS88

Citaat van: Mr Doom op oktober  7, 2015, 09:05:35
ik hoop het ook dat snel weer new heb


maar ook met gewoon 5Ah250v spring mijn stopen er door

Al of Ah heeft met type behuizing te maken, glas of ceramisch.
Het gaat erom wat er voor de 5 staat, T of F.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

H&C Hifi

nooit zelf dingetjes openschroeven in de garantie periode... als ze dat bij de importeur of het service center opmerken is je garantie foetsie..

zekering vervangen kan geen kwaad wanneer je erbij kan zonder dat je de versterker uit de kast moet demonteren.

luuk

Oei! Zeker gebeurd nadat ik de BK 400 xxls kwam ophalen? Wat een pech..
Wat is die BK een kleintje vergeleken met de Klipsch he...
Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

RonG

Citaat van: HcHifi.nl op oktober  7, 2015, 11:54:26
nooit zelf dingetjes openschroeven in de garantie periode... als ze dat bij de importeur of het service center opmerken is je garantie foetsie..

zekering vervangen kan geen kwaad wanneer je erbij kan zonder dat je de versterker uit de kast moet demonteren.

He Marcel.

Ergens anders schreef je dacht ik (weet ff niet meer waar) dat het zelfs mogelijk was wanneer er een issue met de versterker was je deze kon demonteren en opsturen en ze deze dan ruilden zodat je niet de hele sub hoeft te vervoeren. Of heb ik het mis? :)

H&C Hifi

Citaat van: RonG op oktober  7, 2015, 12:05:24
He Marcel.

Ergens anders schreef je dacht ik (weet ff niet meer waar) dat het zelfs mogelijk was wanneer er een issue met de versterker was je deze kon demonteren en opsturen en ze deze dan ruilden zodat je niet de hele sub hoeft te vervoeren. Of heb ik het mis? :)

Als je bij mij koopt en je doet dan in goed overleg is zoiets mogelijk ja.
moet je niet vanuit gaan dat je die service overal gaat krijgen.
voordat je zulke stappen onderneemt eerst je dealer bellen !

Mr Doom

#264
deel heb je gelijk HcHifi.nl en vaak staat er ook bij als je open maakt vervalt garantie als zo is zit ook vaak stickertje op een van schroefjes

bij mijn ging hij open om dat ik op zoek was naar zekering

maar new sub is onder weg krijg ik net te horen  :pompom: en bij bellen naarw inkel en op papier die bij zat heb ik ook aan geven dat ik hem heb open gemaakt


Edit: net voor 14;00 vandag ging bel en daar was mijn new sub  :pompom:
Apparatuur: Marantz SR7009  | Marantz UD7007 | LG 60PB560v | Monster MC400DCX2 | no name HDMI
Speakers: 4x Klipsch RF-62mk2| Klipsch: RP-250C  | Klipsch R-115SW | Supra Classic 6.0 | Monster M1000SW
game console: Playstation 4 + Astro A50 gen2
muziek: Tidal Hifi + bubbleupnp

VincentG

Gistermiddag mijn Klipsch RP-260F ontvangen met de SR5010 als AVR. Erg blij mee.
Waren flinke dozen, dus dat gaat leuk worden als de sub en center  (en de surrounds) binnen komen.
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

Fred Mulder

Wie weet in welke mate de R-112SW is opgewassen tegen de BK 400XXLS?

Bij verschillende winkels wordt de 112SW nu voor 400,- aangeboden. Dus wellicht interessant instapmoment. Ruimte is 4x5 meter (de 115 lijkt me overkill, ook gezien de afmetingen)

Nadeel van de Klipsch lijkt me dat deze voor óf HT óf stereo kan worden aangestuurd. Waarbij de BK gelijktijdig op high en low kan worden aangesloten (mocht het voor stereo weergave nodig blijken).

N1v3K

Citaat van: Fred Mulder op oktober 26, 2015, 17:18:49
Ruimte is 4x5 meter (de 115 lijkt me overkill, ook gezien de afmetingen)

Een sub kan wel te klein zijn... niet te groot ;)

HTstephan

Hier ook een trotse klipsch eigenaar.

Eerste setup was: rf-62, rc-52II, rs-42II op een onkyo tx-nr-509

Had het idee dat ik toch een ander geluid zocht en alle speakers verkocht.
Overstap gemaakt op de dali zensor 7, met dali zensor vokal.
Prachtig geluid! Altijd tevreden over geweest.

Doordat ik zelf een tv wand ga bouwen met een plank over de hele breedte van de muur waar de apparatuur op komt te staan, besloten over te stappen naar boekenplank speakers aangevuld met een sub.

Al snel viel de keuze wederom op klipsch, en nu op de nieuwste lijn. Voor een goede deal de klipsch rp-160m gescoord en daarbij na enig twijfelen gekozen voor de r-12sw subwoofer. (Twijfelde tussen de r-12sw en de r-112sw). Vanwege het prijsverschil en verder geen ervaringen met subs gekozen voor budget. Ik kan altijd nog uitbreiden.

Ik heb de set nu even snel op de grond geplaatst omdat het meubel nog gemaakt moet worden.

Door overvloed van info begrijp ik niet helemaal hoe ik de sub moet instellen.
De rp-160m gaan tot 45hz. De r-12sw gaat tot 29hz.

Moet ik de cross-over in de versterker op 80hz zetten?
Wat moet ik doen met de low-pass op de woofer? (Gaat van 40hz tot 120hz en een standje verder staat lfe)
Wat moet ik doen met de gaan op de woofer? Zo laag zetten dat je de sub er net bij hoort komen? Of is dit gewoon smaak?

En phase knop heeft twee standen, 0" en 180".

Ik heb gezocht en veel gelezen hoor, maar heb wat moeite met het opnemen van de info, dus hoop dat iemand gericht antwoord kan geven op mijn vragen zodat ik het beter leer begrijpen.

Ik zal zodra het meubel klaar is wat leuke plaatjes posten.
(Heb net voor de leuk van klipsch een satelliet center, en twee surrounds gescoord. Totdat ik weer ga upgraden  8))
Fronts: Klipsch RP-160M
Sub: Klipsch R-12SW met QED performance interlink
Onkyo TX-NR509 receiver
QED silver anniversary XT kabels afgewerkt met banaanstekkers.

Fred Mulder

Citaat van: Fred Mulder op oktober 26, 2015, 17:18:49
Wie weet in welke mate de R-112SW is opgewassen tegen de BK 400XXLS?

Bij verschillende winkels wordt de 112SW nu voor 400,- aangeboden. Dus wellicht interessant instapmoment. Ruimte is 4x5 meter (de 115 lijkt me overkill, ook gezien de afmetingen)

Nadeel van de Klipsch lijkt me dat deze voor óf HT óf stereo kan worden aangestuurd. Waarbij de BK gelijktijdig op high en low kan worden aangesloten (mocht het voor stereo weergave nodig blijken).

Is er nog iemand die hier meer over kan vertellen? (112SW vs 400XXLS)

H&C Hifi

Citaat van: Fred Mulder op november 10, 2015, 21:50:30
Is er nog iemand die hier meer over kan vertellen? (112SW vs 400XXLS)

snel gezegd de Klipsch geeft meer geweld bij film, de bk doet het beter bij stereo.

LucasM

Hoe zijn de meningen hier over de R-10sw?

morca

Citaat van: HTstephan op oktober 30, 2015, 20:50:45
Hier ook een trotse klipsch eigenaar.

Eerste setup was: rf-62, rc-52II, rs-42II op een onkyo tx-nr-509

Had het idee dat ik toch een ander geluid zocht en alle speakers verkocht.
Overstap gemaakt op de dali zensor 7, met dali zensor vokal.
Prachtig geluid! Altijd tevreden over geweest.

Doordat ik zelf een tv wand ga bouwen met een plank over de hele breedte van de muur waar de apparatuur op komt te staan, besloten over te stappen naar boekenplank speakers aangevuld met een sub.

Al snel viel de keuze wederom op klipsch, en nu op de nieuwste lijn. Voor een goede deal de klipsch rp-160m gescoord en daarbij na enig twijfelen gekozen voor de r-12sw subwoofer. (Twijfelde tussen de r-12sw en de r-112sw). Vanwege het prijsverschil en verder geen ervaringen met subs gekozen voor budget. Ik kan altijd nog uitbreiden.

Ik heb de set nu even snel op de grond geplaatst omdat het meubel nog gemaakt moet worden.

Door overvloed van info begrijp ik niet helemaal hoe ik de sub moet instellen.
De rp-160m gaan tot 45hz. De r-12sw gaat tot 29hz.

Moet ik de cross-over in de versterker op 80hz zetten?
Wat moet ik doen met de low-pass op de woofer? (Gaat van 40hz tot 120hz en een standje verder staat lfe)
Wat moet ik doen met de gaan op de woofer? Zo laag zetten dat je de sub er net bij hoort komen? Of is dit gewoon smaak?

En phase knop heeft twee standen, 0" en 180".

Ik heb gezocht en veel gelezen hoor, maar heb wat moeite met het opnemen van de info, dus hoop dat iemand gericht antwoord kan geven op mijn vragen zodat ik het beter leer begrijpen.

Ik zal zodra het meubel klaar is wat leuke plaatjes posten.
(Heb net voor de leuk van klipsch een satelliet center, en twee surrounds gescoord. Totdat ik weer ga upgraden  8))
Crosover op 80 hz,vd sub en de speakers.
LFE is het .1 signaal bij film die moet op 120 staan ,als je die lager zet mis je info uit dat kanaal.
Fase eerst op 0 denk ik.
Welke receiver heb je?

HTstephan

#273
Ik heb de r-12sw toch omgeruild voor het broertje, de r-112sw.
Mooier design, zwaarder, mooiere afwerking en vooral betere prestaties. Poort zit aan de voorkant ipv achterkant. En nu een echte koperkleurige conus ipv een plastic en koper gespoten.

Ik vond de r-12sw toch een beetje bonkerig, waar de r-112sw veel strakker is.

Ik heb de cross-over op 80hz op mijn onkyo tx-nr509 receiver.
De phase op 0.
De low pass op lfe.
En de gaan op gehoor dat je de sub hoort, maar niet overmatig aanwezig.

Ik denk dat ik nog een beetje moet schuiven met de plaatsing van de sub. Heb het idee dat ik hem toch heel erg vanuit 1 hoek hoor.



Fronts: Klipsch RP-160M
Sub: Klipsch R-12SW met QED performance interlink
Onkyo TX-NR509 receiver
QED silver anniversary XT kabels afgewerkt met banaanstekkers.

GOOS88

Citaat van: HTstephan op december  2, 2015, 09:54:59
Ik heb de r-12sw toch omgeruild voor het broertje, de r-112sw.
Mooier design, zwaarder, mooiere afwerking en vooral betere prestaties. Poort zit aan de voorkant ipv achterkant. En nu een echte koperkleurige conus ipv een plastic en koper gespoten.

Ik vond de r-12sw toch een beetje bonkerig, waar de r-112sw veel strakker is.

Ik heb de cross-over op 80hz op mijn onkyo tx-nr509 receiver.
De phase op 0.
De low pass op lfe.
En de gaan op gehoor dat je de sub hoort, maar niet overmatig aanwezig.

Ik denk dat ik nog een beetje moet schuiven met de plaatsing van de sub. Heb het idee dat ik hem toch heel erg vanuit 1 hoek hoor.





Mooie strakke setup  :thumbs-up:

Betreft het vanuit 1 hoek effect; Komt dat niet mede doordat de sub een beetje ingeboxed staat tussen het beton / natuursteen?
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *